En dårlig sommerfugl-dag er heldigvis over.. :-)

Vanligvis er jeg sånn, det kjenner du til nå…

Fordi jeg har briller med fargede glass, fine farger,som gjør at livet ser ganske så fint ut uansett hva som skjer… Det kan sprute litt…. eller blåse litt..

 

 

 

 

….men jeg holder meg fast og lander alltid ganske fornøyd igjen, etter ganske så kort stund også…

Men noen ganger får sommerfuglen en annen farge…. kanskje litt blekere av en eller annen grunn…

..og da må jeg som oftest jobbe litt med det som er under vingene…. for å få fram fargene igjen…Og det skal ikke mye jobbing til, så er jeg igjen klar for blomster-enga…

I går var en dårlig-sommerfugl-dag…Nesten som en bad -hair-day… Og jeg har vel ikke hatt en sånn siden jeg skulle operere…og jeg har ikke mange i løpet av året.. men….når man våkner tidlig om morgenen, med sengen full av de sommerfuglene med HORN…. da er det mest fristende og bli hjemme… Men fordi det nettopp ikke hjelper å bli liggende der å glo… fordi det stanges for kraftig i sommerfugle-buken, av andre små-djevler….

DA er det best å komme seg opp…. Når de små svarte sommerfuglene har inntatt dynen din, da er det best å komme seg ut, og komme i gang med alle disse “grue-seg”-tingene… For det er det som må til for å få jaget disse smådjevlene på flukt…

 …Så med beina på bakken…og med litt bein i nesa… fikk jeg kastet av meg de verste horn-djevlene på vei ut døra…Kom meg gjennom første hinder… Og siden et til… og det begynte å roe seg i magen…og fargen kom tilbake i kinnene..Jeg fant igjen brillene med farger…rett på utsidene av døra her… når dagen nesten var over..Så endelig var en dårlig- sommerfugl-dag slutt  🙂

 

 

 

Har du noen dager da senga sparker deg ut, og verden på utsiden også sparker fra seg ganske bra?

Hva gjør du? Tar du fatt på sparkene, eller blir du i senga?

 


42 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, man tar bare sats, kjører på som vanlig, og så går det seg jo til… 🙂 Men sånne dager er jeg glad jeg ikke har så mange av 🙂 Dagen i dag har vært storveis, og helga blir fin 🙂 Stor klem tilbake <3

    2. cuskima: Ja, det er klart magen skrumper inn, og sakte men sikkert må trenes opp igjen.. Viktig med litt bananer og annet mer litt vitaminer og energi så du får nok til å bekjempe alt tullet som har laget seg til 😮

    3. må nok det. spiste to fiskekaker til middag i forgårs og en liten skål med wok i går. Føler som om magen skrumper når man har vært syk lenge, da blir man mett av å lukte på en kork omtrent. men er jo derfor en ikkje orker noe heller fordi all kaloriene går til å holde systemet igang <3

    4. Engla: Dagen i dag er ikke så verst 🙂 Heldigvis. Det var gårsdagen som sparket litt, og heldigvis er den over 🙂 De forsvinner fort igjen 🙂 I morgen skal jeg ut å marsje litt og ta bilder 😀 Stor god klem tilbake til deg min venn <3

    5. cuskima: Ja, håper du får kost deg litt og at du får i deg noe mat snart 🙂 Blir jo helt bekymret her 😮 sende over cyber-kaker <3

    6. deveny: Ha-ha, ja det er ikke dumt i noen tilfeller… 😀 Men når det ikke hjelper liksom…. De ekle sommerfuglene forsvinner ikke likevel 😉 Da er det like greit å gå ut ta fatt p dem 😀 Ha-ha

    7. Det er godt når sånne dager er over. Jeg kan nok legge meg litt innimellom, men stort sett er jeg flink til å sparke fra meg 🙂
      Det som ofte fungerer veldig bra for meg er ihvertfall å knyte på meg skoa og gå. Frisk luft og mosjon hjelper på det meste 🙂
      Ha en så fin kveld som du bare kan fineste frodithvennen <3
      Stoooor go´klem fra Engla

    8. I går skiftet eg på sengen og å legge seg nysdusjet i rent sengetøy,var magisk. Nesten litt for magisk for det var så deilig å bare bli liggede i dag, litt lengre enn planlagt. men som du sier det er helg og avslapping og kos,selvom snop neppe er aktuelt for meg siden eg knapt klarer få ned en banan eller litt middag.
      men skal kose meg litt alikevel klemmeting <3

    9. Kristin: Ja, vi kommer ikke unna de små-djevlene av og til noen av oss.. Vi bare må gjennom det, ta dem ved hornene og kaste de på dør 😀 Som sagt så gjort. Dagen i dag er mye mer morsom, og ingen smådjevler verken under dyna eller andre steder 🙂 Så det har vært en god dag, med bare MORSOMME utfordringer på jobb og alt. 🙂 Nå skal jeg ta helg, spise snop og søplemiddag 😀 Hi-hi.. Ha en fin-fin kveld kristin .-) Klem <3

    10. cuskima: Ja, skjønner du vil opp av dynene 🙂 Og stort sett vil jeg det jeg også, og i går måtte jeg det uansett. For det blir bare verre å ligge der når det surrer for mye i topplokket, og når de djevlene danser cha-cha-cha i magen pga diverse dritt som er på trappene… SÅ opp med seg og ut døra 🙂 Og gjennom div hinder på veien, og SÅ ble verden litt mer fargefull og fin igjen 🙂 Ønsker deg en fin-fin helg med mye godterier og annen moro 🙂 Stor fredagsklem på vei <3

    11. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg liker beste fargen mine jeg også, så jeg passer på å få de fort på plass igjen vettu 😀 Her er jeg i ganske grei shape og farge igjen 🙂 Stor klem til Månestråle <3

    12. Så fint at sommerfuglen fikk tilbake fargene sine ganske kjapt 🙂 Og jeg har inntrykk at av du er en blid og fargerik sommerfulg det meste av tiden ja 🙂
      Noen ganger er det noen skikkelig kjipe ting man bare må kaste seg uti og bli ferdig med. Jeg pleier å kvie meg veldig, samtidig som jeg går rundt og gleder meg som bare det til det ekle er ferdig. Det pleier å hjelpe litt..”Etterpå skal jeg ditt, etterpå skal jeg datt”, og jeg får distansert meg bittelitt fra det. Men det beste hadde jo vært å aldri måtte ha kjipe gjøremål på planen 😉 Men da hadde vi kanskje ikke husket hvor positive alle de andre tingene vi gjør er 😀
      Ha en riktig så god helg! 😀 Håper de bleke og grå fargene ikke kommer tilbake på lenge 😉
      Klem <3

    13. pffft eg syns vi ofte må sparke så noen dager er deilig å bare ligge i sengen og kose seg:)
      Selv er eg litt lei etter 9 dager i sengeliggende så eg skulle gjerne opp og hoppet litt,men kjenner det tar mye lengre tid å komme seg nå enn for etpar år siden.Så regner med tingene går i slow mo i helgene også. Har hvertfall ingen planer.
      God fredag :))

    14. Jeg som er såååå glad i fargene dine, for du sprudler og maler ting så fint alltid. Glad i deg når du er litt fargeløs og da, men sommerfugler er vakre når de har masssssse farger. Tidlig oppe var sommerfuglen i alle fall..he he… Ha en topp helg da, og se opp for snøras …Klem Månestråle 🙂

    15. Lithanna: Ååå, da skjønner jeg, jeg var litt bekymret for deg når jeg så du hadde lagt deg så sent 😀 He-he.. og ikke sett snurten av deg hverken her eller der etterpå 😀 og da tenkte jeg du hadde forsovet deg 😮 Men nei.. Du har FRI 🙂 Heldiggrisen 🙂 Kose deg. Jeg skal sove masse i helga 😀 Ja, man må på dårlige dager ta seg ut av dyna, og gå løs på ekle oppgaver også 😛 Og så går ting seg til etter hvert 🙂 Klemmer <3

    16. Sommerfugle Frodith er så fiiin!
      Nei jeg er en som står opp med engang jeg gløtter på øynene- OPP OPP OG starter dagen med hva det enn måtte være som haster mest.
      Men nå har jeg sove i ti deilige lange timer, uvanlig for meg. Men, fri idag og jeg har MASSE søvn å ta igjen! 😉

    17. Fru Stussli: Ja, jeg går også for sparken, MÅ opp, komme seg i det ekle, for å få det unnagjort. Håper du overlever en stressende dag, med litt tøymykner i 60-vask-omdreiningene 😀 Håper din dag blir så magisk og flagrende som du ønsker den skal være 🙂 Klemmerimassevis <3

    18. Livsrom: Ja, ikke sant, seng fungerer ikke! Det er bedre og sparke til side dyne og ekle små-djevler, og komme i gang 🙂 Så går det seg som oftest til litt, og fargene kommer tilbake 🙂 Denne dagen er litt mer rosebekledd, så jeg flyr litt lavt her og vifter 🙂 Stor god klem tilbake 🙂 <3

    19. Hanne: Så godt du er her 🙂 Å forsove seg , ikke moro, det gjør jeg faktisk aldri. Jeg kommer meg heller opp alt for tidlig… Men i dag er det helg, og jeg ser fram til det ja 🙂 Og det blir en litt forlenget en også av ulike årsaker. Skal ikke på jobb før tirsdag. Nå skal jeg synke ned i sofaen etter å kave litt i snøværet først 😀 Håper du har kommet deg litt etter sjokkåpningen i dag 🙂

    20. miastorp: Ja, vi har alle sånne dager, og det nytter ikke stikke fra dem, det er som du sier: å ta seg i kragen 🙂 Å sparke de EKLE sommerfuglene ut døra, feie godt. og brette opp alle ermer som er… Så kommer man i mål 🙂 Og i dag er det helg, og det er deilig 🙂 Jeg skal komme meg ut, kle meg godt og ta MASSE bilder igjen 😀 Det blir gøy 🙂 Takk for gode lyse klemmer, og en drøss tilbake til deg også <3<3

    21. ritahobbyfoto: Det var ikke bare trøtthet liksom, men en HAUG med ekle utfordringer som lå der og ventet… Men jeg kom meg i havn til slutt 🙂 Ja, jeg håper denne dagen blir mer fargerik og fin 🙂 Klemmer <3

    22. Flaggermusvinger: Ja, når man kommer seg forbi hinder for hinder, så blir det som regel bra igjen 🙂 Har bare så lyst å stikke langt under dyna noen ganger… men det hjelper jo ikke det spøtt 😀 Nei, ta tyren ved hornene, eller ta små-djevlene ved hornene, det er det som må til…for de forsvinner ikke under dyna der uansett 😉

    23. Min matgale verden: JA, der sa du det, ta små-djevlene ved hornene liksom :-D, det er det det gjelder. Slipper ikke unna i senga der likevel 😀 Ha en superduper fredag du også 🙂 Klemmermasse <3

    24. Jeg er ikke en som bli i sengen. Jeg går nok for sparkene og det kanskje ikke lurt bestandig, men ofte 🙂
      Fru Stussli er travel i dag igjen og er bare innom å deler ut en håper-dagen-din-blir-magisk-klem

    25. Nei, kjære, livet er ikke alltid en dans på roser…. for å bruke sommerfugl språk.
      Som oftes er det lite annet å gjøre enn å bite tenna sammen, og hoppe i det likevel. Seng er sjelden et godt alternativ….. om man ikke er veldig syk da;)
      Ha en fin fredag… på roser:)
      Stor god klem fra meg<3

    26. Det er bare et tegn på at du er menneskelig 🙂 Livet går litt opp og ned. Ikke noe gøy med disse svart/hvit dagene men jeg er ganske sikker på at alle har dem. Noen dager kan til og med være ganske svarte eller tåkete. Å legge seg ned hjelper ikke så det er bare å ta seg selv i kragen 🙂 Og så vet man at etter en slik dag går det alltid mot lysere, mer fargerike dager 🙂 Og i dag er det fredag – den beste dagen i uka – så da kommer sola til følge deg gjennom dagen 🙂 Masse gode lyse klemmer til deg! <3

    27. Bra at fargene kom tilbake. Ja, jeg har noen grue-dager innimellom, og er av og til fristet til å gjemme meg under dyna og glemme det gruelige. Men, jaja. Fargene er kanskje enda finere sånn etterpå det grå, når de endelig kommer tilbake? 🙂

    28. Det er så godt når sånne dager er over! Og fargene kommer tilbake. å bli i senga er ikke noe alternativ, man må ut og ta tyrene ved horna, ellers får vi jo aldri fargene våre tilbake igjen:) Ha en superduper fredeeeedag:) Stor fredagsklem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg