Trekning av kalendergave bak luke nr 10

Nå har du kanskje tenkt at du skal se noen julefilmer i år… etter å ha vært gjennom dagens oppgaver.. For å være sikker på at du kan alle til neste års kalender??  Dagen i dag på jobb, har vært flott som en god julefilm. . En tirsdag full av lek, moro og julesang.. Men det får du høre mer om i morgen….

i dag vi jeg bare fotelle om fire glitrende øyne, som har fått meg til å vurdere juletre i år… For når du ser disse  jentene bli helt henført over juletreet på jobben, så skjønner jeg at jeg må anskaffe tre… Med halsene strakt, glitrende øyne, og en helt egen ro… satte de seg ved dette treet på jobben min… Der ble de sittende i en evighet, og bare se opp på llysene og pynten…


Først hadde vi litt lys på.. for de vil jo ikke innrømme det, men blir det ALTFOR mørkt… så er de jo litt pinglete… Og det er jo ikke JEG…..   Men så bestemte vi oss for å skru av alt lyset ..

Da satt de bare der, helt som forsteinet…ikke fordi de var redde.. men i andakt på et vis..

“Kan vi HA sånn tre til jul….? “… hvisket de stille…

 

Vel, du kjenner jo de to “jentene” litt nå, så du vet at de ikke sitter lenge rolig av gangen… ingen ro i rumpa… Så ganske fort var de klare for hjemveien…Og Vaniljeogpepper visste at I DAG var det hennes tur med trekkinga… så hun var ikke sen om å komme seg opp i sekken… Hun har jo ingen tids-følelse… så tror den  trekningen og alt skal skje med en gang vi går inn døra hjemme…

Her hjemme har de i kveld gnafset klementiner, og gått løs på de ferdig kjøpte havreflarnene mine med sjokolade på…

så det er med klissete poter Vaniljeogpepper nå skal trekke vinneren av dagens kalender gave… Og hun er rikitg så utålmodig her nå.. men først svarene

 Jeg spurte 

Hvilken julefilmer er dette? Og det var: 

1) Tre nøtter til Askepott

2) Grevinnen og hovmesteren

 

 

3) Tante Pose

 

Og nisssen var

 

 

En ung Sylvester Stallone

 

Men nå er Vaniljeogpepper klar her, ved siden av meg.. og jeg slipper henne ned i lua, for å hente opp en lapp med en av de som som har svart riktig… og her kommer hun dragende… og full av sjokolade… jeg kan allikevels se at det står et navn…. og det er….

 http://myvidaloca.blogg.no

Vaniljeogpepper trakk DEG!!!  Hurrrrrra!!!! Nå ble det deg 🙂 Du har stått på og vært en trofast gjetter 🙂 Gratulerer! Jeg sender deg en gave i posten, som jeg tror passer litt i det minste 😀 Kommer du med navn og adresse i innboksen 🙂 For jeg tror ikke jeg har adressen fra før? 

 

 Og til deg som IKKE vant: 

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 13 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 11

Ha en fin kveld videre <3

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg