Engla kan mer enn å fly :-)

For Englas.blogg.no– Engla, hun kan nemlig mange ting hun, og det har ingenting med flying å gjøre… Hun lager allverdens ting og dekorer hjemmet sitt fra loft og til kjeller…Hun tar noe hun har fra før, og så endrer hun litt, maler litt, legger til noe…Og VIPS så er det blitt noe helt nytt. 

Og nå har hun også en utfordring, som jeg har vært med på: Man skulle sende inn bilde av  noe man hadde laget ved hjelp av gjenbruk. Så da ble det mine filleryer da…. Sengetøy tigget av mamma, og raidet noen av mine egne skap…Og VIPS, så hadde jammen jeg laget et par ryer også ja…

Her er den siste jeg har laget 

 

Og for deg som kjenner Vaniljeogpepper (hun oppå rya)… så ser dere at ryene mine begynner å få LITT størrelse i det minste…

 

Her er den forrige, og første jeg laget (som teller i det minste…) 😀

Litt mindre gul i innelys…

 

Og for deg som kanskje ikke kjenner Vaniljeogpepper: DU BLIR KJENT MED HENNE, trust me… 😉

 

Har du sendt inn noen bilder til Englas utfordring? (jeg tror fristen var i går…)

 Holder du på med noen kreative sysler om dagen?

 


 

38 kommentarer
    1. venkesstrikk: Ja, jeg har jo også gjort alt annet enn ryer…men nå har jeg fått til et par tre… men blir mye rot her :-/ Må ha noe mindre igjen snart 😀

    2. Alle hekler ryer for tiden ser jeg. De blir flotte, så kanskje jeg også skulle prøvd meg, men så var det alt annet jeg skulle og ville gjort. Men en dag:-)

    3. Tattavkvinnene: Ja, moro å vinne 🙂 Fått premie i dag i posten 🙂 Ja, nå begynner det å bli LITT størrelse på dem, store nok for en HALV hun eller noe 😀 klemmer <3

    4. Nå begynner de å bli store ja 😀 Kjempesøte er de ^^ Kult med en gjennbrukskonkurranse, har ikke fått meldt meg på den, glemte helt bort den konkurransen om vann også. Men den så jeg du vant! Gratulerer så mye med det!! Det var kjempegøy å lese at du vant! 😀
      Klem <3

    5. cathrinehenriksen: Jeg synes nå du høres ganske allsidig ut i det du driver med 😀 så du er nok litt alt-mulig du også, på ditt vis 🙂

    6. cathrinehenriksen: Jeg synes å blogge er veldig kreativt jeg, den utfordrer hvertfall meg på kreativitet 😀 Så den teller absolutt. Det er ikke akkurat konkurranse heller, vi sender inn og hun viser samlet hva folk har laget. Men tror ikke vi vinner noe. Moro uansett 🙂

    7. enig med deg,vi ha våre felt 🙂
      Eg skulle ønske eg var flinkere med DIY,men eg er flink med penger og få mye for lite -er kreativ det også :D:D:D
      ha en super dag klemmeting <3

    8. cuskima: Jeg er helt elendig på interiør, så du skulle vært en tur hos meg og ordnet 😀 Hi-hi Jeg tror alle har sine felt liksom 🙂 hvor de får brukt seg selv på en litt kreativ måte, om det er utseende, interiør, lage ting eller annet 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    9. nei eg er ikkje så kreativ på den fronten -eg skal bare bli ferdig med å fixe dørene på soveroms skapet og henge opp noen tynne gardiner i stuen-så eg er kreativ på interiør,men ikkje sånne ting som dette er snakk om 😀

    10. Fru Stussli: Ååå, jeg gleder meg til å se alt som har blitt levert til Engla 🙂 Og jeg gleder meg også veldig til å se den vesten da, veldig nysgjerrig 🙂 Hun blir sikkert glad, hun er jo glad for det du lager til henne som regel 🙂 ikke sant? 🙂 Er du REIST allerede 😀 He-he..Ååå, bare en uke igjen, ja da skjønner jeg. Jeg trodde nesten det sto, “pakke New York-bane..” men det sto svømmebagen 😀 Jeg har et par gullfisker her også 😉 Men det visste du nok <3 Ha en flotters dag i solen min venn, her er det deilig med sol 🙂 Lurer på å gå hjemover i dag også.. Klemmerpåallekanter <3

    11. Så fin fillerye! GULT ER KUUUULT!
      Jeg har sendt inn til Engla. Denne gangen var det omsøm som ble levert 🙂
      I ettermiddag (eller kveld) håper jeg å være ferdig med vesten til Emmerten min. Den ble jeg faktisk veldig fornøyd med. Nå håper jeg bare at også hun ble det 😀
      Forresten så er nesten hodet mitt reist til New York. Tenk det er bare en uke igjen!
      Nå må jeg pakke svømmebagen igjen.
      Ha en finfin ettermiddag og kveld!
      Stoooor klem <3

    12. Nettopp. Jeg elsker å være kreativ, og hater å redigere.
      men elsker flyten av ordene. Livet blir skapt og mye blir anderledes.
      Enig, jeg har mye spennende på gang 🙂

    13. deveny: Å ja, du er midt i masse kreativt, veldig ofte du 🙂 Og det er gøy 🙂 Jeg kan jo ikke si akkurat hvordan du har det når du holder på sånn, men LITT kjenner jeg nok igjen , når jeg lager disse små tekstene mine til bilder. Jeg blir helt borte vekk, i en egen verden og det er en annen og kos type kreativitet enn når jeg tenker håndarbeid 🙂 Du har på en måte litt av hvert du, litt kjedelig-redigering, og litt super-moro, skaping av nytt 🙂 Ha en fin dag Deveny <3

    14. Bare ord, mange ord og en karakter som jobber seg frem inne i mellom alt det andre som skjer i livet?:-)
      Denne karakterene er litt spesiel. Det skal bli morsomt å utvikle personen.
      Men ellers så går det i redigering og annet 🙂

    15. folkogdyriskogen: Jeg er nok mest flink med sånn stofflige greier, ikke snekre bord og sånne ting 😀 Så jeg kjøper det meste jeg også 🙂 Ha en flotters dag du også 🙂 Klemmer <3

    16. Så fine ryer frodith 🙂 Skulle ønske jeg var mer flink med hendene enn det jeg er. Så kunne jeg lage og skape mye selv, til opppussingen . Men jeg må nok ta meg takke til å kjøpe det jeg vil ha 🙂 Ønsker deg en fiin dag 🙂 Klem <3

    17. Oslopadde: Ja, i paddebyen blir det fint i dag, det stiger en sol oppi lia her 😀 Du lager da så mye fint atte, og du kan strikke en fin bomullsgenser til sommeren 🙂 I turkis så klart 😀 Håper du får en fin dag, og en kaffe høres veldig godt ut…gjør det ikke? 😀 Stor klemmepaddeflatklem<3

    18. karenmarenmette: Du er nå en artigknøtt du også 😀 Hi-hi, fint ord 🙂 Håper du har en god morgen, og skal i gang med noe koselig på jobb 🙂 Klem

    19. ladyaugust: Hei fineste søs <3 Ja, de er gule og skinnende begge to 🙂 Jeg er nå tom for gult, og må til med andre farger 🙂 Må jo si at pianolæring er ganske så krevende, helt på egen hånd til og med. Du laget jo en kjempefin rye du også som dyra ble glad i 🙂 Håper du skal i gang med noe koselig i dag 🙂 Det blir sol hvertfall<3 god varm klem tilbake <3

    20. miastorp: Jo, det er kjempegøy 😀 Men nå må jeg i gang å kjøpe sengetøy, eller stoff for å få filler, for jeg har ikke særlig mye selv, og det blir litt tomt hos mamma også 😀 Eller jeg kan jo hekle noe annet igjen 🙂 Men dette har vært veldig moro 🙂 Ja, jeg kjenner også på at armene er på vei til å falle av innimellom 😀 Ha-ha Gleder meg til å høre om håndverker-Mia 🙂 Ha en super dag du også 🙂 Klem <3

    21. God morgen, Frodith! Finfine ryer du lager 🙂 Jeg blir mindre og mindre kreativ, men har tenkt å lære meg å strikke genser. Det er min kreative plan.
      Det er kaldt i paddebyen i dag – vind og ingen varmegrader. Det kommer vel etter hvert, når sola får tak.
      Snakkes 🙂 Klem-klem!

    22. Oi så flink du er 😀 De ble kjempefiiiine, nå må jeg komme i gang snart 😉 Holder ikke på med noe annet enn litt pianolæring og småting 🙂 Ha en fiiin dag søs <3 klæmmevarmtoglænge 🙂

    23. Du har jo blitt rene reseren på filkeryer jo! Er det ikke gøy? Jeg har en liten pause fra håndarbeid om dagen. Har gjort så mye vasking og hagearbeid at armene holder på å ramle av 😉 og nå nærmer sesongen for håndverker mia så da må det planlegges litt 🙂 ha en super dag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg