Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8 – Kom inn, bli med ;-)

Du som var inne på kalenderen i går, fikk med deg at jeg fikk dratt “jentene” ut av dynene…. stappet dem i sekken… og satt nesa mot Drøbak.. Vi hadde en herlig dag i Jule-byen, hadde avtalt å treffe Lady Augst.blogg.no der, bloggsøsteren min. Og du fikk kanskje med deg på kveldinnlegget i går, at det var stor gjensynsglede mellom Vaniljeogpepper og Lady August. Rotta var jo på tur rundt i Norge i sommer, hos ulike bloggere, og Lady August var en av dem hun reiste til, med posten 😉

Stor gjensynsglede

“Jentene”, dvs Høne-Pøne og Vaniljeogpepper, var egentlig ganske gira under hele oppholdet… Det var mye mas om JULEHUSET, og når jeg og Lady August prøvde å få pratet litt… eller litt mye… så sto den ene og hakket meg i siden med nebbet konstant….”kom igjen… kom igjen… bli ferdig..” .. mens den andre TOK FOR SEG av Ladyens kaffe, for å få litt fortgang i sakene liksom..

” Er dere ferdige snart.”…*slurpe*….

Så vi var jo bare nødt å skynde oss til Julehuset… Og i alle jule-butikkene og julestemningen som er der nede, er det jo jammen ikke lett å finne riktig hus… men til sist fant vi et som det garantert måtte være..


 Det sto til og med JULEHUSET på et skilt der..

Og inne var det alle små jenters drøm å være…


God utsikt og litt trygt på Lady Augusts skulder.. 


Inntil hun igjen ble litt varm i trøya.. 

Ble jo helt gira når hun fikk se denne gjengen, og gaulet av full hals: “På låven sitter nissen med sin JUUUULEGRØT”!! Og fikk selvfølgelig orkesterplass 😉


Høne-Pøne ble invitert ombord til noen smånisser i en vogn… og der la hun seg til å sove igjen…  Zzzzzzzzzzzz.

Med alt dette i minne, alle nissene, alle de små nisssene og store nissene, ble de veldig inspirert og fikk  en lur ide til dagens luke… 

Dagens første nøtt- laget de med et smil om munnen… eller nebbet…  😉

Hvor mange nisser bor det her


 Altså, vi er ikke ute etter hvor mage repsresentanter som sitter på stortinget . he-he..

Nei, vi lurer

 

 

1) 

Hvor mange nisser ser du i stortings-salen? ;-D

 

2) og hvem er denne nissen?

 

og denne

3)

 Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 8  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

48 kommentarer
    1. Ja, det er sant, det er så masse å kjøpe til oss 🙂 Er vel egentlig bare samboeren jeg sliter litt med, men han jobber med ønskeliste, så det er håp! 😉

    2. Kristin: Jeg synes det er veldig greit med jenter, damer osv.Så jeg kjøper ofte til de samme igjen og igjen .:-D OI, de har jeg vissst kjøpt til før liksom…. 😀

    3. Ja, alt må kjøpes inn, pakkes inn, leveres ut..det tar litt tid likevel, selv om det ikke alltid er like vanskelig å finne hva man skal kjøpe. Jeg synes i alle fall det er mye greiere å finne gaver til barn, enn til kjæreste, venner osv.. 🙂

    4. Kristin: Noen færre på listen, og det er litt godt 🙂 Jeg har mange sånne barn til venner osv. Koselig det, men de må kjøpes inn. Og nå er det gjort 🙂

    5. Hihi, ja, endelig er jeg her i rett tid 😉 Får satse på at Høne-Pøne og Vaniljen trekker ut meg i dag 😉
      Takk, jeg har hatt en fin dag! 🙂 Flott at du har hatt en fin dag også 🙂 Her er det også masse snø, og jeg fikk jammen shoppet litt i dag jeg også 😉

    6. Kristin: Hei, der var du 🙂 tidlig pån og alt 🙂 Herlig! Ja, jeg overbringer beskjed til Høne-Pøne og Vaniljen.. de har vært høyt og lavt i dag og gleder seg til trekking <3 Håper du har hatt en fin dag Kristin 🙂 Det har jeg 🙂 Snø og alt her 🙂 og litt shopping 🙂

    7. Hanne: Herlig Hanne 🙂 Fint du er med, jeg har jo vunnet hos deg før, mange ganger, og du har jo vunnet litt hos meg også, fotokonkurranser 🙂 Nå satser vi på du vinner en luke her hos meg også 🙂 Men mange igjen da 🙂 Og jeg hekler fremdeles 🙂 Ho-ho-ho Noterer svar og kommer tilbake kl 22 🙂 klem <3

    8. Elin Slåen: Ja, her er det bare å prøve lykken hver dag 🙂 Kos du er innom 🙂 Det er jo litt moro å leke litt uansett 🙂 Synes nå JEG hvertfall 😀 leker veldig hver dag nå som du ser 😀 He-he 😀 Jeg noterer meg svarene og kommer tilbake kl 22 med mer fjas 😉

    9. Hjemme fra Riga- så da kan vi leke litt igjen 😀 Wiie 😀
      Jeg har telt 3 ganger og hver gang kom jeg til 16 nisseluer (men jeg tipper det er enda flere nisser i seg selv- ha ha).
      Og så er det først Carl I. Hagen som er nissefar og Kristin Halvorsen som er nissemor.
      Vi må prøve lykken igjen, liksom 🙂

    10. whatwouldnemido: Hei-hei, ja jeg må kjøre litt letteer nøtter noen dager, har vært et par dager med litt større vanskegrad, men får variere litt 😀 Veldig enig at det er mye flere nisser der enn de med lue… 😀 Men de er verre å telle ;-D

    11. TuridB: Der var du endelig med mail-adressen, det er fint i tilfelle du vinner vettu. Og bare jeg som ser den 🙂 Så koselig du liker kalenderen min 🙂 Jeg synes det er veldig hyggelig du sier det og at du er med hver dag 🙂 En dag vinner du nok 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Jeg kommer med vinneren kl 22 som vanlig 🙂

    12. Lithanna: God morgen 🙂 Ja du er vel underveis nå 🙂 Og på vei hjem 🙂 Hvem vet, kanskje du får deg en pluto-lue til jul 😀 Ha en fin dag 🙂

    13. frustrertfrueihouston: Så fint den var lett 🙂 Ja, julehuset og Drøbak er virkelig koselig, en hel by med bare jul liksom 🙂 I dag har jeg fått noen gaver i hus, og snøen ligger fremdeles faktisk 😀 Ha en fin dag 🙂

    14. Hei, nå kommer mine svar seilende over “dammen”.
      16 nisser i stortingssalen, Carl I Hagen og Kristin Halvorsen. I dag var oppgaven lett, og det passer bra på en søndagsmorgen. Tror jammen jeg må besøke julehuset en gang, det så ordentlig koselig ut. Men det er kanskje mer stemning å gå der på denne årstiden, enn midt på sommeren?Kos deg ute i snøen!

    15. Gry Elisabeth: Ha en herlig dag du også 🙂 Jeg er på vei ut i snøen snart 🙂 Og tar i mot svarene med stor takk 🙂 Her skal det handles julegaver når det åpner 🙂

    16. ritahobbyfoto: Så du hvor mange nisser det var i stortingssalen også, med luer på? Bare kom inn med svar på det på ny kommentar, det går fint 🙂 Det manglet på den forrige 🙂 Ja, ikke sant, fine bilder:-) Mye fint der 🙂 Klemmer <3

    17. Tatt av kvinnene: Ja her har det snødd, og jeg har vært ute og kjent litt på den allerede 😀 Vi hadde det kjempekos i går 🙂 Det er noe med å treffe folk man har funnet så veldig kontakten med 🙂 Jeg noterer svar og kommer tilbake i kveld som vanlig 🙂 Håper du skal gjøre noe kos i dag 🙂 Det skal jeg 🙂 Klemmer <3

    18. muumimamma: Den gikk å gjennomføre ja?? Ikke blåst bort 😀 Ja, vi koste oss i julebyen 🙂 på kafe etter kafe. Uff, neglebitt på tærne høres veldig vondt ut :-/ Jeg noterer svarene dine, jentene er gira her i dag… på både det ene og det andre 😀 Ha-ha Ses senere 🙂 Klemmer <3

    19. God søndag 🙂 Julehuset så skikkelig koselig ut, og det ser ut til at dere hadde det gøy ^^
      Kom frem til at det må være 16 nisser i Stortings-salen. Nissene tror jeg er Carl I Hagen og Kristin Halvorsen :)) Har du også fått snø i natt? <3

    20. venkesstrikk: Så koselig du er med 🙂 Makes me happy 🙂 Ja, Drøbak er juleby nr 1, og skikkelig stemning der 🙂 Og når man får treffe bloggsøsteren sin, så er det jo enda mer kos 🙂 Da noterer jeg svar fra deg 🙂 Flotters 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    21. deveny: Hei, der var du og kjempekos at du er med igjen 🙂 Mye nisser på Stortinget,men bare noen med lue 😀 Og jeg avslører senere hvor mange 🙂 Ha en herlig dag Deveny 🙂

    22. eljos: Hei Eljos, koselig å se deg igjen 🙂 Ja, vi hadde kjempekoselig dag i går, jeg og Ladyen og de to spinnville 🙂 Jeg kjøpte ikke en nisse jeg, men jeg kjøpte en gave til meg selv 😀 Og fikk en engel av Ladyen og et par kopper <3 Veldig kos i Drøbak, det er jo veldig nissete over hele byen der 🙂 Ha en flott dag Eljos <3 her snør det 🙂

    23. 16, Karl I. Hagen, Kristin Halvorsen
      Godt å høre at du hadde en fin dag i julebyen 🙂 juletrefesten gikk flott i går, med fint vær og snø. Men kaaaaaldt! Fikk neglebit på tærne!

    24. Hei. I dag rekker jeg å svare:-)
      Drøbak er vel juleby nr 1 hele året. Koselig:-)
      Jeg ser 16 nisser og de to nissene er Karl I Hagen og Kristin Halvorsen
      Ha en fin dag

    25. 16 nisser, Carl I Hagen og Kristin Halvorsen. De er jo ganske like disse stortingsdamene, blonde mange av dem ja, men dette er Kristin tipper jeg. fin tur dere hadde til Julehuset i Drøbak, der skulle jeg gjerne ha vært en tur, men jeg har ikke plass til mer julepynt her…….

    26. ladyaugust: Ja, det var det som var så deilig, jeg trengte litt stille og ro, og bare kos og skravle 🙂 Og det fikk jeg med deg 🙂 Ingen skulle vel tro hvor stille og rolige vi kan være 😀 Og helt aldeles avslappet 😀 Det var en energi-boost for meg hvertfall. Ja, her er det også snø 🙂 Så du kan vel gjette hvor jeg har vært allerede? Ute og akt 😀 Ha-ha Her skal det ikke bakes en bit, men de skal akes mer, og ut å handle julegaver med Oslopadde (min venninne:-) ) KLemmesøskelemmenaledelesflat <3

    27. Moornings 😀 Det var en fiin dag i går uten kjas og mas og de dagene er de beste <3 Det må vi jo gjenta snart 🙂 Du vil ikke tro jeg fikk sjokk i dag, for jeg var sååå trøtt og så satte jeg tåfisen rett utti snøen, gjett om jeg våkna eller?! Nå er det JUL JUL JUL estemning :DD Haha jeg klarte den 🙂 16 misser såklart, karl I Hagen og Kristin Halvorsen 🙂 Ha en nydelig dag, her skal det bakes litt <3 klæmmeflat 🙂

    28. Helge: Der var du tidlig ute ja 🙂 Så koselig i teateret i går da, lurt å gjøre litt sånn på lørdagene. Og igjen neste uke allerede 🙂 Ja, ikke sant det er flere nisser enn de med luer…? Men var interessert i de med lue ja 😀 He-he.. Ha en fin dag 🙂 Vi skal ut i snøen 🙂

    29. Det er jo 169 stortingsrepresentanter på tinget og alle er vel mere eller nisser men jeg måtte bruke lupe og fant svaret.
      1. 16
      2. Carl I Hagen
      3. Narvasete – Satser på riktig svar idag uten tenkepause. Var en festlig aften i teateret igår. Drar ditt neste lørdag også. Kultur er viktig. Ha en fin søndag…

    30. Fru Stussli: Ja, ikke sant, det var litt av humoren i dag liksom… er sikkert flere nisser der 😉 Ha-ha.. Så koselig for Frøken i Oslo-bursdag. Da får dere litt alene-tid, koselig 🙂 Og gjøre juleting, for det må man liksom få gjort, uten at det skal bli for mye stress også 🙂 Ha en nydelig dag dere også 🙂 Jeg har notert svar og levert dyra, som er litt våte etter en tur i snøen her på mårran 😀 Hi-hi Klemmeriveisombaredet <3

    31. Min matgale verden: Hi-hi 😀 Ja, få folk på AVVEIER liksom… den er tingen 😀 Vi får se da, ikke sant 😀 I kveld :-D.. Du skal bake ja, er det nye runder med Kake-krigen på gang? 😀 Vi hadde det super-koselig i går. Du skulle bodd nærmere Kjersti,så skulle vi hatt juletreff også, med nisseluer og alt 🙂 Ja, de er kjekke på tur,jeg har allerede vært ute med dem. Ja, her er det snø 😉 Klemmeribøttevis <3

    32. 1) 16 nisseluer (vi føler oss sikre på at det er flere nisser enn som så…)
      2) Karl Ivar Hagen
      3) Kristin Halvorsen
      Frøkna er tipperstoppers og skal til Oslo på barnebursdag i dag. Blir plukket opp og levert etterpå, så Hr og Fru skal date, trene og planlegge juleforberedelser.
      Nå er det fyr i peisen, kaffe og varm saft i Stusslistua. Advendts-søndag <3
      Håper du også har en nydelig dag!
      Stoooor søndagsklem med sukker på

    33. 16…bare sånn før jeg glemmer det og må telle om igjen:) For en herlig tur du har hatt, både innlegget i går og i dag. Så skikkelig koselig ut:) Og vaniljen og høne pøne er fine å ha med på tur. Nissene er nok Carl I Hagen, og så var det hun der damen…som jeg trodde var Liv Signe Narvasete, men hun har ikke sånne briller, og ikke helt sånt smil….og ikke er det Trine Skei Grande heller…for hun har heller ikke sånne briller…og jeg vet jeg har sett henne før, men jeg finner ikke helt ut av det… Så hva gjør sjosse-Kjersti da?? Venter hun og tenker seg om?? Neida, hun svarer masse rot med en gang! For sjosse-Kjersti har ikke tid til å vente. Hun skal bake, og da må man få sånne svar unnagjort i en fei;) Men kanskje jeg lager litt hodebry for andre som skal svare…og DET er jo alltid gøy:) Ha en strålende søndag. Har dere snø?? klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg