Sommerfuglslepp…. ;-)

 Ja,du vet…om våren… når kuene skal slippes ut av fjøset… og kalvene kanskje for første gang… Det er vel det de kaller vårslepp…eller noe i den duren… Vel, her er det sommfuglslepp.. Og denne gangen er de av det snille slaget.. De gode blafrende, med farger på… de som kiler lett på innsiden av magen… og får det til å rykke lett i munnviken… Disse er IKKE med  horn, som de jeg hadde i forrige uke.. …Nei, disse i sommerfuglsleppet er pusete, myke og smiler…

– Først ut og flagrer er de som gleder seg over hverdagen: 

De er mange og de er små,  og det er de som hver dag kiler bittelitt,

-fordi det er vår…

-fordi hestehoven vokser i hopetall  rett opp av asfalten…

-fordi jeg har verdens fineste samboer, verdens fineste familie og venner

-fordi jeg har verdens beste jobb som gir meg mulighet til å kjenne at jeg utgjør en forskjell er i verden..

-fordi jeg hver dag treffer nye folk, her inne, som jeg blir litt kjent med og som tør å gi en liten bit av seg selv (takk til alle som stilte opp da jeg jaktet på Talenter på fredag, denne hestehoven er til dere <3)

 

 

 

Neste gjeng ut å fly er de som gleder seg TIL en hel masse… De “tar bølgen” nedi der og noen er på nippet til å FLY UT… fordi det er så mye å glede seg til… Ja, sånn kan det  av og til kjennes i magen,   når jeg setter meg ned, og tenker gjennom hva som ligger foran meg nå i våren: 

– Jeg skal på Military Tatoo på fredag, med deler av familien

–  Om et par uker venter en jentetur i Nord-marka, med koselig gåtur, tur-sjokolade, hemmelige overraskelser til jentene, slakkebukser når vi kommer fram, 3-retters middag og overnatting

– Min yngste niese, som ble 20 år i helga, og jeg skal ha oss en jente-dag i byen, som vi har gjort av og til fra hun var 11-12 år, shopper, går på kino, spiser middag- skikkelig stas synes jeg 🙂

– I sommer skal jeg og søsteren min til Barcelona en tur- der har jeg aldri vært og gleder meg VELDIG

– Som noen av de som har kjent meg en stund husker, er jeg jo glad i fjellet, og har et veldig ønske om å “ta rotta på” et fjell en gang, klatre med hele meg oppover en fjellvegg… Men siden formen er LITT slakk foreløpig, armene LITT for gumi-aktig og beina mer fylt med gele enn fjell-geit-fakter…. så blir fjellturene foreløpig som de jeg har gjort tidligere… på beina på stier og NOE enklere forhold.. Så Mount Everest får vente… I mellomtiden skal jeg denne sommeren få muligheten til 2- TO– fjellturer <3

Rondaneområdet med Helsefarm-venninnen min (ikke bestemt topp ennå) OG Galdhøpiggen med søsteren min ( jeg ble syk når vi skulle i fjor)

 

Så er det noe rart at sommerfuglene har gått BANANAS nedi der?….

Er det noe rart at de tar små bukke-sprang før de hopper rundt der i glede?

Er det noe rart at NOEN av dem stikker av, innimellom,  så jeg må ut å prøve å fange dem  igjen? 🙂

 

 

Har du noe du gleder deg OVER eller gleder deg TIL nå om dagen?

 


#glede #sommerfugler #forvenninger #fjellturer #Barcelona #vennskap #kjærlighet #talenter #livsglede #ferie
63 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, man lager selv en koselig 17. mai. Vi hadde mange ganger bare fest hjemme vi før, 17. mai frokost som varte hele dagen. Og så gikk vi hvert til vårt utpå kvelden. IKKE noe tog. Nå er vi mest bare her og koser oss 🙂

    2. AHA! Da skjønner jeg xD Trodde det var et slags tatoverinssted 🙂
      Ja, Oslo er ganske så stappet i sentrum på 17.mai! Jeg var i Oslo til rett etter toget hadde gått i fjor også dro jeg hjem til mamma, men i år blir det nok bare Oslo på meg. Det blir nok koselig det også 🙂

    3. Karoline Johannesen: Åå, moro å få nevø da 🙂 Det er moro å være tante ja 🙂 Du hadde mye koselige ting å glede deg til du også ja 🙂 både nært og litt lenger fram i tid 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. Ser ut som du har mye å glede deg til 🙂 Selv gleder jeg til mye.
      til å få en liten nevø,
      til 17 mai feiring med familien min,
      til sydentur til Tenerife
      til bursdagfeiring for min bror

    5. Tattavkvinnene: Ja, mye spennende du skulle gjøre også. Finland skulle jeg gjerne vært 🙂 Og SKAL en gang 🙂 17. mai i Oslo, LITT slitsomt… vi er som regel bare hjemme her… rusler kanskje en tur i nærområdet 😀 Mlitary Tattoo er en militaærparade, oppvisning, med spill, marsjering,drilling osv i Oslo spektrum. Så ingen tatovering nei 😀 Mye moro i vvente <3

    6. Oi, du har masse gøy å se frem til! Skjønner godt at det kribler av snille sommerfulger i magen din ^^ Er det lov til å spørre om det er du som skal tatoveres? I såfall hadde nok jeg hatt noen av de sommerfuglene med horn i magen også x) hehe
      Barcelona, fjelltur og hyggelig tradisjoner med familie høres i hvert fall veldig koselig ut!
      Jeg gleder meg til å bli ferdig med eksamen, har ferie fra 28. mai, så DET gleder jeg meg veldig til. 17. mai skal jeg tilbringe med Matias og ei venninne i Oslo, og det tror jeg blir veldig hyggelig. Litt rart å ikke være hjemme i det hele tatt på 17. mai, men det går nok veldig bra. Ellers skal jeg mest sannsynlig til Finnland i løpet av sommeren, på en liten jentetur med et par venninner og tilbringe masse tid med familien <3
      Hurra for mange fine planer for oss begge <3

    7. folkogdyriskogen: Du hadde masse fine ting å glede deg til du også 🙂 Å se vakker natur er det jeg vil også, mest av alt egentlig 🙂 Fjell og skog osv. OG slott!! ELsker slott <3 Ha en fin kveld videre du også,og kose deg med tanken på alt du skal gjøre framover <3 og nyt NÅET <3

    8. Ikke rart du har sommerfugler i magen, høres ut som du har ei super tid foren deg 😀 Selv gleder jeg meg til telturer, fisketurer,ferie til tyskland med familien for å se vakker natur, høre spennende historier og se flere slott. Gleder meg til ansiktsløft her ute med blomster, gapahuk og mange fine kreative utemøbler. Ha en fin kveld videre frodith. Stor klem <3

    9. Josè Mirò, het han, fantastisk utstilling, kan virkelig anbefales, og antagelig noe av det jeg husker best fra barca. På fredag skal Gubben og jeg se “Sånne som oss” Frode Grytten har brukt tekstende til Lars Vaular, blir spennende…og veldig Bergensk 😉 nå er det natta her 🙂 klemmer

    10. Ja, det kommer en oversikt litt uti om hva som skjer frem over ! 🙂 Så jeg har mye å se frem til føler jeg ! 🙂 Skjønner du gleder deg, det er jo fantastiske turer du skal på ! 🙂

    11. Ja jeg kan kjenne den “piisen” helt hit til Frankrike faktisk.. haha haha.. hahahaha sorry kunne ikke dy meg.. Du vet hvor du står hen hos meg..;O) God kjempe klem fra Lille Frøken F til Fantastiske Frodith <3<3<3

    12. Kristin: Ja, det blir deilig med to fjellturer. Blir vel et par overnattinger pr tur 🙂 Med to forskjellige folk 🙂 Stor klem på en mandag <3

    13. frokenfjeldberg: Åå, det var koselig Benedicte <3 Både det med livet og over det med meg 🙂 <3 Det fortjener verdens største klem <3<3 VERDENS største faktisk 🙂 Og du vet HVOR mye jeg setter piis på deg også 🙂

    14. ~Thessa Braathen~: Koselig da 🙂 med besøk hos mamma 🙂 Og litt kos å se fram til sånne ting som er nære i tid. Så spennende med MYE ting da, vi får kanskje høre litt om noen av de 😉 senere 🙂 Ja, jeg gleder meg til turene, alle sammen, små og store 😀

    15. Det er utrolig mye jeg gleder meg til, som jeg ikke kan vente med at skjer ! 🙂 Første jeg gleder meg til nå er at jeg og Alexander skal til mamma nå til helgen, skal bli så godt å se igjen mamma etter 3 mnd ! 😀 Også skjer det mye annet ! 🙂
      Heldig du er som skal på så mange fine turer ! 🙂

    16. cathrinehenriksen: Hi-hi…jeg ser de kommer sparkende nedi bakken her ja 😀
      Ja, det er hvert år det tatoo -opplegget tror jeg. Sett bare på tv før jeg. Og nå skal jeg for første gang LIVE. Mamma er initiativ-takeren 🙂 Og henne gjør vi alt for å glede 🙂 Og jeg tror det blir mega -gøy selv altså 🙂 Ja, småturer i lengde altså.En dag og to dager etc, men det er STORE greier hygge-messig sett 🙂

    17. Småturer …synes det høres helt topp ut det du har i vente ….haha jeg som trodde du skulle ta steget å tatovere deg jeg , det hadde jo vært stilig da ….men nei , så det var altså noe HELT annet ,haha 😀 Fra forskjellige land , aha…. Er dette noe som er årlig ? For da har jeg kanskje sett det før 🙂 ENORME mengder klemmer kommer med sparkesykkel jeg fant utenfor her ;o)

    18. Vanja: Jepp, mange fine småturer å se fram til, og en LITT lenger i Barcelona. Ikke bestilt noe ennå, men skal sette igang snart .-) å bestille alle turene 🙂 Du har vel en del på gang du også , kjenner jeg deg rett 🙂 ?

    19. foreignerat50: Gleder meg til Barcelona, det er den litt store turen min i år 🙂 de andre tingene er litt helger og to-dagers -turer og sånt 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    20. cuskima: Ja, det er en del småting å glede seg over 🙂 og til framover, når jeg samler dem litt og tenker over det 😀 En god plan er da fint <3 Håper det går i orden da 🙂 Klemmer <3

    21. cathrinehenriksen: Ja, jeg har massevis kos å glede meg til, og som jeg er midt oppi egentlig, hver dag også 🙂 Galdhøpiggen, får håpe jeg klarer det da 😀 Men har hørt om skikkelig turister i dårlig form som også har klart det, så får håpe jeg klarer det 🙂 Nei, jeg skal ikke tatovere meg 🙂 Military tatoo er en militæroppvisning, parader, militærmusikk, drilloppvisning etc, som skal være i Spektrum på fredag 🙂 Fra forskjellige land som kommer dit tror jeg 🙂 Så koelig at familien din kommer på besøk til sommeren da, og til og med bestemor. DET blir kos det 🙂 Ja, ikke planlagt MYE i sommer jeg helle, dette er bare noen småturer egentlig 😀 STOR DIGER klem på vei med flakse-vinger 😀

    22. Høres ut som om at du har mye å surre rundt for, og mange fantastiske opplevelser som har skjedd og som venter på å bli til noe.
      Ikke rart du smiler og kiler i alle ender.:)
      Kos deg, og nyt det.:)

    23. Hadde jeg vært deg, så jeg svever allerede i skyene. Du har mye på artige turer på gang:)
      Kos deg! For min del, har ikke noe planer:)
      Vi var forresten i Barcelona i fjor og det er en vakker by:)

    24. Military Tatoo er noe vi pleide å se på tv med mamma,så tenker alltid på henne når eg ser og hører det .og mye annet selvsagt 😛
      Mye spennende du skal fremover da, her er det ikkje så mye planer enda, egentlig bare en,men foreløpig er det ikkje helt i boks 😉

    25. Så herlig med slike pusete ,myke og smilende sommerfugler da :))) Å jammen var det ikke lite du hadde å se fram til i år :o) Skjønner at du ser fram til alle disse herlighetene og må si jeg er mektig imponert over at du skal klatre i Galdhøpiggen spreke du :)) Å hvem kan ikke motstå en herlig tur til Barcelona og de andre turene hørtes også veldig morsomme ut 🙂 Lucky you <3
      Det er vel ikke du som skal tatoveres eller ? Høres også ut som du har mye å være glad for da <3 Er herlig når man blir bedre kjent med bloggvennene sine synes jeg også :))) Å ja du har en fantastisk jobb som du gjør så bra :)) Sikkert en flott og heldig samboer også for ikke å snakke om familie og venner :)) Ja det er faktisk det som gjør meg også glad <3
      Å jeg gleder meg til sommeren for da kommer familien min ned på besøk igjen , mamma, bestemor og lillesøster <3 Herlig :o) Ellers tar jeg det meste som det kommer :))
      STOR klem :o)

    26. frustrertfrueihouston: JA, jeg regner med du har en del å styre med når du er hjemme. Det høres ut som en herlig ferie da, og deilig å kunne ta det litt som det kommer også 🙂 Jeg har mye fri i sommer og ikke bestemt dato på nesten noe, men er mye planer likevel 🙂 Klemmer <3

    27. Hei igjen. Reiser til Umag på Istra halvøyen, helt nord i Kroatia. Der har vi vært noen år og trives godt. Vi driver og lurer på om vi skal ta Gardasjøen (igjen) også, eller om vi skal ta Frankrike på hjemveien. Det blir litt etter været tenker jeg.
      Her regner det, men regntøy er greit, og foreløpig blir det mye telefoner om ting som skal ordnes når jeg først er her. Så dagen går fort unna 🙂

    28. Kjersti Sandnes: Ja, du må komme med mange MÅ SE -ting 🙂 Søsteren min har vært der så vet nok NOEN, men jeg vil ha MANGE tips 🙂 Fint med fotballkamp og teater på fredag. Hva skal du se? 🙂 Ja, deilig å glede seg litt <3

    29. hamyst: Åå, så koselig med 30-årsdag, og diverse stevner. Det er jo morsomme ting. Koselig å ha noe å se fram i mot, ikke sant 🙂 Ja, jeg tar fram litt glede-seg -ting innimellom, fordi jeg liker at de tingene skal få fokus i livet mitt, og ikke for mange av de grå sommerfuglene 😉 Ha en nydelig dag du <3

    30. Så herlig mye å glede seg til. Tror du vil elske Barca, mye flott å se der, må få anbefale utstillingen til… Og der var teflon hjernen på plass… Skal finne navnet hans. Jeg gleder meg til fotballkamp i morgen.. Og teater fredag.. Godt å glede seg… Ha en glad dag 🙂

    31. Det er Rørende hvor godt et menneske du er, som klarer å glede deg både for deg selv og andre.
      Det var mange fine ting å glede seg til, ikke rart sommerfuglene er yre og stikker av litt. 🙂
      Jeg gleder meg til sommer, fest, 30-årsdag, skytestevner, fotballstevner.. 😀

    32. Moving On: Ja , det å være på jobb gir meg mye også, hver eneste dag, og det er skikkelig givende å være her hver dag. men jeg gleder meg OGSÅ til ferien likevel 🙂 Kos deg masse du <3 DU kan vel gå Galdhøpiggen en gang du også? 🙂 Stor klem <3

    33. lifeistooshorttowait: Ja, de grå er jo der av og til de også, de med horn, men viktig å ikke gi dem for stor plass 😀 Og heller fokusere på disse lette, fargerike som jeg også har noen av hver dag, hvis jeg bare tenker litt på dem 🙂 Ha en flotters dag du også 🙂 Stor klem fra meg <3

    34. antiahobby: Ja, jeg har litt sånne innlegg innimellom der jeg setter opp litt for meg selv og for andre, de tingene JEG gleder meg til 🙂 Og gleder meg over 🙂 For det er noe MINST hver dag, som kan få det til å krible litt, om man bare kjenner etter 🙂

    35. Lisbeth Pedersen: Ja, når får de jammen offentliggjøre, for JEG er kjempespent også 🙂 DET er noe å glede seg til det, for det er sikkert du som vinner, og du er jo kjempeflink da, så det er fortjent <3 Ha en strålende dag du også 🙂 KLemmer <3

    36. frustrertfrueihouston: Så fine ting du gleder deg både over og TIL 🙂 Du skal til Kroatia, hvor hen da? Jeg var i Dubrovnik i fjor 🙂 FLott 🙂 Ja, greit å komme tilbake til kolleger og sånt kan jeg tenke meg 🙂 Helt enig, på med regntøyet, og så kan man gå ut i verden. Ta med fotoapparatet for sikkerhets skyld 🙂 Jeg håper du får en fin dag <3 Stor god klem til deg <3

    37. Fru Stussli: Ja, jeg gleder meg omtrent like mye til alle disse tingene, fjell, by, shopping med niese, skogstur, alt er kjempekoselig 🙂 Håper du får mest av de fargerike og ikke så mange av de med horn, og i så tilfelle får vi håpe hornene er bittebitte -små, så kanskje du ikke merker dem 😀 Ha en nydelig dag min venn <3 1000 klemmer på vei med bussen 😉 <3

    38. Åå så kanon stillig at du skal opp på galdhøpiggen! Den kjenner jeg, jeg ble misunnlig på! Den unner jeg deg virkelig:) morro morro!!:)
      Vettu jeg har gleden i meg av få være på jobb og Gjøre som jeg vill.. klisjé, ja sikkert, men akuratt nå er det helt fantastisk!!:) så nyter det og vill heller ha sommerferien på litt avstand:) hihi

    39. Jeg har også massevis av slike sommerfugler og jeg har massevis å glede meg over… tenk så heldig jeg er, jeg har en stor familie som gir meg så mye og vil du finne ut hva står det en liten setning i det siste innlegget mitt om en stor glede (hihihi…dagens reklame), men jeg prøver å finne en liten ting hver eneste dag og glede meg over, for vi har jo alle sammen sånne litt tunge sommerfugler også… men nå er de lette og flagrer disse sommerfuglene… ha en flott uke og en sprudlende dag… klem fra meg <3 :))

    40. Du har mye spennende og se frem til der 🙂 Viktig i hverdagen og legge noen planer og få drømme seg bort 🙂 Våren er en herlig tid, alt som våkner til livet igjen etter en kald vinter 🙂 Ha en flott mandag 🙂

    41. Å så koselig, her var det masse kjekt du skulle være med på 🙂
      Jeg venter fortsatt i spenning på sew-along konkurransen, vinnerne skulle offentliggjøres fredag forrige uke, ikke kommet noe ennå. Håper det kommer i dag 🙂
      Ha en strålende dag
      Klemmer 🙂

    42. Så mye fint å glede seg til, og være glad for!
      Jeg gleder meg over å være hjemme en tur, og så gleder jeg meg til sommeren, til tur til Kroatia og Europa, og så blir det kjekt å komme i jobb igjen i august. Selv om jeg har storkost meg med et friår.
      En litt grå og våt dag i Bergen i dag, men man har da regntøy, så dette blir nok en fin dag likevel. Kos deg i dag:-). Klemmer <3

    43. Åh så mye fint du skal!! Fjelltur er deilig. Jeg ønsker meg det. En skikkelig en liksom. Håper vi får det til i år.
      Barcelona er fantastisk!!! Kan ikke vente på å se bilder fra du har vært der 😀
      Military Tatoo blir superkult. Konferansieren er en venn av Hr Stussli og han er superflink.
      Jenteturer i byen eller skogen <3 Det er jo skikkelig påfyll tilhverdagene.
      Forstår godt at hele magen din er full av de gode sommerfuglene.
      Jeg har også masse jeg gleder meg til 🙂 Noe er litt blanding av de forskjellige sommerfuglene og noe er bare de deilige fargerike 😀
      Ha en fortryllende dag <3
      Store klemmer!! og mange...

    44. Hanne: Ja, kjempespent, ikke vært i Barcelona. Så vidt vært i Spania før. Gleder meg. Må bare få bestilt nå da 🙂 Så jeg har mye glede meg til-ting 🙂 Ha en fin dag Hanne. Her blir det også sol, men kaldt.

    45. Så moro at du skal til Spania, et fint land og en fin by. Vi reiser neste uke og skal være der i 2, uker.. så nå gleder jeg meg hver dag. Håper bare at sole er der. Sola er også litt her i dag også. Nå tid for jobb. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg