Småsvett kylling på vei sørover… ;-)

Nå tenker jeg at du så for deg en del ulike scenarioer?? En dårlig kylling-filet liggende svett og innpakket  og bittelit bedervet… nå på vei for å bli mat i et eller annet sted sørpå…..? Meg i kylling-drakt, på vei til Syden-land?…. Eller noe i den duren..? Og det siste er ikke langt fra sannheten… bortsett fra sørover bare er Fredrikstad…og ikke Sydenland…..Og jeg har ikke akkurat kylling-drakt på ekte heller…

Men kyllingen er meg…og egentlig er denne påskekyllingen i ferd med å bli syk…men jeg nekter altså å være med på det… Litt små-svett våknet jeg i går…tett i nesa og kløing i halsen…  litt blek om nebbet….

Og jeg som ikke har vært syk i hele år… Bortsett fra den forvridde svanehalsen, som ble operert før jul her, har jeg jo vært frisk som en fisk…

Så da jeg våknet i dag igjen… enda litt blekere om nebbet, med et par “AAAtsjoooo”, så nektet jeg å være med på det…

Jeg var syk i fjor påske, mens jeg drev med påske-nøtter, og jeg NEKTET rett og slett å være med på det  i år igjen…..


(Sånn så jeg ut da. i fjor….)

Jeg har nemlig masse på programmet… Og gidder ikke ligge sånn…

Første på programmet  nå var jo Helse-farm i Fredrikstad… Dvs to intense dager hos venninnen min, hvor vi kjører nazi-regime på mat og trening….for å slippe resten av året 🙂 Sunn mat og trening dagen lang.. Og skulle dette bli ødelagt av noen “Atsjoooo” på mårran?? NEI!!… Nå er jeg lei!! Kofferten er pakket, svetten tørket, papirlommetørklær stappet i lommer og vesker… Og kyllingen er på vei sydover… Jeg har rett og slett tatt fjæra fatt, latt blekt nebb være blekt nebb…. og tenkt at det kan være så blekt det bare vil… også i Fredrikstad… For jeg nekter å la et litt snørrete oppsyn ødelegge denne gangen 

Kyllingen er rømt, og på vei til “syden” for å samle snadder til påskenøttene og påskeeggene … 

 

Har du vært syk i det siste? 

Har du mye  på programmet i påsken?

 


44 kommentarer
    1. Hun har vært syk siden januar med urinveisinfeksjon og tannbetennelse og spying og hosting og mye greier.De finner ingenting kanskje er det en slags halsbetennelse eller noe for hun hoster som en voksen mann med kols og hun har sånn halvfeber og blir ofte utslitt av hosting og sånn ellers spretter hun rundt så er litt vanskelig å vite. Hun er 12 år nå da om 5 dager så er ingen valp likssom,men nå har hun kostet 13000 siden januar hahaha så exspencive doggie og nei ingen forsikring. Ja dumt men da hun var valp sa en at du kun fikk det på sånne utstillingshunder,,,,,,, jaja

    2. Karoline Johannesen: SKikkelig slapp Helsefarm denne gangen 😀 Ha-ha, vi bare koser oss, og det pleier vi jo alltid da. VI har gått lang tur, vært i Sverige OG spist snop <3 jeg blåser i forkjølelsen nå...nesa får bare renne 😀

    3. Lykke til på treningsleiren 😛 Håper du føler deg bedre snart og ikke blir virkelig dårlig. Selv har jeg også for vane å bli dårlig i påsken av en eller annen grunn, og i år er ikke et untak fra det.

    4. cathrinehenriksen: Denne gangen er det en slapp helsedirektør må jeg innrømme 😀 hun har ikke vært særlig streng. Så vi har kun gått en lang tur, og ellers vært på Harry-tur OG spist sjokolae 😀 Men jeg har handlet inn til påske-eggene også…og det kommer jo dere til gode også ;-)Hi-hi.. Påskenøttene.. 😉 Høres kos ut med late dager med faren din, helt topp 🙂 Påsken skal bare være avslappende, det er hovedsaken 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    5. Tattavkvinnene: Ja, her lar jeg meg ikke slå 😀 Jeg skal snørre i vei hvor enn det skal være… Er ikke noe bedre å være snørrete i Oslo, enn i Fredrikstad, så jeg tar det her i fr. stad 😀 Og I sverige har vi vært 🙂 Litt lite strengt på helsefarmen denne gangen, kun en gåtur og ellers litt snop 😀 Kose deg du også hos mamman din 🙂 Klem <3

    6. Har ikke vært syk på en stund nå nei ,bank i bordet ;-D Å har bare planlagt late dager med faren min her hjemme ,haha ;D Er bra du nekter å bli syk , det høres ikke bra ut det der….Men som du sier så hva hjelper vel bedre enn en helsefarm da 🙂 Å trene og spise sunt i to dager for så å slippe å gjøre det resten av året . Ja det høres helt genialt ut ! Men om det er realistisk er en annen sak …Haha ;-D
      Ønsker deg i alle fall lykke til med prosjekt “helsefarm” i fredrikstad 🙂 Kunne jeg å tenke meg faktisk , og ønsker deg også god bedring selv om du nekter på at du er syk da 😀

    7. frustrertfrueihouston: Det er litt slapp helsefarm-faktor her denne gangen 😀 vi spiser til og med sjokolade 😀 Men godt lang tur, og tatt bilder 🙂 Jeg koser meg veldig,kan jo ikke ha nazi- Ogregime hver gang heller 😀 Og fått masse sol 🙂 Deilig <3 Så snørra blomstrer og det får den bare gjøre 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    8. cuskima: jeg snørrer i vei jeg, men det får jeg bare gjøre.. Det spiller ingen rolle om jeg er snørrete i Oslo eller Fredrikstad 😀 Ha-ha Og vi har vært på lang gå tur, og masse fine bilder 🙂 Koselig å være hos venninnen min <3

    9. ladyaugust: Bare litt snufsete, og bryr meg IKKE noe om det.. Jeg har vært på harrytur og handlet inn masse snop 😀 Og vært på tur rundt omkring i Fredrikstad etterpå, gått i flere km 🙂 Håper det gikk greit på påfyllet i dag, og at du er i litt bedre form <3 Ha en fin dag du også,når du er ferdig og kommer hjem. Da kan du kose deg, og se i postkassa 🙂 Klemmervarmtoglenge <3

    10. Hanne: Ja, litt syk kylling måtte visst til denne påsken også, men nå gir jeg F…. og holder på likevel. Har vært på Harry-tur og skaffet snop til Påskenøtt-eggene 😀 Vi har gått lang tur i Fredrikstad også, og fått tatt mye fine bilder 🙂 Ha en fin påske du også Hanne og stikk innom senere hvis du får lyst til å prøve deg på påskenøtter 😀 Torsdag 🙂 klemmer <3

    11. Lithanna: Takk for det 🙂 du også 🙂 Vi har både vært på harry-tur til sverige OG gått og travet i Fredrikstad vi likevel 🙂 Helt herlig og fint vær 🙂 Håper du blir bra snart 🙂 og at verden behandler deg bra snart 🙂

    12. Æsj da, det er jo så typisk å bli syk når man har lagt mange fine planer. Bra du bare rister det av deg og er klar for å nøye påsken likevel. Ønsker deg god bedring og noen fine dager på helsefarm <3 Klem

    13. God tur på helsefarm! Masse C-vitaminer og godt selskap gjør nok susen. For ikke å snakke om harry-handling, det bør hjelpe. Rart hvordan kroppen trekker til seg “basselusker! når den endelig har ferie og kan slappe av. Håper su tar knekken på den forkjølelsen ganske for, sånn at du kan nyte tiden på helsefarmen!

    14. Uff god bedring søs <3 Nå er det på tide å bli frisk for både deg og meg. Inn til ny påfyll i dag. Ha en fin dag kjære deg <3 klæmmevarmt <3

    15. Gooood bedring!
      Jo, du har nok fått det med deg, er semisjuk enda.
      Våkna opp til massiv verk under ribbebeina, paracett til frokost og greier. Men, på jobb skal hun..:p

    16. Neida, ikke på hytta, bare en dagstur i år. Like greit når man ikke er i form. Begge brødrene mine m/familier + min mor og far var der i helgen, og da er det ikke plass til flere 🙂 Kos deg på harrytur, ah….skulle gjerne jeg og…meeeen, jeg har jo london å glede meg til så 🙂

    17. miastorp: Helsefarm bør gjøre susen. Sunt og stort påskeegg skal jeg bestikke helsedirektøren med, så da blir hun nok grei 😀 Ja, husker flisene til gangen, blir gøy å se. Ikke bli syk du heller, vi bare nekter rett og slett 😀 Ha en fin dag <3 klemmer smittefrie klemmer <3

    18. tujanka: Ja, det ser ut sånn, fast påskesyke.. men påskenøtter skal det boi uansett, og jeg SKAL gjennomføre planene mine 😀 får bare være snørrete.. God påske 🙂

    19. Min matgale verden: Ja, det er noe tull det der med å bli syk i påsken. Nei, jeg skal ikke kjøre meg helt nedpå, det kan jeg love deg 😀 Vi starter med harrytur så får vi se etterhvert 😉 Har kjøpt stort sunt påskeegg til helsedirektøren 😉 så håper hun er grei med meg 😀 Kos deg min venn, er du fremdeles på hytta? Klemmer, snufs, klemmer <3

    20. Helge: Nei, nøttegeneralen hokder koken, uansett, og nå skal jeg på helsefarm så da må jeg vel bli bra 😀 Været er hvertfall supert, og sunt påskeegg er kjøpt til venninna mi 😀 Ha en fin dag 🙂

    21. Nei det går faktisk ikke an å være syk i påsken 🙂 Tipper et lite helsefarm besøk gjør susen. Kjenner jeg er litt tett i nesa men jeg er ikke syk og det har jeg ikke tenkt til å bli heller 🙂 Har så mye jeg har lyst til å gjøre i påsken… legge flisene i gangen (du husker flisene jeg kjøpte for en stund siden) og bygge skapet mitt. Hadde egentlig tenkt til å bygge tak på terrassen men kjenner at jeg ikke har overskudd til det ennå så kanskje jeg skal bygge en trapp 🙂 Vel, blomsterbedd skal i hvert fall på plass. Og så må jeg ha litt ferie også da… klem på deg på vei til Fredrikstad <3

    22. Atsjo! Ja, for det der “påskeviruset” er her i Bergen og. Hvorfor i all verden skal man bli syk i påsken da?? Bare tull! Jeg går på lavgir, for å bli spretten og frisk til torsdag. Og i natt fikk jeg sove uten å hoste, så da MÅ jeg være på bedringens vei. Spesielt etter rødbete-drikken jeg har tyllet i meg nå. Antagelig litt i samme helsekost-sjanger som du skal i. Kos deg på farm, håper formen holder, og ta deg nå ikke het ut, så du ligger strykeflat resten av påsken:) klemmer, snufs, klemmer..

    23. Huff da – ikke bli syk nå, du skal jo på helsefarm i østfold + at du er nøttegeneral på bloggen her. Håper du ikke smitter alle som er innom deg her. Hadde 2 uker med halsvond tidligere i vår men det er lenge siden sist jeg var sikkelig syk. Ha en fin dag – God bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg