Jeg fant-jeg fant!! :-)

Jeg har funnet noe jeg tror er en skatt… 😉

Det er en mann, og ikke min egen mann en gang.. Men her er ingen grunn til å tenke på ugler i mosen, fnask i buskene eller annet sluskeri… 😉 For han jeg her har funnet har jeg ikke engang truffet… Å neida.. Her er en nyoppdaget, utruffet PERLE ved navn Lars Løken

I går var jeg som du kanskje vet på utstilling på et galleri i Moss, midt mellom en masse ærender jeg og mamma hadde. Og der på et bortgjemt loft sikkert  få har hørt om befant det seg de herligste bilder, helt i min gate… Lekende lett, og med noen hemmelige undertoner <3

Kunstneren Lars Løken er en ung mann som bor på Jeløya i Moss. 49 år og utdannet ved Einar Granum kunstskole. Født i Sarpsborg og vokst opp i Vennesla. Han henter mye av inspirasjonen sin fra området ved Jeløya der han bor. (Google)


(google)

Her er noen av bildene vi kunne kjøpe i galleriet i Moss. Noe var malerier og noe grafikk . Jeg vil nok aldri få råd til å kjøpe noe, men han er en kunstner jeg vil se MER kuns av, og finner jeg noen små nok bilde, r kan det jo hende en dag at jeg får råd 🙂 

 

 

 

 

Hvordan kunst liker du?

Skulpturer, malerier, foto? Annet?

Liker du best naturalistiske malerier eller NON-figurative malerier?

 


#kunst #anbefaling #bilder #maleri #kunstner #larsløken #gallerei #utstilling
43 kommentarer
    1. Helge: Ja, det vi har på veggene her er ekte kunst av sånn halv-ukjente kunstnere. Og de er bittesmå og de dyreste har vel kostet 350 kr eller noe. Keramikk og glassbilder.. Men det er hvertfall fra kunstneren selv 🙂 Jeg likte ALLE bildene til han Lars Løken 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. cathrinehenriksen: Nå er jeg i gang med sjokolade og tegning her 😀 Ja, jeg har tenkt at jeg kanskje kan ønske meg til 50-årsdagen av flere forskjellige, som kan gå sammen 😀 Ble ikke noe særlig handling bare en løpe t-skjorte, så tanken om løping er fortsatt her 😀 Klemmer flatere <3

    3. frustrertfrueihouston: Jeg er ganske lik deg, liker å se på mye forskjellig, men vil helst ha noe LITT moderne i huset, og gjerne litt figurativt også 🙂 Men alt-etende ute nesten 🙂 Så spennende med New Orleans da 🙂 Jeg skal i Nord- Marka i Oslo i helga og gå tur 🙂 Gleder meg til det 🙂 Kos deg med fredagen og med New orleans, ta med kamera 😀

    4. Flotte bilder laget av en dyktig kunstner. Likte best det første og det nest siste. Utrolige farger og brukt sikkert mye tid på hvert bilde. Malerier er fine men skulpturer er bra det også, burde kanskje investert i litt kunst, ikke for at det skal stige i verdi men mer og ha ekte kunst på veggene – ikke bare kopier.

    5. Flat Pippi svarer at ja det høres gøy ut med hjemme alene fest , det var Pippi nokså flink på før , haha 😀 Ja det burde absolutt være lov å ønske seg ett slikt bilde i 50 års gave 😀 Er jo stort å bli 50 , sånn er det i min familie i alle fall 🙂 Så er det veldig gøy med kunstutstillinger med all slaks kunst egentlig. Bortsett fra sånn frekke usmakelige greier da :p Kose deg med venninna di og kaffe og is du . Ja og ikke minst shopping <3 Høres ut som den perfekte fredag det :)) Pippi klemmer deg flat hun å , hahaha 😀

    6. Dette var fine malerier, de kunne hengt på veggen hos meg! Jeg liker best kunst som jeg kan se hva er, men så kan det godt hende at fargene i et nonfigurativt bilde treffer. Kommer nok an på humør og stemning. Weideman har noen bilder jeg har sans for, selv om jeg ikke har bilder av ham. Men jeg tror de må være litt moderne… Brudeferd i Hardanger er fint, men kunne ikke hengt hos meg. Men det er gøy å se ulike bilder på ulike galleri.
      Om noen timer drar jeg til New Orleans, kanskje det er noe fin kunst der? Får se hva vi finner. Nyt helgen 🙂

    7. elenita86: Ja, se der ble du satt på tegneideen 🙂 Jeg elsker å tegne til bloggen, men gjør ikke så mye i den gaten nå lenger. Malte litt oljemaling før, og fikk acryl-maling av en bloggvenninne, så jeg skal i gang igjen :-)Men foreløpig mest på bloggen. Men å se på utstillinger er moro. Jeg synes han kunstneren her var herlig 🙂 Likte stemningen i bildene 🙂

    8. Så herlige bilder! Jeg tegner en del selv. Da foretrekker jeg å tegne mennesker, dyr eller fantasy. Natur er jeg ikke så glad i tegne, tror de er fordi jeg ikke er så glad i å bruke farger. Lager ‘fargene’ med skyggeleggingen. Da syns jeg nesten det blir litt kjedelig å tegne naturbilder 😛 Det begynner å bli en stund siden jeg tegnet nå faktisk. Mon tro om jeg skal tegne litt igjen? 😛

    9. Hanne: Ja, det kommer veldig an på humøret. Og det må liksom gi meg en spesiell følelse også. Det gjorde disse med engang 🙂 God stemning i dem 🙂 lekende og glade, og litt mystisk også.. Håper det er bra med deg i dag? 🙂 Stor fredagsklem <3

    10. cathrinehenriksen: Å ja, teater og dans er så absolutt kunst!! Glemte det 😀 Jeg liker litt mer figurative bilder på egen vegg, og kan godt se ALT mulig på utstilling, for der er hele opplevelsen en annen 🙂 Jeg elsket disse bildene, og jeg kan jo ønske meg til 50 års dagen kanskje 😀 Denne fredagen har vært og BLIR fin. SKal treffe venninne etterpå, kaffe og is, og litt shopping <3 Og hjemme-alene-fest i kveld 😀 for samboeren skal bort. Ha en herlig fredag du også, skal du gjøre noe koselig :-)? Klemmer Pippi flat <3 🙂

    11. antiahobby: Jeg liker også kunst jeg forstår best, hvertfall om jeg skal ha det på veggen. Men å gå på utstilling, da kan jeg godt gå å se litt forskjellig 🙂 Jeg har små bilder hjemme, pga liten leilighet, og det er noe keramikk og glassbilder 🙂 Men et lite bilde av han her, skulle jeg gjerne hatt 🙂 Ha en flott fredag du også 🙂

    12. folkogdyriskogen: Ja, jeg er ikke noe voldsomt kunstkjenner jeg heller, men jeg liker å ha noe småtteri på veggene, og det er småtterier altså 🙂 For jeg har så liten leilighet 😀 Disse bildene han hadde laget fantes i LITT små bilder, men de kostet likevel 9000 kr, maleriene hvertfall. Men jeg likte de GODT Ha en fin dag 🙂 klem <3

    13. For ett talent han karen der hadde da :o) Håper du vinner masse penger å får råd til å kjøpe noen bilder av han , ja for det var mange fine <3 Når det kommer til hvilken kunst jeg liker så er det ganske mye i grunn alt fra dans , teater og til dikt for eksempel .For det er jo litt kunst det å på en måte 🙂 Å elsker også stilige skulpturer :o) Jeg kan i grunn like begge former for malerier jeg , kommer helt ann på bildet :))
      Nå får du ha en aldeles herlig fredag og helg Frodith <3 Stor og god Pippi klem <3

    14. Nydelige bilder 🙂 Jeg liker kunst som jeg forstår, helst de jeg lager selv he he 🙂 Bodd i leilighet, og der var det ikke plass til mere enn noe fotografier, og et par andre bilder, på soverommet har jeg puslespill bilder. Når all oppussingen i utleiedelen er ferdig, gleder jeg meg og begynne og lage og male ting som jeg elsker og gjøre, og nå har jeg plass til og få noe av det inn i huset, og ikke minst en stor plass og drive på og lage alt 🙂
      Ha en flott fredag 🙂

    15. Jeg liker litt forskjellig 🙂 Men er nok foto jeg er mest fordypet i…Men har ikke fordypet meg så mye i kunsten som jeg burde, så har ingen favoritt 🙂 Er nok en del av meg som kanskje trenger å våkne litt det der.
      Kjempefine bilder og skjønner godt at du vil se mer av han 🙂 Klem <3

    16. Lisbeth Pedersen: Ja,jeg kunne hatt alle disse på veggen, samtidig 😀 Så kos med grilling da. Jeg skal ut på tur i helga, i skogen 🙂 Håper vi får pent vær alle sammen 🙂 Ha en herlig fredag Lisbeth <3 klemmer <3

    17. Marit: Ja, jeg har ikke akkurat noen kjente kunstverk på veggene jeg heller. Jeg har bittesmå bilder, i en liten leilighet, og vi gidder ikke bruke MYE penger på kunst nei. Det dyreste jeg har kjøpt koster vel 350 kr, små da som sagt 🙂 Og jeg liker det sånn. Men de bildene her var så NYDELIGE og ga meg en så god følelse 🙂 Skulle gjerne hatt 🙂 Ha en flott dag 🙂

    18. Jeg liker nok best naturalistiske bilder, og disse var jo kjempefine. Her i huset er det ikke så mye kunst på veggene akkurat, bortsett fra en Nupen og et Sol Nodeland som jeg har vunnet i kunstforeningen, og et maleri av mammas barndomshjem som jeg har arva … Ellers er det fotografier, og noen av dem er mine egne. De er billige de!! Selv om jeg kommer fra nabobyen til Vennesla. :o) God helg!

    19. Å det var nydelige bilder, jeg kunne godt hatt de hengene på veggene mine.
      Jeg liker egentlig litt forskjellig type malerier, er litt sånn at jeg vet hva jeg vil ha når jeg ser det.
      Nå må skal jeg ut å handle litt grillmat, for om været holder, så blir det grilldag på søndag sammen med mange andre 🙂
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    20. Annebe: Ja, jeg falt så pladask, med en gang jeg kom inn i rommet 🙂 Herlig stemning liksom, kunne nesten høre lyden i dem også 🙂 Ha en kjempefin helg du også Annebe <3

    21. Enig i at det var noen helt fantastiske bilder. Jeg liker ulike typer malerier, men tiltrekkes ofte av bilder jeg føler det er en slags rolig stemning i….God helg!

    22. lulltove: De kostet 7000-8000 for de helt små, og jeg ser meg ikke råd til det. Men kanskje en gang….Jeg klarer ikke å angi mål.. men om du googler på Lars Løken så hadde han en side, og der står nok målene også 🙂 Grafikken var billigere enn maleriene 🙂 Jeg elsket disse bildene 🙂 vil gjerne ha et 🙂 Klemmer <3

    23. Min matgale verden: Ja, jeg skulle gjerne hatt flere av disse 🙂 Også hun som hopper, fordi jeg VET det går bra 🙂 Lars Løken har lovet det, det ser du vel ;-D Ja, her falt jeg pladask <3 Ha en fin fredag min venn 🙂 Klemmer <3

    24. Fru Stussli: Ja, nydelige, rett og slett <3 Jeg elsker stemningen 🙂 Enig i det med kunst, synes det er gøy å se på mye forskjellig, men vil ha noe jeg forstår på et slags vis, på veggen hjemme. Kose deg på sykkeltur, og på lunsj med hr Stussli <3 Fredag er best <3 klemmer på alle kanter <3

    25. Så nydelige. Sånt kunne jeg og gjerne hatt på veggen. Men ikke det bilde der jenta hopper, for hun kommer til å skli på den sorte stenen hun lander på…og hun kommer til å slå seg….. Håper ikek de andre barna har gått hjem, men er der for å hjelpe henne… Aldeles nydelige, og artig med de grafiske formene innimellom alt…en slags signatur på en måte…nå må jeg løpe på jobb, på en fredag 🙂 klemmer

    26. De bildene var nydelige!! Likte veldig godt stemningen i dem.
      Jeg tror jeg liker det meste av kunst… Jeg liker figurative bilder best. Dvs hvis jeg kjøper kunst/bilder er det figurativ, men jeg synes non-figurativ kan være morsomt også.
      I dag skal jeg dra på sykkeltur og spise lunsj ute sammen med Hr Stussli. Fredag er en deilig dag!
      Ha en strålende fredag fineste frodith
      Klemmer i bøttevis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg