Julaften da og NÅ…

For meg er akkurat julaften NESTEN helt den samme som før…Slik stod jeg da jeg var 5… med jul kjole, fletter i håret, store oppspilte øyne, og måpende munn…Gledet meg febrilsk til kvelden… men man kunne nesten ikke vite det, trodde jeg… men KANSKJE, KANSKJE… når jeg tenker etter nå..at man kunne se det på den åpne munnen… 

Noen timer etterpå lå jeg og kavet under juletreet med rumpa i været… rev og slet, og lette etter pakker med MITT navn på..Kanskje tok jeg noen gaver litt feil også, og pakket opp noen andre sin… For det morsomste var alt papiret,og det at det var noe bak der…ikke alltid man kunne vite at det ikke var LIKE morsomt det bak de andre sine pakker… 

Nå er jeg blitt noen år eldre… ja litt da… Men den barnslige gleden min over pakker og julaften er helt inntakt… så jeg ser NESTEN likedan ut..


Den gule kjolen er byttet ut med en grå tunika i år… men ellers er det ganske likt… Jeg vet at JEG er den som kommer til å ligge å grave under juletreet i år også…og nå har jeg fåtte et alibi igjen.. En liten gutt jeg er grand-tante til…NÅ har jeg i mange år ikke hatt noen unnskyldninger for å ligge der under treet å sprelle… den yngste av mine tante-barn er 18 år, og er ikke noe godt alibi for at JEG må ligge der og sprelle…

Men pga den lille nye, kan jeg igjen tillate meg å VÆRE under julettreet der, med hele meg.. Og jakte og lete etter gaver til meg… Små eller store, det spiller ingen rolle… Men jeg er LITT mer nøye på at de er til MEG nå da… 😉 

Så nå er jeg klar for “Tre nøtter til Askepott”, litt frokost og så er julaften i gang snart. Resten av jula er ikke så nøye for min del… Men akkurat julaften er jeg litt barnslig fremdeles.. 

Ønsker deg en god jul!!

Juleklemmer fra Frodith! <3

 

54 kommentarer
    1. Så fint å høre at julaften aldri slutter å være spennende og at man har “lov” til å være litt barnslig selv om man blir voksen. Du må også ha med deg Askepott på dagen? Her blir det ikke jul uten <3 Håper dagen din har vært akkurat som du forventet, klem ^^

    2. Kristin: Så koselig du fikk den på julaften da 🙂 Feirer hos bror og familien 🙂 Nå er det meste styret over, og jeg skal bare slappe av 🙂 God jul 🙂

    3. Helge: Ja, ikke noe viktig med prisen, eller noe sånt, bare koselig med en liten ting. Mye deilig mat er også deilig. Det aller beste med jula, er ferie synes jeg 🙂 fortsatt god jul 🙂

    4. God Jul! 😀
      Og tusen takk for kjempefin kalendergave som jeg fikk i posten allerede i dag 🙂
      Veldig koselig! 🙂
      Håper du har hatt en kjempefin dag!
      Klem

    5. Kom hjem fra feiringa nå. Alle gleder seg til juletradisjoner, familiefester, god ,mat og gaver. Men mange glemmer at det er gaven som teller og ikke prislappen. Fortsatt god jul.

    6. Fru Stussli: Jeg sitter i bilen på vei oppover, nå skal vi spise og kose oss, jeg er veldig spent på å høre om den gaven din til Lars. Jeg må nok tur innom innboksen en av dagene og skskravle litt også 😀 kos at du kom innom i jule farten 😀 Stor juleklem til verdens beste Bente <3 <3

    7. Tittei Frodith
      Her er frokosten spist og Donald er på besøk 😉 Vi har venner innom og klemmer er fått og gitt i fleng. Herlig!
      Nå skal vi finne frem fine klær og pynte oss litt før svigermor kommer til middag.
      Jeg er så glad for at Askepott fikk prinsen sin i år også. Det der er litt skummelt hvert år. Hva om de plutselig kom med en litt sånn piken med svovelstikkene avsluttning på filmen et år? Hadde ruinert jula for alle over 20 år 🙂
      Jeg ønsker deg en magisk julekveld under juletreet, med rompa opp og hode ned <3
      Gleder meg innmari til den gaven som du vet, til Lars. Jeg tror han blir overasket og glad.
      Sender like mange klemmer som det regndråper ute 😉
      God jul verdens fineste frodith <3

    8. cuskima: Ja, gleder meg veldig til den delen jeg også, å se om de andre blir glad for det jeg har kjøpt eller laget 😀 Men selve kravlinga under juletreet, er nok litt preget av å finne mine 😀 Ha-ha. Men i år er jeg veldig spent på noe som folk skal få, og derfor er det veldig spennende 🙂 God jul til deg også, kose deg masse 🙂 Klemmerjuleklem <3

    9. ladyaugust: Oi, har det vært hvitt ute også?? 😀 heh.. ikke fått med meg i hele tatt… sov nok fælt jeg da.. Nå regner det hvertfall VEEELIDG, flaks å bli henta her 🙂 Tar stygg dun-kåpe likevel, for man vet aldri når det snur 😀 Og varm er det viktigste uansett 😀 Ja, Nordpolen eller Svalbard, jeg blir med 😀 Da er det bare å sette i gang å tegne… 😀 Men det må bli i morgen 😉 Kosmos <3

    10. Såå kos 😀 Morro å høre at mammsen din ble glad for koppen 😀 Her er det nesten flom i studio, stømmen har gått der så her måtte det kobbles pumper fra det andre huset(som har strøm) for å hindre flom, fyttigrisen for et vær. Da jeg la meg engang i natt var det plutselig blitt helt hvitt ute SNØ! JIPPI liksom, så våkna jeg av vekkinga til Askepott og bare gjett hvor det regner, alt vekk, så her drar jeg gardinene for og tenner alle lys og så later jeg som det er snø ute 😀 hahahaha Stooor varm juleklæm til neste år feirer jeg på nordpolen hehe <3

    11. ladyaugust: God jul :-)Kjære fine søs <3 Ja, i dag skal jeg til broren VÅR, ha-ha, og feire 😀 Jeg finner nok ikke SÅ mange gaver lenger med mitt navn på 😀 Men jeg har blitt flink å spare til nesten alle andre er ferdig 😀 He-he.. neida..men jeg er veldig opptatt av hva de andre får også, så jeg ser mye på det også, og plutselig har jeg mye igjen, og det er tomt hos de andre 😀 Jeg er mest spent på hva mamma synes om sin fra meg i år 🙂 Det gleder jeg meg til. Hun fikk en førjulspresang fra meg, en FIIINE DAGEN kopp, og den ble hun veldig glad for 🙂 SKikkelig glad også 🙂 Kose deg med jentene og gode filmer, og snop og det dere måtte ville ha utover kvelden 🙂 Klemmervarmt julaftenklemmen til verdens beste søs <3

    12. Riktig sååå God og barnslig Jul kjære søs <3 Jula kan være så barnslig som bare det for det skal den være 😀 Håper du finner maaange pakker med navnet ditt på såklart 😀 Her har jentene og jeg sett Askepott under hvert vårt pledd med kosebukser og tvist og julebrus og snart er det julefrokost haha såå sene vi er i år 😀 Klæmme varmt og længe <3 <3<3 verdens beste søs <3

    13. Nei, for da sitter jeg uten kamera- Lillebroren min lurte meg jo til å gi han mitt gamle, så da har jeg ikke noe reserve 😛 ha ha.. Ok, jeg har et vanlig digitalkamera, som jeg sikkert hadde greid å ta noen bilder med 🙂

    14. Kameraet er med, men jeg er ikke sikker på hvor mye vann det tåler :O Det kostet meg MANGE tusen kroner i sommer, så jeg vil liksom ikke drukne det allerede nå :/ Men men, vi tar det med, så ser vi 😉

    15. Vi håper på opphold om 1.5 timer, for da skal vi på tur ti Havsyn 🙂 Trier og jeg var der i fjor. Lillemor hadde løpetid så hu måtte bli hjemme. Men i fjor var det bort i mot 1 meter snø der oppe, mest fordi vi var de eneste som hadde gått der, så det var ekstra mye å kave seg igjennom- jeg hadde betennelse i hofter og knær i over én måned etter den turen 😛 Men vi skal dit i år også, Trier, Lillemor, Lilly og jeg, om vi så skal drukne i regn! He he..
      God Jul 😀

    16. Elin Slåen: Håper du også får en fin kveld uansett lite eller mye feiring 🙂 Jeg er en pakkehund som du vet, så dette er jo som å ligge i postkassen nesten dette her. Og jeg gleder meg faktisk nesten mer til å se om folk blir fornøyde med mine 🙂 Og skal bli godt med god mat, servert av andre enn meg 😀 Så gleder jeg meg til resten av ferien,skal fly ute med kamera en del, hvis bare regnet gir seg 😀 Stor klem til deg Elin <3

    17. Alibi er kjekt 😉
      Jeg var nok mere giret når jeg var helt liten, og måtte jo kjenne, klemme og riste på pakkene, de som var til meg 😉 Og lese kunne jeg fra jeg var 4-5 år gammel,så jeg visste alltid hvilke som var til meg 😉
      Men når jeg blei litt eldre, slik som 13-17 år, var det alltid jeg som måtte pakke inn alle gavene, inkl. mine egne, så da var det plutselig ikke så spennende lenger 😛 he he…
      Håper dere får en fin-fin julefeiring, uansett hvor mye eller lite det feires 😉

    18. frustrertfrueihouston: Hi-hi, ja ikke sant 🙂 Den surrer og går i bakgrunnen her nå også 🙂 Kose deg med døtrene dine 🙂 og andre du skal være sammen med 🙂 Jeg skal slappe av og kose meg i jula, det er hovedplanen 🙂 Gå turer og fotografere 🙂 ELsker å gå tur med søsteren min å fotografere fin natur og rare ting 🙂 Juleklem til deg <3 God jul 🙂

    19. Julen er tradisjoner, og det er lov å være barnslig! Sitter og ser “Tre nøtter til Askepott” med jentene (21 og 24) for sånn har det alltid vært. Presenterte dem for nye julestrømper i går, men de ville helst hatt de gamle som alltid har vært der, men de tok imot. Julen skal man ikke forandre for mye på nei, minner og tradisjoner sitter godt fast. Ha en superkoselig jul!

    20. Lisbeth Pedersen: Ja, ikke sant 🙂 VI blir litt barn igjen 🙂 For en dag 🙂 Kiler bittelitt i magen fremdeles også.. ikke så mye som før.. men litt 😀 Stoooor juleklem til deg også 🙂

    21. Vanja: Ja, stort sett er dette en ferie for meg da jeg skal slappe av, gå tur, kose meg, og ikke tenke på noenting omtrent.. Men akkurat julaften, er jeg mer julete enn de fleste, men resten av jula er ikke så nøye for meg, bare jeg har FERIE 🙂 Gode filmer, god mat, litt hekling og kos jeg og han 🙂 GOd jul til deg og dine også Vanja 🙂

    22. deveny: Ha-ha, ja en rynke eller to har jeg kanskje fått 😀 Men ellers er jeg lik… He-he.. Så du er nissen ja, i bunad, så koselig 🙂 Håper dagen din blir fin. Her feires det hos bror 🙂 Er tilbake her igjen i morgen 🙂 Og fortsetter ferien 🙂

    23. Du er deg selv lik. Det tviler jeg ikke på et sekund en gang. Du gir jo av hele deg , og det er bare topp. Skal bli en koselig julaften det der med en liten en da.
      Jeg skal også se Askepotts tre nøtter, og så skal jeg bare nyte julefreden ilag med alle mine her i huset.
      Riktig god jul til deg og dine.:)

    24. Du har vel kanskje fått en rynke eller to soden den gang.
      I familien er jeg designert julenisse, så jeg graver frem gavene hvert enest eår og deler de ut etter tur….hihi…..men jeg graver de frem i bunad…..:-)

    25. Min matgale verden: Ja, AKKURAT da er jeg helt lik… ellers er jeg jo ganske forskjellig…eller kanskje ikke SÅ alltid 😀 Jeg har fremdeles ikke bakt eller vasket, men jeg har pakket inn gaver og ALLE får…så da er det bra 🙂 Nå skal vi ha litt frokost her også 🙂 Ha en herlig julekveld Kjersti 🙂 Stor juleklem fra meg <3

    26. Godt å være barnslig på julaften. Her venter jeg og på askepott, livredd for at den skal komme når jeg er på tur med Bonnie. Nå har jeg snik-bakt litt mer pepperkaker og brent noen mandler… drikker gløgg, og skal lage julefrokost…med masse godt pålegg. Ha en nydelig julekveld. Storbarnsligjulekklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg