Du vet det er vår…. ;-)

– Når fuglen du hørte kvitre febrilsk rene toner i februar allerede…( enten innbilt eller ekte)….NÅ hvertfall viser seg å være ekte… og har på en måte har flyttet inni hodet ditt..Og ikke bare den…Men en hel liten familie… Og de holder et lurveleven uten like… DA er det vår da…

 

 

 

– Når fluer og bier “går bananas” på en liten skogtur, og de slåss om plassen bak brillene dine, de som du har måttet finne deg i å bruke etter fylte 45 (hrmf…)….. og munnen jobber forgjeves med å blåse dem bort… Når de omsider har forlatt plassen bak brillene, er de selvfølgelig på full gass inni munnen din…der du peser opp en bakke for å få tak i noen hvitveis….. DA  er det vår da!

 

 

 

– Når du på en liten tur i skogen må huske å ta på hørselvern….fordi  bekkene bruser så hardt og intenst  etter all snøsmeltinga og overfylte demninger som flyter over…at de truer med å overdøve alle de gale vårfuglene oppi svingen der… DA er det vår da….

 

-Når du er NESTEN like rød på huden som det fargede håret ditt…. Og noen lurer litt på om det er pga du nettopp har kommet fra en lang løpetur…andre lurer på om det er fordi du er sinnsykt flau for et eller annet…  eller om du er SINT? ….mens DU vet at det fordi du har glemt å smøre deg med solkrem med HØY faktor…. da den helt ukjente gule der oppe PLUTSELIG bestemte seg for å dukke opp…og du satt lenger enn 1 time der ute i sola  på terrassen….

DA er det vår da… 🙂

 

Hva er det som gjør at DU vet at det er vår? 😉

 

#vår #fugler #vår-yr #solbrent
42 kommentarer
    1. Karoline Johannesen: Ja, måkene er også sånn som INNTAR hele områder, og holder et skikkelig BALL 😀 Og om morgen som kveld ja 😀 He-he..

    2. Om du bytter ut fugler med måker, måker er jo en fugl, men her er det så mange og bråkete at de blir en egen art. Vel, om du bytter de ut, så passer den første veldig godt.
      Når måkene skriker og vekker deg ver morgen, da er våren kommer for fult.

    3. Flaggermusvinger: Ja, jeg ELSKER våren jeg 😀 Over alt i verden!! Er jo født på våren jeg 🙂 Så det var ment som en litt fleipete framstilling over egentlig HERLIGE ting..For hva er bedre enn fugler som HYLER av våryrhet…eller en bekke-lyd så kraftig at den krever hørselvern…Ingenting er bedre 😀 I love it!! Og den lille skogsturen min var SÅ Full av lyder og lukter og synsinntrykk, at de sloss om plassen 😀 Helt herlig 🙂 Ja, våren er eksamener og irriterende insekter også…men det bryr vi oss heller ikke om 😀 Stor vår-klem med sol i øynene <3

    4. ladyaugust: Hei på deg søs <3 Ja, de er litt fine med de halsene sine...er de ikke? 😀 fuglene... He-he.. 😀 Har du fått myggstikkk allerede?? Du bor jo rett borti skogen der, så det er vel lett å få 😮 Ja, det er nesten sommer nå, og det er så deilig 🙂 Jeg har gått over en time i sola i dag, etter jobb 🙂 Deilig. Og har funnet ut et nytt triks på irriterende gratinerte poteter i ildfast form... De sitter jo så fast, og vi får de ALDRI rene... De står i vann og står i vann.... Og NÅ har jeg kjøpt engangsformer i stedet for 😀 Aluminiumsformer 😉 Veldig lurt 🙂 Klemmer på vei til kiosken for å kjøpe is <3

    5. Haha! Du klarte faktisk å gjøre en litt negativ fremstilling av våren, men du lurer ikke meg! Jeg vet at du liker den! 😀
      Jeg vet det er vår når jeg blir litt sånn gal, og ikke klarer å være inne, men bare MÅÅÅ ut, og jeg blir glad inni meg, og irriterer meg ikke det minste over de første insektene som dukker opp, selv om det er en mygg eller noe annet litt irriterende. 🙂
      Og jeg vet det er vår når jeg har altfor mye å gjøre på skolen, men egentlig ikke har så lyst til å gjøre skolearbeidet lenger…

    6. Elsker de fuglene dine 😀 Vår er det når grillen taes i bruk og myggstikka klør og det gjør de over hele meg haha Goood vårdag eller det er jo sommer søs <3 klæmme 🙂

    7. cuskima: Å ja…du er en av dem..Jeg var veldig allergisk før, men det gikk over igjen…Merkelig…Merker ikke mye nå mer…Men at det er et vårtegn for mange, det er sikkert 😮

    8. Helge: Ja, jeg har ikke kastet inn alle tjukkejakkene i skapet ennå…men det er ikke lenge til 🙂 Jeg har også sett folk i kortbukser, og man glemmer jo nesten at det bare er april, fordi det er så varmt og godt 🙂 Så bra det blir fint til helgen også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. Sola skinner og det er på tide og fine frem sommerdyna snart. Vi er bare i aspril enda men jeg har sett flere som går med kortbukser alt og sommerskjorta på. Men jeg syns det er litt tidlig enda. Men dynejakke og alt av luer, skjerf og den slags er lagt ned i boden. Men man må nyte sola mens den er her og det er ventet nok en knallhelg.

    10. frustrertfrueihouston: Ja, du mister liksom litt våren du…. og det er synd..eller våren her hjemme i det minste.. men du har andre ting som er herlig der da 🙂 Ja, jeg husker våren når vi kunne gå selv i små-sko også 🙂 Og tjukk strømpebukse og skjørt…. i stedet for bukse og boblebukse… det var tider 🙂 Kose deg masse i sola, og smøre deg ordentlig, ikke bli så rød som meg 😀

    11. cathrinehenriksen: Ja, søpla i parkene hører også med 😀 Og dunsten av engangsgriller…eller den er like mye sommeren kanskje 😀 Og det er det å gå lettkledd OG faktisk fryse litt også, fordi man hadde litt for lite klær . Og nå er trærne skikkelig på gang altså 🙂

    12. ~Thessa Braathen~: Åja….der var det mange jeg hadde glemt 🙂 som er veldig vår altså 🙂 Jeg hører barnestemmer som driver utfor huset her og leker nå…leker UTE liksom 🙂 Det er herlig… Ja, mange punkter som er vår <3 Ha en fin vårkveld 🙂

    13. Å det der var et fint innlegg om hva som er vår! Og siden jeg jobber i barnehage må jeg ta med at unger som får gå i joggesko og jakke – og ikke dress, det er et sikkert vårtegn!
      Her er det sommer nå. 22 grader når jeg sto opp kl 8 i dag, og resten av uken får vi sol og nærmere 30 grader! Har gått glipp av den ordentlige våren, så innlegget ditt ble litt “sånn er det det er, ja”. Men jeg nyter dette, og neste år blir det ordentlig norsk vår 🙂

    14. Når den gule blomsten hestehov kommer, å snøen smelter fra veiene, når jeg ser de gamle bilene kommer på veiene, Barnelatter ute i hagene der i hopper på en trampoline, klipping av plen, og pollenallergi, for meg er dette sikre tegn på at våren er her ! 🙂 Å det er mange andre punkter også ! 🙂

    15. SaraK: Ja, det er jo litt vårtegn ja… FOR mye klær 😀 For det gjør jeg også hele tida…ELLER for lite…og blir forkjøla 😀 I dag har jeg liten kort jeans-jakke, sikkert for tynn, men jeg får bare fortsette denne forkjølelsen da 😀

    16. Enig, alle disse tingene er sikre vårtegn 🙂 En annen ting som alltid skjer meg om våren er at jeg tusler ut i vinterjakka mi og oppdager at den ble for varm, helst når det er for seint å snu. Jeg klarer ikke bestemme meg for om det irriterer meg litt eller om det faktisk bare er bra 🙂

    17. martea: Fine vårtegn det 🙂 Det var så FULLT av vår inne i skogen i går, lyder, lukter og syn, at det var skikkelig overveldende vår liksom 🙂 Klem

    18. Min matgale verden: Hi-hi, der var du, syvsoveren 😀 Ikke innlegg før kl 7.30 i dag… 😀 Ja, sånn er det når man har fri 😀 Håper du gjør noe veldig koselig på fridagen din, etter å ha kommet hjem. Her skinner sola, og det er litt rolige dager i oppstarten her 😀 Jeg er ikke så redd rynkene, det er for sent 😀 Ha-ha… men redd kreft og det røde ansiktet liker jeg dårlig 😀 hvis du titter innom Egla på innlegget i går kveld, så ser du HVOR hvit jeg er nå i utgangspunktet, FØR sola satte i gang 😀 He-he.. Klemmerforsiktig med røde kinn <3

    19. Ah…våren ja… når smørblomstene og hvitveisen blomstrer om kapp, og gresset blir fylt med lyst lilla karser…gode dufter.
      Fint innlegg, med en god slutt:) For sånn er det ofte. Men ikke for meg, som er hysterisk redd for solen i ansiktet…ikke for kreft eller noe sånt farlig, neida, for å få rynker;) he he, mulig det må bli et innlegg av det… Ha en strålende dag. klemmervårligeklemmer

    20. folkogdyriskogen: Ja, nesten så det gikk rett til sommeren, men lyden i skogen var GALE vår-fugler 😀 Og det lå fremdeles noe snø og smeltet et sted…så det VAR vår 🙂 Herlig 🙂 Elsker våren, og jeg er jo født da også 🙂 Ha en herlig vårdag du også 🙂 Stor klem <3

    21. miastorp: Nei, helt enig, ikke hundebæsjvår dette… merkelig.. Ja, og nå spretter det som bare det rundt omkring. Tror jeg må GÅ hjem fra jobb i dag altså 🙂 Ha en herlig dag Mia 🙂 Klemmer med sol i øynene

    22. Fru Stussli: Hei Frua :-DÅÅåååå, så deilig beskrivelse du har av våren, nesa full av maur, og rumpa i været, den likte jeg… Neste gang tegner jeg DEG i stedet for 🙂 Den med støvet må jeg si er velkjent for meg også…sikkert hele året, men det blir så tydelig på våren, med da løper jeg jo ut, og ser ikke noe mer på det 😀 Ha en herlig dag du også min venn <3 Håper vi sees snart i vårsola 🙂 Klemmer godklemmen <3

    23. foreignerat50: Bra du fikk deg litt vårfølelse og et lite smil på morgenkvisten 😀 Her skinner sola, og det er litt late dager på jobb faktisk 🙂 Håper du får en herlig dag også, med mye sol og høy fuglesang 🙂 Stor vårklem <3

    24. passion4lifeandtravel: Ja, jeg kan skjønne du savner norske våren, for den er noe for seg selv 🙂 Og det er virkelig helt sant, at fuglene kvitrer så man får VONDT i ørene nesten, lange fine triller, og det er VIRKELIG den ekte våren 🙂 Men Jamaica må jo være herlig som bare det også 🙂 FÅR du med deg bittelitt vår da? Her hjemme? Ha en herlig dag du også Mette:-)Klemmer i massevis tilbake <3

    25. Vår <3 Er så deilig med vår 😀 Men i det været som er nå for tiden, har vi hoppa rett til sommeren..hehehe..Det er nok mye av det du nevner, jeg tenker på som vår 🙂 Så har vel igrunn lite og tilføye der :-)) Ha en fin dag du fine 🙂 Klemmer <3

    26. Ja sånn er det 🙂 og når hundebæsjen lukter livlig etter å ha blitt Tony etter mnd i snøen. Når jeg tenker meg om har jeg ikke kjent den lukta i år… Kanskje folk har blitt flinkere til å plukke opp eller kanskje det bare er meg som har klart å unngå de? Hmmm… Jeg nyter alle de grønne bladene på vei til jobb 🙂 utrolig deilig!!!! Ha en super dag <3

    27. Når det kjennes ut som øynene og nesa er full av maur, men du fortsetter å stå med rompa opp og hodet ned fordi du elsker å kjenner varm jord på fingrene.
      Når neglene er så møkkete under at du holder hendene i lomma når du snakker med folk.
      Når du synes hønsemøkk lukter deilig 😀
      Når det kribler i magen da du hører en gressklipper.
      Når du ser hvor støvete du har det inne, men ikke bryr deg fordi det er pent vær ute og du har ikke tenkt å være inne sammen med støvet.
      Når du henter avisa i bare t-skjorten og slippersene akkurat som du har drømt om hele vinteren.
      Når barnet kommer hjem med skrubbsår på knærne og hvitveis i hånden.
      Ha en herlig ny vårdag frodithvenn
      Vårklemmer fra frua

    28. Hi hi. Du min venn får meg alltid å smile.med dine ord. Artig lesing.
      jeg opplevde i hvert fall våren mens jeg leste innlegget ditt.
      kos deg med dagen og våren:)

    29. For et herlig innlegg..jeg elsker norsk vår, og gleder meg sånn til hverdagen vekk fra eksotiske Jamaica og hjem til monsterstore humler og kvitrende fugler <3 Selv om jeg vil gjerne være et par måneder til også på Jamaica, for det er en så vakker øy <3 <3,...vil jeg samtidig få med meg siste rest av vår hjemme <3 Litt vanskelig å være på to steder samtidig <3 Måtte forresten se de fine tegningene dine flere ganger <3 Ønsker deg en vakker vårdag med alt det måtte innebære <3 Klemmerimassevis <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg