Er det mulig å være U-Harry i Strømstad…? ;-)

Det er jo nesten et lite forskningsprosjekt… Kan man virkelig dra til Strømstad, som nordmann, uten at det er et SNEV av Harry over det…? Jeg tenkte før jeg dro at SPA er jo veldig lite HARRY, men man kan ikke unngå at mesteparten ellers MÅ inneholde en del Harry-faktor… det er jo tross alt Strømstad liksom…  😉

Vel… nå har jeg og søsteren brukt bilen særdeles lite her, så selve runden på STRIPA har det ikke blitt noe av… vi har kun brukt “apostlenes hester” (føttene) …og det i stor grad også.. og bare det gjør at Harry-faktoren synker betraktelig… Det er liten plass til plysterninger, Wonderbaum og fyllekuler på noen av oss…

Vi har nesten IKKE vært i nærheten av kjøtthandel eller snopdiskene på Nordby… bare en bitteliten svipp for å ha det aller mest nødvendige ROM-godtet 😉

Men vi har vært MYE til FOTS, og det er det lite Harry-faktor over, så vidt jeg vet hvertfall… Vi har gått til byen, gått i skogen, løpt på tredemøllen og sparket litt fra oss på noen styrkeapparater.. Så i går fikk vi hvertfall noen fine bilder igjen, i regnet i natur-reservatet og den forblåste strandkanten..

 Veldig glad for at vi tok regnjakker, da er nesten alt vær bra vær.


Mer av hotell-området.


En skog rett bak hotellet, som viste seg å være naturreservat, herlig natur og farger 🙂

 

Farger i moseland..

Regn og blåst i strandkanten..

Så fant vi veien til “himmelen”… 😉

 …men vi ble visst kastet ut igjen…

 

 Spennende trær, i artige fasonger..

 

Plasker i dammene..

Verden som speiler seg…


Og til slutt så gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på måneder.. Trente på treningsrommet.. DET var slitsomt DET!!

Vi avlsuttet kvelden med å gnafse i oss en haug med svenske-godis fra Nordby… Og satt støle, men mette og fornøyde i soaen, og konkluderte med at om vi ikke er HELT fri for Harry-nykker, så har det ikke vært HØY Harry-faktor på denne turen og vi har fått se en LITT annen side av Strømstad en man er vant å se fra aviser og på tv  i påsken;-)

 

Har du vært i Strømstad før?

Har du vært på shopping ved svenskegrensa (på svenske-siden? )

 


 

 

46 kommentarer
    1. Min matgale verden: Litt privatplaner….kommer på bloggen i morgen 😉 Hjælpes 😀 Du må kose deg masse med kino-ferie, slappeav-ferie, litt fjellet-ferie osv. 🙂 Deilig 🙂 Klemmer <3

    2. Godt å være uthvilt og klar:) Selv om man kunne levd på spa i evigheter… Vi reiser en tur på fjellet på torsdag, Hols-fjellet, v/Geilo. I morgen skal guttene og jeg ha hjemme-kino klokken 12 🙂 Ellers tar vi alt som det kommer….gleder meg:) Store planer på en mandag altså…blogg-planer eller jobb-planer eller privat-planer??

    3. Min matgale verden: Humfr…Ja, nå er det du som har ferie… Og ikke jeg…må på jobb i morgen..Hmrf… Neida, jeg har ladet opp litt nå 😀 Og nå er det din tur 🙂 Skal du noe moro? 🙂 eller bare kose deg hjemme? 🙂 Nå er jeg tilbake på sofaen her, med en is, og store planer for morgendagen 😀 Klemmer i bøtter og spann <3

    4. Åh….det høres bare ut som en helt perfekt helg!! Elsker å ligge på hotell-rom med godis….gjerne etter å ha trent litt. Ah…så godt! Nå har jeg jeg tatt et lite glass vin, bare for å konstatere at jeg har ferie:) klemklem

    5. miastorp: Å det hørtes flott ut med litt sånn sjåfør og kjendis-tilværelse, en bitteliten stund .-D Men best å plukke det av henne ja 😀 Ja, nå teller vi RETT ned tll påskeferien, høres deilig ut med DIN Strømstad da 🙂 i påsken, kan tenke meg det er supert <3

    6. jada de to eldste elsker å være der inne, hun ene lå og ulte og ropte litt en stund,men etter to-tre timer innså hun at eg ikkje kom og da bare bestemte hun seg for å legge seg ved ovnen og kose seg med de andre 🙂

    7. Nei nå er det tilbake til hverdagen – har vært å hentet dattern min og ei venninne på Gardermoen. De har vært på jente tur til Saudi Arabia (vel de har besøkt bestefar – ambasadør) Så de har lagt seg til fine vaner i ferien – sjåfør, kokker og blitt behandlet som kjendiser. Må nok plukke av henne disse vanene fort! Blir påskeferie som blir neste ferie men det er jo ikke så lenge til 🙂 Da blir det Strømstad igjen men ikke stripa eller oslo vegen som den heter 😉

    8. miastorp: Ja, du er kanskje den jeg vet som har lomme-kunnskap om Størmstad, som vi andre ikke har 🙂 Men jeg føler jeg har fått med meg så mye mer enn påske-stripa, og kjøttlukta fra Eurocash nå altså. Var skikkelig fint på den lille holmen med skog, Naturreservat stod det, rett ved Spaet 🙂 Jeg har ikke vært der mye om sommeren, men det har jeg lyst til nå 🙂 Håper du har hatt en fin helg også. Du er ferdig med fri du også, eller begynner du litt ferie NÅ? .-) DU startet torsdag? Hel uke til? Vi hadde en kjemepfin tur, og Strømstad er topp 🙂

    9. Ja jeg har vært i Strømstad 😉 faktisk så mange ganger at innbyggerne kjenner meg igjen 🙂 er masse fine tur muligheter. Digger Koster øyene om sommeren og vet du at du kan ta båten til Alaska? Nå har jeg utforska områdene rundt Strømstad også og funnet “mine” plasser 🙂 synes det er godt å være i Strømstad alle årstider men det er jo mer liv om sommeren da 🙂 holder meg unna Strømstad skjærtorsdag (har vært grytidlig inne i byen en gang og det holdt) ser ut som dere hadde en fin tur 🙂

    10. Tattavkvinnene: Ja, det er helt greit å være litt Harry 🙂 Jeg er det i massevis jeg, ofte på HArry-handel… Men det hørtes moro ut da, og ta en gjennomført harry-handel-overnattings-tur da 😀 Hi-hi.OG det er jo kos med sånne turer da 🙂

    11. Noop, det var nok mer et motell tror jeg. Så til og med der hentet vi noen harry-poeng. Vi gikk heller ikke noe rundt. Vi fant bare plutselig ut at vi en ettermiddag skulle dra så da ble det sånn. Harry eller ikke, koselig var det uansett ^^
      Ja, synes du så sporty ut jeg 🙂 Så flink du er! Da kommer du nok til å føle deg så sporty som du ser ut på null komme niks 😀

    12. Lithanna: Jeg har tenkt å prøve å begynne litt igjen med trening nå… dette var øvings-turen på tredemølla… har ikke løpt på aldri så lenge…Men prøver igjen i morgen også 🙂 Spreking sjæl da 😀

    13. Tattavkvinnene: Overnatet du på Spa-hotellet? 🙂 Gikk dere rundt i området i skogen der da? Det var naturreservat 🙂 Fin skog da, ikke noe tilgjort liksom. Ja, ikke sant sporty på den mølla…? 😀 Ha-ha.. og nå skal jeg begynne litt mer fast igjen… HJÆÆÆÆÆLP!! 😀 Kos med jenteturer 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂 Klemmer <3

    14. Lisbeth Pedersen: Det hørtes ut som en topp ferie 🙂 moro å ta sånn på sparket. Man skulle gjort det litt mer egentlig 🙂 Og dere hadde det tydelig koselig da 🙂 Nei, vår var lite harry, denne gangen, men vi er det ofte ellers 😀 Men moro å se noe nytt liksom. Og vi var nesten ikke i sentrum, men mest rundt i Spa-området og i natur-reservatet. En liten svipp på senteret bare 😀 Kjempefin og avslappende tur 🙂 Ha en fortsatt fin søndag du også 🙂 stor klem til deg <3

    15. Moving On: Så bra, og ta igjen på countryfestivaler 😉 Moro det sikkert da 🙂 Takk-takk 🙂 Jeg kommer innom deg etterpå,, jeg så du hadde veska på bloggen 🙂 Hi-hi

    16. Dere kom nok unna det alle verste Harry-land har å by på. Billig godis er jo bare obligatorisk ^^ De bildene med trappen opp til “himmelen” var skikkelig morsomme. Det så faktisk ut som at de gikk rett opp dit. 🙂 Også så du veldig sporty ut på den mølla da! ^^
      Har overnattet der en gang, det var mest for å få en liten jentetur uten å dra så langt med mamma. Og dagen etter ble det en real svenskehandling! Så vi var nok så harry som det gikk an å bli på den turen 😀
      Ha en fin søndag <3 Klem

    17. Dette var da ingen Harry-tur 🙂 det er jo glade spreke damer på tur 🙂
      Ja jeg har vært én gang på shoppingtur til Sverige.
      Turen var absolutt ikke planlagt. Vi var to familier som fant ut en sommerkveld at vi måtte finne på noe.
      Pakket straks både unger, hunder og kofferten i bilen, og reiste. Alt på sparket, for hver dag måtte vi leite etter overnatting til 10 personer og 2 hunder…..phuuuu….Men en kjempegøy og uforglemmelig ferie med masse opplevelser 🙂
      Ha en fortsatt fin søndag
      Klemmer

    18. Haha ja alle trenger vell litt harryfaktor.
      Jeg tar den igjen med contry festivaler!:) haha
      haha ja du får ta og la deg arrangere en sånn tur.
      velkommen hjem til norge!”) Haha

    19. Moving On: Ja, vi må alle være litt Harry innimellom, jeg må nesten arrangere en Harry-tur en gang tror jeg 😀 Frodiths Harry-tur 😉 Nei, lite Harry-faktor her, men litt småharry på vei hjem 😀 Helt greit det 🙂 Håper du blir frisk fort nå da 🙂 Klemmer <3

    20. frustrertfrueihouston: Ja, det har vært skikkelig regn og blåst mye, helt greit med rette klær 🙂 Vi var bitteliten tur innom svinesund, og fikk tak i noe pålegg, og snart hjemme her nå. I morgen er det jobb igjen. Hjæææælp! Kos fore deg å ha kommet hjem nå da. Kose deg <3 Når du våkner igjen 🙂 Klem <3

    21. ritahobbyfoto: Neida, man velger Harry-faktoren selv, og kan både være det og IKKE være det jeg 😀 Kost oss veldig. Og i morgen skal jeg trene litt mer 😮 Begynne så smått igjen 🙂 Ha en strålende kveld <3 klem -<3

    22. deveny: Jada, er ikke så farlig om man er litt Harry. Vi er det ofte vi 😀 men moro å se en annen side av området, natur og finne områder, ikke bare fulle nordmenn og kjøtt. Herlig sted og fint hotell 🙂 Vi har kost oss veldig. Håper dagen din har vært fin 🙂 Klem <3

    23. Mariann Sæther Tokle: Å vi var ferdig der før jeg så det 😀 Vi er masse på Harry- handel også vi,ikke noe galt med det 😀 Men moro å se noe annet også 🙂 fin natur og pen skjærgård 🙂

    24. eljos: På Lolas konfekt har jeg ikke vært før. Vi var jo på Nordbysenteret og Harry -handlet bbittelitt så klart 😀 Men vi fikk hvertfall se litt annet og opplevd noe annet av Strømstad 🙂 Og nå er vi hjemme igjen, med bare bittelitt sjoko i sekken 😀 Ha en fin kveld Eljos <3

    25. Nope. aldri vært i strømstad! =)
      men en dag, da skal jeg skryte på meg at JEG har vært harry.
      men ut fra det du skriver her, så høres ikke det særlig ut som en harry helg! 😛 haha

    26. Benedicte Fjeldberg: Jeg har jo vært masse på Harry-handel jeg også, og vi hadde jo snev av det nå også 😀 innimellom. Men endelig fått sett noe mer også. Håper du har hatt en fin dag, jeg er snart hjemme igjen fra “ferien”. Stor, diger Frodith-klem <3

    27. Helge: Jøss, de toppene så vi ikke, det hørtes jo fint ut. Mye man kan gjøre så klart, om man setter seg litt inn i mulighetene. Oppholdet var topp, deilig og avslappende 🙂 Så begynner en ny uke, tilbske på jobb her. Ha en fin kveld 🙂

    28. Vi har fast stopp på Nordby hver gang vi passerer. Kjøper litt grillmat til de første feriedagene, og på hjemveien litt kjøtt å ta med hjem. Men egentlig så lite at det er ikke snakk om å spare penger. Men vi er kun innom matbutikken og ikke resten av senteret som har blitt kjempestort har jeg sett. Pleier som regel å være vanskelig å parkere der når man har campingvogn på slep, eller kjører bobil. Ser ut til at dere har hatt en flott helg. Skogbunnen på det ene bilde hadde nesten høstfarger. Det var fint. Og så er dere to fine søstre med luer som matcher jakkene! Godt med gode klær når været er som nå.
      Jeg er kommet til Bergen i regnvær, og nå er jeg trøtt som en dupp, men må holde ut til tidlig kveld i det minste. Blir nok en liten halvtime på øyet nå, og så på besøk etterpå. 🙂

    29. oi, du er jo sporty du da, se på bilde der du løper av gårde 🙂
      hi hi hi.
      hyggelig at dere har koset dere på tur selv om dere ikke er harry.
      må ikke være harry på Sverige tur 🙂
      ha en fin søndag videre, i morgen er det stri shorta og havrelevsa. eller hva det heter.
      klem

    30. cuskima: No snow 😀 Ja, vi er alle litt Harry, og det gjør jo ingenting 😀 Nå er vi på norske veier igjen 🙂 God tur du, på din tur <3 Klem <3

    31. Skal vi se. Svenskene som bor i Stømstad er ikke Haryy, så gjør som dem, og harryfaktoren vil bare skli av, sånn helt av seg selv.
      Vakre bildet, ser ut som dere koser dere, harry eller ikke 🙂
      Klemz Deveny

    32. Å ja da vi er ofte i Strømstad, både med bil og med båt. Og du har helt rett, det er ingen Harry der om vinteren, ikke i det hele tatt. Da er Strømstad en helt vanlig og stille by, kunne like godt ha vært i Norge. Ikke er der mange mennesker heller. Jeg liker Strømstad både om sommeren og om vinteren, og Lolas konfekt, min yndlingsgodtebutikk nam nam……

    33. Fru Stussli: Det teller å kjøre forbi 😀 og Charlottenberg teller hvertfall 😀 Jeg skal hvertfall innom å se på frk Stusslis hare i løpet av dagen <3 Nå er vi på vei hjemover. Ha en fin søndag min venn <3 stor diger Sverige-klem <3

    34. Har både vært i Strømstad og handlet Harry handel..:);) hihi hihi så flott at dere koser dere, det fortjener dere begge..kose dere masse og nyt siste tid i Harry land:);) klem Froken<3

    35. Har vært i Strømstad 3-4 ganger og byen er mer enn butikker. Siste gang jeg var der gikk jeg opp på noen topper rundt byen og hadde bra utsikt.Hadde vært ok og dratt tilbake tatt seg bedre tid og besøkt flere topper. Fine bilder av skogen der hvor dere gikk. Må planlegge litt og finne kart over områdene rundt der, mange spennende topper der. Men på veien hjem kan man vel la vare og gå innom og ta med seg litt mat hjem. Matprisene er endel av turen. God tur hjem.

    36. Sprekinger!! Ser ikke det minste Harry ut, bare glade og spreke damer 🙂
      Jeg har kjørt forbi Strømstad.. teller det?
      Svenskehandelen gjør jeg i Charlottenberg, men det er jammen ikke ofte selv om jeg bor 40 minutter derfra.
      I dag skal jeg vise frem Emmas første skikkelige strikkeprosjekt. Er nok den stolteste jenta jeg vet om akkurat nå 😀
      Ha en strålende søndag!
      Søndagsklemmer uten Harryfakter

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg