trekning av kalendergave bak luke nr 5

Etter en stille morgen, med koselig sang i sofakroken, fant jeg ut at det var på tide med litt aktivitet på de to… De har vært alt for mye hjemme alene i det siste… Ikke rart det blir klabb og babb i hjørnene,  og små fighter mellom hybelkaniner på den ene siden og Vanijeogpepper og Høne-Pøne på den andre siden.. Det er klart de må gå i tottene på hverandre litt innimellom.. Og det er da dukene, klementinene, fjærr og værhår, fyker til alle kanter… Dessuten så vet du jeg hadde den sjokoladen der hjemme… i kjøleskapet… fremdelse.. Og jeg tar ingen sjanser.. DEN sjokoladen skal jeg ha selv, og tør ikke  risikere at den er borte-vekk som en jule-sviske når jeg kommer hjem..

Derfor tok jeg med både rotta og høna på jobb i dag… Åååå, for en dag… 😉

De holdt seg fint i skinnet på T-banen, så ikke SNUTEN på dem da en gang… Lå pent og uten skvik og pip, nede i sekken… Men da vi kom opp på jobb, var det nesten så de ante det var noe…. for VIPS så var de oppe av sekken… Og ganske fort fikk de se en Nisse-lue som lå borte i gresst der… Og Vanilljeogpepper og Høne-Pøne som er SÅÅÅ forventningsfulle på om nissen kommer snart, de pilte jo bortover i halvmørket… for å at lua i nærmere ettersyn… Og tror du ikke de trodde at Nissen var INNI der??  For på et øyeblikk hadde de krabbet NEDI lua,for å se etter Nissen 😉

Skuffelsen var stor da de fant ut at lua var tom…. At det ikke var noen nisse nedi der…

Jeg lovte dem, som plaster på såret, at de skulle få KOMME UT når vi gikk gjennom shoppingsenteret  på vei hjemi dag, titte litt på gaver sammen med meg, kjenne på jule-travelheten og om mulig kanskje se etter den EKTE nisssen… for han BOR på shoppingsenteret.. Det vet ALLE..

Men jeg angret umiddelbart, da jeg hadde sluppet dem ut der nede…  For Vaniljeogpepper og Høne -Pøne har jo ikke MITT tempo!! Ikke det at DE er trege! Nei… her er det omvendt.. Her er jeg gamlehjemmet på tur, jeg mangler bare rullator og ruller i håret… For det to er jo over alle hauger før jeg får sukk for meg…

Vips, så hang Vaniljeogpepper i jule-belysningen inne på Oslo City….

Og VIPS, så satt Høne-Pøne på en hylle inne hos Al Dente-restauranten inne på  senteret…

Og de føk selvfølgelig i hver sin retning… På jakt etter alle jule-lysene og julenissen… Så jeg hadde mitt fulle strev med å få samlet dem inn igjen…

Jeg måtte faktisk stille meg opp der inne å rope på dem!!! Jeg viftet med en diger nisselue, ropte og skrek og minnet dem på at vi skulle trekke julekalenderen om ikke lenge… Og sånn fikk jeg samlet dem sammen og dyttet dem ned i skken, etter at de hadde vært innom både bokhandelen, og vært i toppen av et juletre…

Men nå sitter de er klare, begge to og er ikke helt sikre på hvem sin tur det er i dag… til å trekke vineneren.. Men det vet JEG.. Og det er Høne-Pøne Von Bentasil..

 I dag fikk dere bryne dere på en liten tegne rebus


Og dette var MUSEVISA eller jeg hadde godtatt “når nettene blir lange”


Og dette var: På låven sitter nissen

 


Denne nissen er rågod på ski


Og heter Petter Northug

 

Og denne nissen 


 ….er president i USA

og heter 


Barrack Obama

Og nå er det et som hakker meg hardt i armen her.. og vil ned i lua med alle lappene.. for å trekke ut vinneren av dagens luke… 

 

Så her sendes hun ut… 

 

…. og opp av lua kommer hun trekkende med en lapp i nebbet….. Og dagens vinner av en heklet kalendergave…. er ….

 

 

Det ble

http://elinslaaen.blogg.no

 Kjempekoselig at du vant Elin, du har gledet deg sånn i forkant av kalenderen, og vært en av de ivrigste fanene her av både Vaniljeogpepper, Høne-Pøne og hele ideen 😀  Jeg sender det noe JEG synes passer til deg i kalendergave, så får vi bare håpe du liker det 🙂 Jeg har adressen din fra tidlgere en gang 🙂

Og til deg som ikke vant,jeg har fremdeles 18 kalendergaver igjen, som jeg gjerne vil gi ut 🙂 I morgen er en ny dag 🙂 Og nye muligheter 🙂

Ha en god natt så lenge <3

 

 

32 kommentarer
    1. Ha ha, en herlig bytur de fikk seg da:) Idag rekker jeg gjette kalender FØR jeg går på jobb.Masse snø i Bergen i dag, lurer egentlig på om Gubben kom seg opp bakken med bilen…eller om han står og måker fremdeles;)

    2. Livsrom: Hi-hi, ja travle dager her, og fantasien får fullt spillerom ja 🙂 De to er et skikkelig radarpar 😀 Elin ble glad for å vinne, og tror hun blir fornøyd med kalendergaven 🙂 Den passer henne 😉 Ha en fin fredag du også 🙂 Ha en herlig dag LIv 🙂 Stor klem tilbake <3

    3. Det er i hvert fall ingenting i veien med fantasien din;):):)
      Det var hyggelig at Vaniljeogpepper fikk seg en ny venninne. Ja, siden de må være mye hjemme alene. Det ser ut til at frøkena fra Kongsvinger har funnet seg godt til rette i Tigerstaden:) Du har jammen travle dager!
      Gratulerer til Elin:)
      Ha en fin fredag, Frodith:) Stor klem fra meg<3

    4. Tatt av kvinnene: Du får ta med deg et rart dyr en gang du også, bare sånn for å prøve. 🙂 I sommer var jo Vaniljeogpepper på besøk hos forskjellige bloggvenner av meg. og de MÅTTE jo ta henne med diverse steder 😉 Kanskje hun får seg en tur til Sara om ikke så lenge 😀 He-he 😉

    5. Eg mener at uten latter og litt syk humor har man ingenting.
      Elsker å le og prøver å se det morsome i ting og eg er evig optimist selvom eg er realist 🙂

    6. frustrertfrueihouston: Så kos å høre at du setter pris på dem 😀 Jeg gjør også det, selv om de er litt rampete 😀 De får luftet seg en del ja, er de for mye HER blir det jo bare tull 😀

    7. Hehe neida, men må jo si at det er veldig gøy å ha rett (er litt konkurransemenneske til tider) 🙂 Ja det kan jeg skjønne at blir mindre komisk om man er to. Du er tøff da! Man trenger ikke være så opptatt av hva andre synes hele tiden, tar så mange bilder på rare steder jeg også (dog uten rotte og høne) at man blir jo vant til det ^^ Ha en fin kveld <3

    8. Historiene om rotten og hønen ( i Bergen har vi bare to kjønn – hankjønn og intetkjønn) er dagens høydepunkt. Og så det at du tar dem med ut overalt er kjempebra! Gleder meg alt til nye krumspring fra de to!

    9. ladyaugust: Ja, nå vant Elin 🙂 Og ble glad som bare det 🙂 og i morgen klarer du det, det tror jeg også. I morgen har jeg tro på at mange klarer litt lettere. Northugen var en vanskelig en i dag, for flere,og de blir seende litt rare ut, med disse skjeggene.. 😉 Ja, jeg driver på rundt og herjer med disse to.. Og INGEN ser noe rart på meg må du tro 😀 Ha-ha. God natt søs <3

    10. MyVidaLoca: Nei, det var visst ikke deg ennå.. men mange dager igjen 🙂 Og jeg gir ikke bort den jeg har tenkt på, før det er helt nødvendig 😀 Sove godt <3

    11. haha gratulerer til Elin såklart <3 Du har hatt litt av en tørn med hønepøne og vaniljeogpepper skjønner jeg fliiir 😉 I dag klarte jeg ikke nøttene men i morgen gjør jeg jo det 😀 Tralalala Ha ei riktig såå god natt kjære søs <3 klæmmevarmt 🙂

    12. Tatt av kvinnene: Men moro at folk gjetter i vei, det er jo ikke SÅ farlig om man gjør feil liksom 🙂 Og mange har jo rett også:-) Det er litt mer komisk når jeg er ute med dem alene om du skjønner 😀 Litt lettere hvis jeg har med en venninne eller noe… Ellers, alene, en dame på 47 som surrer rundt i byen med en rotte i neven, som hun setter ned og fotograferer, MÅ jo være litt komisk 😀

    13. Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter litt med de innimellom! Var inne på tanken at det kunne være Jan Eggum, men han hadde litt for glatt hud til å være han 🙂
      Hihi, sikkert morsomt for de som ser deg og de to dyrene dine 🙂

    14. Tatt av kvinnene: Ja, det var flere som hadde problemer i dag, med litt foreskjellig, og de blir seende litt rare ut og ukjente 😀 Så moro å høre at du ler så du nesten detter av sofaen 😀 Makes me happy 😀 Ja, jeg må jo bare innrømme at bildene ikke ble tatt AKKURAT i rushen altså…;-) Men folk er det jo der som du ser 😀 Må lure meg rundt, late som ingenting og le litt for meg selv 🙂 Helt sluttet med å være flau nesten.. 😉

    15. Elin Slåen: Ja, det var moro det!! Skikkelig gøy 😀 Høne-Pøne hilser med fjæra her 😀 Hun har valgt ut noe fint til deg 😀 Sender i morgen 🙂

    16. Innledningne dine er så morsomme at jeg nesten detter av sofaen xD Var på Oslo City i overigår (men ikke i dag da) det hadde bare vært så gøy om jeg plutselig så deg løpe rundt å knipse bilder av Høne-Pøne von Bentasil og Vaniljeogpepper x)
      Så gøy at det var Petter Northug! Var skikkelig i tvil på han i dag, han så veldig ung ut under den masken 🙂

    17. Benedicte Fjeldberg: Ja, det var hyggelig at Elin vant 🙂 Nå skal hun få en liten ting snart i posten 🙂 Klem tilbake til snupps-frøken 😉

    18. Wiie- jeg vant 🙂 Jeg døde litt når jeg så navnet mitt i vingene til Høne-Pøne. Jeg døde på en god måte altså! Hipp hurra- jeg gleder meg til en heklet kaldergave <3 Heldige meg!

    19. Fru Stussli: Ja, jeg er litt tøff ikke sant 😀 Skulle helt klart hatt bånd på dem ja 😀 Ja, Emma var flink da 🙂 Ny luke er klar, den skal bare få godgjøre seg i natt 😀 Stoooor og GOOOD nattaklem til begge to 🙂

    20. Hurra for vinneren og hurra for Emma som hadde alt rett og nesten alene 😀
      Gleder oss til en ny luke i morgen!!!
      Må si du er en modig dame som tar med rotta og høna på shoppingsenteret! Litt usikker på om jeg ikke måtte hatt dem i bånd i det minste.
      God natt modige frodithvenn
      Stoooor nattaklem

    21. Gratulerer så mye til Elin og riktig god natt til verdens fineste frodith som lager i stand så fin kalender <3
      Nattaklem fra Engla

    22. Mariann Sæther Tokle: så bra 🙂 Jeg håper liksom at det er hovedtingen for mange, jeg synes det er veldig hyggelig at mange gjetter på nøttene og VIL vinne mine hjemmelagede ting også, det er jo målet å få ut de også. Men det er jo mange flere som er inne og leser hver dag enn de som melder seg på, så da er det vel litt kos å lese også skjønner jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg