Stolt flodhest…. ;-)

Ja, en flodhest kan bli så stolt som et hvilket som helst annet dyr…og spesielt når det dyret i dette tilfellet er MEG… For det har seg nemlig sånn at når man har nærmest ligget sofa-pute-flat over et år…uten å bevege på noe særlig mer enn blogg-skriver-fingrene… så kan man jaggu meg være stolt over å ha trent BITTELITT igjen… 

Helgen min bestod jo av en del slaraffen-liv, men jammen meg bestod den av endel aktivitet også… Trasket og gikk både til byen og i skogen… OG når jeg klemmer meg ned i et par altfor trange løpetights igjen, en trenings-bh som har sett sine beste dager og et par skitne joggesko, og våger meg opp på den skumle tredemølla igjen etter år… DA er jeg stolt da!! Så stolt som bare en flodhest kan bli…. Ja, for det er sånn det føles nemlig… Lilla i ansiktet… og med beina full av flodhester….De er  HELT tunge… og ikke interessert i å sprette særlig i hele tatt…

Det bildet du så i går, fra tredemølla (under)


….er nemlig bare fotoredigering… 😉 

I tillegg hadde jeg kun løpt i 2 minutter da dette ble tatt… Og da kan jo hvem som helst se litt sprek ut…

For du som kjenner meg vet at når jeg BEGYNNER disse løpe-periodene mine, så er jeg SLETT IKKE i form i starten… Jeg løper bare nedover, utendørs…. og står nesten og kaster opp i veikanten på nedoverturen…helt grønn i ansiktet…. mens jeg møter på DEN gjengen som skravler og ler og løper SAMTIDIG…. på vei OPPOVER… irriterende folk…

Så hvorfor dett maset om bein laget av flodhester, gjrønne og lilla ansikter…? Jo, for etter helgens lille tjueminutters  treningsøkt i Sverige, skal jeg våge meg utpå en ny periode meg løping igjen… Jeg startet ikke å trene eller å løpe før etter fylte 40 år, og med 1 års pause pga litt forskjellige ting, har jeg vel ikke verdens beste grunnlag… Så da er det JAMMEN ikke rart at jeg er stolt over hva jeg klarte i går, og hva jeg begir meg ut på igjen nå…

Jeg er nok verdens stolteste flodhest i dag, når jeg fremdeles med melkesyre i beina etter 20-minuuters-økten på lørdag.. er på vei til treningssenteret etter jobb, for å pådra meg litt mer smerte og  melkesyre… 😉

 

Trener du noe? Mange ganger i uka?

Løper du lett som en gaselle eller tungt som en flodhest? 😉

 


57 kommentarer
    1. cuskima: Ha-ha… jeg lo godt her 😀 Tuter i snabelen ja 😀 Hi-hi. Nei, jeg ser heller ikke ut som en flodhest, men føttene føles sånn 😀 Jeg har nok en liten snabel jeg også 😀 tuter hvertfall litt også 😀

    2. Engla: Å gå er det beste egentlig, og det kunne jeg gjort mye mer også 🙂 SKulle ønske jeg hadde noen fine ruter i nærheten her 🙂 Men det er bare asfalt og tregt rundt her. Må vente til helga liksom..eller gå på asfalten.. Men nå skal jeg ta noen runder på studio, og så sikkert tur til helga 🙂 Regner med det blir bra jeg 🙂 to ganger studio i uka, en tur i helga 🙂 Må jo få tatt litt bilder også , kan ikke løpe da 🙂 God natt min venn 🙂 stoooooooor klem tilbake <3

    3. Jeg trente på treningstudio 3 ganger i uken, men så ville ikke lykkeliten være på lekerommet lenger og da sluttet jeg.
      Jeg er egentlig ikke så glad i å løpe..mer glad i å gå og det kan jeg gjøre i det uendelige 🙂
      Løper nok som en flodhest jeg også tror jeg 😛
      I dag har jeg vært ute og gått en lang tur og det er jo så herlig både for kropp og sinn 🙂
      Ønsker deg en riktig god natt min venn <3
      Stooor god nattaklem

    4. Lisbeth Pedersen: Ha-ha, ja jeg skjønte det 😀 Jeg måtte bare tulle litt, 😀 takk takk 🙂 Tenkt om det var flodhesten du mente liksom 😀 Hi-hi <3<3 Nå er flodhesten ferdigtrent og vel plassert i sofaen:-D

    5. Helge: Nei, jeg er helt enig, spiller ingen rolle hvor og hvordan, gå, sykle , svømme eller løpe… Alt er bra på forskjellige måter 🙂 Jeg liker egentlig best å GÅ i fjellet eller i skogen.. og svømming. Men løping får meg i litt bedre form, med kondisen tenker jeg 🙂 Så skal prøve litt hvertfall 🙂 Men ut i naturen og trene er best, løping, gå, sykle… for da får man frisk luft i tillegg 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    6. Innimellom kan en vanlig spasertur være god trening, så jeg går endel men av og til en sykkeltur. Men intet var som før da jeg trente 4-5 ganger i uka + helsestudio. Nå har jeg avslapet forhold til det der men det lønner seg og la kroppen svette litt, om det er på tredemølla, på sykkel eller en lang skogstur spiller ingen rollen. Ha en fin kveld.

    7. Kristin: Ja, jeg har heldigvis ikke noe mål om å gå ned masse kilo og sånn.. jeg skal bare få bedre kondis, og gjerne stramme opp litt i kroppen… litt slaskete her og der synes jeg 😀 Ha-ha

    8. Det er en flott start! 😀 Det er veldig viktig å ikke starte på for tøft, både for motivasjonen og kroppen sin del. Og man skal jo faktisk klare å bevege seg dagen etterpå også 🙂 Jeg tar det rolig med treningen ennå jeg, ser ikke noe vits i å brenne av alt for mye krutt – jeg skal jo holde ut med treningen over lang tid.
      Fordel å være slank når man setter i gang da, så slipper man i alle fall å tenke så mye på vekt og kalorier – og ikke er det like tungt heller, som om man hadde en vekt som lignet mer på en flodhest. Så får vi bare leve med det at stegene føles som flodheststeg, tipper vi føler oss mer som gaseller når våren kommer for fullt (selv om den driver og lurer oss litt for tida) 🙂

    9. Lisbeth Pedersen: Jeg regner med du mener det bildet tatt med kamera 😀 Ha-ha… Jo, det var litt lureri det bildet, tatt etter 2 minutter ut i treninga, og ingen kan verken høre pusten eller trampinga mi der 😀 Hi-hi.. Jeg liker mye bedre å gå jeg også…men skal prøve å få opp kondisen litt 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    10. Kristin: Joda, da har du skjønt hva jeg mener, for jeg tror heller ikke at jeg SER UT som en flodhest, jeg er slank nok og sånn, fornøyd nok sånn sett.. Men FØLER meg som en flodhest… det går på løpesteget liksom… tungt…tungt… trampe-trampe… Men nå er det gjennomført og jeg løp 2 km. Det var nok nå som en start, jeg er HELT ute av trening, så må gå forsiktig fram 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    11. Spreke Frodith, du er jammen flink 🙂 På bildet ser det ut som om du har trent lenge, flott bilde.
      Jeg liker ikke å løpe eller jogge, men går veldig fort, sånn på joggegrensen 🙂 ellers liker jeg å gå i ulent terreng, fjellet.
      Ha en fin dag
      Klemmer

    12. Så flott at du er i gang! 🙂 Og du ser jo smashing ut i treningsklær!
      Formen kommer ganske så fort, det er bare å holde ut de første øktene og den verste stølheten i starten – det varer ikke så lenge 🙂
      Jeg tar alltid bildene mine FØR trening, for jeg ser så alt for sliten ut etterpå, selv etter korte økter 😉
      Jeg trener jo en del, men ikke nok..og ikke hardt nok – jeg liker ikke når det blir for ukomfortabelt 😉
      Jeg tror faktisk jeg ser mer ut som en gaselle enn en flodhest, men jeg FØLER meg mer som en flodhest enn en gaselle selv 🙂 Satser på å bli frøken-lett-på-tå til fotballsesongen starter 😮
      Masse lykke til med treninga! 😀

    13. frustrertfrueihouston: Jeg ser nok ikke ut som en flodhest, men føler meg som en likevel, mest i beina 😀 Har så fryktelig tunge løpesteg, føles det som 😀 OG du har rett, løpe er IKKE gøy… det blir LITT bedre etterhvert, men blir aldri HELT moro 😀 Gå er jo kjempebra trening og moro i tillegg. Jeg går jo mye i fjellet og skogen også, liker det mye bedre. Men får litt kondis med løping, og det likte jeg forrige gang jeg gjorde det.. Jeg kunne løpe til banen uten å spy liksom 😀 Men er mest glad i å gå,lange og krevende turer .-) det er best og koseligst 🙂 Nå har jeg prøvd litt vekter også i dag, LITT styrke.. for det det er enda kjedeligere egentlig enn løping.. Ha en fin ettermiddag du også 🙂 eller formiddag? 😀 He-he

    14. eljos: Ja, akkurat på det bildet ser jeg nok sprek ut, løpt i 2 minutter ca 😀 Og beina er tunge som BLY ganske fort :-/ Men jeg blir jo LITT bedre form etterhvert, og hovedsaken er å få litt bedre kondis egentlig.Jeg skal ikke trene HVER dag .-D Men 2 ganger i uka kanskje 😀 Men hyggelig du synes jeg ser litt sprek ut da 🙂

    15. Jeg løper IKKE, men går i litt tempo. Jeg synes absolutt ikke du ser ut som noen flodhest, bare frisk og sprek ut. Ser ut som du ikke har gjort annet enn å løpe i hele ditt liv. Jeg har en supersprek søster (hun er sprek for hele resten av familien) og hun påstår at jogging ikke kan være gøy, for har du noen gange sett en jogger som smiler? Ellers kan folk gå og smile, men aldri jogge og smile. Kanskje joggerne heller smiler når de er ferdig og tenker Yes! endelig over for denne gang? I Houston har vi treningsrom i felleshuset, og der prøver jeg å være tre ganger i uken, men jeg løper ikke! Ha en fin ettermiddag!

    16. Nemi Rebella: Takk for det…jeg gruer meg.. Støl/gangsperr etter lørdagen i Strømstad-spa-treningsopphold 😀 Kose deg i sofaen du 🙂 Det fortjener du, og redigering må til også 🙂 Klemmer <3

    17. He he, formen min krangler litt i dag, så den har sagt at jeg skal sitte med ræva i soffan og redigere film xD MEN i mårra… Da er det jo uansett taekwondo, så da må jeg til pærs 😀 Lykke til med dagen i DAG ^_^

    18. Nemi Rebella: Nei…jeg har sagt IKKE I DAG i over et år nå…så nå BLIR DET i dag… Huff.. Men fikk øvd litt i helga 😀 Og det gikk jo på et vis… Men er kjempetunge bein altså… HJÆLPES… Men de blir NOE bedre etter hvert…men aldri VEEELDIG sprek nei.. En treningsgarasje høres kjekt ut 😀

    19. Ha ha ha… Den var velkjent xD
      Jeg er ikke noe god på løping… Det blir for lite luft 😛 Men jeg trener taekwondo tre dager i uka OG skal ta i bruk det nedstøva treningsrommet som vi har fiksa neddi garasjen i helga 😀 Der har vi en sånn løpe-i-neddoverbakke-maskin, en sånn benk der alt er drit-tungt, noen gummistrikker og matter og slikt… Phju, men ikke i dag 😉

    20. Geriatriks: Jeg synes dyrenes verden er veldig fin jeg for å forklare hvordan man føler seg 😀 Jeg tror ikke jeg SER UT som en flodhest, men jeg føler at beina er nesten som fylt med flodhester liksom…skjønner…da blir det nemlig veldig tungt å løpe…og det er SÅNN det er å være meg oppå en tredemølle… Løpestegene tunge som flodhester, selv om JEG ikke er så tung selv 😀 Jeg har også mye andre fine sammenlikninger her inne i tidligere innlegg, som Rype, når jeg er på fjelltur osv 😀 He-he.. Så, om jeg ikke akkurat har en bok, så er jeg glad i dyr og bruker dem gjerne som sammenlikning også når jeg sammenlikner menn med ting 😉 He-he

    21. Tattavkvinnene: Jeg kommer nok aldri til å fise forbi noen 😀 Men det er ikke så farlig, jeg jogger nå rundt i mitt snegle-tempo jeg 😀 Og fornøyd med å klare litt og litt lenger for hver gang jeg bare. For som regel blir jeg mer og mer utholdende…men løper aldri fort og lett 😛 Jeg har lyst til å begynne med noen gruppetimer også, med step eller noe 🙂 Jeg skal bli i bedre form og få litt bedre kondis, det er hovedsaken 🙂
      Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    22. deveny: Sykling må jo nesten være det beste da 🙂 Jeg skulle gjerne kjøpt meg sykkel kjenner jeg 🙂 Ikke viktig om man løper, sykler, går eller annet.. så lenge man holder seg LITT i form 🙂 Det er jo godt for kroppen 🙂 Klemmer <3

    23. Ser du der, du er jo en spreking! Man trenger ikke være toppidrettsutøver for å være sprek, innsats teller masse på sprekhetsskalen, i hvert fall min skala:) Og snart fiser du forbi den skravlende gjengen, det er jeg sikker på 😀
      Jeg har trent 2-3 ganger i uken den siste tiden, da blir det som regel 20-30 minutter på mølla før jeg inntar styrkerommet 🙂 Liker best å trene styrke, men det er jo lurt å løpe litt også.
      Ha en fin tur på trening 😀

    24. Vingleberte her, så jeg bruker inne og ute sykler. De får pulsen opp og jeg kommer i form, men mp innrømme at jeg har vært slapp den siste tiden 🙂
      Du er flink som kommer i gang.
      Klemz

    25. folkogdyriskogen: Ja, turer i skogen og på fjellet er det beste, det er jeg helt enig i 🙂 Jeg går mye på fjellet, men en stund siden nå. Liker DNT-turer og sånt 🙂 Jeg og søsteren min er mye på turer sammen. Både i skog og på fjellet. Og jeg tror det er VEL så sunt som å løpe på mølla 😀 Men jeg skal få opp litt kondis nå, så da får jeg begynne så smått, men gleder meg til å kunne jogge ute.. i skogen.. Ja, må kalle det jogge, LIKNER ikke løpe en gang 😀

    26. Hihihi, så flink da :-)) Ja, jeg trener, riktig nok en stund siden nå da..Men det er pga at jeg måtte prioritere andre ting . Men jeg går mye i skog og mark! Veldig kjekt å ha trening stedet rett utafor døra :-)) Men går ikke på no trenings studio da. Skogen er jo mitt andre hjem, og trives best der 🙂 Har forøvrig gått ned 20 kg på 2 år pga skogturene og totalt forandring i kosten 🙂 De siste 7 kiloene som skal av sitter HARDT! Som limt faktisk! Men det går nok fort nedover når jeg begynner å trene igjen nå :-))

    27. Fru Stussli: Huff, starte dagen med å vaske :-/ Ikke moro.. Men da er det gjort og dere klare for byen 🙂 Jeg ble jo så flink forrige gang jeg holdt på med løping, at jeg klarte EN mil!!! Men jeg løp like TUNGT 😀 og fort kan jeg ikke løpe… Det går sakte og tungt.. men jeg er utholdende 😀 Ja, nå er jeg i gang, må prøve å få til fast dag kjenner jeg 🙂 Kose dere da 🙂 Hils Emma 🙂

    28. Du så aldeles supersprek ut på bilde 🙂 Kan ikke forestille meg noe som ligner på en flodhest verken inni eller utenpå deg fineste frodith <3 Vips så løper du rundt som det vakreste kattedyr. Nå er du jo i gang!
      Emmert og jeg skal vipse oss til byen nuh. Måtte bare vaske litt her først på mårran 😛
      Ha en strålende dag!!

    29. frokenfjeldberg: Jeg er ikke tung som en flodhest og ser kanskje ikke ut som en flodhest, men beina føles som de er fulle av dem hvertfall 😀 HEEEEELT tung i løpestegene 😀 Og det hjelper ikke veldig når jeg er i bedre form heller….bare LITT 😀 Takk 🙂 Jeg trenger litt heiing ja 😀 Stor klem tilbake fine Benedicte <3

    30. Lithanna: Hi-hi, ja da løper du mindre enn meg ja 😀 Jeg klarte 10 minutter i strekk nå etter det lange oppholdet…MULIG jeg hadde klart lenger, men bestemte meg for å ikke presse for mye første gangen for da vet jeg at jeg ikke gidder mer 😛 Svømming er mer moro egentlig 🙂

    31. zentia: Jeg er jo kroppsmessig ikke så tung, men det hjelper INGENTING… 😀 På meg hvertfall.. Løpestegene er så tunge at det føles som jeg har føttene fulle av flodhester altså 😀 Det hjalp LITT forrige gang, når jeg var i litt bedre form.. men ikke MYE.. Skal prøve å trene 2 ganger i uken, toppen 3.. Det er nok for meg 🙂 Hi-hi..

    32. Fru Stussli: Neida, jeg gjør nesten ikke styrke i hele tatt…. jeg synes også det er kjempekjedelig 😛 Og vet ikke hva jeg skal gjøre, hvor mange ganger osv… Tok noen små løft på 10 kg på noen apparater her på Spaet…og litt pressing på beina noen få ganger… men det er nesten ENDA kjedeligere enn å løpe..for det ER kjedelig i starten spesielt.. Når jeg er tung som en flodhest. Jeg er ikke så tung kroppsmessig, vekta..til min høyde.. Men BEINA er blytunge likevel… Løpeskrittene mine liksom.. Jeg synes det også er mye mer kos å løpe i skogen, mer variert også. Men på treningsstudioet er eneste jeg gidder å løpe… Men lyst å melde meg på noen grupper etter hvert, med noe STEP eller noe 🙂 Koselig at dere har fri og kan kose dere litt, frisør, kanskje kafè, og masse strikking av harer regner jeg med 😀 Ha en strålende feriedag du også, kose deg masse min venn 🙂 Klemmer i hauger og lass <3

    33. Moving On: Ja, skikkelig hat i starten, nesten det verste i verden…. 😀 Men det BLIR bedre -D Og da synes jeg som oftest det NESTEN ikke er så ille etter hvert 😀 He-he … Takk-takk.. tar det forsiktig nå i starten så jeg ikke går helt lei med en gang 🙂

    34. Tullete Flodith..hihi hihi du er så absolutt ingen flodhest det er bare noe du tror:);) kjempe fin er du og ja alle føler seg litt flodhest de første gangene :);) jeg heier på deg skjønne Frodith:);) stor klem<3

    35. Stolt indeed, du er flink og ser smashing ut! 🙂
      Jeg trener vel 3-4 ganger i uka og løper maks 20 min i uken. Ha ha. Totalt, all over- Jeg har ikke kondisjon en plass.
      Ikke nå lengre.
      Når jeg drev med svømming var jeg flinkere 😉

    36. ritahobbyfoto: Nei…kanskje ikke ser ut som en 😀 Men føler meg som en, i løpe-skrittene… tung som en flodhest i skrittene, og puster som en hval… ikke bra følelse… Da hjelper det ikke å SE sporty ut 😀 På bildet har jeg nettopp begynt, 2 minutter kanskje, og da peser jeg ikke SÅ fælt ennå heller 😀 Men jeg VET jeg blir bedre i formen, bar jeg holder ut litt, og jeg trenger bedre kondis…mest av alt 🙂 Håper du får en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    37. Jeg løper TUNGT! Men nå løper jeg lite og trener mest styrke. Kan hende det blir mer ettersom mer kg blir borte=D Jeg trener vel nå 4 ganger i uken – og det jeg liker å se er lilla tryner. For da TRENER folk =D

    38. Min matgale verden: Et veldig heldig bilde… 😉 Og kroppen er tung som en flodhest uansett når jeg løper…om den ikke ser sånn ut 😀

    39. Min matgale verden: Ja, jeg har gangsprerr etter lørdagen, fremdeles…i HELE kroppen… pga noen få løft med noen vekter på 10 kg eller noe 😀 Og i beina da selvfølgelig, etter flodhestturen 😀 Men skal bli bra å komme litt i gang igjen, og nå VET jeg at jeg får puste…etter operasjonen, selv om halsen føles litt rar fremdeles.. Luft får jeg uansett ser det ut til 😀 Ha en kjempeherlig dag i stillheten og roen og frien 🙂 Jeg skulle gjerne hatt en uke til ja 😀 NYYYYYT!!! Klemmer <3

    40. miastorp: Ja, jeg løp jo aldri før, og synes egentlig nesten det er det verste man kan gjøre, inntil man kommer i LITT form.. Men jeg hater å ikke kunne løpe til banen og bussen uten å nærmest besvime nede på perrongen…så da må jeg bare komme litt i form igjen 😀 Og hjelper også hvis jeg skal opp på fjellet eller noe igjen å gå også.. Er i bedre form.. Ja, satser på at det kommer seg igjen..NÅ er det helt stiv og fæl i alle lemmer i dag, men får mye de opp igjen i ettermiddag 😀 Ha en fin dag Mia 🙂 Klem <3

    41. Flinkeste frodtih!
      Jeg elsket å løpe, men så la jeg på meg noen kilo og så ble det tyngre og dermed ikke så moro. Har lyst til å ta opp løpingen igjen til våren. Med min skade kan jeg ikke løpe asfalt eller tredemølle, så her venter vi på skogbunn og grusveiene skal bli tørrere.
      Jeg spinner jo 2-3 ganger i uke og det er moro. I dag har jeg spinningtime 16.15 og gleder meg. Det jeg burde gjøre var å komme meg på styrkerommet, men det er så kjeeeeeeeeedelig. Fydda som jeg kjenner både kroppen og hode stritter i mot… Trener du styrke?
      Denne uken er det vinterferie her, så da skal jeg og Emmert dra til byen slik at hun kan få klippet seg 🙂
      Ha en fortreffelig dag frodithvenn
      Klemmer i massevis

    42. Hahaha fantastisk formulering!
      Men så morro at du skal begynne å løpe igjen, det er alltid nærmest hat i begynnelsen da:) men lykke lykke til flinka! 😉

    43. Kan ikke si at du ligner på noen flodhest, flodhester er store osv, ser du på bilde på tredemølle er du slank og fin 🙂
      Men jeg har hatt mange rare runder i skogen jeg også når jeg tenker meg om.
      Alene eller med venninne der hun prater og jeg kommer heseblesende etter.
      Noen ganger har også maten vært på vei opp, selv om det var timer siden sist mat inntak.
      Så jeg sitter her å ler litt nå. Alle starter ett sted så kommer man seg opp etterhvert 🙂
      Ønsker deg en fin dag fru sporty 🙂 , klem

    44. Yeiiiiii! Så FLINK du er! Det beste med å trene, er at maten smaker ENDA bedre etterpå…og sjokoladen og…når man har jobbet for dem, og virkelig fortjener… Selv om alle fortjener god mat altså, ikke sånn ment, det er bare de ekstra usunne bitene som smaker så godt…nei nå rotet jeg meg uti det… Ja, jeg trener, nei, jeg løper ikke som en gaselle, for jeg løper ikke, jeg bare går. og jeg vil nok si at jeg går som….som…noe midt i mellom. Finnes ikke noe dyr som går sånn midt i mellom, og som samtidig veiver med rumpa, for å unngå ryggskader…..noe som muligens bar eer innbildning at man unngår…. Ja, her sitter jeg og vaser, på første dag i vinterferien…gå`man kor eg kosar meg! God trening i dag, jeg har gangsperr i magen etter å ha testet ut en ny benk på treningssenteret i går;) klemmer

    45. Jeg føler med deg 🙂 jeg lovet å aldri løpe mer etter videregående. Annet en hvis jeg skulle rekke banen eller bussen. Klarte å holde dette løfte helt til litt over to år siden. Har en ny regel da… Jeg kan bare løpe i Sverige 😉 du kommer deg nok fort tilbake til formen! Men helt pyton den første tiden… God løpetur :)) <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg