Vaniljeogpepper, Høne-Pøne OG Frodiths påskenøtter – Påskeaften

Når noen forsvinner ut av huset her… så ser det ut for at det brått kommer tuslende inn noen andre…. Det er ikke sånn at hvis jeg og samboeren tar oss en tur ut…, så låser det seg inn noen andre her….. Neida ikke sånn og forstå… Men det har seg sånn at jeg har jo to “høyst levende” tøydyr, som vanligvis driver ugagn i blokka her…


Vaniljeogpepper

OG


Høne-Pøne Von Bentasil…

….Og de er jo dratt ut i den store vide verden på påskeferie… De besøker noen bloggvenner av meg, og har vært innom Frøken Fjeldberg. 

NÅ er de kommet til Folkogdyriskogen.blogg.no 

Så FØLG MED! FØLG MED! Nå er det der de skal overnatte en dag eller to, før de farer videre 🙂

 

Men altså…i det DE forsvant ut døra…. så sto det jo selvfølgelig noen andre GULE  og kakket på døra her som du kanskje har fått med deg… En vill og gal kylling har overtatt sofaen min… Og det er IKKE den med det røde håret… som til forveksling er ganske lik meg… Neida… dette er en annen og mer lunefull liten sak… Heh!?… likner den meg den også sier du.? …… 😉 

 

Vel, hvertfall begynner  det  å bli ganske trangt oppi sofaen her…  Når jeg prøver å ta meg noen høneblunder innimellom….  Så jeg stikker ut noen timer og får fred for den kilinga av fjær overalt…. Så kan jo du i mellomtiden løse disse nøttene 😉

 

 – Du må ha rett på 4 oppgaver i dag:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du 4 rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påskekyllingen”, og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin igjen…sånn som i går.. 

 

Så her fyrer vi løs på dagens påskenøtter hos Frodith 😉

1)  I hvilken by er kyllingen i dag?

 

2) Hvem er det som ser litt rar ut her?

 

 

3) Hvem har gjemt seg i egget?

 


4) Hva står det på meldingen i dag? (hvis du ikke klarer å se det, gå i et speil så ser du 😉 )

Lykke til med dagens nøter- håper det er noe for enhver smak i dag, og ikke for vanskelig 🙂 

Ha en fin dag så lenge!! <3


63 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: I dag var det full rulle på deg her, jeg må finne ut hvordan jeg kan google for å finne svar på dine. Hvis jeg kommer på noen flere, så kommer jeg inn om igjen 😀 Ja, HP og VP er i full fart gjennom Norge nå , etter noen dager i postkassen til Folkogdyriskogen tror jeg 😀 Hi-hi.. De kommer vel kanskje hit til 17. mai 😉 Jeg har hatt en flotters dag, mye i sofaen pga forkjøla, men litt på kafe med venninne og kost meg 🙂 I morgen på landet igjen 🙂 Stor klem, håper du koser deg masse fremdeles <3

    2. Det ser ut som at de to har hatt det veldig gøy på tur så langt! De har til og med fått hilst på andre dyr ^^ Koselig 🙂
      Så over til mine svar for dagen. Nummer 1 må være Paris, nummer 2 er selvfølgelig deg ^^ Nummer 3 tror jeg etter litt googling at kan være Carl I Hagen.
      Og på den siste står det “Har du sett påskeharen hoppe forbi?” 🙂
      Håper du har hatt en fin lørdag <3

    3. Fru Stussli: Å så koselig at dere rakk det, dere er virkelig hjemme som i ORDENTLIG hjemme i Norge igjen? Jeg får jo lyst å komme rekende inn døra der i kvellinga 😀 Men skal la dere få ro litt 😀 Ha-ha . Kos å ha deg tilbake i nabohuset min gode venn <3 🙂 Stor og god klem og full fart inn å levere svar til den gale 😉 Klemmer på vei til fots 😉 <3

    4. Elin Slåen: Hei og hopp , her kommer DU hoppende forbi 🙂 SÅ bra 🙂 Du hadde 4 svar, så får vi se om det er nok og riktig etterpå 😀 Hi-hi Ja, Høne-Pøne og VP er på vei videre om et vips også, og jeg VET hvor de skal, alarmerer når jeg ser de er framme:-D Takk for svar da Elin, håper du koser deg i påsken, egg eller ei 🙂 Klemmer <3

    5. Tipper Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har det helt fantastisk på tur 😀 Skal inn å lese litt om dem igjen snart 😉 Gøy å følge dem på turen!
      Og i dag trur jeg jaggu jeg kan alle nøttene 😉
      1. Paris. 2. Besteste Frodit. 3. Carl I. Hagen. 4. Har du sett påskeharen hoppe forbi?
      Wiie 😀

    6. Stakkar. Så dumt å være syk i påsken. Burde fått en ny påske da egentlig… Her ble jo Gubben forkjøla og en gutten er og blitt, skikkelig dårlig akkurat idag, når han skal på kamp og se,laget sitt for første gang live…kjipt. Men, som gubben sa, fordelen m å være syk her, er at man gjør ting likevel og overser så godt man,kan dårlig form… Jeg jommer til Oslo siste lørdag i juli, og blir til kørdagen etter…noen dager uti august.. Håper du er hjemme da…. Men det kan jo krasje med din ferie…. Klemner

    7. ladyaugust: Kose deg du også,og shape up synes jeg høres fint ut 🙂 Skal shape litt på deg jeg 😀 Hi-hi klemmerknusekoseklemmen <3

    8. muumimamma: Ja, må være BITTELITT vanskelig 😀 men blir ikke verre enn dette, i går var verst 😀 Koselig du er med .-) Da krysser vi fingrene 🙂 Klem <3

    9. Hm… I dag var det bittelitt vanskelig… Men jeg prøver meg likevel:
      1. Paris
      2. Frodith Påskehare
      3. Denne var litt kinkig. Jeg vipper mellom Karl I. Hagen og Kåre Willoch, men jeg lander på Karl tror jeg.
      4. Har du sett påskeharen hoppe forbi? (Nei. Men det er jo lov å håpe 🙂

    10. cathrinehenriksen: Ja, jeg så akkurat at Folkogdyriskogen har lagt ut et innlegg nå,nytt, om de to jentene 😀 ha-ha. Jeg samler inn svarene, og venter på nr 3, bare kom senere 🙂 Det går fint 🙂 MORO!!! Ha en herlig påskeaften du også 🙂 Stor klem på vei med kyllingvinger 😀 Ha-ha <3

    11. Koselig med litt kyllingbesøk da ,haha ;-D Stakar deg :p Hihi., å fint å vite hvor rakkerne befinner seg nå for da kan jeg sjekke hve de har funnet på ;o)
      Bilde nr 1.: er Eiffeltårnet i Paris
      Bilde nr .2 : er deg selvfølgelig 😉
      Bilde nr .3 : Virker kjent , men tror jeg må komme tilbake til det senere …
      På egget står det : Har du sett påskeharen hoppe forbi ?
      Ha en aldeles fantastisk påskeaften ,kjære Frodith <3 Klem <3

    12. er rimelig irritereden når de i styret ikkje sier fra at naboene hører alt. Og eg har bedt om å få vite når det skal være fest så eg kan rømme hahaha
      will do <3

    13. cuskima: Å fysj, å py, jeg hater folk som fester!! 😛 Jeg har hatt så mange i huset her, blokka, som fester lenge og vei, og jeg får ikke sove…Noen leiligheter hoder på HVER dag, til noen kaster de ut…Så er det å grue seg til neste som skal flytte inn… 😛 Kos deg i solvinduet 😀 klem

    14. eg skal *sole* meg i sjeselongen i stuevinduet, ute er det for mye trekk desverre, så tar med meg bok, te og hunder og setter meg der.
      Naboen skal ha fest i dag så eg er ikkje fornøyd. I fjor holdt de på fra 11 til 02,men tydeligvis fått beskjed om å ikkje begynne for tidlig i dag hahaha
      Det er en utleieleilighet til bursdager og slikt,men de leier ofte og synger karaoke og spiller trekkspill og fiolin og det er helt uutholdelig. Men so far so stille hahaha
      klemmeting <3

    15. frustrertfrueihouston: He-he, en hel gjeng på vei hjem, ja da blir det lavere matbudsjett ja 😀 ha-ha. Kos har det nok vært ja, i mange dager 🙂 Takk for svar, og at det er litt flere med og svarer synes jeg er gøy 🙂 Flere som har vært venne-gjengen,familien osv. Det er SÅ kos <3 Jeg blir glad som ei lerke over sånne ting 🙂 Og tre egg to go så 🙂 Ha en aldeles herlig dag, selv uten harer og kyllinger, du har i det minste en HER 😀 Klemmer <3

    16. Houston kaller:
      1. Paris
      2. Har spurt litt rundt her, og de fleste er enig om at det er Carl I Haagen
      3. Frodith, den er vi helt sikker på!
      4. Har du sett påskeharen hoppe forbi? Vel vi burde sett ham, men vi gikk glipp av ham, gitt. Ha en fin påskeaften! Her er det litt oppbruddstemning, i og med at de fire unge skal hjem i dag. Det blir nok stille når de har dratt, men matbudsjettet kommer til å holde mye lenger 🙂

    17. cuskima: Kos at du fikk av datteren din også da .-) Jeg får egg av søsteren min, har blitt en tradisjon nesten 😀 Du får kose deg i solen, jeg har krøpet inn. Og blitt litt redd for kraftig soling uansett, pga operasjonssåret, og hører om så mye hud-skader hos folk. Jeg skal bli en sånn BLEK dame har jeg bestemt 😀 <3

    18. eg elsker sånne gjetteting og ordleker og scrabble og quiz osv
      Er så utrolig gøy:) Gleder meg supermasse.
      Ble overrasket i dag av påske egg fra datteren min, hun hadde kjøpt uten at eg ante det?
      Gubben derimot ga meg 2 kjøleskapsmagneter fra reisen hahaha
      hans egg er stappfullt og eg fikk to små greier…..jaja jammen bra eg vant hos deg 🙂
      solen kaller
      påskeaftenklemmeting tilbake <3

    19. cuskima: Jeg har sendt deg egg i dag 😀 Så nå kan du glede deg 🙂 Jeg synes det er kos at folk blir med om igjen altså. Det er jo gjettingen som er det viktigste ikke premien, ikke sant? 🙂 Ja her er det også sol, og jeg har vært på kafe en liten tur 🙂 Og nå hjemme igjen og snufser nebbet 😀 Stor påskeaftenklem <3

    20. eg har vunnet ,men eg vil gjette for det ,men du trenger jo ikkje trekke meg for det ;))
      Paris
      skjønneste Frodth
      den godeste herr hagen
      har du sett påskeharen hoppe fordi?
      hihihihi her er det sol og deilig ,ha en fantastisk dag med og uten fjør;)
      klemmeting <3

    21. Karoline Johannesen: Takk for svar 🙂 Håper du har en herlig dag i solen <3 Godt med fri når det er sol 🙂 Jeg er tilbake i kveld med trekningen 🙂 Etter kl 22 😉 Ha en fin dag 🙂

    22. ladyaugust: Hei Lady-søs <3 I dag har det vært en hare på ferde til deg. Siden jeg ikke kom selv på besøk, var haren noe mer kjip med forsendelsen 😀 Kommer i innboksen 😉 Ja, sol er det, og jeg har vært en svipp med Oslopadda på kafe, men tilbake på sofaen nå. Jeg er jo litt småsnufs. Men ville på posten å sende egg 😀 Takk for svar <3 Håper dagen din kan ta seg opp litt, men slow motion er veldig greit uansett i ferien synes jeg 🙂 Klemmervarmoglengerennlenge 😀 <3

    23. Helge: Fint du får deg turer ute 🙂 Det er sunt og bra 🙂 Takk for svar 🙂 Jeg er tilbake i kveld med svar og trekning som vanlig 🙂 God tur 🙂

    24. Fine dagen til deg søs <3 Du er ute med nøtter i dag også 😀 Her går det litt i sakte tempo i dag også men sola skinner og fuglene kvitrer og frøene gror 😀 I dag tror jeg at jeg kan alle sammen 1 Paris 2. Frodithsøs <3 3. Karl I Hagen og 4. Har du sett påskeharen hoppe forbi 😀 Klæmmevarmtoglænge <3

    25. Her er dagens svar fra meg før neste tur ut i sola. 1 Paris 2 Fridth 3 Carl I Hagen 4 Har du sett påskeharen hoppe forbi? Ønsker deg en fin påskeaften, er på farta ut igjen snart.

    26. lifeistooshorttowait: Jepp, fikk svar på alle nå 😀 Hi-hi Så fint. Men ikke hoppe du nei, ligge i ro, eller rusle rundt <3 god bedring <3 klemmer <3

    27. Og her kommer påskeharen med vond rygg og denne hopper ikke så mye…hihihi
      1. Paris
      2. Frodith
      3. Carl Ivar Hagen
      4. Har du sett påskeharen hoppe forbi?
      Fikk jeg med meg alle i dag eller…hihihi

    28. Moving On: Ha-ha, klart jeg venter 😀 Så moro at det er flere som gleder seg, og følger med 🙂 Me like 😀 Ja, jeg hadde jo nøtter i fjor også, og det var populært da, og julekalenderen er også i samme stilen, og det liker folk veldig godt. Så jeg klarer jo ikke la være 😀 Ha en fin dag du også 🙂 KLem

    29. Mariann Sæther Tokle: Takk for svar, jeg er tilbake kl 22 med riktige svar og vinneren. 3 påske-egg to go 😀
      Når deg gjelder småfrøknene kan du bare titte i postkassen, LENGE før sommeren 😉 De er jo på tur NÅ, og ingen vet jo hvor de skal ennå 😀

    30. Haha føler du nærmest venter på meg av og til!! And i like it!:)
      Ja vi tok google runde under frokosten i dag, så praten gikk, var innom mange:p først trodde vi de var kongen, men etter og ha studert og klipt bilder liknet det ikke lenger.. så ja nei vi får se nå hvordan dette blir:p
      Nå er hi flere som gleder oss til kvelden haha
      Ha en fin fin dag!!
      Å duu, påskenøttene var geniale! Kjempe koslig og morro påfunn!!

    31. Lithanna: Jepp, sol her også 🙂 God morgen og takk for svar 🙂 Jeg skal liten tur ut i sola, med nebbet mitt, og sende påskeegg 😀 Ellers blir det nok mest sofaen og snyter meg. du er frisk igje? 🙂

    32. Paris, Frodith, Carl I Hagen, Har du sett påskeharen hoppe forbi
      Nå krysser jeg igjen, jeg tar med beina også. Klokka 22 skal jeg sitte med alt jeg har krysset 🙂
      Småfrøknene koser seg på tur, det er jeg sikker på. I sommer får de ta seg en tur hit og se på de Romsdalske alper:)

    33. miastorp: Hopper Leo? Har han blitt våryr? 😀 Det høres veldig koselig ut med finværet og sitte ute å vente på besøk. Kose deg med besøket <3 Stor klem <3

    34. Moving On: Hei-der var du 🙂 Jeg synes det er moro at det er flere som er med, i påskeferien, at folk setter seg sammen og gjetter på nøttene mine 😀 Me like 😀 Flere som gjør det skjønner du 🙂 Kose deg masse denne søndagen,jeg kommer tilbake i kveld med svar på nøttene og vinneren .-D Moro at du var med 🙂 Stor klem til deg frøken Moving On <3

    35. Dagens svar er 🙂 Paris, Frodtih, Carl I Hagen og Har du sett haren hoppe forbi? Her er det bare Leo som hopper forbi 😉 I dag er det herlig vær og da skal det bakes og gjøres klart til besøk 🙂 Deilig å kunne sitte ute i det fine været!!!! Nyt den herlige dagen <3 Klemmmmmmm

    36. Paris er en by jeg alltid har ville reist til!!
      Den som ser.litt snodig ut er føken frodit, fått en grop i hode gitt:p
      på den som hadde gjømt seg slet jeg mer, så nå har jeg og noen andre venner googlet og styet litt på får å se om vi fant noe øyner som kunne likne.. karl ivar hagen var den vi kom nærmest på..:p om det er rett aner vi ikke så nå er vi flere som er spent på svar ikveld.. haha
      Siste var: har du sett påskeharen hoppe forbi:)
      Ha en fin dag frøken frodit:)

    37. lulltove: Hi-hi, ja kanskje vi må begynne å legge selv 😉 He-he Veldig bra å ikke gi opp hvertfall, man vinner ikke om man ikke er med 😀 I dag var det jammen deilig vær ute, og jeg skal ut å sende egg til de som har vunnet til nå 🙂 Nebbet er snørrete, men MÅ ut i det deilige været 🙂 Stor påskeklem, kose deg masse i dag <3

    38. Min matgale verden: Ha-ha, nei i går var det mye rart, og vanskelig..Jeg er jammen meg en hard nøtt innimellom, er jeg ikke?:-D Du koser deg veldig skjønner jeg, og det unner jeg deg jammen meg 🙂 Jeg er jo bare snufs, prøver å ignorere det og driver med alt mulig rart…men i dag skal jeg pleie sofaen,etter å ha vært og sendt egg 😀 For LITT luft må nebbet ha for ikke å bli for blekt 🙂 Når er Norvay cup Kjersti? 😀 Hvilken dato starter det? Begynner å glede meg allerede 😀 Kose deg masse de dagene som er igjen, og shoppe mer 😉 Klemmer på vei på kyllingvinger, igjen <3 😀

    39. Jeg gir aldri opp, det er mitt nye jeg ;)))
      1. Paris
      2. Frodith
      3. Karl I Hagen
      4. Har du sett påskeharen hoppe forbi?
      Nå kan jeg snart kjenne at jeg må ha et påskeegg, ellers må jeg kanskje legge et selv 😉 Påskeklem til deg fra meg 🙂

    40. Heei. Jeg fikk ikke svart i går jeg, for jeg klarte ikke alle, haha. Men idag prøver jeg. Paris er bra, og Frodith så litt rar ut der….hihi, nMen han der i egget…Gubben lurte på Stoltenberg og jeg lurte på kongen vår….hm… Jeg er jo så langt borte vettu….Haha men jeg har ikke sett påskeharen hoppe forbi…. Enda den burde befinne seg her i London.. Ha en herlig påskeaften. Londonske klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg