Nysgjerrige Frodith på ferde ;-)

Ja… her ser du jeg er på gang igjen…med nesa først… sniffer og snufser rundt på bloggene… Nesa vibrerer, beveger seg fra den ene siden til den andre…på jakt etter hemmeligheter… Vel, SÅ hemmelig er det nok ikke… Vil bare VITE litt ting igjen… Og noen store stats-hemmeligheter kan vel ikke dette være akkurat heller?…

Så i dag er valgets kval ikke av typen : “Hvis du MÅTTE velge”…men mer av typen : “Hvis du FIKK velge…. hva valgte du da?”

 

1)Fjell?

ELLER

 


Strand?

Fjellet eller stranda? Hva velger du?


2) Hekle?

ELLER

 

 
Snekre?

Hekle ELLER snekre? Hva velger du?

 

3) By?


 

ELLER

 


land?

 

Byen ELLER landet? Hva velger du?

 

4) Kaffe?

 

 

ELLER

 

 

te??

 

Kaffe ELLER te? Hva velger du?

 

Altså 4 spørsmål, hvor du skal velge et svar på hvert spørsmål 🙂 

 Hva ville du valgt?

 

Ha en ellers nydelig fredag du <3

 

 

#valg #preferanser #tegninger #
86 kommentarer
    1. cuskima: Ja, litt lei her nå. Jeg har ikke vært syk HELE året, men NÅ på våren, full fres liksom :-/ Ja, satser på bra form resten av året 😀

    2. nemmen sykesen? må da ikkje være det:(
      usja meg og deg altså dette var det året vi lekte syk hele tiden hahaa jaja resten av året blir nok amazing
      <3

    3. cuskima: Ååå, det skulle jeg sett før, for jeg gikk bare å la meg og fikk ikke mottatt noe av det… 😀 Så jeg er i elendig form i dag altså… Nå skal jeg ligge her å bli bedre.. klemmer<3

    4. ladyaugust: Du er ikke sånn som gråter litt fordi de er så pent da? Jeg gjør ikke de altså, men jeg kunne tenkt meg at DU kanskje var litt sånn? 😀 <3<3

    5. Jeg har vært på flere fjelltopper søs….med fjellheis 😀 Tror jeg med bare joggisser hadde grått hele veien opp og sutra som en rusten sag og så hadde jeg svimt av ved synet av at alt som var så bittelite der nede og tanken på heeeele veien ned igjen hadde nok fått meg til å felle en tåre eller 1000 hahaha søøøøteste søs <3 klæmmeflat 😀

    6. Karoline Johannesen: Moro å se hva folk har valgt her jeg har noen like svar som ALLE så klart. For det er alle mulige kombinasjoner. Og man lærer litt om folk ved å ha sånne spørsmål, blir litt bedre kjent 🙂

    7. cuskima: Nettopp kommet hjem, og det var moro, men jeg er syk, så litt slitsomt også. Passer best i en seng nå :-/ Og der skal jeg tilbringe morgendagen 😮 KLemmer i massevis <3

    8. Elin Slåen: He-he, jeg blir med på fjellet 🙂 Men med kaffe i sekken 😉 Og hekletøyet i også 🙂 Håper fredagen har vært god 🙂

    9. frustrertfrueihouston: Hei-hei, så kos du kom innom 🙂 Håper ting er greit i Bergen 🙂 Jeg har vært på Military Tatoo. Spennende 🙂 Norske garden best så klart :-)Hekling og landet høres bra ut, men MÅ ha kaffe og fjellet 😀 Moro å se at folk velger så forskjellige kombinasjoner 🙂 Stor klem til deg <3

    10. Helge: Det var en lur kombinasjon 😀 Kvelden var kjempefin den, med korps og drill og dans og sang faktisk 🙂 Moro å ha vært med på det en gang 🙂 Skikkelig fullt i Spektrum 🙂

    11. fjellgeitbundingen: Kjapt og greit 🙂 Noen har vært veldig sikre i sine valg i dag,og andre synes det var dårlig gjort med bare EN på hvert sted 😀 Natti-natt <3

    12. passion4lifeandtravel: Jo, i dag er jeg skikkelig grei, så her får man velge begge deler så mye man orker, for det var nemlig ikke MÅ-dagen i dag, men hva VIL du dagen 😀 Håper du har hatt en fin fredag 🙂 Klemmer masse <3

    13. ladyaugust: Ååå, jeg skulle gjerne dratt deg med opp på en fjelltopp en gang altså 🙂 Jeg tror du er typen som hadde begynt å gråte av glede over det du så når du kom opp 🙂 i glede og rørthet altså 😀 Ikke pga sliten eller sint 😀 Jeg har vært på Military Tatoo nå, og det var moro, men jeg er syk,så litt slitsomt også 😮 I morgen skal det bare slappes her hvertfall 🙂 Klemmer stor klem med hes mannestemme <3

    14. Moving On: Hi-hi,, du skal få en kopp kakao av meg,om vi treffes en gang hvertfall 😀 Jeg har vært på Military tatoo, det er ikke tatovering, men militærparade,med marsjer, korps, drilll osv 🙂 Moro! Nettopp kommet hjem 🙂 Men er sørpe sjuk .-/

    15. Første spørsmål: Ville nokvalg strand. Elsker å være ved sjøen og stortrives på stranda.
      Andre spørsmål: Hekling er nok det beste for meg. Jeg liker håndarbeid og prøver til stadig å lære å hekle. Men det blir stort sett bare rot 😛
      Tredje spørsmål: Her blir det lett te. Kaffe har jeg aldri likt og har ikke noe ønske om å like det heller.
      Fjerde spørsmål: Land. Jeg elsker å være på landet og byen er rett og slett ikke noe for meg. I små doser fungerer, men trives best på landet.

    16. Cusimaske svar hahahaha den var god du, ja kanskje var det det :)) hahaha
      Vært hos naboen og klippet klør på hundene og sett på de fineste valpene og mine hunder koste seg på besøk 🙂 med unntak av Tussi da som eg måtte ha igjen hjemme da hun kan kun klippe klær hos dyrlegen tilfelle hun får hjertestans av redsel 😛
      Nå blir det en ultra sen middag for gubben har da glemt å si at han aldri ble ferdig på jobb så eg ahr ventet hele dagen på en lyd…..jaja
      kose deg masse masse
      <3<3

    17. 1. Fjell- jeg liker jo ikke vann 😛 2. Jeg liker å hekle, men jeg hadde nok valgt å snekre 😉 3. Uten tvil landet 😀 4. Jeg er ikke spesielt glad i noen av delene, men hvis jeg absolutt må velge blir det te 🙂

    18. Heisann. Litt seint innom i dag, men jeg skal da klare å velge. Jeg ville valgt strand ( selv om jeg ikke har ro nok i kroppen til å ligge i ro så lenge, men man kan da gjøre mye mer enn det). Jeg ville nok valgt hekling og så landet (men jeg måtte nok hatt en by litt i nærheten sånn at jeg kunne tatt en tur dit innimellom). Og den siste er lettest av alt, for jeg er en skikkelig TE-kjerring. Drikker alt av te, for jeg har ikke blitt gammel nok til kaffe enda – nemlig! Ha en fin helg <3

    19. Måtte tenke litt men fant ut til slutt at jeg ville på stranda på lande, snekra litt før jeg tok en kopp kaffe. Håper kvelden ble perfekt med korpsmusikk, drilling og flotte uniformer. Ha en fin kveld.

    20. Å, nå gjorde du litt vanskelig for meg…kan jeg gjøre litt sånn som Ole Brum, ja takk, begge deler…
      Det er bare en av dem jeg kan svare at jeg helt sikkert ikke velger, og det er kaffe, har jo en gang ikke smakt det, så det får bli te.
      Fjell eller strand, absolutt like glad i begge deler <3...kanskje bittelitt mer glad i strand...
      Snekre eller hekle...ja, liker begge deler litt, ingen favoritt ...
      By eller land, liker begge deler, spesielt når det gjelder å oppleve, eller reise til, bege deler like godt, men å bo i, liker nok best by, jeg jo født som en asfaltrotte midt i Oslo by <3
      Ønsker deg en kjempekos fredag <3 Klemmer <3

    21. Helighet altså 😀 Det blir i alle fall strand for fjell er jammen slitsomme greier, har til gode å se et nedoverfjell 😉 Jeg liker å snekre og og hekle og er ikke god på noen av delene haha og så blir det seff kaffe og landet for i byene er det myyye bråk og så går jeg meg for det meste bort 🙂 Ha en super kveld søs, her skal det slæppes åff 😀 Klæmmeflat <3

    22. Moving On: Ikke hverken te eller kaffe? Sånn egentlig? 😀 Snekre, ja det kan jeg se for meg med deg .-) Nå er jeg på vei på Miliatary tatoo 😀 Ha en fin kveld du <3 klemmer <3

    23. cathrinehenriksen: Ja, kjedelig med ikke bilder, jeg MÅ jo tegne da 😀 Og det er vel greit i morgen, jeg skal jo bare være sjuk inne likevel 😀 Megaklemmer tilbake til deg <3

    24. hamyst: Jepp,må jo finne ut litt hvem dere er som sitter der ute. Og nå vet jeg jo at du liker å snekre litt på fjelle, og drikke kaffe på landet 🙂 He-he.. Ha en fin fredag du 🙂 Jeg skal på Military Tatoo 🙂

    25. Oy, Her var det faktisk mange vanskelige valg!
      1. strand eller fjell- jeg har fkatisk ikke peiling..
      fjell = frisk luft, bevegelse i kroppen, naturen, utsikten, lukten av trærne, dyrelydene, skjenerelt om givelsen og den hærlige følelsen… MEN stranda har vannet, nedkjølingen, solen og varmen..
      Elle melle degfortelle—- æææ Fjelle!? Stranda? trur kanskje jeg må si Fjelle assa.. ja det sier jeg, for jeg kan jo finne et vann der oppe, og da er det ikke lenger stranda! hahaha
      2- Da hadde det blir snekkre, det er artig!:D
      3-Kaffe eller te– igjen, usikker, siden jeg ikke liker noe av delene!! Haha
      men tror te, er den so er mildest i smak, så tror jeg hadde tatt te.. med en ikke så krass smak. og MYE sukker 😀
      4. by eller land.. ææ.. igjen usikker.
      klarer faktisk ikke helt bli enige med meg selv her en gang!! haha

    26. cuskima: Åå, jeg MÅ ha kaffe 🙂 Men ikke hele dagen, jeg er ikke ei sånn kjerring 😀 Men er litt om mårran,og så er det ferdig 🙂 Moro å se dine svar 🙂 De er cusimaske og fine 😀 Jeg gruer meg til å avgi mine 😀 Kose deg maksimalt du også,hva enn du skal 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    27. Det er så kjekt når du har slike nysgjerrige spørsmål, bli litt kjent med andre når en leser kommentarene.
      1. Den første var litt vanskelig å velge, liker begge deler. Svaret blir nok stranden.
      2. Hekle
      3. Landet, men noen ganger er det kjekt å reise til byer og kikke.
      4. Te, love it
      Ha en fin fredag, kos deg masse. Klem<3

    28. Ja , stemmer hadde helt glemt at den dagen jeg og nå sitter jeg selvfølgelig inne etter en lengre shoppingtur , blæh 🙁 Var en mislykka shoppingtur også , haha 😀 Ja men da får du og din kjære mor kose dere så mye i dag :))) Blir gøy å høre hva dere har sett etter hvert da :o) Synd det ikke er lov med bilder ja :/
      Mega stor fredagsklem til deg <3

    29. hmmmm du skal alltid gjøre det så vanskelig 😛
      jatakk Ole brun, begge deler,med unntak av kaffe da som aldri kommer inn i min munn. Lukter himmelsk og smaker varm asfalt om sommeren fysjameg.
      Ellers er eg Bergenser og vant med fjell OG hav, samme med Hardanger, må nok bli by, selvom eg sku ønske eg kunne bo på landet,men har ikkje bil og lappen og kollektivtrafikken på landet her er shittyyyy:P
      kose deg MAKSIMALT på tatooen i dag klemmeting og god fredag <3

    30. Tattavkvinnene: Ja, jeg har noen svar klart for meg jeg også, og noen absolutt IKKE klare.. Jeg vil nok gjerne velge begge noen steder jeg også, men får prøve å skjerpe meg 😀 Morsomt å se dine valg 🙂 Noe er nok likt hos oss, men ser et sted hvor det er forskjellig 🙂 Ha en fin fredag du også, jeg skal på military tatoo 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    31. MayBritt Bråthen: Nei, ofte vrient å velge bare EN ting 😀 Og måtte forsake noe… Synes du var veldig flink som klarte velge EN av hvert 😀 he-he Jeg vet nesten ikke helt selv hva jeg skal svare på disse, jeg har noen klare valg, men noen som er verre å bestemme seg på. Ha en fin fredag 🙂

    32. Er spennende og lese og lære om de som man er venner med innpå her 🙂 Å synes du er snill som lar meg få velge begge deler der det er umulig å velge, sikkert for det er fredag og helge modusen er slått på 🙂

    33. Hurra, dette er alltid gøy! 😀
      1) Jeg hadde valgt strand, det frister så mye mer med flotte sandstrender, godt badevann og herlig sol enn fjellet akkurat nå 🙂
      2) Oi, denne her ble vanskelig! Jeg kan jo ikke hekle skikkelig, men jeg ville nok heller lært meg å hekle fremfor å prøve å snekre noe.
      3) Byen har virkelig gitt mersmak så jeg må nok si det, men jeg trives veldig godt med å bo her og så kunne dra hjem til mamma på landet ^^
      4) Neeei, hvordan kan man velge her da!? Te er jo såå godt, men kaffe er av og til helt nødvendig. Hm, nei, det må bli kaffe! Jeg velger nesten alltid det når jeg får valget 🙂
      Gleder meg til å se hva du velger og hvorfor 🙂 Ha en fin fredag <3 Klem

    34. Maren Kvalvaag: Jeg er i GOD-lune i dag, og lar folk få lov til hva som helst 😀 Men det er ikke hver gang jeg er SÅ grei, så her er det bare å nyte 😀 Hi-hi Fine valg da, og jeg har fjellet og kaffen også 🙂 Jeg legger ut mine valg etter hvert jeg også 🙂 Ha en fin helg du også 🙂

    35. cathrinehenriksen: Morsomt å se dine valg 🙂 Vi har noen av de samme, og noen forskjellige, og det er litt sånn med alle her. Mange mulige kombinasjoner, og jeg har noe likt og felles med nesten alle 🙂 Og sånn er det jo i livet, vi er forskjellige, men også like på mange områder 🙂 Håper du har en super fredag Cathrine, jeg skal på Military Tatoo i dag, og det blir moro, men ikke lov å ta bilder.. GRUMF!! Så jeg får nok tegne dem 😉 Klemmer fredagsklemmen <3

    36. Hmmm.. Dette var ikke så enkelt.. Strand og kaffe er hvertfall soleklare 🙂 selvom jeg er glad i fjellet også. Går det an å si annenhver gang når det kommer til by eller land? Jeg er nok like håpløs i både snekring og hekling, men tror kanskje jeg synes snekring er litt morsommere
      Ha en fin helg!

    37. Vanja: Veldig enig med det med fjellet. Jeg elsker å bade og svømme også jeg, men fjellet har noe magisk over seg som gir meg MASSE 🙂 Ja, du er hammer og jeg er heklekrok 😀 Ingen tvil der 😀 Ja, en Duracell må jo lades opp litt innimellom, og da blir det kaffe kan jeg godt forstå 😀 Klemmer fredagsklemmen <3

    38. DOODLES: Ja, MÅ ha kaffe ja 🙂 ABSOLUTT 😀 Og derfor kan jeg ikke velge det bort 😀 Moro å se hva folk velger, og det er riktig så forskjellige kombinasjoner her inne i dag 😀 Moro! <3

    39. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Jeg har også FJELL 🙂 Det er absolutt favoritten. Jeg liker å bade også, veldig også, men fjellet er noe magisk 🙂 Ha en fin dag du også .-)

    40. ~Thessa Braathen~: Det som er morsomt med sånne innlegg er at man alltid har NOE likt med alle nesten 😀 Og gøy å se hvorfor folk velger som de gjør, når de har skrevet opp det. Blir litt mer kjent :-)Ha en herlig dag du også, hos mor 🙂

    41. Moro , moro ;o) Men ikke så lette valg da ….
      Selv om jeg ELSKER stranda ville jeg nok valgt fjellet denne gangen , for jeg husker jeg var en dreven fjellklatrer som barn og kunne gjerne tenke meg å klatre i fjell en gang til nå som jeg er blitt eldre og se om jeg fortsatt har taket på det ;o)
      Jeg har ikke tålmodighet til hekling og er ikke villig til å lære heller så må nok gå for snekring , noe jeg også var god på som barn ;o)
      Så er jo jeg vokst opp på ett lite sted å hadde nok blitt alt for kjedelig på landet så der velger jeg selvfølgelig storbyen ;o)
      Å ettersom jeg tar koffein tabbeletter , så velger jeg te ;o) Hender at jeg blir kvalm av vanlig kaffe så :p
      Ha en super start på helgen i dag godeste Frodith <3

    42. Nr 1. Havet eller fjellet? Jeg elsker gode turer i fjellet, og selv om jeg kan bde av og til vil jeg si at fjellet gir så mye mere til meg at det må bli fjellet.
      Nr 2. Den gir seg selv. Gi meg en hammer og spiker og jeg kan lage noe. Heklepinner og garn, ja det får andre ta seg av.
      Nr 3. By eller land, jeg bor jo utenfor byen, og trives utrolig godt med det. Så jeg blir på landet jeg.
      Nr 4. Kaffe eller te? Uten tvil kaffe. Te av og til om vinteren, men kaffe er påfyll for denne Duracell kaninen.:)
      Ha en strålende flott fredag.:)

    43. antiahobby: Morsomt å se svarene dine, for man lærer litt om de som er her inne på besøk, av å se sånne småting også 🙂 Nå vet jeg du er glad i snekker, har en snekkerbod, og koser deg der. Men jeg er også så GREI i dag, at du kan få lov til å velge begge deler, om det er umulig å velge EN 😀 Ha-ha, er ikke jeg grei? Ikke hver dag jeg er like grei nemlig 😀 Hi-hi Ha en flott fredag du også 🙂

    44. Lisbeth: Morsomt å se svarene dine 🙂 Ja, vi vil vel gjerne ha litt av hvert de fleste av oss. Og det er LOV i dag nesten 😀 Jeg har ingen TVANG i dag 😀 Ha-ha.. Jeg er kjempespent på de nye veskene dine, om vi får se de snart 🙂 De blir sikkert godt mottatt, du er jo flink som bare det 🙂 Ha en strålende dag Lisbeth <3 klemmer <3

    45. folkogdyriskogen: Så bra:-D Ja, det er så fint at man er forskjellige, samtidig så ser man at det er NOE man kanskje er like i også, og derfor er det litt gøy med sånne spørsmål 🙂 Man finner ut sånt 🙂 ha en fin dag 🙂

    46. 1 ) Strand 2) Snekring 3) By 4) Kaffe <3
      Kaffe er noe av det viktigste jeg får i meg i løpet av en dag, så her går det mye kaffe 🙂 Også elsker jeg å ligge på stranda, har så høydeskrekk så derfor jeg ikke liker meg i fjellene. Liker også å drive å snekre, da det ikke er mange jenter i familien min, som driver med det. Å jeg er en storby jente, liker meg på landet også, men jeg elsker byen ! 🙂
      Ha en herlig dag Frodith <3

    47. Denne var vanskelig, jeg er litt ja takk begge deler.
      Har hytte på fjellet, der trives jeg kjempe godt. Et fri sted, hvor jeg kan slappe av og kose meg i den frie naturen. Uten naboer og kjas om mas som er i hverdagen. Men i ferien vil jeg slappe av og kose meg på stranden 🙂 Må jeg velge blir det nok fjellet.
      Er glad i håndarbeid, hekling står på listen over ting jeg vil lære meg. Men må nok velge snekring, driver på og pusser opp nå. Gleder meg til det er ferdig, så jeg kan ut i “snekker bua” som skal bli i en del av garasjen. Pusse opp og få snekkere noe møbler, og ellers noe småtteri.
      Denne var noe enklere, jeg velger landet. Er glad i dyr og natur.
      Begynner dagen med te og frokost, men må nok ha litt kaffe utover dagen. Avslutter dagen med te. Blir nok kaffe jeg må velge, det går det mest av i løpe av en dag.
      Ha en flott fredag 🙂

    48. Å denne var ikke lett 🙂
      Jeg liker ikke å ligge i ro på en strand. Så ville nok valgt en fjelltur med påfølgende dukkert etter turen 🙂
      Så ville jeg absolutt valgt å snekre i stede for hekle. Om jeg hadde hatt litt mer snekker-kunnskap, så hadde jo det vært kjempegøy 🙂
      Så tror jeg at jeg ville valgt By, vi bor liksom på landet hele året 🙂
      Te er godt, men valget går definitivt på kaffen som jeg bare må ha 🙂
      Nå har jeg begynt på noen vesker med litt annerledes “mønster” Blir spennende å se hvordan disse veskene blir mottatt.
      Ha en strålende dag Frodith 🙂
      Klemmer

    49. hehehe….Ja, jeg er ganske sikker på de valgene der 🙂 Så det var ikke noe problem for meg. Gøy å lære no om andre mennesker og bli kjent da 🙂 Alle er vi forskjellige og det er jo det som er gøy! 😀 Klemmer i massevis tilbake <3

    50. folkogdyriskogen: Det var kjapt og lett avgjort 🙂 Moro å se hva folk velger. Man lærer noe om folk dag også 🙂 Jeg har også fjell, men ellers har jeg en del annet 😀 Klemmer i massevis <3

    51. Engla: TØysekaffe hørtes deilig ut. Jeg skulle vært der ute og drukket tøysekaffe med deg 😀 Men jeg er på jobb, og ikke i form, så er ikke veldig tøysete av meg..:-D Men i morgen kan jeg ligge å være syk.. Ha en strålende dag min venn, på stranda eller med en hammer i hånd 🙂 KLemmer i bøtter og spann <3

    52. miastorp: Ja, det var ikke noe TVANG i dag, så det får være greit å si begge deler også i dag 😀 Jeg er ikke i form… men fremdeles på jobb.. Det er noe nede i brystet som vil sette i gang også.. men sove og ligge får jeg gjøre i morgen :-/ Håper du får en fin dag 🙂 Store fredagsklemmer <3

    53. Fru Stussli: Morsomt å lese dine svar, vi har NESTEN alt likt 😀 jeg hadde kanskje LITT mer valgt fjellet kjenner jeg 🙂 Og noen vil man jo begge. Og her var det jo ikke noe TVANG i dag 😀 Så det får være litt lov med begge 😀 Jeg er ikke tipp-topp, lurer på om det er noe lungebetennelse eller noe..noe er ekkelt nedi der 😮 Men er på jobb.. jeg får ligge i morgen.. Ha en kjempefin fredag, beste-dagen, og kose deg med spennende oppgaver <3 klemmer i bøttevis til deg min venn <3

    54. God morgen vennen min <3
      Jeg ville valgt stranda, for jeg elsker sol og strandlivet. Men er ikke så glad i å bade 🙂
      Jeg ville nok faktisk valgt snekkring fremfor hekling, hvis jeg bare hadde hatt litt mere kunskap...
      Landet trives jeg på bare det er i nærheten av en by 🙂
      Og bare jeg får en kopp med tøysekaffe er jeg veldig fornøyd. Det skal jeg jammen finne meg nå, hihi
      Ønsker deg en herlig fredag fineste frodith <3
      Stooor klem

    55. Denne ble for vanskelig for meg! Jeg pleier kunne velge men i disse tilfellene måtte jeg sagt ja takk begge to 🙂 hvordan føler du deg i dag? Mange fredagsklemmer <3

    56. Åh denne var vanskelig!!!
      Hvor mange helgarderinger kan jeg ha?
      1) På den første må jeg velge havet for det savner jeg så masse her i innlandet. Men jeg vil nevne at jeg elsker fjellet (om sommeren)…
      2) Hekling! Easy peasy 😀
      3) Her MÅ jeg helgardere. Jeg elsker byen og landet. Umulig valg!
      4) Kaffe nesten alltid 😀
      Ha en fortryllende dag fineste fordith håper du er tipp topp i dag!
      Tipp topp klemmer i massevis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg