På tiggerrferd… ;-)

Ja, sånn er det  faktisk…. at jeg har begynt på tiggerferd rundt i Norges land… Vandrer kanskje ikke akkurat med PINNEN og SKJEPPA…som Askeladden…

Men like fullt er jeg på tigger ferd rundt hos familien… For å få fatt i noe “godsaker”…dvs fine, fargrike, gamle sengetøy… Jeg trenger sengetøy for å hekle filleryer…Ikke fordi jeg har så mange, store gulv de skal pryde…å neida…Her er det ikke plass…Men fordi det er så veldig gøy å hekle dem…og man finner alltids noen som vil ha dem 🙂 

Og sist når jeg var hjemme i det gule huset på landet… Der hvor humlene suser om sommeren, og mamma jager skjærer og spurv som tar for seg av markjordbær og gress-frø…  (mamma er 82 år.. 😉 …)

….ja, da fikk jeg til slutt tigget til meg noen fine farger igjen…Hun trodde først hun bare hadde noen blasse, fargeløse…men så skjønte hun at hun måtte ofre noen GOD-farger ;- ) For det ble jo så fint det forrige gule… og det FIKK hun… 

Så her er begynnelsen på den neste gule solen som skal ligge på et eller annet gulv

 

Har du filleryer på gulvene dine?

 

31 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Hi-hi, jeg koser meg med å finne på litt forskjellig, bare kreativiteten som setter grenser for hva man kan gjøre på en blogg 😀

    2. cathrinehenriksen: Hvis du får lyst til å titte på kalenderen så ta en titt på hvilken som helst dag i desember, om morgen og om kvelden. Oppgaver om morgenen, og trekning om kvelden. Om premier til vinneren sendt i posten, som dagens kalendergave liksom. Du får en smakebit til påsken 😀 Skal selvfølgelig ha påskenøtter i år, som i fjor 😉 Liker tradisjoner på bloggen 😀 Ja, bruksanvisninger og oppskrifter, fysjomfy :-/

    3. cathrinehenriksen: Er nok ganske allsidig på den kreative siden 🙂 Praktisk anlagt ervjeg ikke f eks, masse tommeltotter 😀 og duppeditt-angst 😀 men kreativ er jeg 😀 Lærtevmeg å hekle i sommer, heklet masse vesker og sånt som jeg ga bort i jukekalenderen, og heklet en tunika på frihånd 🙂 moro! Orker ikke oppskrifter 😀

    4. Tattavkvinnene: Ja, ordentlig påske-rye 😀 Nei, jeg kan ikke har særllig her heller, for dårlig plass, og jeg liker beste bare gulv 😀 Men jeg kan jo gi bort 🙂 For de er morsomme å lage 🙂 Håper du har en herlig dag Sara, godt med sola og alt her nå 🙂

    5. De blir så søte og fargerike 😀 Den siste der var jo skikkelig påskeaktig også 🙂
      Nei, vi har ingen filleryer hjemme, Matias er allergisk mot midd, så det er best å ikke ha noe på gulvene.

    6. Fru Stussli: Ja, det er ikke lett å drasse rundtt med de store ryene 😀 Det blir lite av liksom 😀 Og disse ryene tar jo all plass i leilighetne, lager mye LYD, og er egentlig litt bøssete 😀 Ha-ha..men moro er det 🙂 Så gøy du skal drive med livredning, og Emma er med og hjelper, flinke jenta både den lille og den store 🙂 Dere får en travel dag ja 🙂 Vi skal på Kroatisk aften til søsteren min i kveld :-)Litt mimring. Ellers ikke så mye planer 🙂 Stoooooer diger klem, og jeg har en liten overraskelse til Emma som snart er på vei 😀

    7. foreignerat50: Ha-ha, ja ikke sant 😉 Det er LITT fri fantasi med den mammaen der ute på gresset… Hun jaget dem nok,men hun LØPER ikke så mye 😀

    8. På alle rom faktisk 😀
      Jeg elsker de gule filleryene dine <3 Gult er og blir KULT!
      Akkurat for tiden når det er litt travelt driver jeg med strikketøyet mitt. Det er litt lettere å ta med seg rundt. Det er noe så kjedelig som brunt... Denne gangen var det det Frøken S ønsket seg.
      Nå er det snart på tide å komme seg i svømmehallen til 30 flotte damer som skal lære litt livreddning og selvberging. Frøken S skal være med å hjelpe til. Hun er liten, lett, trygg og bedre enn de fleste voksne til å svømme, så i dag skal de få redde henne i starten 😉
      Etterpå er det møte i hageklubben på biblioteket og til slutt på dagen er det bursdag. Da tenker jeg vi ikke rekker stort mer 🙂
      Hva skal din dag inneholde?
      Stooooooor klem!

    9. Du er en søt tigger da som bruker det du får fornuftig:)
      Jeg skulle ha prøv det også, men tia strekker ikke til:)
      Fin påske farge.
      forresten, sprek mammaen din er:)

    10. eg har så mange sengetøy selv,men sliter med å rive de i fillebiter hahaha-både på ene og andre måten 😛
      Lurer på om eg skal gå for plastposevarianten-ønsket meg fillerye i plast på kjøkkenet -genialt om eg kan hekle en selv…..hmmmmmmmmm men eg liker ikkje rimiposer 😛

    11. ewymarie: Ja, visst ikke er det bare å komme hit og hente 😀 Ha-ha 🙂 Her blir det nok alle farger, og alt for fullt etterhvert 😀

    12. tujanka: Ja, mormor også både heklet visst og vevde sånne. Tror mamma synes det var ltit kos at jeg gjør som mormor 🙂 Så koselig at du fikk litt minner tilbake da 🙂

    13. Engla: Jeg river inne her jeg, kan jo ikke sitte utafor blokke liksom… 😀 Men det går det også, selv om det er en litt enerverende lyd, og jeg må støvesuge fælt 😀 Hekler Anett også 🙂 ? Ja, kan bli fint det her 🙂 Og veldig gult 🙂 Håper noen vil ha det 😀 jeg kan ikke ha stabler her 😀 Nattaklem til deg Engla <3

    14. Min mormor laget slike, av plastposer! Hun kastet aldri noe, gjenbruke alt. Da jeg så den runde hekleformen på bildet ditt, var det akkurat som å plutselig være tilbake i huset hennes. Det er over 30 år siden hun døde… Du vekket et fint minne nå:-)

    15. Her er det filler over alt, og nå når solen har tittet frem blir det filleriving hele helgen 🙂
      Teppet ditt ser jo helt herlig ut da <3
      Ønsker deg en riktig god natt min venn <3
      Nattaklem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg