Et nytt år er klekket- 2014 – Velkommen ;-)

I fjor startet det ny året sånn… en liten nyfødt, som alle de andre årene før… trådde i gang det nye året i restene etter sigarett-sneiper, rødvinsklunker og hodeverk.. ;-D Hos noen hvertfall… hi-hi… Ofte ser et nytt år det første lyset på denne måten.. Litt lyssky, litt sugen på noe feit og salt mat, litt tørr i halsen….. og samtidig en haug med gode tanker om hvordan det nye året skal bestå av salatblader, grønn te og lange trimturer.. 

Vel, “babyen” fra i fjor ble en dag… og kanskje to… noen uker.. Og ble en fresk og fin hanefar…. eller hønemor… alt ettersom man ser det… Og tok hverdagen med storm, den levde livet.. som seg hør og bør… som de sier i eventyret.. Og det er jammen en riktig måte å gjøre det på også, spør du meg.. Den vokste og grodde og hadde det ganske så fint 🙂

Men for alle som lever, godt eller dårig… må livet ha en ende.. Og underveis på veien har de fleste satt litt spor etter seg… både mentale spor og rent fysisk… Noen har et lite avkom.. som skal føre verden og slekten videre… 

Vel, i emmingen av 2013 følger vi ikke en halvgammel kråke, en seig hane eller ribbet høne videre… Neida, kråka eller høna har etterlatt seg et nytt egg som ble klekket i natt.. og ut av det nye lille egget, kakler det nye året i vei… 2014 er på vei for å ta verden med storm 🙂

Godt nytt år til deg!! 🙂

 

 

44 kommentarer
    1. Nye egg,,, det er jo også en flott måte å se det på. Ikke mange av kyllingene som overlever de harde ukene og mndene som kommer så brått på.
      I år får vi håpe at dette går strålende. Har jo lagt noen egg selv nå.:)

    2. Kristin: Jeg hadde det stille og rolig, som jeg ønsket 🙂 Ikke så glad i hemningsløs festing lenger jeg 😀 Men koste meg med god mat, kake og godt selskap 🙂 Så da koste jeg meg 🙂 Håper du hadde det fint også 🙂 Med de du ville 🙂 Godt nytt år til deg også 🙂 klem <3

    3. Tatt av kvinnene: Kvelden i går var fin 🙂 Helt avslappende og deilig, god mat og kake, og skravling.Men ikke noe styr, og det liker jeg best 🙂 Godt nytt år til deg også Sara, vi satser på at dette blir året over alle år 🙂 Klemmer <3

    4. whatwouldnemido: Ja, ikke sant 😀 Og sånn ser det ut hvert år skjønner du 😀 Jeg har en dag frisk som en fole, og klar som et egg for et nytt år, he-he.. Jeg er hvertfall frisk og fin og tok det med ro i går jeg, stille og fredelig nyttårsaften, som jeg liker det 🙂 Godt nyttår til deg også K 🙂 Var det en god kveld i går? Håper du også får et fantastisk år 🙂

    5. Fru Stussli: Hi-hi, ja det blir vel noe gjenbruk, ikke sant 🙂 Jeg gleder meg også til et blankt år foran her:-) Nå får vi bare se på alle de blanke arkene og male og tegne så fint vi bare kan, ikke sant ? 🙂 Godt nyttår til deg også 🙂 Håper du hadde en fantastisk kveld i går 🙂 Klemmer i bøtterogspann <3

    6. Godt nytt år fineste frodith <3
      Gleder meg til 2014 jeg. Tror det blir et nytt fantastisk år!
      Herlig å starte med blanke ark og gjenbruk av nyttårsforsetter <3
      Klemmer i fleng!!

    7. Min matgale verden: Hi-hi, ja ikke sant 😀 Jeg har holdt meg unna snopen så langt… føler meg litt som en julegris om dagen… 😀

    8. Åh…oreo-kake….mmmm….Jepp, rolig i går, eller, så rolig man kan ta det med middags-besøk hjemme, raketter på lekeplassen sammen med alle naboer, og en liten tur hos naboen, før jeg slet meg løs kl 2, og gikk hjem, vel fornøyd, og stø på foten;)

    9. Min matgale verden: Jeg har aldri skjønt egentlig, hvordan du klarer å skrive alt på full fart kl 6 om mårran, så litt hakking en og annen morgen må vel være lov 😀 Du kommer nok i sikkert igjen, som jeg kjenner deg er du full av freske historier, som bare venter på å komme ut. Det går nok fint 🙂 Tok du det rolig i går 🙂 ? Deilig, gjorde jeg også. Nam nam Oreo-kake 🙂 Begynner på jobb i morgen.. du også? God førstedagsklem <3

    10. Moving On: He-he, ja da ble det nok sving på deg 😀 Jeg fikk dagen akkurat som jeg ville jeg, god mat og kake, og ellers stille og rolig 😀 Og dagen i dag blir nok ganske rolig den også 😉 I morgen jobb igjen 😛 Hjææælp! Ha en god dag på sofaen, fin noe salt 😉

    11. ladyaugust: Kalkun er kjempegodt 🙂 Og den fikk vel noen timer i ovnen, selv om den var litt lunken i starten, så kom den seg vel utover natta? Ha-ha 🙂 Her var det svin indrefilet from Sweden 😀 og Oreo-kake, nam-nam 🙂 Jeg er også trøtt, og redd jeg kommer til å være verre i morgen, på jobb 😛 Heldigvis bare to dager, så herlig igjen. Planer for dagen, den første i nye året? Jeg, minst mulig i dag også 😉 og teller ned til vinterferien 😉 Neida, skal skape en del finne dager før det også, ikke sant? <3 Klemmer søsklemmen med flate innslag 😀

    12. Og godt nyttår igjen:) Søt metafor. Jeg fikk nesten litt skrivesperre i dag tidlig, og lurte på om det var sånn året skulle bli…et år uten fantasi…men så kom det da noe, ikke noe særlig bra…men noe som ble et innlegg. Jeg håper hjernen min er tilbake i spor i morgen, for jeg tok det da vitterlig rolig i går:) Hørtes deilig ut med feiring på landet, og god mat…for god mat må man ha….:) Ha en herlig førstedag. klemmer

    13. Ja, planen var jo pysj – sofa- dyne og film.. i steden ble det retters – vin-øl-amerula- drinker og vann og mye latter.. så sist nevnte var uten tvil det morsomeste 🙂
      Høres ut som en koslig kveld på deg også, Ha en fin dag du vidare <3

    14. Godt Nyttår kjære søs <3 Her er året begynt og jeg er trøtt som en sopp nå liksom, dette lover godt liksom haha Her måtte jeg spise nattmat i natt for kalkun er slettes ikke værst faktisk den beste hittil enda den var pinne frossen da jeg putta den i ovnen 😀 Ha en nydelig dag kjære du <3 klæmmeflatklæmmen <3

    15. Moving On: Du som skulle ta så stille og rolig 😀 Jeg har ikke salthunger jeg altså, det er det bare alle andre som har 😉 Jeg tok det stille og rolig og drikker ikke jeg, sjelden hvertfall 🙂 Men koste meg med god mat, og avslappende omgivelser 🙂 Jeg er som nyttårs kyllingen veldig klar for det nye året 😀 Ha en fin dag! <3

    16. Livsrom: Takk i like måte Liv, håper vi kan finne på fine ting i året som kommer også 🙂 Koselige ting, morsomme ting, og ettertenksomme øyeblikk 🙂 Stor god nyttårsklem <3

    17. Godt nytt år!
      du bedkreiv nettopp min morgen!
      lyssky – sugen på feitmat – tørst- osv! haha
      Håper du hadde en fin fin feriing i går du med !:)

    18. Godt nytt år flottest Frodith:) —- og takk for det gamle med alle dine innspill, utspill og påfunn;)
      Stor god nyttårsklem fra Liv<3

    19. Hanne: Jeg hadde en deilig, avslappende kveld, med god mat og prat, litt kake, og bittelitt raketter, men det var ikke stort egentlig 😀 Jeg er klar som kyllingen, for det nye året. 🙂 Håper du er også. Godt nytt år! Klem <3

    20. frokenfjeldberg: Godt nytt år Benedicte, håper du også fikk en fin kveld 🙂 Her ble det som forventet, stilte og rolig, god mat og kake, spilte litt othello, og koste oss med prat. Jeg har ingen salthunger, for drikker ikke jeg. Men søthungeren kommer kanskje utover dagen, for den er konstant 😀 Stor god klem til deg snupps <3

    21. foreignerat50: Ja, vi får ta fatt på nye året med friske øyne og åpne armer. Det gjør jeg, og skal bruke det fornuftig og fint 🙂 Gleder meg litt jeg, helt blankt år 🙂 Ha en fin dag 🙂

    22. Engla: Jeg gleder meg til å fortsette å følge deg også, og vi må helt klart treffes igjen 🙂 Det skulle vel gå fint å få til <3 Håper du hadde en kos kveld i går. Her var det store og rolig, så jeg har ikke særlig salthunger 😉 Drikker jo ikke jeg 🙂 Vi hadde god mat og Deilig kake. Pluss jeg er nesten ferdig med skjørtet på tunikaen 😀 Stor klem til deg min venn <3

    23. Helge: Oi, sent i seng du da. Hørtes som en strabasiøs tur på deg, veldig glatt over alt da. Vi var bare inne, så her gikk det fint 🙂 Ikke mye fyrverkeri het, jeg synes det er helt greit. Vi hadde en koselig og avslappende kveld, så formen min er topp og klar for et nytt år 🙂 Ha en fin dag 🙂

    24. Ja må tro hva kyllingen kommer til å gjøre utover året?
      Håper du hadde en fin kveld med smell, raketter og god mat sammen med dine.

    25. frustrertfrueihouston: Ja, ikke sant, stakkars år, må Bøte med livet bare etter et år… Vi er heldige som får så lange liv, de fleste av oss hvertfall 🙂 Men denne nye kyllingen skal hvertfall gå på med friskt mot 🙂 Godt nytt år til deg! Jeg er frisk og rask, har feiret med mamma, og lagt meg tidlig, så saltsuget er ikke stort her 😀 Håper du hadde en fin dag 🙂

    26. en artig lesing for denne første dagen i året. Artig å se utviklingen med hver og en av oss i dette året med både sorger og gleder. Hvordan vi skal takle hver utfordringer og kanskje blir en smule bedre enn året før:)
      Godt Nytt År!

    27. Godt nytt år til deg fineste frodith <3
      Gleder meg til å fortsette og følge deg i år 2014 også 🙂
      Kanskje til og med møtes 🙂
      Ha en superduperfin dag min venn <3
      Kosemoseklem fra Engla

    28. Godt nytt år. Var hjemme kl 03 i natt, vanligvis tar den turen ikke så lang tid. Men det var is og holke store deler av veien. Jeg gikk med gummistøvler og vandrestaver. Men broddene som jeg burde ha tatt med glemte jeg. Men jeg kom opp kl 23.55, men på grunn av tåke så vi intet men bare hørte det smallt. Skulle liksom tenne opp bål men bakken var for fuktig til det, hadde med ved, opptenninsbrikker + div. Men etter 15 sendte sms og 6-8 forsøk på båltenning så ga jeg opp. Det var tåke, mørkt og hadde kun en lommelykt, jeg kom hjem men tok tid. Har feira nyttår der før uten trøbbel. Ha en fin start på 2014.

    29. Godt nytt år, Frodith! Jeg synes nesten litt synd på den halvgamle hønen eller hanen fra i fjor! Tenk å bare kunne få være med på et år! Jammen glad for at jeg ikke er et “år” som har så kort levetid. Morsomt skrevet, og stilige tegninger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg