Military tatoo ;-)

I dag er den “ny-tatoverte” ganske syk,og ligger gjemt under et pledd… Ikke fordi det var så veldig vondt, at det har blitt infisert, og rødt… eller fordi den er stygg og trengs og gjemmes bort… Neida..jeg er HELT alminnelig drittforkjøla, og vondt i hodet og brystet og overlat…

Og dette med Military Tatoo er altså IKKE en tatovering 😉

Du så kanskje for deg at jeg skulle ha en liten tatovert militær-mann vandrende på skulderbladet mitt? Hi-hi

 

Eller en aldri så liten sommerfugl?…. for det er jo litt meg….

 

Men Military Tatoo er altså ikke en tatovering overhodet…men en militærparade, hvor garden viser fram korps-musikk, marsjering, sjonglering med geværene sine med bajonetter på,går i flotte formasjoner og slike ting. Forskjellige land er med. Det var i Oslo Spektrum, og nesten hele salen var fylt. Litt sang og faktisk dans av sportsgym-jenter fra Estland var det også.

En flott opplevelse, og glad jeg har fått det med meg. Neste gang er ikke før i 2016. 

Da trekker jeg meg stille og rolig ned under pleddet igjen, og ser på bilder fra gårsdagen 😉

 

Har du vært på Military Tatoo i Spektrum noen gang?

 Hva er din plan for lørdagen?


 

#military tatoo #parader #marsj #tatoo #korps #underholdning #tegninger #dans
55 kommentarer
    1. Kristin: Ja, det var moro å ha vært på det:-) Mer moro enn tatovering, helt klart 😀 JEg kom meg gjennom men har ligget hele helga, og i dag også… Takk 🙂 stor klem <3

    2. Aldri vært på Military Tattoo, men vet hva det er 🙂
      Og tror det er gøyere enn å ta tatovering 😮
      Bra du fikk det med deg da! 😀
      God bedring 🙂

    3. foreignerat50: Åå, så utrolig moro, å klatre litt i fjell. Håper vi får seg bilder etterhvert? 🙂 Spennende 🙂 Jeg har bare ligget her.. Og spiser sjokolade 😀 Får ligge en dag til å håpe å bli bra 🙂

    4. martea: Å ja, det gjør de sikkert, viser fra Tatoo, det har de gjort før hvertfall 🙂 Det var veldig moro å ha vært på sånn LIVE en gang. Nå er neste gang i 2016 🙂 Jeg er syk under pleddet, men koser meg med sjokolade, så det går fint 🙂 Klemmer <3

    5. Åååhhh… Er misunnelig, ville og vært der. Håpe de viser det på TV en dag. Her er planen Eurovision med lørdagskos med guttene mine. Kos deg masse. Klem <3

    6. Marit: Så deilige planer med slapping i heimen, det gjør jeg også. Deilig! Det var absolutt ikke kjipt på tatoo. Jeg har INGEN forhold til korps-musikk og garden egentlig. Men dette var gøy. Det er jo nesten dans de bedriver innimellom, og korps spiller litt av hvert av musikk viste det seg, alt fra “I am sailing” (Rod Stewart) til annen Ja-vi -elsker- musikk 😀 Og de hadde med Ingebjørg Bratland som sang innimellom, og Tor Endresen av alle folk 😀
      Ha en fin kveld Marit 🙂

    7. Har aldri vært på det, og ikke tror jeg at jeg skal det heller .. hehe. Det ser litt kjipt ut synes jeg. God bedring, håper det går kjapt over. I kveld skal vi bare være hjemme og kose oss. :o))

    8. hamyst: Ja, det tenker jeg også, en liten fin militærmann som masrjerte på armen 😀 Supert 😀 Hi-hi. Jeg tenkte det var greit med en liten oppklaring, for mange trodde det var tatovering, og det er jo ikke så rart 🙂 Det var veldig gøy å oppleve det, selv om jeg var litt syk 🙂 Håper du koser deg i dag <3 klemmer <3

    9. Jeg har hatt i lang tid veldig lyst til å oppleve det! 🙂 men, nei, har aldri vært.
      Du hadde kledd en militær på armen, DET er jeg sikker på!
      God Lørdag til deg Frodith! 🙂

    10. cathrinehenriksen: Så filnk du har vært 🙂 Ja, noen ganger så klarer den “flinke” å overtale den late, fordi det er fint vær, og store muligheter for å late seg en annen dag 😀 Nå har jeg sovet i timesvis, trenger en kaffe tror jeg 🙂 <3<3 klemmer <3

    11. Du kan jo prøve med en fake en først , haha 😀 Men nå skal det sies at jeg faktisk fikk overtaket på hun andre Cathrine iste og tok meg en liten tur ut likevel . Haha…..ja så nå er jeg litt stolt her som har trent og gått tur på en lørdag :))) Men i morgen har det ikke meldt så fint vær så jeg får nok av tid til å være lat da 😀
      Så bra samboeren stiller opp å ordner litt når du er syk :o) Ja du får kose deg med hekling og sløving under pleddet i dag du 🙂 Drikke noe varmt også kanskje 😉 Fortsatt god bedring og gode klemmer i massevis 🙂

    12. cathrinehenriksen: Tenk om jeg kunne fått en sånn liten fin militær-mann på armen da 😀 Ja, her stelles det i vei. Jeg har fått samboeren til å lage stekt egg litt utpå… Og ellers er det litt hekling på kjolen,og bare sløving under pleddet 🙂 .Ååå , der kom “hun andre” hos deg også, den andre Cahtrine 😀 som ville ta over 😀 Det holder jeg med deg i, la hun late ta litt styringa nå i helga <3 Du har jo vært en flink Pippi allerede du <3 Klemmer godklemmen <3<3

    13. Æsj , nå ble jeg skuffa ….har du ikke tatt tatovering :/ Haha…neida , hørtes veldig gøy ut det der , sikkert en flott opplevelse ja :O) Nei jeg har nok ikke vært på Millittary Tatoo i spektrum , trodde jeg kanskje hadde det ….Men tok feil av det og noe annet :p Så kjipt at du er syk , stakkars Frodith , du må stelle fint med deg selv HJEMME i dag da <3 Skulle vist ut på tur i dag , men nå har den late Cathrine tatt helt over her ;-D Men blir nok en skrekk film i kveld i det minste , så litt kos blir det 🙂
      God bedringsklemmer til godeste deg <3

    14. Engla: Kanskje jeg er litt allergisk også, men er nok noe mer også, for er i brystet også. Men nå skal jeg bare ligge her å sløve 😀 Ha en nydelig da du også min venn<3 Kanskje på trilletur eller 🙂 ? Klemmer til deg <3

    15. Min matgale verden: Ja, veldig mange har trodd jeg skulle tatovere meg, så jeg tenkte en liten avklaring var på sin plass 😀 Hi-hi.Jeg husker festen du var på i fjor 🙂 Jeg ser vel kanskje på jeg også 🙂 Klemmer i massevis <3

    16. Nå synes jeg virkelig det er på tide at du blir frisk vennen min!
      Kanskje du har blitt alergisk også?
      Ønsker deg ihvertfall god bedring og en så god lørdag som du bare kan <3
      Massevis av gode klemmer til deg <3

    17. Gøy med litt tema-fest, selv om vi egentlig ikke er SÅ interessert… 😉 Kledde meg ut i fjor, så blir nok høy glamour-faktor i kveld og ja;) Hehe. Og forresten, jeg lurte og en stund på om du skulle tatovere deg….en liten sommerfugl kanskje 😉 Stilig parade, bra du fikk den med deg da, selv om kroppen kanskje ikke hadde så godt av det 😉 KLemmer

    18. for meg er all væromslag en *unnskyldning* til å få hodepine eller migrene-skikkelig kjipt da vi ikkje har -i motsetning til hva folk tror -stabilt vær her i Bergen :))
      Håper eg får kommet meg på plantasjen og handlet litt blomster
      klemmeting <3

    19. Karoline Johannesen: Ja, det var verdt å ha fått med seg en gang, LIVE, jeg har sett det på tv før jeg også 🙂 Men i dag er det kun sofa og pledd og håpe på å bli bra til JOBBEN igjen 😛 Blæh 😀

    20. cuskima: Takker, jeg tar i mot all energi som kommer min vei i dag .-) Ja, jeg har knottebank OGSÅ, så det kan være værsomslag ja? Ok,jeg hører flere si det faktisk. Våren er spesiell sånn… Ha en fin dag, håper du skal gjøre noe hyggelig. Ja, moro på Tatoo i går 🙂 klemmer <3

    21. Jeg har aldri vært på det, men kunne virkelig tenke meg det. Sett det noen ganger på tv. Så kanskje blir jeg nødt til å dra 2016 🙂
      Håper du føler deg bedre snart, er ikke noe gøy å være syk. Spesielt ikke nå om våren og sommeren som kommer. Enklere å godta det på tunge mørke vinterdager.

    22. Flott opplevelse du fikk i går tross sykesen i dag -noe som er skikkelig dritt. Kommenterte det på forrige innlegg 🙂
      NÅ skal eg dusje og begynne dagen, da min endte litt sent i går og væromslag gir knottebank som nå er over for nå.
      klemmeting med masse god energi og blifriskesen greier i <3<3

    23. Min matgale verden: Ååå, er det Grand Prix i dag? Sånn STOR? Internasjonal? 😀 Jeg følger jo IKKE med.. SÅ kos at dere har sånne fester, det blir sikkert moro. Skal du kle deg ut 😀 Hi-hi.. Stor god lørdagsklem til deg min venn <3

    24. Nei, så kjedelig på en lørdag! Bli under pleddet du, håper det gir seg snart nå. Jeg har fått energi tilbake og er super glad for det. Har nå bakt en Hvit dame til en 40års dag, senere har vi invitert 16 stk på Grand prix-fest…..Blir nok artig:) God god bedringsklem søteste Frodith 🙂

    25. Fru Stussli: Ja, jeg husker du fortalte at dere kjente han :- )Synd jeg ikke fikk sett han ordentlig. Så morsom fyr da 😀 Det er sånt tull jeg elsker å gjøre også hvis jeg har sjansen, med unger 😀 EN kinder-høne, herlig 😀 Klemmerilangebaner <3

    26. ladyaugust: God prioritering synes jeg hvertfall, og prioritere lørdagssnop 😀 Det er det jeg skal gjøre også, pledd og snop og mat. Det er en ball jeg skal fange, og INGEN andre 😀 Ikke prøve med 1000 baller søs, kaste bare opp et par, det andre får bare vente.. SÅNN er det 🙂 Jeg skal kanskje hekle bittelitt også 🙂 Stor god søsklem og lørdagsklem og en bitteliten snopklem i tillegg :-DH <3

    27. Det er en venn av oss som er konfransier der 🙂 Han er kjempeflink og ganske morsom. Da Emma var liten og vi kom dit hadde han gjemt kinder egg i huset sitt og lata som han hadde hatt en umulig kinderhøne som hadde lagt egg på de merkeligste steder. Emma lo og lette og var så lykkelig. Hun trodde fast bestemt at det fantes slike høner 😀 Hun var kanskje 3 år.
      Så bra at de kom frem. Da regner jeg med at de begynner å jobbe med å få lille frodith frisk med en gang. Så kan du bare hvile så lenge 🙂

    28. Good lørdag søs <3 og gooood bedring 🙂 Under pleddet er en fin plan når formen er sånn. Her har jeg sånn ca 1000 baller i lufta som vanlig og skal prøve å få tak i en i alle fall og det er <3 lørdags-snop <3 haha herlige dagen <3 klæmme-bli-frisk-klæmmen <3

    29. Fru Stussli: He-he…JAAAAAA!!! Jeg ser dem!! De marsjerer oppover her nå, med fine fanene, flakser og bakser og vil inn her på utsiden 😀 Og lile Frodith løper ned og tar dem i mot 😀 Jeg så ikke konferansieren i hele tatt, det er så digert i Spektrum, og jeg er nesten litt blind selv innimellom…. så jeg så ingen konferansier 😀 Men vi hørte han 😀 Flink han 🙂 Vi satt nesten oppe under taket, så får ikke oversikt over alt. Nå skal jeg ligge under pleddet og spise god mat og sjokolade og satse på å bli i bedre form. 🙂 Store digre sommerfuglklemmer, på vei til deg <3<3

    30. Var det en merkelig konfransier der? En med briller og på tross av det var han nesten blind?
      Goooood bedring vakreste lille sommefuglen vår. Nå må du stelle pent med deg selv slik at du blir tipp topp i en fei. Fru Stussli sender bli-frisk-vipper i lange tog med fargerike faner mot Oslo og lille syke frodith! Hvis du titter ut vinduet ditt burde du snart få øye på dem 😀
      Stooooor lørdagsklem

    31. Moving On: På vei ut derfra i går, var vi litt trege, og fikk med oss at 4-5 av dem skulle gå hjem også… Og det var sikkert 4 av de 5 som var jenter faktisk 🙂 Moro 🙂 Takk. Jeg blir under pleddet 🙂

    32. Helge: Ja, jeg var syk i går også,men MÅTTE gå, hadde billett og ville ikke gå glipp av det. Så verre i dag. Men får holde meg under pleddet så blir jeg vel frisk. Spennende med matmarked, og oster blir nok foreldrene glad i også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    33. ja bli under teppe, bli frik og kos deg!!
      ja er mye liv og røre rundt desse gutta ( og de få jentene som blir utplukket)
      stillig retten og sletten =)
      GOOD BEDRING til deg =)

    34. Moving On: He-he 😀 Å ja, sånn tenkte ikke jeg 😀 Ha-ha. Det var lurt.. Det er mange som ikke kjenner til Military Tatoo, så det var derfor jeg tenkte jeg ville fortelle litt om det 🙂 Ja, det er veldig veldig fint å se på. Varte i 3 timer omtrent, full fart hele tiden. Og vi satt langt oppe i takhøyde omtrent 😀 Så fint at du er med der og hjelper 🙂 Og det er jo så kos å være med unger uansett så 🙂 Jeg blir under pleddet, selv om været er storartet. Her skal jeg bli frisk 🙂 klemmer <3

    35. Flotte bilder men trist at du ble syk idag. Fikk klipt meg idag, det var lang kø på drop-in på det første stedet, venta der i 20 min før jeg gikk ut og fant et anna sted hvor jeg kom til med det samme. Det var stort internasjonalt matmarked på tovet idag så jeg kjøpte to små runde bokser med fransk ost,Soignon Le Chevre – Fabrique en Poitou-Charentes, står det på begge så da må det være bra. Tenke at mor og far skulle få den ene, smakte hvertfall bra. Drar ditt nå og klipper plen. God bedring – Ha en fin lørdag.

    36. Nemi Rebella: Ja, det er mange som ikke vet hva det er, synes ikke det er noe rart jeg altså, måtte bare tulle litt med det 😀 Jeg har nok hørt det ordet,og sett parader i samme slengen, og fått det med meg litt på tv..for noen år siden. Men jeg er ikke noe INNI det for å si det sånn, var broren min som ordnet med billetter etc for mamma liker sånt 😉 Du skal også holde sofaen ja..ja vi får ligge stand by, til det løsner 😀 Jeg vil ikke bli VELDIG syk for å si det sånn, så jeg akter å ligge stille og rolig så det ikke blir noe VERRE ut av dette.. God bedringsklemmen til deg også, og alle andre varianter <3<3

    37. haha jeg trodde det var navne på studio du eventuelt skulle bli blekklakt på jeg!:)
      men ja så feil kan en da ta..
      skylder på at jeg er oslo innvandrer 🙂
      men så utrolig kult, garden er så stilig, og alle opptredner det har, er imponerende!
      Du må ha god god bedring og nyd dagenunder pleddet =)
      her skal jeg selv nå opp i en barnehage og hjelpe til med og selge kaker og div i kiosen, mens det er noe noe form for open dag, hvor alle i denne “grenda” eller hva en kaller et området i byn, kan komme og være i dag:)

    38. Må nok ærlig innrømme at “Military TATTOO” gjorde meg dritforvirra første gangen jeg hørte om det xD Så for meg en gjeng som tattoverte på hverandre til blekket spruta!
      Lørdagen skal tilbringes i soffan… Så kan vi krysse fingre og tær på at begge blir friskuser i løpet av helga ^_^
      Godbedringsklæmmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg