“Er du kylling eller? ” OG…. “Frodiths påskenøtter – 2. påskedag”

 Er du kylling eller? Dette blir jo ofte brukt om at man er litt pinglete, redd for mye forskjellig og generelt litt FEIG… Vel, som du vet er jo ikke jeg redd for NOENTING… egentlig… bare noe småtterier..  som: edderkopperk skumle tjukke rotter ved elva, hester, svaner osv…. Så noen kylling kan jeg ikke kalles sånn sett…Tøffere enn toget jeg… Og klar for det meste… Tar strikkhopping og sånt på STRAK arm… 😉

Vei, nå har jeg vært kylling  av det gule slaget, en halv påske-uke, og dette er siste dag av påsken, så klart kyllingen måtte bli voksen… En kylling blir omsider høne… hvertfall om man er av den kvinnelige sorten..

Og i dag er  denne påske-høna på hemmelig oppdrag,  så på siste nøtte-dag flakser jeg igjen avgårde mens du løser nøtter… Kanskje avslører jeg hvor hønen flakset,  og noe rundt “oppdraget” når kvelden kommer.. antagelig 😉

Håper riktig mange kaster seg med på siste nøtte-dag i Frodiths Påskenøtter. 

 

Så da får jeg bare igjen høre: Er du kylling eller? Eller er du kanskje et lite ekorn? Klar for å knekke nøtter? <3

 

Dagnes oppgaver er klare 🙂 

 

1) Hvem er dette?


 

2) Og hvem kan så dette være?

3) Hvem er disse to karene som prøver å bli EN? 😉

 

4) Hva står det skrevet på egget her? Bruk speil om det blir fro vrient 🙂

 

  Du må ha rett på 4 oppgaver i dag også:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveldHar du 4 rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påskekyllingen”, og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin igjen…sånn som i går..

Og i kveld trekker han for siste gang i årets påske-nøtter 😉

 

Lykket til <3


 

#påskenøtter #konkurranse #høne
55 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, jeg håper folk synes det er litt gøy da 🙂 Og jeg koser meg stort sett jeg. Men det er en del arbeid, og da rekker jeg ikke stort annet nesten 😀 He-he. Så i dag var det din tur som du så 😀 Hi-hi

    2. Orket kke kle meg skikkelig når hunden krevde å bli luftet halvsyv i dag tidlig. så dro en kjole over hodet og gikk ut i den og joggesko. Det var ikke det minste kaldt og følte det var midt på sommeren. så på gradestokken når jeg kom inn og den viste 14.6 grader allerede så tidlig på dagen 😀

    3. Ja, hadde nesten det, har vært litt opptatt men og glemt det i litt latskap:) Har prøvd å holde meg litt borte fra pc-en. Har brukt Ipaden litt, men der er det et ork å gå inn på blogger, så da står jeg over:)

    4. Mariann Sæther Tokle: I dag trodde jeg nesten du hadde glemt hele nøtta 😀 He-he.. men du hadde kvesset nøtteknekkeren og var klar du 🙂 Ja, den høna bli grønn skal jeg love deg,men jeg tror hun er i postveska til en eller annen for hun er underveis, og har neppe sett meg 😀 Takk for svar i årets siste påskenøtter 🙂

    5. Karoline Johannesen: Så bra du står på til siste slutt 🙂 Da blir jeg glad vet du 🙂 Ja, nå er siste snart over, og hverdagen har innhentet kyllingen må jeg innrømme… Kjenner det er hverdagen som banker på 😀 Men men…snart sommerferie 😀 takk for svar, og jeg er snart tilbake 🙂

    6. Micael Jackson, John Lennon,Johnny Depp og Brad Pitt
      En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket
      Nå ligger jeg i kryss her og vrir meg og venter på at klokken skal sllå 22, og du verden så fin du var som høne, klukk klukk. Jeg tror nok at småfrøkenen blir grønn av misunnelse:)

    7. Da var det tid for siste konkurranse og må jo delta 🙂
      1) Michael Jackson
      2) John Lennon
      3) Jeg tror det er Johnny Depp og Brad Pitt
      4) En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket

    8. Engla: Ja, jeg har hatt en herlig dag 🙂 Skikkelig fin 🙂 Og nå kan du bare glede deg til kveldens innlegg 😉 Hi-hi. Og da skal jeg notere dine svar også 🙂 Og siste nøttene er snart slutt 🙂 Og i morgen er det jobb igjen :-/ Men dagen i dag var en fin avslutning .-) Stor klem til deg min venn <3

    9. Juhuu i dag tror jeg at jeg har klart det helt på egen hånd 🙂
      1. Micael Jackson
      2. John Lennon
      3. Johnny Depp og Brad Pitt
      4. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket
      Håper du har hatt en fin dag vennen min 😉
      Det har ihvertfall jeg, hihi
      Ønsker deg en superduper kveld videre!
      Stoooor go´klem på vei

    10. Kristin: Alltid koselig når du er med Kristin, og om man ikke får vært med på alle så er det fint å få med noen 🙂 Da trekkes siste egget om en liten stund…et par timer… og så er det tilbake til hverdagen… :-/ Ha en fin kveld så lenge 🙂 Klemmer <3

    11. Hihi, herlig outfit! 😀
      Jeg er klar for å knekke nøtter igjen 🙂
      1. Michael Jackson
      2. John Lennon
      3. Johnny Depp og Brad Pitt (to av mine favorittmenn 😮 )
      4. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket 😀
      Takk for morsomme påskenøtter! <3 Rakk ikke å være med på alle denne gangen, men moro å få med meg noen 🙂

    12. Ånei ånei, Johnny Depp er jo halvparten….jeg tenkte to forskjellige bilder av Pitt jeg… Men det er nok jet-lag fra London… Altså, 1 times forskjell, da går det litt fort i svingene. Håper det finnes jet-lag-handikap i nøttene dine…. For NÅ så jeg det jo:)

    13. Helge: Depp og dipp? Hm… skjønte ikke det helt. er det en som heter Dipp? eller var det en liten skrivefeil bare 😀 Depp kjenner jeg til , men DIPP? Håper du har hatt en koselig dag 🙂 FInt i sola nå 🙂

    14. Moving On: Så bra du kommer innom med svar i dag også 🙂 Rettskriving er vi ikke nøye med 🙂 Her er det svarene som teller 😀 Hi-hi. Jeg har vært på hemmelig oppdrag i hele dag, men nå er jeg klar for litt blogg før morgendagen tar meg 😉 Klem

    15. Etter mye tenking og grubling er dette mine svar 1 Michael Jackson 2. John Lennon 3 Depp og Dipp 4 En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket. Ha en fin kveld.

    16. Hmmmm første er han derre michal jacson eller hvordan en np skriver det..
      Han som derimot kommer etter er jhon lennon ( så var de meg og rettskriving da!) Haha
      Så er de to av de kjekkeste mannfolka i ameriks brad pitt og Johnny depp.. *sikkle sikkle*
      En påskekylling på taket er bedrr en 10 på taket!:)
      Hahha ikke noe er bedre en og være tøffer en toget!
      Tut og kjør !:)

    17. Min matgale verden: Er det noen SAMMEN med Brad Pitt der, det er TO, hvem er den andre? 🙂 Åååå, gleder meg til å se kyllingdrakta 😀 Så deilig å være hjemme igjen 🙂 Imorgen jobben igjen…Stor klem til deg min venn<3

    18. Flaggermusvinger: Så fint du er med på nøttene også 🙂 Glad for de som er med,moro det, og kanskje vinner du egget i dag<3 Hvem vet? 🙂 Klemmer <3

    19. Elin Slåen: Så bra du slang deg med 🙂 <3 og ennå håpe jeg på litt flere slengere på siste dagen her 😀 Men glad for de som kommer 🙂 Koselig Takk for svar <3 Håper du har hatt fin dag i sola 🙂 Klem

    20. frustrertfrueihouston: Ja, du er et herlig ekorn, helt klart 😀 Og er så glad at du har vært med så mye , det er kos det <3 Ja,prøvde å ha litt lett, men alltid noen som synes vanskelig også 🙂 Her har det vært full fart i dag, og nå er kyllingen snart svett og stekt 😉 Stor klem <3

    21. cathrinehenriksen: Ha-ha, her er en dame full av ironi 😉 Ikke noe kylling jeg nei,men ei sabla kaklete høne 😉 Takk for svarene, her har det gått i ett i dag 😀 På hemmelig oppdrag 😀 klemmer <3

    22. Fru Stussli: Hei, der var du ,og endelig her er jeg også 😀 Nå har jeg vært på hemmelig oppdrag nettopp kommet hjem 🙂 Takk for svarene, jeg håper du har kost deg med jorbærplantene, passe det for skjærene 😀 Store klemme med rød nese <3

    23. Jeg har jo selvsagt gått glipp av nøttene dine i år, ettersom jeg har vært borte hele påska! Men det er fun å se gjennom i ettertid, hihi! I dag er det iallfall Michael Jackson, John Lennon også Johnny Depp og Brad Pitt!

    24. miastorp: Ja, litt vemodig, men nå er det jobb igjen,og det er ikke så gøy,men mye fridager venter 🙂 Ja, jeg har blitt solbrent i dag på mitt hemmelige oppdrag 😀 Takk for svar 🙂 Stor klem <3

    25. Ho ho, jeg er hjemme igjen. I går klarte jeg ikke det ene bildet….så skulle jeg tenkte på det…og så ble jeg oppslukt av london… Nå er jeg klar, i siste liten men.. Michael Jackson ser jeg nok, og John Lennon håper jeg det er, for brad pitt kan jeg kjenne iigjen, og du har rett, det ER bedre med en påskekylling på bloggen, enn ti på taket. Jeg har vært i London og kjøpt med kyllingdrakt, skulle hatt et bilde av oss to, du i din påskehøne og jeg i min kylling…du har ikke sett den enda, for du er jo ikke på Fb 😉 Men kommer nok på bloggen om litt:) Nå spiser jeg hjemmelaget mat, baker brød og koooser meg 🙂 klemmer

    26. Slenger meg på føre jeg må løpe avgårde 😀
      1. Michael Jackson- I think. 2. John Lennon. 3. Johnny Depp og Brad Pitt. Og så nr. 4. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket.
      God siste påskedag 😀

    27. God morgen igjen. Tror jeg er et ekorn for jeg liker påskenøtter!
      1. Michael Jackson
      2. John Lennon
      3. Johnny Depp og Brad Pitt (to tøffinger det her)
      4. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket.
      Lett som en plett i dag, eller kanskje jeg bare var ekstra heldig og viste akkurat dette? Ha en superfin siste påskedag. Klem <3

    28. Oi viste ikke at du var så tøff at du turte hoppe i strikk :o) Nei da er du langt i fra noen kylling ,hehe ;o) Her kommer svarene :
      Bilde nr.1: Er av Michael Jackson
      Bilde nr.2: Er av John Lennon
      Bilde nr.3: Er av Johnny Depp og Brad Pitt
      Bilde nr.4.:Der står det : En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket .

    29. Oi, hemmelig oppdrag hørtes spennende ut. Lurer på om vi får høre noe om oppdraget etter hvert? 🙂
      Her er mine svar for dagens nøtter:
      Den første er Michael Jackson og den andre er John Lennon 🙂 De to som vil bli til en er Johnny Depp og Brad Pitt. Og i egget står det “En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket”.

    30. Haha her er vi i gang igjen. Hr Stussli rakk aldri hjelpe meg i går 😀
      Her kommer dagens stusslisvar
      1. Micael Jackson
      2. John Lennon
      3. Depp og Pitt
      4. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket
      Ha en nydelig dag på tur 🙂
      Her skal det kjøpes og plantes jordbærplanter.
      Store røde søte klemmer 😀
      Hils Engla

    31. Siste dag i påske er litt vemodig… men dagen skal nytes 🙂 SOL SOL SOL !!!! Jeg med full soleksem måtte gå til innkjøp av høy solfaktor i går – ike rart huden får sjokk etter en vinter uten sol. Har vel nesten ikke sett sola siden sommeren… så var det dagens løsning :
      Michael Jackson, John Lennon, Johnny Depp/Brad Pitt og “en påskekylling på bloggen er bedre en ti på taket” (mye bedre 😉 ) Klem <3

    32. Siste nøtter er her. En påskekylling på bloggen er bedre enn ti på taket, er nok svar på den siste og john lennon/harry Potter kan være svaret på nr 2, resten må man komme tilbake til. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg