Trekning av kalendergave bak luke nr 22


Her er det noen som ligger med beina i været altså… og det er ikke meg… 

Og denne gangen skyldes det ikke forspist-seg-på-julebord-kramper i magen, som på dette bildet….

Nei.. denne gangen er det rett og slett beina som har litt vondt…


Så de har fått hver sin skammel, og  ligger med beina opp og “armene” litt oppgitt ut i været… Og hva skyldes disse ømme føttene?

Vi har vært på landet i dag, i barndomshjemmet mitt, og der har Høne -Pøne og Vaniljeogpepper opplevd litt av hvert, og det meste får du høre i morgen, i årets siste kalenderluke.. men de såre føttene skyldes veien TIL landet…

Først var det opp i sekken…

..Og forsåvidt er jo det ganske bedagelig for føttene, bare sitte der å sløve liksom… mens JEG sliter meg gjennom byen, med DE tunge kreka på ryggen… Men sekken var i tillegg i dag full av pakker, så det var litt dårlig plass… beina måtte krøkes..

Vel framme på Oslo S, var selvfølgelig NOEN ute av sekken med en gang og løp avgårde… Og høye trinn i rulletrappene gjorde jo sitt til at føttene fikk kjørt seg…

På toget var det mye å titte på, og det var ikke så lett å få slengt opp beina, for å slappe av heller..


Litt klemt ble beina også… Men det hindret visst ikke henne i å løpe SPINNVILL, når vi første var framme på landet.. Når det første er noe man vil finne ut av, så funker beina UANSETT..


… For plutselig var den der lua der igjen… Og hvem var nissen egentlig…  Det gjaldt egentlig bare å komme seg FORAN lua… for å titte etter hvem som løp avgårde med den…


..lua forsvant oppi et tre…. og det gjorde Vaniljeogpepper også…. 


…løp avgårde, kravlet og klatret…spant avgårde med alle fire føttene… sliten… Så forsvant lua ned igjen… og bortover veien… og bort mot en trapp… og Vaniljen løp og løp..


…også gjaldt det da å komme seg opp den svære lange trappa… for lua forsvant oppover…. og det virket likosm umulig å ta den igjen…. også viste det seg … helt til sist… når føttene var helt numne og bedøvde av all løpingen… at inne i lua… var det ingen nisse… men det var…

 Høne-Pøne!!!! Men om det var henne de andre gangene i adventstiden…. vel,det kan du jo bare undre deg på… Ikke vet jeg… kanskje var det den ekte nissen… 😉

Vel,hvertfall fikk de trent kondisen begge to i dag, og brukt legg-musklene… så nå siter de altså bare her… Og venter på trekkingen… og den skal jo faktisk skje NÅ…. 

 

Men først svarene… 


1) her sto det: ” I morgen er det “Grevinnen og hovmesteren” på Tv. Vi gleder oss”

2) 

Denne nissen var


Kongen av Sverig. Carl Gustaf

 

og 

3) denne nissen var

 

Titten Tei AndreVon Drei

 

Og nå er Vaniljeogpepper kommet såpass til seg selv her, at hun er klar for lua.. Nedi der ligger dagens navn på de som har riktige svar i dag… OG nå trekker Vaniljeogpepper for siste gang… Furll fart ned nå… og full fart tilbake igjen.. Og hun drar på en diger lapp… og på den står dagens vinner …. og det er ….

 

 http://deveny.blogg.no

 

Gratulerer Deveny, i dag ble det deg 🙂 Og nå er det snart på vei noe i posten til deg 🙂 Hipp hurra!! Moro at du vant 🙂 Du har jo vært med nesten alle dagene 🙂

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er EN sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 1  hjemmelaget kalendergave igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 23 og det skal sprelles for siste gang i år… 😉

 

Ha en fin kveld videre <3

 

 

16 kommentarer
    1. deveny: Så bra du ble glad 🙂 Jeg skal ut i dag, og satser på få sendt gaven da 🙂 God jul til deg også :-)fra dem og fra meg. Det er en luke igjen også,om du vil være med på den 🙂

    2. Så kult……..Nå ble jeg virkelig glad…:-)
      Nå har Høne -Pøne og Vaniljeogpepper jobbet i mange uker fro oss. De gleder seg nok til at denne julekalenderen er over og julen ringes inn……:-)
      God jul tll Høne -Pøne og Vaniljeogpepper og tusen takk for at jeg vant….:-)

    3. Fru Stussli: Hi-hi, tar av nisselua 😀 Blir så glad å høre du sier det 🙂 Jeg skrev nettopp litt om det på DIN blogg 😉 For det er moro som bare det,men også krevende, og nå gleder jeg meg til litt vanlig blogging, hvor jeg kan lese andres med litt mer innlevelse, tegne litt igjen, IKKE hekle hele tiden , og la de to dyra sitte på sofakanten en stund. Nå skal jeg bare være litt hun vanlige Frodith en liten stund.. hva nå det betyr 😀 Takk for gode ord,hadde ikke så mange likt det, så ville jeg ikke orket. Jeg har skjønt at mange har likt historiene, det er har vært inne mellom 70-80 mange dager, og ca 18-25 melder seg på 🙂 Det betyr at mange liker å LESE alt dette tullet, og det er jo moro 😀 Stor god varm klem tilbake til deg min venn <3

    4. Hurra for Deveny!
      Jeg er så imponert over at du har gjort dette i 22 dager. Minst 2 blogginlegg om dagen i så mange dager. Nye bilder, nye historier og nye påfunn hver dag..
      Jeg tar av meg nisselua for deg flinkeste frodith <3
      Tusen takk!
      Stoooor diger Benteklem til deg

    5. frustrertfrueihouston: Ja, nå er det flere bein og hoder som skal få hvilt seg her 😀 Og det har vært 22 navn, og det 23 kommer i morgen 🙂 I morgen skal siste gave handles inn, og så skal jeg legge meg med beina høyt og bare late meg tror jeg… eller… jeg må jo vaske.. det har jeg ennå ikke fått tid til…

    6. Hurra for Deveny! Det er så kjekt å se nye navn hver dag! Litt av en tur dere har hatt i dag, og jammen har små rottebein og høneføtter fått kjørt seg. Heldigvis kan de snart nyte julefreden og bare ta det med ro.

    7. whatwouldnemido: Ja, jeg tenkte den kunne passe deg 😀 Jeg liker dem hvertfall godt selv 🙂 Kos at du likte den 🙂 Litt Nerdrumsk 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg