Hver alder sin sjarm… ikke sant?

Det står en liten GJENG ved grøftekanten…ungdommen..

Tydelig sammensveiset,… tydelig av samme sorten liksom…

De står der og strutter, noen strekker hendene mot den lyse himmelen… tydelig preget av vårværet.. ungdommen… våryre..

Klare for verden med all sin selvtillit.. sine ranke rygger og faste former…

De lyser der de står…Vi…litt misunnelige på lyset og utstrålingen de omgir seg med….

 

 

Et annet sted…

En annen gjeng… Også helt klart samme typen… De strekker ikke hendene mot den klare himmelen..

Ryggene litt støle… Hodene litt slitne.. 

Noen er blitt litt grå i håret… har fått en litt annen holdning..

De aner at deres rolle har blitt en annen… Det er ikke lenger DE som skal lyse sterkest.. Det får DE ANDRE gjøre..

Deres jobb nå… er å fortelle om veiene man kan gå, og hvor solen skinner sterkest <3

 

 

Jeg skal avgårde å feire min niese i dag, hun blir 20 år

.. her med meg for et par år siden…

 

 ..og her med mamma for noen år siden..

 

To av mine favorittjenter- i hver sin alder <3

 

Hver alder- sin sjarm,  ikke sant?

 

 


 

#ungdom #alderdom #visdom #utstråling #veiledning #roller 

#hveraldersinsjarm #bursdag #ung #eldre #livsglad #kunnskapsrik
45 kommentarer
    1. Kristin: Mamma er 5 år eldre nå enn på bildet der, men jeg synes hun er like flott fremdeles <3 Ja, synes de hestehovene var litt talende også 🙂 Håper du har hatt en god lørdag Kristin <3 Klemmer <3

    2. frokenfjeldberg: Så koselig du titter innom da 🙂 Du er travel om dagen skjønner jeg 🙂 Jeg har hatt en herlig dag 🙂 Stor god klem <3

    3. MayBritt Bråthen: Ja, sol her også,men kaldt.. Men vi krøp ut litt og hoppet på trampoline 😀 i bursdagen 😀 Det er jo VÅR og ikke sommer, så vi får holde ut litt til og SÅ kommer varmen 🙂 Og da skal jeg gjøre ting både her til lands og i utlandet 🙂

    4. Jeg og gleder meg til sommerferien 🙂 Håper vi er heldige å får fint vær også da 🙂
      Er sol her i dag, men blåser neaten bort ute, prøvde og rake litt i stad men det var såååå bortkastet haha 🙂 Men flott og tørke klær ute nå da 🙂 Alltis noe positivt 😀

    5. cuskima: Ja, det er akkurat det samme jeg tenker, min mor klok og vakker på sin måte, og ungdommen fin på sin måte 🙂 Og jeg har også venner i alle aldre, og merker ikke så mye TIL alder egentlig, for det er folka bak som er viktige uansett. Jeg trives med alle aldre rundt meg og jeg trives selv med å VÆRE i de ulike aldrene 🙂 Det blir kos å dra å feire niese, dit kommer det alle aldre også 🙂 Ha en nydelig dag Cuskima 🙂 Klem <3

    6. Hver alder sin sjarm er helt sant og ikkje bare når det gjelder barn:)
      Har venner i alle aldre og alle har noe å bidra med, ungdommes pågangsmot, de eldres vidom og livserfaring.
      Ungdommens nysjerrighet og optimisme og de eldres litt mer tålmodighet. Eg ble voksen fort,men har beholdt barnet i meg så eg liker å ha flere lag å spille på og å hente inspirsjon og vennskap fra -og håper de kan gjøre det samme fra meg 🙂
      Gratulerer med dagen til din fineste 20 åring <3

    7. hamyst: Det gjelder nemlig overalt 😀 For blomstene… løvetannen som er blitt hvit og skal blåses på har også sin sjarm, store søte fine voksen-høner også VI da, som ikke er 17-18, men 30, 40 😉 Hi-hi.. Vel, jeg er jo faktisk nesten 50, hvertfall 48:-D Nyt dagen du også, med unge og gamle tupper <3

    8. Hehe.. jeg visste jeg hadde sett det du skrev til meg før i dag et sted. 🙂 Ja, hver alder, hver sin sjarm. Kos deg og nyt dagen! 🙂

    9. cathrinehenriksen: Ja, jeg er også glad jeg ikke er VELDIG ung lenger. Mellom 15-25 var litt slitsomt synes jeg .. Men etterpå har det vært ganske så greit 🙂 Man blir sikrere på seg selv, og finner ut mer om hva som er viktig her i livet, for en selv 🙂 Håper du får en nydelig lørdag Cathrine 🙂 Jeg skal spise KAKE <3 😀

    10. Det er sant , å vi skal jo alle bli eldre . Men en vakker sjel kan vi jo ha i det minste :)) Synes likevel dere er en flott gjeng jeg :o) Gratulerer så masse til din niese ….Er mange fordeler med å være litt eldre da som du sier her :))) Man får jo bare mer kunnskap med årene :o) Er egentlig glad jeg ikke er i tyve årene lenger ,var så naiv på den tiden og havnet bare i trøbbel ,haha…Men det er meg da :o) Kose deg masse i dag du <3

    11. MayBritt Bråthen: Takk 🙂 Ja, jeg skal kose meg med store og små på bursdagsfeiring 🙂 Deilig med fri i enda et par dager 🙂 Og ikke lenge til sommerferie, gleder meg til det også jeg 😀 Ha en fin dag du også <3

    12. Min matgale verden: Ja, jeg liker også godt disse bildene, herlige de med mamma og henne. To rødhåringer 🙂 Og jeg som PRØVER å få rødt 😀 Ha-ha: Ja, skal hvertfall spise kake,om det blir MASSE… hm.. nei kan vel ikke DET men litt skal det bli 😉 Klemmer fin lørdag til deg Kjersti <3

    13. ewymarie: Ja, her skal det koses, foreløpig koser jeg meg med å hekle kjole fra toppen jeg laget i fjor 🙂 Jeg skal titte på den grønne vennen din 😀 Ha en fin lørdag 🙂 Klem <3

    14. Moving On: Hun fylte for en liten stund siden, men vi skal feire den i dag 🙂 Det blir deilig med god mat og kaker 🙂 Jeg synes de aldrene jeg har vært med på så lang har vært fine på forskjellige måter, og ser veldig fine sider både ved å være 20 og 80 🙂 Ha en din dag du <3 Klemmer <3

    15. Helge: Ja, jeg synes det er så mye sjarmerende med forskjellige folk i forskjellige aldre. Og husker de aldrene jeg har vært i selv også, som fine på hver sin måte 🙂 Du er like flink i dag som du er hver helg du. Jeg har noe å lære der 🙂 Ha en fin lørdag du også 🙂

    16. Gratulere så mye med dagen til henne!:)
      Så må du kose deg i 20 års dag med kaker og godt selskap!:)
      ja hver alder har virkelig sin sjarm=)
      det er så virkelgi sant også! 🙂

    17. Gratulerer med din niese, Joda uansett hvor gammel man er har det sin sjarm, småunger før skolealder har et herlig språk, på barneskolen prøver man ut språket så kommer kebabspråket og “norske” ord tatt litt fra engelsk, fransk og tysk, så går det i ulike dialekter, sms og kebabtyrkisknorsk språk og som når man blir gammel prøver man seg med dannet språk. Her er det i full sving med vasking av div gulv i dag, snart ferdig med kjøkken, stue, gang og sovrom venter. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg