Du vet det er vår…. Del 2

Du er ikke lenger i tvil om at det er vår… : 

-Når grill-osen ligger tykk i byens parker, og eneste du klarer å se innimellom alle de osende engangs-grillene er noen rosa-lilla kropper, som prøver å suge til seg all den solen den kan… fordi vinteren har vært lang- og kroppen har vært hvit og slapp… Da er det vår da!!

 

 

– Når du ser rotter på størrelse med kattunger, som sitter og MESKER seg ved Akerselvas bredder, med kyllingbein, koteletter og andre rester etter grillfolkets buffèt…  Da er det vår da!! 

 

– Når alle hundebæsjposene etter vinteren dukker opp, når snøen trekker seg helt bort…., istykkerrevne…. og etterlater seg en eim som ligger som et lokk over hele Oslo… Da er det vår da!

(har vært mistenkelig lite sånn lukt i år, så er ikke HELT sikker på om det ER vår ennå…)

 

-Når to skrikhalser har funnet en felles glede på utsiden av soveromsvinduet ditt.midt på natten… og holder fred et par minutter før de setter i gang sin krangel på nye “restauranter” …. Da er det vår da!! 😉

 

Og for at det ikke skal være noen tvil: 

Jeg ELSKER våren jeg altså!! <3  Faktisk min favorittårstid! 🙂

 

Er våren DIN favorittårstid?

Er du plaget med rotter i nærheten? Måker? 😀


#vår #grill-os #måker #rotter #hundebæsj #favorittårstid #
57 kommentarer
    1. Kristin: He-he, ja moro å tegne disse greiene 😀 Den med søplespannet er helt ny 😀 Hi-hi Ja, lite lukt etter hunder.. Jeg tror ikke det ER vår ennå altså…Eller folk har blitt flinkere med å plukke opp? 😀

    2. Hihi, morsomme bilder du har laget 🙂 Her pleier det også å komme en helt spesiellt, og ekkel lukt når våren er her. Kan ikke huske å ha luktet den foreløpig, men i følge værmeldingen er vel ikke vinteren helt over hos oss ennå 😮
      Våren er min favorittårstid ja, for da kan man endelig kose seg ute, etter en lang og kjedelig vinter 🙂
      Heldigvis lite rotter her, men måker, ja! :/ Huff, de er plagsomme..

    3. Lisbeth Pedersen: Det er akkurat som vinteren og snøen er fritt fram, da legger folk posene under snøen liksom…ingen som ser…og så går det hull når våren kommer og de har overvintret nesten 😀 Jeg er enig med en som sa her at bedre UTEN posen, da blir det borte av seg selv, men plasten er verre å få bukt med 😛 Men dagen i dag har vært strålende, fritt for hundebæsj og rotter 😀 Ha en fin kveld <3 klemmer <3

    4. Min matgale verden: Ja, grill-lukta er i full gang og herjer byens parker også 😀 Herlig! Det er jo ting jeg liker,selv om det irriterer bittelitt, for det er VÅR 😀 Og i morgen skal dere kose dere, det holder jeg med dere i. Så gøy å ha laget konf-mat da, og se at folk blir fornøyde. Du skulle startet et eget lite catering-byrå vettu 🙂 men det er jo nesten det du har 😀 Klemmerlørdagkveldklemmer tilbake 🙂 <3

    5. Ja våren og sommeren er herlig 🙂
      Har sett en del hundebæsjer jeg også, både med og uten pose. Vi har hund selv og plukker alltid opp og rett i bossbøtten. Skjønner meg ikke på de som lar det ligge på gaten.
      Håper du har hatt en fin dag 🙂
      Klemmer

    6. Herlig. For sånn er det:) Jeg har faktisk kjøpt pølser for grilling i morgen. For nå har jeg kjent lenge nok på grilllukten fra naboene 😉 Vært i konf til nevø idag, og jeg laget tapas til 30, mao vært en høyst travel dag. Men nå nyter jeg sofaen og gleden over å ha laget god mat til fine mennesker. Håper du har hatt en fin dag, og en fin konsert:) klemmerlørdagskveldklemmer 🙂

    7. cathrinehenriksen: Har du ikke sett tegningene av meg som den sinte oksen? ;-D He-he… Jeg KAN bli sint… men skal litt til 😀 Jeg kan bli helt som en unge i 3-årsalderen, hvis de rette trykker på knappene… Ha-ha…men SJELDEN…ca en gang i 10-året… men LITT tante-sofie, med ruller i håret kan jeg bli 😉 (altså symbolske ruller -ikke ekte…) når folk bråker utafor vinduet f eks, eller holder på hele natta i en leilighet over oss…Da KAN jeg ta på meg tøflene og dure over og banke hardt i døra, og kjefte litt…. Etter en uke hvor det har holdt på f eks 😀 ha-ha

    8. cuskima: Ååå, de HAR kommet, så bra (jeg forhørte meg med folkogdyr, for jeg har jo mistet oversikten selv allerede…). Jeg var redd de lå og sov på posthuset fremdeles midt mellom Bergen og somewhere 😀 Gleder meg 😀 Jeg har mørk med sitrong og ingefær …. Slafs.. 😀

    9. hihihihihihihihihih I knåw…………de er hentet av datteren min, gleder meg til tull og tøys 😛
      klemmeting i bøttevis, kos deg med sjokolade eg har egg eg neener neener <3<3

    10. Moving On: Ja, jeg liker disse tingene jeg også faktisk 😀 Og jeg opplever ikke at du forsvinner så veldig, det er bare moro å si: Å…der er du igjen 😀 He-he <3

    11. cuskima: Ja, søppelkasser er det generelt for lite av overalt, så det ser skikkelig grisete ut overalt :-/ Jeg er ferdig med middagen og skal nå løs på sjokoen 😀 Vært på formiddagskonsert 😀 klemmeriveitileisommåfåbesøkiposkassensnart <3 😀

    12. haha jaa.. jeg er litt borte i ny og ne,, men jeg kommer alltid tilbake!:D
      grøss, de rottene håper jeg aldri at dukker opp her heller, da kommer jeg til og hyle og klatre opp på veggen, jeg er ikke helt trygg på desse skapningene!! haha
      haha ja en har jo noen fugler som maser noe ufyselig mye.. men det setter igrunn mest pris på tidlig på våren:D haha

    13. ~Thessa Braathen~: Ja, måkene maser i vei 😀 her sitter de side om side med skjærene og ribber søppelkassene for koteletter og annet digg 😀 he-he

    14. Moving On: Hei-der var du igjen 😀 Ja, våren er den aller beste <3 Du skal være glad du slipper rottene... 😀 Men jeg har heller ikke sett dem ennå...de kommer med engangsgrillene, så snart på plass tror jeg 😀 Fugler er koselig , de kvitrete...de som ikke maser så fælt 😀 Ha-ha Ha en fin kveld selv snupps <3 klem <3

    15. cathrinehenriksen: Ja, du skulle SETT de rottene altså 😛 Skikkelig digre…ikke sett dem i år altså…men de kommer med engangsgrillene og kotelettene liksom 😀 Ja, fulle naboer er også et problem,enig! Men i dag har vært en herlig dag, ikke en rotte i sikte eller en full nabo, så langt 😀 klemmer <3

    16. Eg har noen ideer til hundeprodukter,men må finne noen litt glupere enn meg til å lage dem,
      Ellers burde det være fler boss spann så folk kan kaste der man går tur ellers er posene poengløse,tar lengre tid å bryte ned plast enn bæsj, hallo er da sunn fornuft, trenger ikkje være Oddekalv for å vite det likssom.
      Eg skal ha litt middagen og litt mer bok -blirr skikkelig bok orm hahaha
      klemmeting søte du <3

    17. frustrertfrueihouston: Ja, mye lyd av disse fuglene, men koselig også 🙂 Selv måke-maset 😀 Og rottene ved elva er vel det eneste jeg synes er litt over-kill. 😀 Den gangen jeg så dem, de var DIGRE, og veldg ekle 😀 Skumle liksom… Ha en herlig dag i sola 🙂 Klemmer <3

    18. Tattavkvinnene: Nei, nå er det full fart for engangsgrillene, helt lov det 😀 Og veldig vår 😀 Det var nok koselig 🙂 Bra det <3

    19. cuskima: Helt enig med deg 🙂 Før i tida gikk man da aldri og plukket opp bæsjen etter hundene…Og når det når har blitt sånn, så får de da KVITTE seg med den ordentlig, ellers er det bedre med å være uten pose… for posene liker vi dårlig…Og når det går hull, kommer det dunstende i mye verre 😀 Ja, våren er HÅP og KOS og mer å vente på 🙂 Selv med hundebæsj, rotter og engangsgriller 😀 Ha en fin-fin kveld Cuskima <3 Klemmer <3

    20. folkogdyriskogen: Ja, det er liksom da alt våkner, og enda har vi HELE sommeren foran oss. Jeg liker alt med våren, også disse irritasjonsmomentene 😀 Ha en fantastisk lørdagskveld du 🙂 Klemmer på vei <3

    21. Våer er og bli årets beste tid!!
      ikke for kaldt, ikke for varm og sola er oppe og varmer deg uten at du svertter bort!:)
      Nei den er fantastisk!!
      her er det ikke måker eller noe faktisk!=)
      eller ikke som jeg har fått med meg,, haha men her er fugler som kvittere so tullinger i trede utenfor da.. ikke noe er bedre en det!! DA er det vår!:D
      Ha en fin fin dag videre snuppings 😀

    22. Haha…Akerselva inn , faktisk 😀 Så morsomt da , ja herlig med vår 😀
      Den er nesten bedre enn sommeren , for da er det NESTEN for varmt til tider og du vet aldri når den plutselig tar slutt og høsten kommer som ett lyn fra klar himmel :p Er plaget med fulle naboer og deres løse hunder som terger opp min hund jeg :/
      Men du får ha en herlig lørdag , kjære frodith <3

    23. Våren er en fantastisk tid! Og jeg har funnet ut at våren hjemme er bedre enn vår her, for her skjedde altså fort, og plutselig ble det mer sommer. Selv om jeg liker sommer også! Men det er noe med det å se ting våkne opp igjen, at nytt liv våkner. At alt blir grønt.
      Rotter liker jeg ikke, og ser det heldigvis skjelden. Men måker er det mye av hjemme, her er det noen svarte fugler som bråker noe helt utrolig, men det er en del av våren. Fuglene har “kvitredilla” som de sa i en Disneyfilm en gang. Nyt fine vårdage! Klemmer <3

    24. Ja da er det vår ^^ Måtte le litt av den første der, for vi har sittet å grillet på fortauet i dag x) Vi ble faktisk ikke bortvist en gang, så det ble pølser på hele klassen 😀 Skikkelig vårstemning!

    25. fatter ikkje helt poenget med at folk tar opp hundebøsj og slenger det inn i skogen i poser eller ved et bossspann ol. Bedre om de bare lå synlig og kunne forsvinne av segselv. Desverre er det like mye dårlig mat for hunder som for folk så endel tar tid å forsvinne,mine spiser økologisk og deres forsvinner etter en eller to dager med regn, altså noe problem her i Bergen hahahaha
      Ellers elsker eg også våren for den bring løfter om nye begynnelser og om muligheten for en vakker sommer……og eg begynner på nytt i år så eg er ekstra glad <3
      ha en fantastisk dag <3

    26. Våren er min favorittårstid. Det er herlig med varmere vær og føle at kroppen våkner fra vinterdvalen 🙂

    27. Fru Stussli: Ååå Bente, du er den beste <3 Du skjønner hva jeg mener og hvordan jeg har det nå 🙂 For jeg elsker jo faktisk alle de skumle rotene, lukten av hundebæsj og alt jeg 😀 Fordi det er våren det OGSÅ.. Og jeg elsker både lyden av de hersens måkene OG jentene som leker på utsiden i en bygate 😀 Og jeg husker tykkstrømpebuksa som fikk komme på med kjole over, i stedet for bukser.... og småskoene, og vannddammer med pinner og bekken, hvor vi kastet gress og blomster som hadde kommet opp, så de seilte avgårde 🙂 Nå skinner sola inn vinduet her , og jeg elsker å se at vinduene er drittmøkkete, fordi det betyr at det er sol...og jeg skal ikke gjøre noe med det, fordi jeg skal ut i verden og ikke bry meg om sånt 😀 Jeg har liten topp og kort, tynn jeans-jakke,og kjenner det kribler litt i MIN mage også 🙂 Stor god lørdagsklem til verdens beste Bente <3

    28. De musene og rottene jeg ser er døde. Luna jobber flittig med å holde hele boligfeltet musefritt og jeg må bare si hun gjør en fantastisk jobb.
      Hundebæsj har jeg sett lite av i år. Mulig hundeeiere er blitt flinkere til å plukke opp etter seg 😀
      Jeg elsker våren OG sommeren. Besteste som er faktisk!
      Måker er i alle fall ikke et problem her. Det hender en skjelden gang at noen forviller seg opp langs glomma, men det er ikke ofte 🙂
      I hagen min hopper det to jenter på trampoline. De stopper av og til og visker hverandre noen hemmeligeheter før de finser og hopper videre. Holder hverandre i hendene nesten hele tiden. I lommen har de hver sin 20 mynt og for den får de lov til å tusle ned på nærbutikken og kjøpe hva de vil. Du kan se de har kriblinger i magen. De sparer butikkturen. Jeg hørte dem viske at de skulle kjøpe is og spise på lekeplassen like ved. Det er vår det!! Frihet, mindre klær, bestevenner og is på lekeplassen.
      Jeg kan huske hvordan det føltes…
      Ha en fortryllende lørdag
      Klemmer i massevis

    29. foreignerat50: Jepp, jeg også, jeg liker til og med disse småtingene jeg skrev om i innlegget, fordi jeg vet det er VÅR, med alt det fører med seg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg