Hvem er det som bestemmer hvordan virkeligheten ser ut…?

Bare VI inni hvert vårt hode, vet hvordan virkeligheten ser ut for OSS… Livet og tingene rundt oss kan garantert oppfattes på forskjellige måter… fordi det er HJERNEN som ser…og ikke bare øynene.. Og hjernen som hører i kombinasjon med ørene…Ikke ørene alene..

Så uten øre og øyne, hvor mye ville du egentlig oppfatte av verden rundt deg?

Ville det være på samme måte for deg da, som for meg?

Vil en person som har en hjerne som fungerer på en liten annen måte, oppfatte også synsinntrykk på en annen måte?

Ser du på bildene under her, vil jeg gjette at de fleste av dere vil gjette hvem som er UTGANGSPUNKTET.  Det vi kaller det EKTE…

Men hvilket liker du best?

Skulle du ønske at verden så ut som på et av de andre bildene?

1)

 


2)

 


3)

 


4)

 


5)

 


6)

 


7)

 

8)

 

 

#foto #redigering #verdensoppfattelse #synsinntrykk #visuelt
36 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Nr 4 var originalen ja, jeg synes også 3 var morsom 😀 kunne ha prøvd den et par dager 😀 Hi-hi. Neida , jeg tror ikke du har glemt meg 🙂 Man må få ta seg litt pauser når man har det travelt, og jeg føler jeg kjenner deg litt og vet at du er der når du har tid 🙂 Og det krever faktisk tid, så da må man jo HA det 😀 Klemmer i vei <3

    2. Ååå, disse bildene var veldig fine! Jeg tipper at nummer 4 er originalbildet, men mine favoritter er 2 og 3. Jeg likte det rosa filteret på nummer 2 også ble fargene så morsomme på nummer 3 😀
      Jeg har forresten ikke glemt bloggen din altså, jeg har bare ikke rukket å lese blogg de siste par dagene. I dag var vi heldigvis ferdig med å filme litt tidlig så det var helt herlig å slenge seg på sofaen med dataen i fanget 😀 Håper du får en superfin kveld videre! Klem <3

    3. elenita86: Nei, og det som er spennende at uten sansene våre, kan vi jo ikke være sikker på om tingene virkelig finnes der i det hele tatt 😀 Ha-ha… Det var en filosof som mente det 😉 Glemt hvem 😀

    4. Ikke sant? 🙂 Ikke alltid man tenker over hvorfor ting oppleves som det gjør, nei. Likte dette innlegget! 🙂 Ønsker deg en fantastisk fin langhelg, snuppa! Klem

    5. elenita86: Ja, det er litt spennende å høre hva folk liker og HVORFOR 🙂 Det sier noe om hvordan folk oppfatter ting og hva de legger vekt på.Og noen synes noe er fint og pent, som andre synes er litt skummelt 😀 Så vi ser forskjellige ting i bilder og oppfatter på forskjellige måter og det er veldig ok synes jeg 🙂

    6. Så utrolig interessant! Likte både originalen, den romantiske (lillaaktig) og den i sepia. Det sier jo litt om en selv da, hvilke man foretrekker, jeg liker at ting er ekte, liker romantikk og vakkerhet, og så er jeg litt gammeldags av meg når det gjelder verdier og slikt. Det reflekteres gjennom bildene jeg foretrekker! Veldig interessant å tenke på!

    7. cathrinehenriksen: Å ja, du mente den ja 🙂 Ja jeg liker alle de RARE litt godt jeg da, men ikke MYE av gangen 😀 ha-ha litt for psykedelisk liksom 😀

    8. cathrinehenriksen: Det ekte er nr 4, trodde du det? Det blå 🙂 Men jeg synes også 3 og 5 er morsomme varianter, som jeg gjerne skulle hatt en DAG i … 😉 Men hele livet i de fargene, litt rart 😀 Ha en super dag du også <3 klemmer i vei <3

    9. frustrertfrueihouston: Ja, noen av bildene blir nesten litt skumle, EKLE svaner liksom…Og noen ser ut som i tegneserier… Og andre ser riktig så hyggelig ut, men nesten litt psykedelisk :-/ Jeg liker 3 o 5 også, som den morsomme varianten, men liker godt 4, som er det ekte 🙂 Ha en fantastisk dag 🙂 Klemmer <3

    10. cuskima: Nei, nr 1 er fint, litt sånn gammeldags… det heter Sepia, sånn fotoene var før i tiden 🙂 Ja, det er moro å høre hva folk liker og HVORFOR, og om de ser det samme som meg i det forskjellige 🙂 Jeg har jo sett på de innleggene der jeg legger ut ett bilde og får assosiasjoner at det er MYE forskjellige meninger ute og går 🙂

    11. lifeistooshorttowait: JA, det hadde gjort seg, og kanskje litt forskjellig hver dag 🙂 Det hadde også vært noe 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    12. Det er morsomt å se hvor ulike bildene blir, og hva er egentlig virkeligheten? Det er nok forskjellig for folk. Noen synes en grå dag er fantastisk, mens andre bare ser grått og trist. Jeg likte både nr 2 og nr 4 godt, for min virkelighet. Grip dagen <3

    13. så morsomt eg ELSKER nr 1 og den har ingen valgt til nå, så det betyr kanskje at eg ser verden endel andreldes enn andre, også kanskje siden mitt neste valg er 6 hahaha
      Eg farger utenfor linjene og tenker utenfor boksen veldig ofte og eg har tatt en test av hvordan hjernen fungerer og fikk til svar at begge hjernehalvdelene mine jobber ca likt og derfor vil eg nesten aldri få samme svar på samme spørsmål fordi min oppfatning er avhenging av humør og følelser, mer enn av min hjernekapasitet. Eg finner sånn uteolig fasinerende og enda gøyere er det å SE hva andre ser eller ønsker å se.
      Veldig artig med sånne innlegg <2

    14. Jeg skulle ønske at verden var en kombinasjon av alle disse bildene… jeg klarer ikke ta ut et eller to bilder fordi noe i meg sier at en kombinasjon av alle disse bildene ville vært perfekt.

    15. hamyst: Ikke sant, det er VI som bestemmer virkeligheten og hvordan den ser ut, og vi oppfatter alle verden så forskjellig, og det er jammen fint. Og derfor kan faktisk det hende at noen ser verden som en av disse under her… ikke sikkert bare det er EN oppfattelse 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 <3

    16. Nr. 2! Jeg tenkte da jeg så overskriften, at jeg bestemmer virkeligheten, og det gjør jeg jo, min egen virkelighet i hvert fall! Ønsker deg en flott dag!! 🙂

    17. ~Thessa Braathen~: Ja, man finner sin favoritt 🙂 Og det var strålende gøy når jeg gikk og tok disse bildene sammen med søsteren min 🙂 Artig å redigere litt og lage rare varianter etterpå. Snart skal jeg finne ut av dette med å redigere Lagvis… jeg kan litt for lite ennå, men gøy med det enkleste 🙂 Ha en fortsatt fin dag du også 🙂 <3

    18. Fru Stussli: Du likte 4, det gjør jeg også 🙂 Og de andre er artige på sin måte, og kanskje ville jeg prøvd en liten dag, 3 og 5, men jeg synes de er mest skumle sånn over langen 😀 De blir noe feil 😀 Ha en kjempefin dag min venn <3 Håper det gikk fint i går 🙂 Klemmer i massevis <3

    19. Bilde nr 4 <3 Der ville jeg vært. Kanskje sitte, se på utsikten og dele en kurv jordbær og mørk sjokolade med hasselnøtter sammen med noen <3
      Slike dager og inntrykk er sånn som fester seg og blir med videre.
      Ha en fortryllende lissomfredag fine frodith
      Klemmer

    20. miastorp: Jeg synes 3 og 5 høres litt artig ut å prøve ut en dag, men jaggu meg litt ekkelt også hvis det alltid var sånn 😀 Og er glad det er sånn som JEG ser verden at den er for meg 😀 De psykedeliske fargene er bare der hvis jeg har sovet litt dårlig 😀 Ha-ha 😀 Klemmer onsdagsklemmen <3

    21. Min matgale verden: Ja, jeg tenkte også at kanskje 3 eller 5 hadde vært tingen, men jeg lurer på, hivs det hadde vært sånn hele dagen, om det hadde blitt litt ekkelt… rare svaner og underlig lys egentlig 😀 for MEG hvertfall 😉 Kose deg på kafe med kolleger 🙂 Det høres deilig ut, men nå har JEG fri i to dager etterpå 😉 KLemmer <3

    22. Jeg likte det lilla 🙂 det setter i gang noe drømmende i meg… Men originalen er jo finest. Jeg tror at hva man liker er litt avhengig av sinnsstemning men at det man kjenner igjen er det man foretrekker.

    23. He he, jeg hadde lyst å si at jeg villle ha det som på siste bilde, littcrazy liksom, men så oppdaget jeg at svanene var blitt lik slanger som buktet seg i vannet, og da ville jeg ikke ha det sånn alikevel …brrr… Men rart hvordan lyset på bilder kan gi deg forskjellige stemninger. Og hvordan vi kan manipulere mennesker til å se noe som egentlig ikke er der…hvis du skjønner… Sen idag jeg, fridag, og sen fotballkamp, ute i går. Kom i t-skjorte, da jeg gikk opp i den deilige solen, forlot banen i tykk genser, + tykk ullgenser og boblevest, samt lue….småhutrende… Hjemme altfor sent og for sent i seng. Men fri idag, skal til byen og møte to sykemeldte kolleger for kafebesøk:) jeii… Ha en fantastisk liksom-fredag klemmer

    24. Vanja: Hi-hi, ja der ser du, vi oppfatter allerede forskjellig av hva som er virkeligheten her, og det er herlig, for vi sitter her med forskjellige hjerner og jeg liker det GODT 🙂 Jeg elsker også mangfoldet, så det at vi ser det så forskjellig, både bilder og livet generelt er flott synes jeg, selv om vi nok gjerne skulle overbevist folk om at vi hadde rett noen ganger 😀 Ha en fin dag Vanja <3

    25. foreignerat50: Jeg liker nok best det jeg oppfatter som ekte 😉 Men av og til hadde det vært litt morsomt kanskje, eller skummelt? om verden plutselig var som nummer 3 eller 5 😀 Ha en fin dag 🙂 klem

    26. Bilde nr en og bilde nr to er vell de jeg forbinner med mest virkelighet, men om det er slik er jo en helt annen side av saken.
      Det er jo bra at vi oppfatter ting forskjellige, kanskje ikke bestandig, men det viser et mangfold og jeg liker den tanken best.
      Av og til skulle en kanskje ønske at andre så på samme måte som en selv, men det er og blir en ønsketenkning..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg