Hvorfor i all verden slo aldri “frogging” an skikkelig? ;-D

Ja…det er virkelig et spørsmål jeg må stille nå i disse dager.. Nå er det FULL fart på ” Hopp i havet”.. Alle og enhver som blir utfordret MÅ hoppe i havet slik jeg har skjønt det. Og de fleste kaster seg på.. Og jeg skjønner sånt jeg. For noen år siden var det “planking” som var farsotten, og Facebook, Instagram og alskens medier bestemte for alle og enhver at det var DET vi skulle gjøre når vi tok bilder.. Og sånn greier er jo som pesten, sprer seg fort…. Og noen ganger rammer det også folk som IKKE vil så veldig…. Og man har jo ikke noe valg?…eller har man…? 😉

Nå har jeg vært så lur at jeg har sneket meg unna både Instagram og Facebook, så JEG blir ikke truet av NOEN til å hoppe verken i det ene eller det andre havet.. Og jeg regner med at det blir liksom ikke samme greia å sende en sms til noen liksom, med meldingen: “Hopp i havet”…  Så jeg er foreløpig en lykkelig Frodith som rusler omkring uten et eneste vått hårstrå…uten en eneste våt tå… 

Siden det nå er sånn ny greie som ALLE skal gjøre, som er på gang igjen, så lurer jeg på hvordan det går med “plankingen” rundt omkring? Ligger folk fremdeles og leker planke rundt på fjellknauser eller postkasser mens noen knipser vilt og uhemmet??


planking… (hentet fra google)

 

Og hvorfor i all verden slo ikke “frogging” an?

“Frogging” var noe jeg og søsteren min oppfant på en tur til Bergen, og prøvde å få spredd som pesten….. og ALLE bildene våre (nesten) inneholdt “frogging”. Jeg hadde til og med en “frogge”-konkurranse her på bloggen, med det nette antall av 4 påmeldte… Skjønner ikke hvorfor ikke DET slo an? 😉  Mulig det har noe å gjøre med at jeg hadde kun 2 bloggvenner kanskje på den tiden… og i snitt 6-7 lesere pr dag… 😉


Vill “frogging” i Bergen for et par år siden 😉

Søsteren min “frogger” ved heisen..

“Dobbel-frogging” ved Fløyen 😉

“Frogging” i butikker…. 

Og sånn bare holdt vi på… Men jeg så aldri denne bli noen stor “højdare”  som spredde seg……Hm…. 😉

 

Hvorfor tror du ikke “froggingen” slo an? 😉

Har du tatt bilder med noen type TEMA noen gang?

 

 

 

 

#hoppihavet #havet #planking #frogging #bilder #utfordringer #medieskapt #frosk 

#fotoutfordringer #humor
58 kommentarer
    1. Flaggermusa: Så bra 🙂 Det blir nok en om ikke så lenge, venter på litt bedre vårvær, så kjører vi i gang 😀 Så hvis du er her inne av og til så får du det nok med meg, jeg er jo ikke alltid STILLE når jeg annonserer konkurranser og sånt 😀

    2. Jeg forstår ikke hvorfor ikke frogging ble en hit?! Frogger gjerne i neste froggekonkurranse, jeg! 🙂

    3. Helge: God ide på hvordan få spredd froggingen 😀 he-he Takk for gode tips 😀 Ja, en froggelåt ville vært noe, og frogging på You tube eller noe, da ville det nok blitt fortgang i sakene 😀 Ha en fin kveld 🙂

    4. Frogging ser kult ut, litt trening i det også, må bøye seg helt ned og rett opp uten at man faller. Lag en videosnutt ut av det og forklar det hele og legg ut på nette. Lær elevene dine og kolegene dine det slik at hele skolen frogger 2-3 ganger i uka. Hva med froggedans/sang eller froggelåt?
      Planking kan man gjøre før man hopper i havet. Ha en fin kveld.

    5. cuskima: Jeg har en plan hvis noen utfordrer meg 😉 He-he noe lureri 😀 Ja, ikke sant frogging er litt moro, og spesielt i Bergen 😀 Ha-ha

    6. men frodith da du kan jo bade i en satmp og kalle den for havet? Det er min plan om eg blir utfordret. Ellers som noen andre glupe hoder sier at blir de utfordret til å hoppe i havet MÅ alle som ufrordrer dem betale en tur på byn, male huset eller sånne ting -da blir det stopp tenker eg 🙂 hadde glatt kjøpt en kasse pils eller en flaske vin for å ikkje bade bare for å få en kveld på byn ahahahah
      syns forresten at frogging var veldig underholdende <3

    7. frokenfjeldberg: Ja, tror noe av grunnen er at jeg ikke hadde mer enn 6 lesere, og bare to bloggvenner. Det var ikke særlig mange som visste om det liksom… 😀 Så vi får igang igjen snart 😀 Ha-ha. Gjør deg klar for litt real frogging 😀 Hi-hi. Stor klem tilbake snupps <3

    8. ~Thessa Braathen~: Ja, ikke sant…merkelig at ingen kastet seg over den 😀 Blir nok noe frogging mer her på bloggen nå ja 😀 He-he

    9. Genialt med frogging ! 🙂 Har heldigvis ikke blitt utfordret ennå til å hoppe i havet, å tviler sterkt på at jeg blir det også ! 🙂 hehe Planking gjorde jeg aldri, så ikke vitsen med det i det hele tatt! 🙂 Så er ikke veldig på den at jeg skal ta et Tema på noen bilder ! 🙂 hehe

    10. lulltove: Nei, jeg tror mest det hadde med kjendis-faktoren å gjøre 😀 Ha-ha.. For utfordrende kan det være, å frogge inne i kjøpesenter, eller på en fjelltopp for den saks skyld 😀 He-he. Må få i gang froggingen igjen skjønner jeg, så den ikke går HELT i glemmeboka 😀

    11. cathrinehenriksen: Vi holdet på en høstferie for 2 år siden i Bergen jeg og søsteren min, og hadde det skikkelig moro med disse bildene 😀 Og NÅ tror jeg at mange HER er klare for en froggekonkurranse altså, det ryktes om det hvertfall 😀 Så blir nok kanskje en frogge-utstilling om ikke så lenge i Galleri Froidth 🙂 Ha en super onsdag du også 🙂 Klemmer på vei på froskeføtter 😉 <3

    12. Hahaha 😀 Ja jeg hadde nå foretrukket frogging i stedet for hopp i havet 🙂 Ble utfordret jeg , men nei tar det når jeg føler for det , ikke når jeg blir tvunget i havet som jeg må ta buss for å komme meg til . Da er frogging lettere , og å leke planke for så vidt også ,haha 😀 Alltid noe festlig på lur hos deg ja , å morsomme bilder av en Frodith som leker frosk , hihi :o)
      Ha en super onsdag du <3

    13. folkogdyriskogen: Prøv med frogging, det er veldig moro, mye latter av å sitte som en frosk på alle mulige bilder 😀 Ja, jo rarere, jo bedre 😀 Det blir nok en ny frogge-konkurranse her på bloggen, må bare finne ut NÅR 😉 KLem <3

    14. Karoline Johannesen: Ja, jeg synes frogging er mye mer underholdende enn både planking og naking… For de som ser på, og for det som GJØR det 🙂 VI lo hvertfall veldig når vi holdt på 😀 Hi-hi..

    15. Livsrom: Nei, tør ikke Facebook, da blir det trøbbel skjønner jeg 😀 Men skal nok muligens ta en ny liten frogge-konkurranse til 😉 DENNE gangen må det da slå an?? 😀 Hi-hi.. Jeg har vondt i hodet og tenkt meg hjem snart.. Ha en fin dag Liv 🙂 Klemmer <3

    16. miastorp: Ja, ikke sant jeg bør prøve igjen, jeg regner med du stiller opp da ;- ) Som en ekte frog, utafor torpet med et flag i hånda eller noe? 😉 Håper du har en fin dag 🙂 Her snør det livlig i lia og jeg skal snart gå hjem og legge meg.. litt sjuk. Skal bare gjøre unna litt undervisning først. Klemmer sendes avgårde på froskeføtter <3

    17. Hestia: Nei, puh, det var godt, jeg vil nemlig ikke bli utfordret 😀 Men du skal ikke se bort i fra at jeg setter i gang en frogge-utfordring her igjen. OG har Frogge–utstilling i Galleri Frodith 😀 For DENNE gangen må det vel slå an 😉 ? Ha en flott dag du også, jeg skal gå rett i senga etter litt undervisning her 🙂 Snylta forkjøla og vondt i hodet 😛

    18. Oslopadde: Og du som er en ekte padde, du var jo til og med MED på frogge-konkurransen min du <3 Og det var bra 🙂 Jeg tror jeg må ta en ny i år, for jeg tror kanskje jeg kan får spredd den litt skikkelig denne gangen 😀 Jeg er snart på vei hjem, vondt i hodet for -nte gang denne uka, og nå orker jeg ikke bli å pine meg gjennom et teammøte, bedre å gå å legge seg 🙂

    19. Lithanna: Ja, jeg er bare syk om dagen også, forkjøla HELE tida… så nå skal jeg IKKE i noe hav hvertfall, i snøen liksom.. Nei, jeg holder meg til frogging, og flaks jeg ikke er på Facebook 😉 Ha en fin dag du 🙂

    20. Min matgale verden: Ja, ikke sant mye kulere. Jeg tror jeg må ta deg på ordet her og muligens sette i gang Frogge-utstilling i galleriet, men du vet det forplikter av en ekte Bergenser? For det var DER det startet det hele 😀 Du må opp i heia, og få Bonnie til å ta bilder av deg i ekte frogge-positur 😀 Hil-hi KLemmer til deg på fridagen <3

    21. Fru Stussli: Ja, det kan jeg tenke meg hun gjorde, og skal ikke se bort fra at jeg tar en ny frogge-konkurranse altså 😀 Da får hun melde seg på 😉 Jeg fikk et tips fra KJersti her, så mulig jeg setter i gang det 😀 Jeg har jo litt flere en 2 bloggvenner nå, så kan vel få til noe sånt med litt større hell denne gangen, og få SPREDD det gode frogge-budskapet ut i verden 😀 Ha-ha Uff, kjedelig med gulvvasken da, men må vel gjøres noen ganger… Skulle ønske noen tok den hos meg 😉 Jeg skal gå tidlig hjem i dag, vondt i hodet i dag, og stikker når jeg er ferdig med undervisning.. Store gode klemmer til jentene i Stusslivegen kommer hoppende med en frosk <3

    22. Jeg har hoppet i havet flere ganger allerede jeg (før utfordringen kom tilogmed). Så jeg tok et kveldsbad fredag kveld før jeg sendte utfordringen videre til flere på jobben ;D

    23. tujanka: Ja, naking var også en greie ja… Den kastet jeg meg ikke på altså…Pynting har jeg ikke fått med meg…men det er sikkert fordi jeg ikke er på Facebook… Hva går det ut på? 😀

    24. Maren Kvalvaag: Jeg satser på at jeg må kjøre i gang en ny “frogge”-konkurranse her inne altså 😀 Kom et tips om det i kommentarfeltet her 😀 Hi-hi MÅ få spredd trenden, for det er jo mye morsommere enn planking og alt sånt 😀 Skal du hoppe i havet da? 😀 Ha en flott dag du også 🙂

    25. hihihihi…
      Jeg har nå utfordra de som måtte finne på å utfordre meg til å hoppe i havet jeg da. De 10 første som utfordrer meg må spandere en middag og en fest på meg. hahaha! For jeg skal IKKE hoppe i havet, vær du sikker på det! hehe..Og hadde jeg fått utfordinga før jeg kom med mottrekket, hadde jeg pent og pyntelig ignorert det..hehe..
      Har aldri hatt noe bilder med type tema før nei..Men kanskje jeg nå skal begynne med frogging?? hehehe…vi mennesker er jammen noen rare dyr 🙂 Men jeg liker det! Jo rarere jo bedre! haha! Ha en fin dag! Kleeeem <3

    26. Hvorfor ikke prøve å dytte det gjennom igjen, nå når du har flere lesere? 😛
      Men folk er generelt alltid ute etter noe nytt og jeg antar frogging kan bli alt for likt planking i konseptet… men frogging er da mye mer underholdene 😛

    27. Haha, kanskje det går bedre nå;) -med flere lesere, mener jeg. Hvis ikke kan jeg ikke forstå annet enn at facebook må være svaret. Du må kanskje få facebook -konto? Eller kanskje innebærer frogging for lite smerter eller risiko? Kanskje må det gjøres ved kanten av ett eller annet stup, høyt hus, eller juv for å gjøre susen, eller kanskje på en spikermatte?
      Jeg har lite erfaring med sånt…..heldigvis:)
      Håper du har en strålende dag:) Klem<3

    28. Hehe, nei det må være fordi du ikke spredde det på facebook. Kan ikke være noen andre grunner! Jeg har holdt meg unna alle disse påfunnene. Gøy at andre gjør det men ikke jeg nei 🙂 Du får prøve igjen å spre frogging – kanskje det blir en hit denne gangen 🙂 Klem til Frodtih the frog 😉 <3

    29. Bilder er en ting, men i går måtte jeg legge ut VIDEO av meg selv. Skrekk og gru!!!! Det var mye værre enn de stakkars tre svømmetakene jeg tok i sjøen. Kanskje jeg skulle ha utfordret deg her?
      – til å hoppe i havet, mener jeg, siden du har gått glipp av dette?
      Bare ta det med ro. Jeg utfordrer ingen andre enn Gubben, og han kjøper vin til meg støtt. Han har iallefall ikke tenkt seg i sjøen før vi er godt installert på Kreta til sommeren. Tror ikke jeg har lagt ut andre tema bilder verken på blogg eller Faacebook….
      Ha en flott dag, da, med eller uten bading.

    30. Liker godt å ta naturbilder, jeg 🙂 Særlig av dyr ute i naturen. Elg og ørn er favoritter, men jeg knipser ofte andre dyr, fugler og også blomster og insekter, for elg og ørn er sjeldent å se for meg. Kanskje derfor jeg liker så godt å ta bilder av akkurat dem? 🙂 Moro når bildene blir gode 🙂 Men noe tema har jeg ikke, annet enn ”natur”.
      Haenfindagiregnet 🙂

    31. Åh du er så morsom! Frogging var jo vedig søtt da 🙂
      Jeg er jo på alt av sosiale medier, men har sluppe unna so far.
      Jeg er jo en som liker slike ting da. Utfordrer noen meg, så MÅ jeg jo gjøre det. Men, nå har jeg nett blitt frisk fra Bihulebetennelse og har ikke kjempelyst å bli syk igjen…:3

    32. Merkelig at det ikke slo an!For det var jo unektelig mye kulere enn planking!! Her var jo til og med ansiktsuttrykk med! Jeg har blitt utfordret til å hoppe i havet, av min gale kusine i nord, men, jeg feiget, og ga 200kr til redd barna som bot…en fin bot det 🙂 Vi får gjøre et nytt forsøk med frogging da, kanskje du må ha frogging-utstilling?? He he, Frodith`s Frogging-galleri 🙂 Ha en nydelig dag. klemmer..

    33. Emma likte Frogging og prøver her hjemme nå 😀
      Så det slo bra an her. Ingen aning om hvorfor dette ikke har slått an på verdensbasis. Mulig det kommer etterhvert.
      Jeg skal bare si at jeg har blitt utfordrer til å hoppe i havet (elv eller innsjø), men jeg har bestemt at alle som utforderer meg til å bade ute før jeg fyller 40 må vaske alle gulvene i huset mitt innen 24 timer… Ingen har møtt opp og ingen har sagt noe på at jeg IKKE hoppet i havet i tide 😀
      Siden ingen har møtt opp for å ta gulvvasken tror jeg jammen jeg må gjøre det selv i dag.
      Ha en fortryllende onsdag fineste frodith
      Mange froggingklemmer fra jentene i stusslivegen

    34. Hehe, kanskje “frogging” blir det neste 🙂 Hvem vet?
      Du skal ikke si for sikkert at du slipper unna “hopp i havet” selvom du ikke har facebook.. Jeg ble utfordret av en kollega over mail 😉
      Ha en flott dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg