Nå er det avgjort! ;-)

Hva da? He-he… Jo, i år har jeg funnet ut, etter å ha vært skikkelig positiv gjennom et helt år, at HVER årstid har sin sjarm… JADA, jeg vet at mange andre også har tjatra om det før også…men har jeg trodd på dem? Nei,…..jeg har nok HØRT hva de har sagt, og så har jeg satt meg ned og ventet på at det skulle bevises liksom… for ALLE vet jo at sommeren er best liksom… Og så kom Våren som nummer 2… Høsten klarte å karre til seg en 3. plass pga fargene ute… og HELT sist kom Vinteren… DEN var liksom langt fra rosinen i pølsa… Mer lik hår i maten eller noe….  MEN i år har jeg altså drevet litt god-forskning, tok vinteren tilbake fra småttingene og alt, og levd meg gjennom alle årstidene med stor entusiasme… Og det har resultert i mange bilder, for foto ble jo en stor hobby midt i dette prosjektet… 

Jeg har tenkt å gi min mor foto på lærret, over alle de fire årstidene. Og hun har allerede fått 

SOMMER

...som du jo sikkert har sett både en og to ganger her…

 

Men

Nå skal jeg finne bilder til høst, vinter og vår også… som er passelig på et lerret

Kan du hjelpe meg å finne et fint HØST og VINTER-bilde?


Hvilket av disse høstbildene synes du egner seg best  på et lerret?

 

1) 

 


2)


 

3)


 

4)


 

Og hvilket av VINTERBILDENE ville du sett på et lerret?


 5)


 

 

6)


 

7)

 

8)

9)

 

VÅR-bildene kommer jeg til å spørre om hjelp til  senere… De er ikke tatt ennå 😉


 


63 kommentarer
    1. cuskima: Jeg håper det 🙂 Nå har jeg fått masse innspill i går, så jeg tar de med nå, når jeg “kårer vinneren” 😀 He-he.. 🙂

    2. frokenfjeldberg: Herlilg 🙂 Takk for innspill 🙂 Ja, enkelt er greit 🙂 Jeg liker også alle bildene, derfor var det vanskelig å velge, men har fått mye fine innspill på hvorfor og gode tips til litt redigering og sånt også 🙂 Så lettere nå 🙂 Ha en fin dag lille store frøken F <3 klemmer <3

    3. Livsrom: Her er du ikke for sent ute 🙂 Jeg gjør ikke noe MED det med en gang, men jeg har fått mange gode vink,tips og meninger som har hjulpet meg. Og nå fikk endelig JEG også være med på en konkurranse her inne også 😀 Og der jeg MÅTTE vinne 😉 Lur sånn? 😀 Det ser ut som 3 og 4, 8 og 9 er de klare vinnerene 😀 Så må jeg bare velge blant DE… 😉 Takk for innspill 🙂 Sove godt LIV 🙂 Stor klem <3

    4. lisbeth: Jeg er jo glad i alle bildene, det er jo bilder jeg har surret og tatt gjennom hele året, bortsett fra noen fine vårbilder som jeg går og venter på 🙂 sommerbildet, som mamma fikk til jul, er det liksom ingen tvil om… det plukket jeg helt selv 😀 Men disse høst og vinterbildene hadde jeg litt mer strev med å finne et blant dem. Og det er kjempefint å få hjelp av dere. Mange som har sagt noe i dag, og jeg ser klart hvem folk flest liker Og det er 3 og 4, eller 8 og 9 🙂 Så det hjalp meg mye egentlig 🙂 Nattaklem <3

    5. Det må være deilig å komme til den erkjennelsen, da slipper du å bare gå og vente på våren:) Du har jo jobbet bevisst for det……jeg er nok ikke der….ennå;)
      Av bildene hadde jeg valgt 4 og 9. Kjempefint med kontrastene i bilde 4……og så tror jeg det har noe med balansen og symmertien i bilde 9 som gjorde at jeg likte det best.
      Men jeg er sikkert kanskje litt sent ute;);)
      Ha en riktig god natt:) Stor klem fra meg<3

    6. Wow for noen flotte bilder 🙂 og en glimrende idé.
      Jeg ville valgt bilde nr 4 og 8. Syntes de representerer sin årstid veldig bra 🙂
      Natta klem

    7. Tattavkvinnene: Litt usikker på hvordan plasseringen blir fordi det er hos mamma. Men jeg kan nok styre litt av det, hjelpe henne å henge opp osv. Men 4 og 6 noteres her. Jeg har fått mye fin hjelp her i dag 🙂 Jeg liker også 4 litt pga det likner med det at det er tatt nedenfra og opp liksom. Mange har likt det best 🙂 Litt lettere faktisk å bestemme seg nå, for mange har gitt gode grunner også, som gjør at jeg ser litt bedre noen småting 🙂

    8. Engla: God kveld Engla-mor <3 Så dumt du ikke fikk det opp de andre da. Men jeg har fått masse hjelp i dag, så skal nok KÅRE en vinner, noen som skal på lerret, i løpet av morgendagen. Så nå har JEG også vunnet en fotokonkurranse 😀 Håper du har hatt en fin dag min venn <3 Jeg har heklet i hele kveld 🙂 Stor god klem tilbake <3

    9. Ååå, her var det mye fint å velge i! Tenker du at de skal henge ved siden av hverandre, slik at det blir som en serie? Hvis det skal det hadde det vært fint at alle var stående, så da må jeg si nummer 4 og 6 🙂
      Men så er nummer 2 og 7 også veldig fine!
      Det blir nok en vanskelig jobb å bestemme seg 🙂

    10. God kveld fineste frodithvennen <3
      Hmmm jeg fikk bare opp det første bildet jeg og det er jo helt nydelig <3 Til og med i en av mine favorittfarger 🙂
      Kan desverre ikke hjelpe deg med min stemme, men jeg ønsker deg en nydelig kveld videre <3
      Stooor god klem fra Engla

    11. Therese: Koselig du kom innom med et innspill 🙂 Jeg liker dem alle sammen egentlig, men trengte litt hjelp til å avgjøre .-) Og nå venter jeg på vår-bildene 🙂 Så nå får det sette i gang å bli vår 🙂

    12. deveny: Nei, nå er det det beste som står for tur… snart i det minste…så om det snør litt nå, så håper jeg det er borte overalt til helgen 🙂

    13. eljos: Så fint at du er med og “stemmer” 🙂 Jeg må jo VINNE 😀 Ja, nå begynner det bli noen som peker seg ut litt her ja :-)Og jeg kommer og spør igjen om vårbildene, når de er tatt .-) Skal lage en skikkelig samling 🙂 Takk for innspill Eljos 🙂 Klem <3

    14. Da skal jeg ikke regne på din nedtur 🙂
      Trøsten frp være at etter vinteren så kommer våren og eselørene på bjerken 🙂 Det er i alle fall ikke desember med alt det hvite stoffet foran oss 🙂

    15. Helge: Takk skal du ha Helge 🙂 Veldig koselig at du liker alle sammen. Jeg liker alle sammen, derfor vanskelig å avgjøre. Og dette var jo eneste måte for MEG å være med på en konkurranse her 😀 Ha-ha… Da var jeg sikker på å vinne: Nei, dere skal slippe å få samme spørsmål til høsten igjen 😀 Men når vårbildene mine er ferdige, spør jeg nok 🙂

    16. cuskima: Takk for innspill, det er så kos å høre hva andre synes om bildene, og jeg trenger virkelig innspill. Og fått mange i dag, og det er fint 🙂 Stor klem <3

    17. deveny: Ja, jeg ser… og nå er jeg litt små-irritert selv her altså, for jeg klarer ikke mobilisere NOE entusiasme for vinteren mer… ikke veldig mye hvertfall 😀

    18. Kunne jo tatt med alle men det blir for meget. Men jeg ville ha tatt nr 3 høstbilde og nr 7 av vinterbildene. Fine var de alle. Snart blir det vår og sommer og vi får vel samme spørsmålene til høsten tenker jeg.

    19. 8 er et majestetisk bilde som viser Vinterens kraft, utrolig vakkert
      2 er et nydelig bilde med grønt og høstfarger sammen mot himmelen

    20. dandilion: Skal se om jeg får det inn i det nye programmet jeg har begynt LITT med… det burde være en god grunn til å lære meg litt mer 🙂 Du har fått gjort litt lure ting du også da 🙂 Deilig, å få unna litt 🙂

    21. Bare hyggelig! Det med å fjerne ting på en slik måte at det ser naturlig ut kan jeg ikke så mye om, men klipping er jeg god på 😉 Så bare for meg en mulighet for å klippe i bildet. Men om det blir bra kommer jo an på kvaliteten og størrelsen på bildet. Ikke alltid det blir bra. Ha en fin dag! Jeg har fått skrevet bittelitt mer på oppgaven og ryddet litt i huset 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    22. Kristin: Ja, det er egentlig bilder jeg er fornøyd med alle sammen, kanskje mest vinterbildene 🙂 Jeg har jobbet meste med de 😀 Og er litt mer forstyrrende ting på de høst-bildene… Takk for innspill 🙂 Ha en fin dag 🙂

    23. Så mange fine bilder! 😀
      Jeg synes høstbilde nummer 3 eller 4 passer best (litt usikker på bygningene på nr 3, men synes fargene er nydelige), og vinterbilde nr 9, fordi det er det med klarest farger 🙂
      Lykke til med valget – fine bilder blir det uansett <3

    24. muumimamma: Takk for innspill Muumi, det er fint å høre hva dere sier, for jeg har vansker med å velge 🙂 VInter, der liker jeg mange selv, og høst har jeg liksom gått meg litt vill 😀 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    25. deveny: Jeg er kjempedårlig på slalomski også jeg 😀 Men kunne tenkt meg å prøve litt bortoverski igjen snart 😀 Neste år kanskje…for nå er det vår 🙂

    26. Moving On: Så fint 🙂 Jeg noterer litt her og ser hvor det blir noe overvekt, og lar meg styre litt av det tenker jeg 🙂 Ha en fin dag du 🙂 klemmer <3

    27. deveny: Nei, si det… det virker bare som det er en opplest og vedtatt sannhet liksom .-D Ha-ha.. ALLE snakker om sommeren. Men jeg liker også våren kjempegodt, og kanskje noen ganger bedre enn sommeren, fordi da ligger alt foran oss og venter av spiring og groing osv.. 🙂 Ja, vinteren er bare veldig ofte dårligst likt… Lithanna liker den godt da 🙂 Første i dag 🙂

    28. dandilion: Takk for god kommentar med litt tips i 🙂 Jeg kan lite om redigering, sånn med fjerne ting og sånt, men skal prøve å finne ut av det i så tilfelle :-)Kjempeglad for konstruktiv tilbakemelding 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    29. Hvem i alle dager har sagt at sommeren er best. Jeg liker våren og høsten (uten regn) bedre enn sommeren. Så kommer tiden med det hvite stoffet på absolutt jumbo plass 🙁
      Jeg digger våren best egentlig 🙂

    30. Hmm… Har tenkt og fundert litt. Og distrahert meg selv bort fra pensumlesing 😉 Jeg sier meg enig med Lithanna og sier 3 og 6. Likte godt 5 også, men fint om alle bildene har samme størrelse og retning. Jeg ville nok redigert bilde 3 litt og f.eks klippet bort skiltet om jeg skulke bruke det. Synes det er så fint med de gylne fsrgene oppe og nede mot det blå 🙂 Muligens vridd det litt også. En flott gave å gi 🙂

    31. Lithanna: Takk for svar, det begynner å utkrystallisere seg noen allerede 😀 jeg har jo aldri vært med på noen foto-konkurranser her hos meg selv, så nå tok jeg en… ha-ha… sikker på å vinne da vettu 😉 Oi, vinter som favoritt? Ja, den har økt litt her hos meg også i år faktisk…nesten på nivå med høsten liksom 😀

    32. 3 og 6 var veldig fine. Spessielt 6- Oh so cold and beauty <3
      Jeg har sommer og vinter som fav. mnd jeg. Vinter spessielt hvis det er masse deilig snø :9 <3

    33. frustrertfrueihouston: JA, vi vil ha de som roper høyest 😀 Koselig å høre hva andre synes. Jeg har jo hatt mange foto/bildekonkurranser her inne, men aldri vært med i dem selv. Nå er jeg med, og sikrer meg å vinne uansett 😀 Luringen… Ha en torppers dag du også, håper du skal gjøre noe kos i vinterferien i vår men regn 🙂 (her snør det litt også..) Klem <3

    34. Geriatriks: Ha-ha, joda, joda, men man må gå til det med en positiv innstilling ;-D Jeg har IKKE likt vinteren før, men pga foto har jeg klart å snu hat-fokuset LITT hvertfall 😀

    35. folkogdyriskogen: Æsj, kjedelig med ødelagt linse 🙁 Det er så moro å ta naturbilder. Jeg har bare et dårlig Samsungkamera jeg, digitalt, men det tar greie bilder likevel. Men jeg er ikke så teknisk god, jeg jakter mest på gode motiver 🙂 Håper du har en fin dag 🙂

    36. Oslopadde: Hei padda mi 🙂 Så koselig 🙂 Med besøk og kakebakst 😀 Du har jo vært med å tatt noen av bildene du faktisk, moro 🙂 Vinterbildene hvertfall 🙂 Nå venter jeg på vårbildene 🙂 Ha en flotters dag! klemmepaddeflat så klart 😀 <3

    37. Her var det mye fint å velge mellom. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for 3 eller 4, (kontrasten mellom blå himmel og nydelige høstfarger), men vinterbilde nr 9 likte jeg best (sikkert for at det er sol på bildet som gir litt varme). Men om jeg ser noen ganger til så er det flere fine bilder, men dette var de som ropte til meg først. Ha en finfin dag <3

    38. Høstbilde: nr 3 (det med trærne på), helt klart 🙂
      Vinterbilde: nr 7 eller 9 tror jeg er finest på lerret 🙂
      Håper dagen din blir fin 🙂 Jeg skal bake sjokoladekake i dag – får besøk i morgen 🙂

    39. Men jeg likte flere av høstbildene dine også. Det var egentlig et valg mellom 2 og 4. Det var den knallblå himmelen som fikk meg til å velge 4 til slutt 🙂

    40. Min matgale verden: Så fint jeg får inn litt svar på dette, jeg trenger litt andre syn, og jeg har jo aldri hatt noen avstemning på MINE bilder, moro å få være med 😀 Hi-hi.. Jeg liker nesten alle vinterbilder jeg har, for de har jeg fokusert mye på i år, men høst var litt verre… Gleder meg til å ta vårbildene 🙂 Kose deg på kjøkkenet du 🙂 Med alle godsakene <3 Stor klem til deg <3

    41. Fru Stussli: Ja, jeg tenkte jeg måtte ha alle årstiden, og nå gleder jeg meg til å ta fatt på vårens bilder…om det kunne slutte å snø 😀 Jeg er enig, jeg har flere jeg liker i vinter enn på høst. Hadde mange flere vinter også jeg som jeg kunne lagt til her, men høst…ikke SÅ mange 😀 Moro å høre hva dere synes 🙂 Ha en strålende dag du også Bente <3 Massevis av klemmer tilbake min venn <3<3<3

    42. Så fin gave å gi, og å få. Jeg vile valgt høst nummer 4, gode kontraster og farger. Samt vinterbilde nummer 8, for jeg syntes den representerte vinteren best, den så rett og slett kaldest ut, og gir den rette følelsen…synes jeg:) Heldig mor du har, som kan sitte og se på disse i årene fremover:) Her koser jeg meg på kjøkkenet. Ha en herlig dag. klemeklem

    43. ritahobbyfoto: Det er notert 🙂 Jeg synes det er litt gøy å se hva andre synes, før jeg gjør et valg. Jeg er jo fornøyd med mange av bildene selv, men det er ikke lett å bestemme seg for et bilde 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    44. miastorp: Er litt moro å høre hva andre synes, før man tar et valg 🙂 Nei, snart er det ut på skikkelig vår-leting 🙂 Og det blir moro 🙂 Det regnet nede i byen, og snør litt mer oppe i åsen.. Ha en fin dag du også 🙂 klem <3

    45. Hei på deg
      For en strålende ide!
      Vinterbildetfavoritten min er helt klart nr 8. Høst var vanskelig! Hmm, men jeg tror jeg går for nr 4 🙂
      Ha en strålende dag verdens fineste frodith 🙂
      Klemmer i massevis og så litt til

    46. Ja her var det mange fine bilder, så forstår godt at du vil ha hjelp til å velge 🙂 synes bilde nr 2 og 6 var fine. Tror de kan gjøre seg godt sammen med sommer bildet også 🙂 tar ikke lenge før du har vårbilde klart nå – for det er vår nå! 😉 ha en fin fin dag i regnet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg