Hvor grønt må gresset være da….? ;-)

Ja… altså HVOR grønt må gresset bli, før vi føler at vi kan ta av oss skoene, hoppe ut i det og være skikkelig fornøyde? For er det ikke sånn at vi aldri er riktig fornøyde med her og nå? Vi ser for oss noe der FRAMME, som mye bedre? En større bil….. litt mer penger….. en annen jobb…. en annen årstid… en annen sivistatus…?

Bare det blir sommer, da skal jeg være glad... Og så kommer sommeren… og så er mange ikke så glade da heller… 

Bare jeg får en jobb med litt høyere lønn, da skal jeg være glad... Og så får man den jobben, og den høyere lønna… og så finner man ut at det var egentlig veldig greit i den forrige jobben…om enn lønna var litt lav…

Og noen tenker at man skulle vært litt tynnere…. eller litt tykkere…. eller hatt barn eller hund….eller hus på landet… Men sjelden er folk fornøyde med sånn som det er akkurat  NÅ… 

Og der er jeg nemlig ved en annen del av dette spørsmålet… For mange er heller ikke fornøyde med den ALDEREN de har… For er det ikke sånn at mange ønsker at de var mye eldre enn de er? Spesielt når man er ung, veldig ung…  eller i tenårene… man gleder seg til å bli eldre… for man tror at alt skal forandre seg…Bare jeg får begynt på ungdomsskolen…. bare jeg blir 18 år… da skal det bli så bra….

Når jeg blir ferdig med å studere, får meg kjæreste og familie og barn….  Når jeg bare VET litt mer, og har fått litt erfaring…… DA. skal det nok bli bra……..Og SÅ….

SÅ begynner vi å ble eldre… og ønsker at vi kunne gå tilbake i tid… Skulle ønske at vi var 17 igjen…. at vi hadde livet foran oss… med alle ting uoppdaget…. At man hadde en frisk og rask kropp, som man kunne gjøre hva man ville med… At man kunne se verden som en fargerik sukkertøy- eng….som et barn igjen… hvor man får vondt i magen av innestengt latter etter å ha rullet ned en gress-bakke.. Hvor gleden er en ny bamse… eller en tøy-rotte…. 

Eller er det ikke sånn? Er det sånn at faktisk hver alder har sin sjarm? Og at vi faktisk kan leve MIDT I den alderen vi har nå…. uten å faktisk se oss stort  hverken forover eller bakover… Men være fornøyde med den vi er i dag?  Er det sånn at vi faktisk kan gå rundt her som 40 eller 50 år , og være lykkelig med den erfaringen og modenheten man har… Men samtidig ha lov å rulle ned en gressbakke i ny og ne….mens man hyler høyt? Er det kanskje greit å få lov å være lykkelig for å slippe all nervøsitet og spenning som en ungdomsskole-dag innebærer…. men samtidig kunne tillate seg å gå på rollerblades og å spille dataspill etter arbeidstid…?

Jeg for min del synes gresset er grønt nok NÅ jeg… Jeg har tatt av meg på beina… og løper rundt her. innimellomm og samler sommerfugler…. selv om noen av flekkene sikkert ikke er all-verdens grønne.. Gresset er helt etter min smak likevel… myk og deilig …og kiler når jeg går….  Og da er det i grunnen grønt NOK for meg 😉

 

 

Tror du gresset er grønnere noe annet sted? Eller er du rimelig fornøyd med her og nå?

 

 


36 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Det er viktig å glede seg litt også, men om man kan klare å gjrøe begge deler liksom. Nyte at man er her og nå likevel, se det som er her som noe fint OGSÅ selv om det er andre ting man kiler litt ekstra i magen for. For det er litt som jeg sier, når man først er der er det mange som ikke er DER da heller…når sommeren er kommet er det noe ANNET vi går og lengter etter…Aldri helt fornøyd liksom.. OG det er jo ikke bra :-/ Ikke for meg hvertfall, jeg blir ikke glad av alltid å ønske noe annet.. Ha en fin onsddag Sara, her og nå 🙂 klemmer <3

    2. Nei, dårlig med maling. Har ikke tatt i en pensel siden før jul en gang……og så jeg som dro til Molde til Søstrene Grene å handlet så masse lerret og maling;) Jeg må nok ta opp igjen den tråden. Har det i bakhodet, med det skorter på tid og krefter. Skal jeg male må jeg ha god tid.
      Hyggelig du syns det var fint, da:D:D
      Klemklem<3

    3. Dette var et skikkelig fint og tankevekkende innlegg 🙂 Jeg merker jo at jeg ofte går å gleder meg til ting som skjer frem i tid og at det kan være vanskelig å nyte det som er her og nå. I hvert fall på noen områder. Når det kommer til alder, sivilstatus og hvor jeg befinner meg på kloden kunne jeg ikke vært mer fornøyd. Ville ikke endret noe på det 🙂 Og det er kanskje de tingene som er viktig. At jeg gleder meg til sommer hele resten av året når det ikke er sommer er kanskje en liten uvane, men sier meg fornøyd med livet når alt kommer til alt 🙂

    4. Min matgale verden: Ja,jeg tenkte meg nesten det Kjersti 🙂 Du virker også å være en som løper rundt her og nå 😀 Og ikke trakter etter så mye annet, hverken av ting eller andre TIDER 🙂 Så BRA! Ja, kom og løp :-)Stor klem til deg <3

    5. Livsrom: Jeg gleder meg litt til sommeren jeg også 🙂 Og våren. Og å glede seg er jo viktig 🙂 og en fin del av hverdagen det også, litt krydder på en måte.. Så lenge man ikke BARE lever i forkant eller etterkant og aldri NÅ. Jeg blir ikke glad, om jeg gjør det, jeg må være litt her og nå også, å krydre litt med det andre 😀 Håper du HAR en flott kveld du også 🙂 med noe kos å drive med. Maler du noe nå om dagen? 🙂 Du malte så mye fint .-) klemmerifleng <3

    6. Vi har nok alle hatt sånne “bare vent til”……”om bare”. Kanskje mer når man var yngre, men jeg må innrømme at jeg har det ennå. Ser såklart frem til sommeren, jada, du må regne med jeg klager over drittværet som kommer da….men det har også sine fordeler; slipper nemmelig å vanne så mye;)
      Jeg tror liver er litt sånn, kanskje er det greitt også, bare man ikke glemmer å glede seg over livet her og nå? For det er faktisk akkurat NÅ livet ER. Gårsdagen er over, og morgendagen kjenner ingen…. Jeg har mye å lære om det ennå, men må klare meg med den kunnskap jeg har nå;)
      Håper tirsdagskvelden din ER super, og ønsker deg en fin kveld videre:)
      Stor klem fra meg<3

    7. frustrertfrueihouston: Helt enig, det å glede seg TIL, det er liksom litt krydder i HER og NÅ det 🙂 Det gjør jeg også, mye.. OG det er en viktig ting for meg. Nei det er kanskje mer en sånn mer tilstedeværelse jeg tenker på, at higet etter noe bedre, MER, finere, yngre, noe ANNET, kan ødelegge mye av hverdagen til folk. At man liksom aldri er tilstede i seg selv ordentlig, angrer, vil et annet sted.. Jeg vil ikke kunne bli glad sånn hvertfall. Nå skal jeg ut i vinteren, og hjem å hekle, for det er gøy 🙂 Og skal gjøre ferdig hetta i dag tror jeg 🙂 Håper du har noe gøy på planen også 🙂 klemmer <3

    8. cuskima: Yes, I knov.. Ja, noen ting kunne vært på en annen måte, sånne ønsker har jeg også. Jeg har ikke noe liv som er skånet for litt dritt innimellom jeg heller, men i det store og hele er jeg fornøyd med å rusle rundt her i det gresset som er grønt nok for MEG… Jeg gleder meg likevel til ting så klart, og synes det er viktig å utvikle seg. Skal ikke stagnere heller.. Men man kan gjøre det og likevel være fornøyd med HER og Nå og ikke alltid ønske seg å være et annet sted til en annen tid 🙂 At andre skulle brydd seg med MITT liv, da skulle de fått høre det!! 😀 Har heldigvis ikke så mange sånne synsere rundt meg 😀 Puh! Håper hekseskuddet er på vei vekk , fortere enn svint 🙂 Klemmer <3

    9. Dette var litt av noen tanker på morgenkvisten 🙂 Jeg er akkurat passe gammel og prøver å gjøre det beste ut av det som er i dag. Klart jeg ville endret på noe, men jeg tror ikke jeg hadde blitt så mye lykkeligere. Har lært å nyte dagen i dag, og så glede seg Til ting. Det er nesten halve gleden det å gå å glede seg til noe. Det hadde ikke vært like gøy om det en gleder seg til hadde vært neste morgen. Det er godt å glede seg lenge innimellom. Ha en fin tirsdag og bruk dagen til noe gøy. Den kommer jo ikke igjen 🙂

    10. Vanja: Ja, jeg også er egentlig rimelig fornøyd med den jeg har blitt,og hvordan ting er her og nå. Det betyr IKKE at ting er perfekt, eller at jeg ikke har noen sorger innimellom jeg også. Men det er HER og NÅ likevel, og grønt NOK som jeg sier. En annen tid og en annnen meg, en yngre meg eller eldre… den var fornøyd der og DA den også..sånn rimelig hvertfall. Og egentlig er det fint med de erfaringene man har gjort seg, og de valgene man har tatt. Den unge Frodith har tatt avgjørelser på basis av den hun var DA, og jeg stoler på henne. Men jeg vil ikke tilbake… Her og nå med en viss lekenhet er flotters det 🙂 Godt å høre du er fornøyd med hvordan det er nå, at gresset er grønt NOK liksom 🙂

    11. Med unntak av etpar ting som gjerne kunne vært litt anderledes her ( u know hahahaha) sååååå er eg veldig fornøyd med meg i mitt liv.
      Mange ganger får eg høre at eg er en håpløst optimist og at ting neppe er så bra som eg mener eller at man ikkje kan være lykkelig med det ( eg har da antageligvis) -man burde ha det og det.
      Kanskje ville ting vært bedre om eg var mer A4 eller mer *normal* eller mer *vanlig* eller alle andre ting eg til stadighet får høre av andre er feil med mitt liv.
      Men vitsen er vel at EG syns mitt gress er grønt og at EG er lykkelig og glad enn alle andre sin oppfattelse av hva som er det?
      Eg er så billig at eg kan bli lykkelig av at datteren min mater og lufter hundene mens eg ligger her med hekseskudd <3<3<3
      Eg sier ikkje åh skulle ønske eg ikkje hadde dette, eg sier gleder meg til eg blir helt frisk igjen 🙂

    12. Det må jo være grønnere på den andre siden…
      Alle sier jo det.
      Jeg prøver virkelig å leve i nuet. Ta vare på meg selv, og nyte dagene. Passer på familien, og er glad jeg er der jeg er.
      JA mange sier at de ville likt å være ung igjen. De tenker ikke over økonomi, små bekymringer og gjerne ungene.
      Hjelper ikke å ønske seg tilbake til 20 årene, om ungene forsvant.
      Nei jeg er glad i den jeg er idag. Med alle feil og mangler. Med alle historiene og erfaringene som har gjort meg til nettop den jeg er idag.:)

    13. deilignorsknaturvihar.blogg.no: Så koselig at du trekker på smilebåndet, takk for ros 🙂 Helt enig, den jeg var DA skapte den jeg er NÅ. Samtidig synes jeg det var en slitsom tid, med mye usikkerhet, så jeg liker bedre å ha litt erfaring 🙂 Er rimelig leken av meg likevel, så ungen har vært med videre liksom 🙂 Ha en fin vinterdag du også 🙂

    14. HEI
      NÅ TRAKK JEG PÅ SMILEBÅNDET DETTE VAR BRA SKREVET, JA ! 🙂
      JEG ER FORNØYD MED LIVET HER OG NÅ OG VIL IKKE TILBAKE FOR DEN JEG VAR DA JEG VAR UNG SKAPTE DEN JEG ER I DAG. OG MIN GODE GAMLE BESTEFAR SOM BLE 100 ÅR SA ALLTID : “GLEM ALDRI BARNET I DEG , LEK OG VÆR GLAD HVER DAG “.
      HA EN FORSATT FLOTT VINTERDAG!

    15. frokenfjeldberg: Nei, og mange av de forutsetningene får man ikke gjort noe med. Man blir ikke yngre, eller eldre, man HAR ikke det man eventuelt kan få… Og da blir man hengende fast i noe utenfor seg selv mye av tiden tror jeg.. DU koser deg nok hvertfall her og NÅ , akkurat nå. Var innom hos deg og tittet 😀 Kos deg 🙂 Klemmer <3

    16. Jeg nyter veldig her og nå, selvsagt..Men jeg tror dette handler om at man får finne ut at hver alder og hver opplevelse har sin sjarm. Hvis man hele tiden prøver å endre på forutsetningene kommer man ingen vei..;O);P Stor klem Frøken F

    17. Kristin: Ja, ikke sant, det er VI som gjør gresset grønt selv, så da må vi bare VANNE litt da 😉 Passe på at det holder seg grønt nok for vår smak 🙂 Så deilig å høre at du synes det er grønt nok nå 🙂 man kan likevel glede seg til og utvikle seg tror jeg 🙂 Ha en grønn og fin dag 🙂 Klem

    18. God formiddag 🙂
      Tror nok de fleste av oss til tider har tenkt at gresset nok er grønnere et annet sted 😉 Og så kanskje man kommer dit, og så er det jammen ikke så mye grønnere likevel.. Og jeg er helt enig med deg, vi må konsentrere oss om å leve der vi er NÅ, og ikke bruke så mye energi på å tenke at vi ønsker å være et annet sted 🙂
      For meg er også gresset grønt nok der hvor jeg er, og jeg tror også at jeg selv i stor grad kan være med på å gjøre gresset enda grønnere 😉

    19. Susns sang og smurferi / fjoll: Jeg skjønner godt det med helse, der ønsker man så klart å være frisk. For det er kanskje den tingen i livet som er nesten nummer 1 for oss. Å ha god helse. SÅ at du ønsker deg noe annet der, har jeg full forståelse for 🙂 Allikevel ser det ut for at du ser grønnheten i det andre rundt deg, DET står det respekt av DET, og klare å se forbi sykdom, og se det grønne gresset i nærheten OGSÅ 🙂 Ja, ganske hvitt forresten gresset på utsiden både hjemme og på jobben, sånn rent konkret 😀 Mitt gress er som regel akkurat passe grønt, selv om jeg selvfølgelig som folk flest faller i fella med å titte over gjerdet innimellom…. Men DET er sjelden faktisk 🙂 Håper du ha en fin dag Susn <3

    20. miastorp: Jeg skjønner hva du mener med å utvikle seg, jeg er ikke FOR stagnering jeg heller, og eller ikke MOT å glede seg 😀 Hi-hi.. nei…vi må gjøre det også 🙂 Men også lære seg å nyte der man ER på en måte, når man er der, og ikke bare etterpå eller før.. Og ta hver alder som den er 🙂 Ja, viktig å kjenne etter selv hva som er riktig for en. Da går jeg ut og ruller litt videre etter jobb 🙂 I snø eller gress 😀 Ha en fin dag du også, god bedring <3

    21. eljos: Å så kos at du synes det 🙂 Jeg synes det er kjempefint at du tenker sånn Eljos, for du har smakt på litt av hvert… og kanskje er det sånn da, at man blir flinkere å sette pris på akkurat her og nå 🙂 Glad for å høre du gjør det 🙂 Stor klem <3

    22. ladyaugust: Ja, inne er det godt og varmt, og man kan lage det nesten som sydenvarmt om man vil 😀 Og på med alle lamper og greier 🙂 Ute er det mange bilder som venter på å bli tatt av meg, og jeg skal bare ha en kjempedeilig bobledress, så blir det så bra så 😉 Ja, håper du får en dag med grønt gress, og i hvertfall i morgen <3<3 Her snør det filler oppi lia, og jeg har dunkåpa hengende å vente, skal ta litt bilder i dag tror jeg, på hjemveien 🙂 Stor god søsklem ti verdens fineste søs <3

    23. Fru Stussli: Jeg er også sånn at jeg gleder meg TIL ting, og det må vi gjøre også. Koselig og glede seg litt TIL ting også. TEnke at det og det blir koselig. Jeg gjør også det, men koser meg også mye med her og nå, og med ALDEREN min. Jeg ville ikke vært yngre, synes tenårene var noe pes, og også egentlig litt 20-åra på noen måter. Men å ha den erfaringen jeg har nå, er helt passe, ville ikke hatt MER heller. Og lekenheten kan jeg beholde uansett tror jeg, og rulle ned en gressbakke om jeg vil :-). De rynkene jeg har er greie nok, og det slasker nok litt her og der men bare som min alder godt kan slaske 😀 Men at det kunne vært litt grønnere gress ute snart, rent bokstavelig, ja det blir nok bra 😀 Selv om jeg har mange bilder igjen jeg skal ta av vinteren 😉 Ha en kjempefin dag du også min venn <3 Stor god flagrede klem <3 😀

    24. I forhold til noen har jeg ingenting i forhold til andre har jeg alt, i forhold til meg selv setter jeg stor pris på det jeg har, den jeg er og DE jeg har i livet mitt, selvom jeg gjerne skulle vært frisk eller bare friskere. Så har vel det en mening også? 🙂
      Ønsker deg et gress som er grønt nok for DEG <3 ..mitt er forøvrig grått?på verandaen 😉 :))

    25. foreignerat50: Ja, jeg gjør det jeg også 🙂 Kan vel ha noen dager hvor jeg faller i “fellen” og tenker noen andre tanker, men det er FORT over 😀 og tilbake i hverdagen 🙂 og kosen 🙂 Ha en herlig hverdag du også 🙂 Klem

    26. Engla: Åå , jeg har hatt masse sånne tanker jeg også…og kan vel falle i fella litt innimellom nå også.. Men ikke så ofte, jeg liker stort sett hverdagen og her og nå. Ja, gleden kommer innenfra, uansett vær, vind, blokk, singel eller uten voff -voff 🙂 Håper du får en kjempefin tirsdag du også 🙂 midt i hverdagen og alt 😀 Klemmeribøtterogspann <3

    27. Egentlig burde vi leve livet baklengs 🙂 Jeg er fornøyd med fargen på gresset jeg, men når det er sagt vil jeg nok alltid skape endringer. Er av den oppfattelsen at endring er bra. Men jeg tror det er viktig å ikke sammenligne seg med andre men å kjenne etter selv hva man vil endre. Ha en flott dag i gresset 🙂 <3

    28. Du er virkelig herlig Frodith!!! Ja jeg kjenner mange som tenker slik at bare det var sånn og sånn så ville alt være bra. Stakkars sier jeg bare. Jeg nyter, her og nå, og alle småting og store også, hver dag…..

    29. Gresset er akkurat passe grønt her og nå 🙂 Heldigvis for det. Jeg venter på våren da såklart for jeg liker ikke at det er kaldt og mørkt. Og så liker jeg at veiene er bare og ikke isete for det er jammen glatt. Men inne er det fiiint og nesten akkurat som sommer 😀 Det er nok en kunst å leve akkurat nå og sette pris på det samtidig <3 gooodmorningsklæmmen såklart og en fiin dag til deg søs <3

    30. En skikkelig tankevekker fra deg på mårran 🙂
      Jeg er fornøyd på noen områder og ruller i det grønneste gresset og ler. På andre siden tenker jeg at når jeg kommer dit eller dit i livet skal jeg glede meg over ditt og datt 🙂 Men det er mere glede seg til enn å ønske å være et annet sted i livet.
      17år har jeg ingen ønsker om å være igjen. Det var slitsomt det! Huffamei det var den tiden vi trodde verden handlet om oss. Gud bedre, jeg er glad den handler om fryktelig mange fler 😀
      Jeg har masse ting i livet mitt jeg tenker jeg må rette på og jeg har noen kilo jeg skulle ønske ikke var der. Så har jeg noen kroppsdeler jeg skulle ønske var 17 år :-D, men jeg har så mye nå som jeg ikke ville byttet mot mindre kilo, glattere hud, ingen slitasjer osv. Jeg føler meg stort sett ganske heldig 🙂 MEN, jeg skulle ønske gresset VAR grønt og at det var litt mere vår 😀
      Ha en fortryllende dag fineste frodithvenn.
      Klemmer med sommerfugler på

    31. God morgen søte frodithvenn <3
      Jeg må ærlig innrømme at jeg har hatt mange sånne tanker tidligere, bare jeg får en kjæreste...bare jeg blir tynnere...bare, bare, bare...
      Men nå har jeg det veldig godt her og nå og har tenkt å fortsette med det 🙂
      Har også funnet ut at jeg ikke blir så mye gladere av alt det andre, for gleden kommer innenfran:)
      Ønsker deg en superduperfin tirsdag fyllt av fine øyeblikk <3
      Stoooor klem tl deg fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg