Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 2 – Kom inn, bli med ;-)

God morgen den 2. desember! Som du vet har jo disse to vært veldig ivrige i kalender-oppkjøringen.. De har vært særdeles ivrige på foto-fronten og overlatt det meste av heklingen og lagingen av kalendergaver til meg.. men når det gjelder fotoshoots, litt latmannsliv og oppmerksomhet, så er disse to i sitt ess 😉 

De snek seg med i sekken, i jule-antrekk og inntok stolene på standa i Hvitsten for et par uker siden. Slang seg ned i hver sin fluktstol og krevde paraply-drinker… Men det fikk de altså ikke.. Løvet blafret og temperaturen holdt seg rundt 8-10  varmegrader… Nesten som i går… Merkelig desember.. Men det er vel ingen tvil om at det snart er jul når du ser disse to leke seg? 🙂

 

Vel, siden de spiste opp kakene mine fra kjersti i går, så er jeg jo nødt til å prøve å få i hus noen kaker på egen hånd… Ikke sånn at jeg baker… for det overlater jeg til Kjersti og andre som kan bake… Nei, JEG tar heller en tur i butikken og kjøper det jeg trenger… Og nå har jeg laget en liste over kaker som jeg skal ha, som er vanlig å bake ELLER kjøpe i desember måneden, i tillegg har jeg noe annet “JULETE” jeg må kjøpe, som jeg ikke får det fnugg hjelp med å få i hus av de to rakkerne over her hvertfall…

Så hvilke jule/desemberkaker er det jeg må kjøpe? Du må stokke om litt på noen bokstaver her og der 🙂 Og du skal altså fram til 3 forskjellige slag her.

 

 Hvilke andre jule-ting er det jeg har på lista? Her mangler det noen bokstaver ;-D Altså 2 ting jeg mangler her..

Så- hivs du kan svarene på dissse 5 tingene jeg trenger i butikken, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 2. desember <3 Da regner med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3 Alle som vi kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet, så jeg får tak i deg om du vinner 🙂 Alle svar må være inne innen kl 22 i kveld,, for da avsløres riktige svar og vinneren 🙂

Lykke til!

 

 

56 kommentarer
    1. Kristin: Så dumt du kom for sent, men kom innom i morgen 🙂 Jeg stoppet kl 22, det ble trukket, og jeg skrev innlegget. Men jeg håper du blir med i morgen, før kl 22 , hi-hi . Morsomme nøtter i morgen også 🙂

    2. Skynder meg å skrive inn nå, selv om jeg ser at det er litt i seneste laget.. 🙂
      Lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver 🙂
      Morsomme nøtter! 😀

    3. MyVidaLoca: Ja, du rekker det 😀 Det går litt hurra-meg-rundt for meg her om dagen også… Med en gang jobben er i gang igjen, så surrer det som i en bikube… det går liksom så fort, hele dagen, og man har liksom ikke nok tid 😀 Men så rekker vi alt likevel, men det er litt stress… Jeg noterer svarene, og vips om en halvtimes tid avsløres vinneren 😀 Koselig du er med .-) Klemmer <3

    4. foreignerat50: Ja, det er jo mest morsomt å prøve selv, og sitte og gruble litt. Gir best følelse det 🙂 Da noterer jeg svarene dine 🙂 Moro at du er med 🙂 Svarene kommer kl 22, med trekning 🙂

    5. Yes, denne gangen løste jeg det først uten å kikke hva andre har skrevet.
      1. Lussekatter
      2. Pepperkaker
      3.sandkaker
      4.marsipangris
      5.julegaver
      Ha en fin kveld

    6. aldrialene: Så kos at du er med i dag også 🙂 Og fint at du stokker og prøver på egenhånd,for det er jo mest gøy å prøve selv 🙂 Og det blir som regel mest riktig da også 🙂 Så i kveld får vi se om folk har rett og om hvem som vinner dagens kalendergave 🙂 I mens spekulerer jeg ut nye nøtter til i morgen 😀 Takk for at du er med , jeg noterer opp svarene dine 🙂 Jeg kjøper forresten det som trengs av kaker jeg…Vi er bare meg og samboeren og vi har ikke så stor kake-trang egentlig… Mer snop og klementiner for min del 😀 Da er jeg tilbake kl 22 med vinneren 🙂

    7. Jeg stokker og prøver, og stolt var jeg da jeg fant svarene. Lussekatter, pepperkaker og sandkaker er kakene du må kjøpe. Og det med sandkaker gir jeg deg helt rett i. Sånne kjøper man! Når det gjelder marsipangris og julegaver, kan det være godt å få de i hus snart og 😉

    8. frokenfjeldberg: Hei frøken F, kjære Benedicte 🙂 Så kos at du piler forbi 🙂 Her er nemlig noen andre som driver med litt piling her også 🙂 Kommer på trekkeinnlegget, jeg morer meg stort med disse to gærningene 😀 Kommer innom deg 🙂 Må bare få skuldrene ned bittelitt 😀 Jeg noterer svaret ditt og hvem vet kanskje er det rett og kanskje du vinner 🙂 Klemmer <3

    9. Min matgale verden: Nei, ikke sant, folk som vil gjøre det riktig og som synes det er gøy å gjette SELV, de gjetter selv,og titter ikke 😀 Og de som titter, kan jammen få seg en overraskelse en dag, for plutselig er det feil, og da var det ikke så lurt 🙂 Og det øker på med tvilstilfeller etterhvert her nå… så man får stole på seg selv 🙂 Og jeg er som du, sparer i vei på gaver, og jukser aldri på konkurranser 🙂 Liker å gjette selv 🙂 Men hvis noen titter så skal ikke jeg nekte dem det 😀 Dette er jo bare for moro 🙂 Da noterer jeg dine svar og håper at kake-mor har rett, vi får se hva dyra sier etterpå 😀 stor klem tilbake <3

    10. Jeg jukset IKKE!! jeg så ikke på noen kommentarer, for er det noe jeg kan, så er det vel kaker! Du må såklart ha lussekatter, pepperkaker og sandkaker. Og så må du kjøpe marsipangris til juelgrøtvinneren, og julegaver. For sånt må man ha:) Det er så spennende å se om jeg vinner om morgenen. Noe ekstra å glede seg til. Og du må ikke tro jeg kikker FØR jeg har skrevet mitt eget innlegg! Åneidu, jeg er en “sparer”, av den sorten som skyver sine egne julegaver lengst inn under treet, for så å sitte der med alle gavene igjen til slutt…. Bare det at guttene ødelegger litt for meg nå, de nekter meg å spare, og vil heller ha SINE gaver til sist…makan!! Men altså, jeg må skrive mitt eget innlegg først, og SÅ får jeg lov å gå inn og se om jeg har vunnet!! Og jeg gleder meg allerede:) Du er jammen snill som lager så mye morro for oss bloggere i jula:) spentklem!

    11. frustrertfrueihouston: Så deilig at noen har bakt ferdig til deg, og du kan komme og få hjemmebakte da 🙂 Her blir det kjøping ja, jeg er ikke så julete, bare her på bloggen 😀 Og så får vi se om noen har fått listene riktig, slik at jeg får riktige kaker i hus 😀 Ha en fin mandag du også 🙂

    12. Sara Karlengen: Noterer meg svarene dine og synes det er kjempegøy å høre at du liker oppgavene 🙂 Ha en fin dag Sara 🙂 Klemmer <3

    13. Hanne: Nei, man får la være å titte, men det å titt er ikke så lurt for det kan være feil, så man får svare for seg selv 🙂 Og etterhvert blir det verre, og da bør man hvertfall ikke titte på andre 😀 For da kan det gå riktig så galt. Men det er ikke så alvorlig dette her, så folk for gjøre som de vil 🙂 Jeg legger ikke ut hva som er riktig svar før kl 22 🙂 Jeg noterer meg svarene dine 🙂 så sjekker jeg med dyra om det er riktig 🙂 God jul 🙂

    14. Lisbeth Pedersen: Bra du slenger deg på 🙂 Jeg starter litt forsiktig og øker på etterhvert 🙂 Vanskegradsmessig. Så mange kan være med 🙂 Det er jo masse hjemmelagede kalendergaver som ligger og venter her 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    15. Dagens hjernetrim er over og jeg kom frem til disse svarene Lusekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver.

    16. Hei. Ligger litt etter i tid her i Houston, men du må til butikken og kjøpe; 1 Lussekatter ( det nærmer seg jo Lucia), 2 pepperkaker, 3 sandkaker, 4 marsipangris og 5 julegaver. Det er dårlig med kakebaking her borte, men ungene har allerede bakt 5 sorter, så det blir godt å komme hjem til jul. Ha en fortsatt fin mandag!

    17. ravn73: Bare å slenge seg med 🙂 Jeg skrev i innlegget i går også at det er LOV å jukse, men man bør ikke gjøre det for plutselig er det feil 😀 Jeg er ikke så nøye på dette, det er mest for moro, og at som mange som mulig kan være med 🙂 Er bare gøy det. 🙂 Men jeg øker nok på litt i vanskegrad senere, og da er det ikke lurt å stole på andre 😀 og hvem vet om detter er rett 🙂 Avslører i kveld kl 22. Hvis og når det er mange rette, blir det trukket 😉 Ha en kjempfin mandag du også 🙂

    18. Hei hei!
      Jeg vi logså gjerne være med på julekalenderen din. Jeg tenkte ei stund på svarene, men da jeg skulle skrive dem ned ser jeg jo at mange andre har skrevet dem her allerede. Kanskje vi burde sende mail til deg heller hvis ikke vi skal jukse 🙂
      Lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver
      Ha en kjempefin mandag!

    19. Hallo.
      Har ikke kikka hva de andre har svar. Må ikkeleggeut svara før 22… da blir det såååå spennende..
      Men svaret er:
      1) lussekatter
      2) pepperkaker
      3)sandkaker
      4)marsipangris
      5)julegaver
      God jul 🙂 Hanne/wotka

    20. Flinke deg som har laget julekalender, kjempegøy 🙂 Og jeg også slenger meg på
      1. Lusekatter
      2. Pepperkaker
      3.Sandkaker
      4. Marsipangris
      5.Julegaver
      Ha en fortsatt fin dag
      Klemmer

    21. deveny: Ja, ikke sant, det er jo helt umulig å få kjøpt sånt.. Jeg får nok kjøpe noen andre tørre senere, så får vi se om jeg har fått rett handleliste fra dere 😀 Hil-hi.. sees i kveld, rundt 22 , da skal dyra være på plass igjen 😀 Noterer meg svarene dine 🙂 Klemmer <3

    22. Engla: Hi-hi, og kanskje øker jeg litt i vanskegrad etterhvert også 🙂 Men vi begynner litt forsiktig så folk for vent seg litt, og det skal jo være mest moro, så alle kan være med 🙂 Da noterer jeg dine svar og overlater resten til Vaniljeogpepper og Høne -Pøne Von Bentasil 😀 Stor klem tilbake <3

    23. lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver
      og forresten så går det ikke an å kjøpe slike kaker som Kjersti baker. De går det bare an å få….:-)

    24. Lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver <3
      Hihi, dette var jo gøy det jo 🙂
      Fint med litt hjernetrim også, så takk for den 🙂
      Ha en fortsatt fin dag fineste frodith <3
      Stoooor klem fra Engla

    25. muumimamma: Ååå, kafe hørtes herlig ut 🙂 Her går det hurra-meg-rundt i dag 😛 Og handle må jeg senere… så får vi se om jeg får på plass rette ting i handlevogna mi 🙂 Svar kommer i kveld 😀 litt etter kl 22 Noterer svarene dine 🙂 Ha en fin dag 🙂

    26. Lillian: Hi-hi, ja man må være med og få litt stemning 🙂 De har pyntet seg veldig ja :-)Jeg skal hvertfall handle 🙂 Så kommer jeg med svarene i kveld, på hva jeg handlet Og hvem vinneren ble 😀 Stor klem <3

    27. Oslopadde: Hi-hi, der var padda på plass også 🙂 Ja, jeg skriver ned svarene dine og så får vi se hva nissene sier i kveld 😀 Koselig at du er med vettu :-)Ha en fin dag snuppelupp 🙂 Klemmepaddeflat <3

    28. ritahobbyfoto: Hei-hei 🙂 Der var du :-)Velkommen til luke nr 2 🙂 Og jeg sier i kveld hvorvidt det er riktig eller feil 😀 Noterer meg alt 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    29. miastorp: God morgen 🙂 Nå er det snart jul :-)og det er moro med kalender, i år som i fjor 🙂 Jeg noterer meg svarene dine, så får vi se i kveld, hva trekkegjengen sier om det er riktig 😀

    30. Helge: Ja, du får komme tilbake når du er klar 😀 Her er jeg våknet for lenge siden, i gang på jobb,og full fart fra tidlig morgen kl 6 i dag 🙂 Ha en fin dag 🙂

    31. ladyaugust: Hei søs 🙂 Å deilig med øving i dag da 🙂 Koselig. Her er det full rulle på jobb, til utpå ettermiddagen 😀 Men fine elever og kos med snart jul, så det går så fint atte 🙂 Jeg noterer meg svarene dine,og så får vi se i kveld, som vanlig 😀 Kosmosibøtterogspanntilbake <3

    32. whatwouldnemido: Hi-hi, Kanskje jeg må ha litt reker 😀 Håper du har en fin dag i dag, med gira barn og kalenderåpning på skolen? Eller? Ha en fin dag 🙂

    33. Vanja: Ja, her er ungene så blide atte, enda de ikke har fått kalender en gang 😀 Det er det bare dere som har 😀 Og jeg noterer meg svarene, og så får vi se i kveld 😀 Handle må jeg hvertfall 😉 Gnafserne tar jo helt knekken på meg 😉 Kose deg på denne mandagen du 🙂 Klemmer <3

    34. Lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver mangler du visst 🙂 Er nok litt lettere å kjøpe dem med bokstavene på rett plass ja, smaker de annerledes når bokstavene er plassert annerledes tro? Ikke vet jeg, men nå skal hvertfall jeg ut og kose meg på kafé 🙂 Kanskje de har lusekatter der?

    35. Lussekatter
      Pepperkaker
      Sandkaker
      Marsipangris
      julegaver
      Måtte jo innom og sjekke kalenderen din, kan jo være julestemninga sniker seg på da, med de fine julepynta vennene dine! 🙂 Håper du finner alt du trenger på butikken!

    36. God morgen 🙂 Det første må vel være lussekatter, pepperkaker og sandkaker, og dessuten må du ha marsipangris og julegaver 🙂 Tror jeg 🙂 Ønsker deg en fin-fin dag!

    37. Er litt mere våken i dag enn i går. Har 1, 2, 4 og 5 men nr 3 må jeg ha litt tid på. Så jeg kommer tilbake iløpet av dagen. Gratulerer til Flaggermusvinger som vant i går. Ha en fin dag.

    38. Mooornings søs <3 Nå er det 2.desember såklart 😀 Masse å gjøre som alltid og øving med In August haha DET blir bra 😀 Håper dagen din blir herlig <3 Svarene i dag tror jeg er: Lussekatter,pepperkaker, kransekake og marsipangris og julegaver. Koozmoz såklart <3

    39. Pøh, LETT asså! Lussekatter, pepperkaker, sandkaker, marsipangris og julegaver. (jeg skal innrømme at hodet mitt et øyeblikk leste reker inn i de sandkakene, men det var fordi det var tidlig på morgenen. LETT asså!)
      😉
      Ha en fin dag!!!!

    40. nr 2 er pepperkake.
      nr 3 er sandkake, og nr 1 er lussekatter.
      God morgen foresten..)
      Julegaver og marsipangris kanskje?
      Skal snart på jobb. Kos deg masse masse i dagene som kommer. Mot desember er de aller fleste ungene ekstra blide.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg