Askepott og Lillemus-Mei- en herlig versjon for voksne og barn ;-)

Bjørn Endreson skrev Askepott og Lillemus-Mei, et skuespill, i 1960. Det har blitt satt opp på  teaterscener all over… Men den klart mest sjarmerende versjonen er laget i dukketeater. Og om du er i 40-årene så husker du denne gikk på TV. Handler om Askepott, en mus som heter Lillemus- Mei, en rotte som heter Pillevekk og stessøstrene Tutta og Mathilde….  De holder på med tykke-piller og slankepulver osv…. På slottet er såklart prinsen som vanlig,og en hel haug med kokker som har mye å gjøre 😉

Hysterisk morsom også for voksne 😉 Så om du mangler noe å gjøre i kveld: 

Enjoy! 😉

 

 

Har du sett Askepott og Lillemus-Mei tidligere?

Liker du dukketeater? 😉

 

 

#dukketeater #Askepott #underholding
25 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, og jeg er jo bare redd hester… og edderkopper.. og rotter i søppelhuset.. og å holde forelesninger… men ellers er jeg ikke redd for noen ting 😀

    2. cathrinehenriksen: Nei, skjønte det 🙂 Bare et tips til en gang du kjeder deg 😀 Nei du er vel ikke redd for NOENTING 😀 Som meg… ;-D

    3. cathrinehenriksen: Hvis du kjeder deg en dag, ta en titt på denne, den er hysterisk morsom 😀 ikke skummel som Pompel og Pilt Ha-ha Klemmer på alle kanter <3

    4. Tattavkvinnene: Du burdde se denne 🙂 Helt herlig, og ikke noe skummel 🙂 Men du trenger litt tid 🙂 Ha en fin dag Sara 🙂 KLemmer <3

    5. Oi, dette har jeg ikke hørt om før! Synes sånne dukketeatere kan være på grensen til skumle av og til. Pompel og Pilt skjønner jeg godt at barn ble skremt av da det kom ut! Men Pernille og Mr. Nelson var kanskje ikke like ille. 🙂 Men det kan jo være litt gøy også da, disse dukkene er jo som regel litt av noen personligheter! 🙂
      Morsomt at det var samme dame som presenterte barne-tv den gangen som da jeg var liten ^^

    6. Tante Jul: Det tror jeg! 😀 og de to søstrene løper rundt og roper: TUUUUUTTA!!! Maaaaathiiiilde!! Askepott-hent tykkepillene mine!! osv 😀

    7. Fru Stussli: Nei, du er bare ungfolen du vet du 😀 Det er noe annet med denne kråka 😀 Ha-ha… Neida, men du ligger noen år etter i barne-tv-er i det minste. Denne var kjempmorsom, og jeg var litt stor når jeg så den.Men lo like mye…Slankepulver og tykkepiller og Pille-vekk, sikker på Emma ville likt den også 😀 Jeg husker jo også de andre, ikke så mye Gullars faktisk… da tror jeg at jeg hadde sluttet LITT med barne -tv 😀 Hi-hi.

    8. Nope. Husker ikke og tror ikke jeg har hørt om. De dukkene jeg hadde et forhold til på tv var Tittentei, Gullars, Teodor og et svaaaakt minne av Colargol 😀
      Stoooor nattklem

    9. Hanne: Du burde se den 😀 Har du hørt om Pompel og Pilt og alle de dukkegreiene, som vi over 40 vokste opp med? 😀 Dette er en av disse… men den er IKKE skummel bare veldig morsom, tenk tykkepiller og slankepulver og en rotte som heter Pille-vekk da 😀

    10. Good one! 🙂 skla se på det til uke eller noe da:D
      kanskje jeg skal få streama det over på mobilen, så kan jeg se det på flye på torsdag! haha

    11. ja jeg turte ikke opne den en gang, tenkte med et at det var pilt og pompel fakter!! haha!
      men ja, da skal jeg ta de en dag jeg kjeder meg og har litt ekstra tid til overs!:D

    12. Nope, har aldri hørt om dette der en gang må jeg faktisk innrømme!
      foreldrene mine prøvde og inntrodusere pilt og pompel eller hva de nå heter en gang for evig mange år siden.. men det var så kanon skummelt at jeg tror søren meg jeg har traumer ennå!! hahhaha!!
      Barnetv var jo skummelt for 40 år siden!! hahaha

    13. annebe: Ja, ikke sant 🙂 Jeg tror jeg så denne dukkefilmen når jeg var litt større første gangen, og det var like stas som alt annet på TV på den tida, barne-tv eller ikke,jeg lo så jeg grein omtrent:-D

    14. Husker den ja…Tv er ikke lenger ,hva det en gang var…gleda oss jo til “alle” program..
      Dukketeater kan være veldig bra …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg