Den lille gule….


1)

Den lille gule…

som alle elsker synet av…. Den kanskje meste elskede blomsten i verden…

hvertfall for en liten stund… Fordi den er først!! Den heier vi på..

Det kommer der med sitt bustete hode, og minner oss om at det gjelder å stå på…

Bare presse seg opp…gjennom snø og søle… Strekke seg etter lyset… Da kommer all applausen… 

Vi bukker og neier i april-sola, og husker hvordan det var å komme hjem med sin første bukett med hestehov…

Nesten tom for stilker…men dog…noen bustete gule hoder…å sette i et eggeglass med vann …

 

Så hva skal vi egentlig med redigereing, når naturen er så flott i seg selv? 🙂 Vel, litt moro er det likevel å fikse på… 


2) Strålende glød

 

3) Litt tegnserieaktig

 


4) Er  nesten svart-hvitt  fintt?

 

5) sterkere overlys

 


6) strålende glød-svart-hvitt


7) Vannvirvel. som det kalles på redigeringsprogrammet 😀

 

Hvilket liker du best? 🙂

 

36 kommentarer
    1. Hestehovene er fine. Jeg liker når våren kommer og blomstene titter opp både i og utenfor hagen. Vi har ikke snø her, men kaldt er det og mye vind. En kald vind som trenger gjennom det meste. Sola har vist seg i dag 🙂 Et sjeldent syn denne vinteren. Kjekt å redigere og leke seg med bildene 🙂

    2. Tatt av kvinnene: Ja, ikke sant 🙂 Det er veldig moro prøve ut lit, jeg vet enn ikke NÅR jeg skal bruke HVA, men jeg finner vel ut etterhvert. Og når jeg begynner mixe litt mer kanskje 🙂

    3. Det skal bli så koselig å møte disse små krabatene igjen ^^
      Jeg likte det første med gløden veldig godt fordi den gule fargen fortsatt var der og lyste opp, mens alt rundt var litt mørkt 🙂 Også var egentlig nummer 5 ganske kul, det ser litt gammeldags ut på en måte ^^

    4. Kristin: Ha-ha, ja du tenkte nå hadde jeg vært på gang med føneren min 😀 ? Neida, jeg bare dagdrømmer aldri så lite, men i morgen er jeg klar for mer istapper og snø, skal ut i kulda og fotografere igjen:-) Tok bare en ørliten pause i all hyllesten av det hvite 😀

    5. frustrertfrueihouston: Ja, jeg liker også den litt fattigmanns-vakkerheten 🙂 sjarmen med eggeglass-vaser og sånt 🙂 Og i dag tillot jeg meg litt dagdrømmerier 🙂 til hva som ligger under alt det hvite og verker etter å komme fram 🙂 Jeg husker føleslen av hestehoven fra jeg vokste opp, når den kom var det tjukk strømpebukse og skjørt i sherrocksen liksom 😀

    6. Moro å leke seg med bilder 🙂 Synes nr 2 var kul 🙂
      Når jeg først så innlegget lurte jeg på om dere hadde blitt kvitt all snøen og fått hestehov til å springe ut i rekordfart 😉
      Ha en riktig fin helg 🙂

    7. Hestehov er et fantastisk vårtegn. Tror jeg likte originalen her best, den klare gule fargen mot brunt og vissent løv. Men bilde nr 3 synes jeg er en god andreplass. I barnehagen er det koselig når ungene kommer om morgenen med små Hestehovhoder de har plukket på veien. Det blir sånne små “flyteblomster” i et alt for stort glass. Men ungene er jo så fornøyd!

    8. Marit: Det er ofte de som er plagen på plenene nemlig,og hestehoven ser vi jo bare noen uker,så jeg var virkelig misunnelig nesten om du hadde fått de til å gro i massevis på plenen din 😀

    9. Elin Slåen: Ja, og tenk, den ligger under der,under det hvite og venter på å hoppe fram i påsken. Jeg lover deg 😀 Jeg skal vise deg den i påsken 🙂 Ok?…:-D

    10. Marit: Får du hestehov på plenen altså, ikke løvetann, men hesehov?? Da ville jeg vært veldig glad… Vel, nå har jo ikke jeg plen da..så jeg kan jo sitte her og skryte jeg 😀 Hi-hi…jeg er jo bare ute på veiene og titter på dem 🙂 Og akkurat nå, tenker jeg på at de ligger under der, under alt det hvite og venter på å overaske oss 😀 he-he

    11. Hanne: Ha-ha…:-D Ja,men Hanne, jeg må bare skeie ute LITT 😀 Littegranne…Nå har jeg løpt rundt med kamera rundt halsen i månedsvis og skal imorgen også,og tatt bilder av hvitt og istapper 😀 Og jeg måtte bare la tankene vandre littegrann 🙂 Hi-hi

    12. Likte nå det første best jeg. Originalen. ;o)
      Koselig med hestehov – bare de holder seg unna plenen min. Dessverre så gjør de ikke det ..

    13. Hanne: Akkurat nå er jeg i det hvite så derfor 6, spør du meg i mars blir det sikkert 2 og spør du meg i mai blir det 1.
      Slik er jeg bare, har enda ikke begynt å tenke på våren, det må da være greser, akkurat nå er vinteren og snøen bare herlig..Ha en herlig snørik kveld:)

    14. cuskima: Jeg er veldig glad i hestehoven, fordi den er først, og litt fattigmanns-pen liksom 🙂 Og GUL og fin. I fjor jaktet jeg rundt i påsken for å kunne vise den på påske-nøttene mine her 😀 og jeg fant 😀 Og sikkkertt Norges første følte jeg 🙂 Løvetann likte jeg også som barn, vi klippet dem opp på langs og la i vann, og da krøllet stilkene seg så fint 😀

    15. alle vil alltid kvitte seg med hestehov å løvetann på plenen sin,men eg syns de er veldig fine.
      De og engkarse er av mine favoritter -selvsagt snøklokker også

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg