Med sol i øynene.. <3

Ja, i går da  hadde jeg  sola i øynene helt fra jeg sto opp… Og for en herlig følelse!! Hva spiller det for rolle at vi har blitt frastjålet en time, midt på natta, når premien er sol så langt øye rekker og til og med varmegrader.. Jeg tilbrakte deler av dagen med søster og mamma et sted med mye sol, et sted hvor en har forsøkt seg på en hyllest til damene, et sted som har blitt mye omtalt:  Ekeberg skulpturpark. Diskusjonene har gått høyt og hissig, om hvorvidt dette var en lur ide, pga at alle skulpturene som er plassert rundt omkring i naturen, skal være en inngripen i naturen og turområdet…

Mulig jeg hadde sagt noe annet om jeg bodde rett ved der, men for meg var dette bare en kos opplevelse, og det var da nok natur der likevel, og ingenting av naturen er ØDELAGT så vidt jeg kunne bedømme 🙂 Her er noe av det som finnes i naturen rundt Ekeberg-området


En dame står og titter utover fjorden…


Mens hun passer barnet sitt..


Vakker i solen…

 

En statue kommer plutselig gående…nesten som en vanlig person på tur…


Bortsett fra at hun var veldig lang og stor…. Jeg er ingen kortvokst, 178 cm, så det er HUN som er stor 😀

 

Andre figurer satt bedagelig på en benk ved Ekeberg-kafeen….

Og  var slett ikke stor og lang….men bitteliten og vever….

 


Noen hang i trærne…


…og sprellet litt….


Og noen liknet damer med store pupper…


..som til og med kanskje var litt gravide..

 Har du vært i Ekeberg skulptur-park?

Er du i mot at skulpturer av nakne damer blir plassert ut i naturen? 😀

Likte du noen av de over?

 

 

36 kommentarer
    1. cuskima: Ja, jeg likte alle disse godt jeg også, på forskjellig vis. Elsker de oppi trærne 😀 Og litt anderledes det hele 😀 Jeg har også vært mest vant med sånne i bybildet, men ikke i naturen 🙂 Moro synes jeg 🙂

    2. Eg er vant med statuer overalt i Bergen, der hvor noe har skjedd eller skal minnes står det en statue-noen står litt mer gjemt,mens andre på digre søyler:)
      Har ikkje opplevd veldig mange av dem i skogen, men på Fløyen står en kjempediger elg 🙂
      Ellers har vi jo litt ufrivilige statuer noen steder, som bla et digert anker fra en eksplosjon på Vågen som ble slengt fanden i vold og det er så tungt at det ble aldri flyttet,men ble et minnesmerke.
      Så ikkje så mange nakne damer i skogen,men veldig mange i bybildet og området rundt 🙂
      Syns de var veldig fine alle disse :))

    3. Kristin: Ja, ikke sant disse er fine, jeg likte også disse best,men ville vise alle sammen i løpet av dagen 🙂 Ja, ta deg en tur, er absolutt å anbefale .-) Og får jo frisk luft samtidig 🙂

    4. Wow, så flott! 😀
      Disse skulpturene likte jeg nok bedre enn de i det andre innlegget 🙂
      Fikk lyst til å ta meg en tur dit når vi skal til Oslo neste gang 🙂

    5. cassandraen: Ja, ikke sant, og uansett hvor de står 🙂 Jeg synes hvertfall ikke disse her ødelegger naturopplevelsen, de fleste av dem var liksom midt ute i skogen, godt “integrert” 😀 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klem <3

    6. foreignerat50: Ja, jeg liker også alle de jeg la ut nå, har flere som jeg legger ut etterpå 🙂 Fint med kunst i naturen synes jeg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    7. frokenfjeldberg: Ja, det må du 🙂 Veldig fint der 🙂 Og jeg har en ide 😀 Kommer i innboksen i løpet av kvelden 😀 For figer flem fil Frøken <3

    8. Helge: Ja, første gang for meg der oppe også. Fint turområde, som ikke ble noe mindre fin nå synes jeg, bare mer spennende 🙂 Fint med frisk luft og kunst samtidig 🙂 Ja, ikke sant, Vigelandsparken er jo også flott. Det var masse folk i denne i går ja 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. Der har jeg ikke vært enda men jeg syns den parken fønker bra. Nakenhet har jo vært endel av kunsten i mange hundre år. Ikke få nakne kropper som er blitt til maleri eller skulptur, se f.eks på vigelandsparken, full av nakne kropper. Så dette fungerer bra. Sikkert masse folk i slike parker nå utover.

    10. cathrinehenriksen: Ja, hun som kom gående var skikkelig spesiell, litt skummelt uttrykk, men ellers helt lit en vanlig dame liksom… og skvatt nesten litt…Men hun er STOR da 🙂 Ha-ha .-D Ja, får du sjansen, så ta deg en tur, det var en fin ting å gjøre i det fine været og når man har litt ekstra god tid 🙂 Ha en super dag <3

    11. lifeistooshorttowait: Ja, jeg synes de paset fint inn der, og det var en skikkelig fin dag der og mye å fotografere og titte på 🙂 Artig når de henger i trærne og står plutselig på en vei midt inne i skogen 😀 Ha en flott dag du også 🙂 Her skinner sola faktisk også nå 🙂 klemmer <3

    12. Gud så koselig , nei har dessverre ikke vært der …Men nå ble jeg fristet til å dra dit . Jeg likte godt hun dama som kom gående jeg , hun som var så stor ,haha 😀 Hun så jo nesten ut som en ekte person først , å hun lille som satt var også fin …Alt i alt masse fine skulpturer ! Nakne skulpturer er jo ikke min favoritt , men må innrømme at det var mange fine skulpturer tilsammen <3 Ha en super dag videre du 😀

    13. Jeg har aldri vært der, men jeg har fått med meg den heftige diskusjonen rundt parken og skulpturene der… men jeg syns de er vakre og etter som jeg har skjønt passer de inn i parken, derfor har ikke jeg noe imot slike flotte figurer.
      Ha en flott solskinnsdag <2

    14. Mamma til 2: Det har jo godt litt i rykk og napp,og noen perioder litt oftere, og du er jo en jeg har blitt KJENT med littegrann, selv om du ikke har blogg en gang, så det er så fortjent atte. Alle uten blogg, som kommer igjen litt jevnlig, fortjener en litt oppmerksomhet en gang i året 😀 Hi-hi.. SÅ bra å høre at parken har blitt til det bedre 🙂 Jeg synes den var flott 🙂 Nei, det er vel greit om folk tar bussen dit, man trenger jo ikke taubane 😀 God tur på jobb, god vakt, det har vært en herlig helg ja 🙂 Får påfyll nå 🙂 store klemmer med sol i øynene <3

    15. SaraK: Ha-ha, ja ta deg en tur, og still deg ved henne 🙂 Få med deg Mathias også, selv HAN blir nok bitteliten da 🙂 Det er fint der oppe, anbefales på det sterkeste 🙂 Ha en fin mandag Sara <3 klem

    16. frustrertfrueihouston: Ja, jeg likte godt denne parken jeg, det var en kinder-egg-opplevelse. Frisk luft, trim OG en visuelle god opplevelse 🙂 SÅ jeg har bare positivt å si. Og enda har jeg ikke sjekket ut alt der, så skal flere turer jeg 🙂 Nå ser det jammen ut til at det blir litt fint vær her også, var veldig grått i starten her..men nå titter sola fram 🙂 Kose deg i Bergen, og nyt tiden hjemme her også 🙂 Stor klem til deg <3

    17. Livsrom: Jeg synes også de var stilige 🙂 Og jeg er enig i at hun ser veldig naturtro ut først… Når man ser henne komme slentrende der, men ved siden av meg ser hun jo ikke naturtro ut 😀 Hi-hi. Det var første gang jeg var der også, enda parken startet i september 😀 Mye deilig natur, fine skulpturer og frisk luft, En fin-fin søndag <3 Ha en fin mandag du også Liv, håper du har noe kos på planen i dag 🙂 Klemmer <3

    18. lulltove: JA, jeg synes det var skikkelig fint. En god opplevelse. Vi hadde med kaffe og hvilte på benker og tittet og fotograferte og fikk masse luft 🙂 Ha en fin dag <3

    19. Fru Stussli: Helt enig, deilig å føle seg litt liten av og til 🙂 VI trenger det 😀 Ja, til damer generelt i skogen, både med og uten klær 😀 De sto så fint plassert der så, det var bare en fryd for meg å se dem hvertfall. Og ellers er det jo masse natur UTEN statuer. Noen sier at det var litt skummelt der før, hvor gamle sprøyter og sprøytespisser og annet florerte FØR parken kom, og at dette er bare en fin endring 🙂 Ha en herlig dag lille Bente <3 Klemmer på vei i kolonnekjøring, fremdeles <3 😀

    20. ritahobbyfoto: Ja, det var min første gang også 🙂 Mye fint å se, og jeg har ikke sett alt 😀 Herlig den svære der, ser ekte ut :-)Ha en fin dag 🙂 Her er det grått i dag, men det lusker noe blå himmel bak skyene, så kanskje det snur.. Klem <3

    21. Hei snuppings 😀 Tusen, tusen takk for at jeg ble feiret som en av de bloggløse 11. mars, morsom tegning :-)) Det var ikke fortjent, jeg er jo ikke ofte innom deg, liten tid til å lese blogger vet du – og liten tid til mye annet, he he. Du skulle sett hvordan det så ut før Ekeberg skulpturpark, det lå sprøytespisser, ‘meget personlige effekter’ og søppel over alt 🙁 Nakne damer i naturen er vel naturlig 😀 Jeg synes det har blitt kjempefint, det er jo snakk om å lage en taubane opp dit også, men det tror jeg ikke Mr. Ringnes får gjennomslag for, desssverre. Ha en flotters mandag, jeg er tilkalt på jobb, skal starte kl 12. Helt greit, vi har hatt en solrik og avslappende helg 😀 Ha en flotters mandag i sola med klemmerrrr fra meg <3

    22. Oi, dette har jeg ikke fått med meg. Jeg har egentlig ingen formening om det, naturen så fin ut og skulpturene også 🙂 Det må jo være fint å kunne gå på tur og se kunst samtidig 😀 hun høye damen kunne jeg godt tenke meg å stå ved siden av. Det hadde nok blitt et komisk syn 🙂
      Håper du får en fin start på uken <3 klem

    23. Dette så da ut til å være et fint turområde med flotte statuer! Har ikke vært der, er liksom litt feil side av landet for meg. Men kanskje en dag, hvem vet? Den der store statuen så utrolig ekte ut, helt til jeg så deg ved siden av, kunne lett lurt meg der. Jeg synes det er fint med ulik kunst litt rundt omkring. Det frisker opp hverdagen. Her skinner solen selv om det var is på bilene når jeg måtte ut og kjøre min mann i morges. Blir nok en ny fantastisk dag! Klem <3

    24. Neeei, kan ikke forstå at noen plages av de damene der. Syns de var ganske stilige, jeg:)
      Vel, jeg vet ikke helt hun som kom gående…..ved første øyekast litt for naturtro, litt skummel, eller ved nærmere ettersyn slett ikke naturtro, hehe;)
      Nei, jeg har ikke vært der, så det var moro å se:) Takk for turen:)
      Ha en finfin mandag:) Klem<3

    25. Så fantastisk vakkert det er der. Jeg LIKER skulpturer i naturen. Bedre der enn på museum. Frisk luft og kunst på en gang må jo være “innertier” 🙂

    26. Ja jeg har vært i Ekeberg-parken og jeg elsket den. JA, TIL NAKNE DAMER I SKOGEN!!
      I Norge har vi masse masse urørt skog. Er moro med kunst ute i det fri.
      Hun store dama som kom gående fikk frua til å føle seg liten og nett og det er jammen ikke ofte. Så ja til store damer med klær på midt i skogen også:-D
      Ha en magisk start på uken
      Enda et lastebil-lass med klemmer

    27. oi, her var det mye kjempe flotte skulpturer, jeg har aldrig vært der selv.
      den store så nesten ut som ett ekte menneske på foto her.
      hi hih. deilig at solen er oppe å varmer oss nå 🙂

    28. miastorp: Jeg var der for første gang i går, veldig mye morsomt å se 🙂 Og noen sto gjemt litt nedimellom og noen sto helt ved Ekeberg-kafeen 🙂 Så det var mye forskjellige plasseringer og størrelser 🙂 Koste meg. Du burde ta deg en tur 🙂 Ha en fin dag i dag 🙂 klemmer <3

    29. Min matgale verden: Ja, du får jo se den til sommeren 🙂 Og Bonnie også 😀 Det er en god fin runde der, og kanskje jeg må bli med deg 😀 He-he Jeg synes det var flott der oppe 🙂 Ha en nydelig mandag du også <3 Store digre gråværsklemmer <3

    30. Jeg har ennå ikke klart å somle meg opp dit… Vel det er på ride :
      ) ser flott ut! Kan ikke forstå at dette er ødeleggende. Hadde de fjernet skogen så skulpturene ble tydelige hadde det vært noe annet men nå har ikke jeg satt meg inn i hva som ligger bak argumentene og heller ikke vært der så da teller ikke mine synspunkter 😉 klem <3

    31. Det der er da ikke å ødelegge naturen, man har da bare utsmykket naturen litt, og det liker den sikkert, alle liker litt glitter og stas sånn innimellom. Gleder meg til å se i sommer, jeg går av og til stien opp via ekebergrestauranten. Hun var virkelig gedigen hun der turgåeren, og så helt ekte ut, tror jeg hadde blitt litt redd og jeg ikke visste hun var en statue…. Btw, Du lignet 🙂 Ha en nydelig mandag:) klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg