Fire fnisende fugler med freske fraspark ;-)

Du som leste innleggene mine i helga, vet jo at jeg fryktet å bli en RIMELIG   fuktig fugl  på vår vei til Kikut-stua, hvor jeg skulle tilbringe lørdagen med en tre andre fjærkre..

 Som du har forstått ble det ikke fire fuktige flaksende fjærkre som ankom Kikut, men en helt annen hønseflokk…  Etter en  litt små-disig start, sprakk skyene opp, og vi fikk deilig sol hele veien til Kikut, så litt småstekte “vinger” kan vi vel heller sies å ha pådratt oss 😀  Humøret var på topp, og jeg skal LOVE vi hørtes ut som fire fnisende  fugler med freske fraspark, der vi føk gjennom skogen…


Mammaen til LIlle -Supermann, Frodith, søsters og hennes venninne før start, ved Sognsvann

 


Litt forsiktig morgendis…


Veldig stille og klart om mårran…når vi satte avgårde i halv ti-tiden.


Utrolig grønt og fint nå…og før resten av verden hadde våknet, var det stille og fint oppover i marka..

 


“Ein skigard kankje vara evig veit du….”  Her ved Ullevålseter…

 


Noen fugler er enda mer friske en oss på mårrakvisten…og står på for å få i seg frokost liksom… 😉

 

Vakkert ved Skjærsjøen, når vannet er blikkstille, og sola skinner.


Søsters og hennes venninne. 


Meg og min vennine <3


Fortsatt freske i frasparkene…


Og vi går og vi går… Her var luftfuktigheten høy, selv om sola skinte, alt strevet med rette-tangen før jeg dro kunne jeg bare spart meg…Liknet mer og mer en sau etter som timene gikk 😉


Herlige planter på veien.. Og de ER så grønne, ingenting redigert av disse bildene 🙂 Vet du hvordan planter det er?

 


Noen hadde satt fra seg sykkelen på et litt RART sted…og der hadde den nok hengt i noen år…. 

 

Så var det Hønse-frikasse som du husker… Selv om vi ikke ble KOKT akkurat i dette vannet 😉 16 grader

 

Slik ser hytta ut, plass til 62 overnattende, treretters-middag og frokost dagen derpå og kanoutleie. Kjempefint sted med god standard.. Det skal innrømmes at frasparkene var LITT mer trippende søndag…enn på lørdag… Ikke fullt så mye hønse-saft i dem…

 

Men nok futt var det i oss til å lage litt ablegøyer på hjemveien  : De tre bukkene bruse kom selvfølgelig over brua denne gangen også 🙂

 

Søndagen var full av vann… Det regnet en del, og det jeg ikke hadde av vann i luggen og absorbert i krøllpermanenten 😉 , det var i skoene som jeg hadde plumpet i myrstien med 😉 Men hva gjør vel det når humøret er på topp, og jeg er full-ladet til en ny uke <3 

 

 

Lar du været styre om det blir tur eller ikke?

Har du overnattet på DNT-hytte eller tilsvarende?

Liker du best fjell eller skog om du skal gå tur?


#tur #energi #lading #energi #friske #ro #stillhet #skog #vann #humor #glede
65 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Neida, jeg har bare skjønt at det måtte gjøres om til 600 x800 i paint… det er bare det som står i forklaringen…Og så skjønte jeg ikke at det trengtes TO steder liksom 😀 Men nå er jeg fornøyd 🙂 Og takket være deg gjorde jeg noe med det 😀

    2. Så bra du fant ut av det! Siden du snakket om px den gangen vi pratet om det trodde jeg det var i bildeopplasteren du mente x) Men det er bra det ordnet seg i hvert fall. Nå er bildene kjempestore og fine 😀 Hura!

    3. Tattavkvinnene: Ja, nå har jeg ordnet med størrelsen, jeg hadde jo ikke skjønt at jeg måtte stille om I BILLEDOPPLASTEREN, jeg skjønte nesten ikke hva de mente når de forklarte en gang. Det tallet som er forhåndsinnstilt der (400) har liksom gått meg litt hus forbi 😀 Men nå vet jeg 🙂 Så nå er ALT stort 😀 ha-ha- Jeg elsker fjellet, men skogen er nærmere 🙂 Så det blir litt av hvert .-)

    4. Oi, nå var jo bildene dine store og fine! Har fått fikset det med størrelsen? 🙂
      Det frister i hvert fall veldig med en tur av å se disse bildene, du har fanget noen fine øyeblikk 😀
      Jeg blir nok litt påvirket av været om jeg skal på tur, i hvert fall hvis det hølj-regner. Da blir nok stemningen litt laber. Men det er jo en fin regel å leve etter at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær! 🙂
      Når det kommer til skog vs. fjell så må jeg si fjell. Av den enkle grunn at det ikke finnes padder der 🙂 Men det er veldig fint i fjellet også da, en helt annen opplevelse enn å gå i skogen 🙂

    5. Antiahobby: Ja, du burde ta en sånn tur 🙂 Hvis du har noen jenter du liker å dra på tur med,, er det toppen. Man får liksom gjort ALT. Pratet, ledd, trimmet, spist, sovet, badet osv. 🙂 Herlig. Og regnet fikk vi heldigvis bare på hjemturen 🙂

    6. Bra dere hadde en herlig tur 🙂 flotte bilder. Aldri vært på noe sånt før. Etter og sett bildene dine og du fortalt frister det og dra på en sånn tur 🙂 Været pleier ikke stoppe meg. Synes det er godt og gå i regnet og komme inn i god og varm hytte etterpå 🙂

    7. Engla: Ja, gøy med sånne ande-bilder, han styra på, om igjen og om igjen 😀 Skikkelig ivrig på noe der nede ;-)Ja, jeg kan tenke meg du også hadde likt deg på en sånn tur. Mammaen til ille supermann hadde også en herlig tur 🙂 Og Supermann var hjemme 😀 Snart fri igjen 🙂 Stor klem fra meg til deg min venn <3

    8. Lisbeth: Å nei, jeg tenkte du kanskje var litt bildame selv jeg 🙂 Men skjønner den biten med det sosiale altså, og mye begynner man å like litt selv om man i utgangspunktet ikke likte det så mye først 🙂 Jeg har ikke badet i Norsk vann på mange år 😀 Men nå var det veldig deilig, fordi vi var så svette og slitne, og det holdt kanskje 16 grader 🙂 FJellet synes jeg også er veldig deilig 🙂 Midt inni marka her også var det stille og rolig, foruten kaklingen vår da 😀 Hi-hi 🙂

    9. Wow, for noen nydelige bilder og for en herlig gjeng <3
      Herlig det bildet hvor anden har rompa til vers 🙂
      En sånn tur hadde nok absolut vært noe for meg også 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en riktig god natt min venn <3
      Stooor god klem til deg fra Engla

    10. For en herlig tur da 🙂 og masse flotte bilder av spreke damer.
      Men hutte-tu den badingen er jeg litt for pysete til 🙂
      Ellers liker jeg veldig godt å gå tur i fjellet, stille og fredelig.
      Men nå som min mann er blitt veeeldig bil-gal, blir jeg med han. Der trives jeg med det sosialet, men jeg er ikke noe bil-frelst 🙂

    11. annebe: Ja, vi koste oss masse 🙂 Deilig med noen sånne helger midt i året, hvor man ikke har FERIE, men gjør en liten ferie ut av det likevel 🙂 Da får jeg litt ekstra energi 🙂 ha en fin kveld 🙂

    12. Så mange artige og flotte bilder, og dere ser ut som en gjeng “freshe”damer som vet å kose seg !

    13. cuskima: Uff, men du virker LITT mer i glad-lune, og orker være på bloggen, DET er bedring 🙂 Makes me happy 🙂 Klemmer i lange baner, og god bedring 🙂 <3

    14. OMG eg hoster ja ikkje KOSTER hahaha
      er jo også litt allergi ikkje sant og da blir nesen ektra dum, tett og vel -lekk 😛
      blir lite tur nå,men skal ha folk her på å se på et skap så eg må slepe ting fra gangen for eg orker ikkje løfte 😛
      klemmeting <3<3

    15. cuskima: Ja, hvis man får vondt så skal man jo ikke, man skal kose seg :.-) Og sånn som det er med deg nå om dagen så skal du kun gå tur i leiligheten ;-D He-he, KOSTER som en elefant eller HOSTER 😉 Stakkar deg, nei du er ikke med i fugleflokken nå akkurat…mer elefant-flokken da sikkert. Stakkar snabelen.. trøste og kos og stor klem til deg <3

    16. været styrer om eg orker gå tur, handler om bena mine om de stivner eller ei -og det å bli kald er heller ingen fordel for persillebladet meg hahahaha
      så ut som en deilig tur for hønseflokken eg ligger med nesen i en klut og koster som en elefant snabel sier datteren min eller var det snytingen kanskje?

    17. Helge: Haukeligseter var noe av det flotteste jeg har sett, jeg har også vært der. Skikkelig luksus. OG vært der ved Beseggen. GJendesheim. Det var ikke så kaldt i vannet der på Bjørnsjøen 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    18. frokenfjeldberg: Ja, du likte nok alle F-ene 😀 Hi-hi. Var en herlig helg altså 🙂 Helt fantastisk faktisk ;-D Og mye trim og deilig natur, bade i vannet og virkelig nyte livet 🙂 Stor klem til deg også <3<3

    19. frustrertfrueihouston: Jeg gleder meg til å se bilder fra DIN tur jeg 🙂 Vi hadde en herlig tur. Jeg har ikke badet i vann i Norge på et par år… Og aldri før juni…ikke siden jeg var 25 eller noe 🙂 Så nå var jeg fornøyd 🙂 Ble litt våt, men fort tørr igjen når jeg kom hjem 🙂 Ha en fin kveld,nå er det middag her snart 🙂 KLemmer <3

    20. Nemi Rebella: Ja, her har vi plasket og trasket og sparket fra 😀 Og hatt det riktig så fint i den norske naturen 😀 Det var SÅ grønt rundt i skogen 🙂 Og hønsfrikasseen var nok litt kald, men når svette høner ankommer hytta, VEEELDIG svette… ja da var det bare deilig 😉 16 grader. Ja, da var jeg litt ladet i dag tidlig, men batteriene trenger fort lading igjen… nymotens batterier 😀 KLemmmer på alle kanter <3

    21. Har sovet på DNT-hytter flere ganger bl.a Haukelikseter og den som ligger når du skal gå Besseggen + Finesehytta. Fine bilder, dere møtte vel mange tenker jeg. Nordmarka er suveren har gått fra Stryken til Songsvann 3-4 ganger så det er fint der Tenker at jeg tar årets første bad denne uka. Venter til onsdag/torsdag og etter da er det sommer. Ha en fin kveld.

    22. Moving On: Ja, herlig 🙂 Både koselig og morsomt liksom 🙂 Mye sol og en del regn 😀 Nå har jeg akkurat kommet fra jobb 🙂 Fiskegrateng og potet, og bare sofaen etterpå. Var full-ladet i dag tidlig… men batteriene i dagens samfunn må lades fort igjen ;-D Ha-ha

    23. For en herlig tur, med flotte turbilder! Og skikkelige vikinger er dere som badet i 16 grader, men sikkert forfriskende etter turen opp det. Jeg har aldri overnattet i sånne hytter, og er nok litt væravhengig når jeg skal ut. Men er turen planlagt, med flere er det lettere å gå uansett. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær! het det i en reklame for mange år siden.
      Jeg har hatt en fantastisk helg i New Orleans, kom sent tilbake i går kveld, så det er bra det er fridag her i dag -Memorial Day. Men torsdag har vi ikke fri, som dere i Norge. heller ikke ekstra pinsefridager. Nå må jeg samle tankene fra helgen og snart legge ut litt bilder, men først må jeg ha frokost! Ha en fin dag 🙂

    24. Så herlig tur! Hahahaha, det var først nå jeg så at det var flere freske fraspark innpå bloggfeeden min xD
      Den hønsefrikkaseen ville jeg nok trøska inni mikroen, for det så bittelitt kaldt ut o_O
      Nudelig oppladninghelg det der snuppa!
      Klæmmabakogfrem <3

    25. Hihihi det er akkurat sånn det skal være på tur.
      Godthumør med fnising og knising! Perfekt!!
      Ser ut som det var en fin og bra helg det derre!:)

    26. ladyaugust: Ja, var helt herlig. Badet var fatisk deilig, for jeg var svett som en gris da jeg kom frem 😀 Jeg hadde mest sunt snop oppi der altså ;-D Du vet hva det betyr 😉 og så har jeg jo gått 3 mil til sammen, og sikkert svettet flere kilo 😀 Så nå er jeg DEN modellen liksom 😉 Ha-ha 😀 Snart hjemme nå. Dagen startet litt sånn som jeg ikke liker.. men jeg overlevde 🙂 Nå vil jeg ha is <3 klemmerflatere <3og lengre 😀 hi-hi

    27. Herlige damer, tur og bilder. Kunne tenkt meg slike turer. Må bare kapre noen venner og finne et fint sted. Eller ovetale mannen min til en slik tur:)
      ha en fin uke:)

    28. cathrinehenriksen: Hvis man drar med DNT, til kobberhaughytta får man nesten samme opplevelsen, men halvparten av prisen. Men det er bedre standard på kikut, og skikkelig goutmet-mat. Det føles veldig verdt det 🙂 kosemose 😀

    29. ååå så fin tur dere har hatt 😀 Og riktig såå tøffe som bader tilogmed, DET gjør ikke jeg for nå har jeg lært at huggormen tilogmed biter i vann, fysjiten altså!! Jeg haaaaater orm. Den hytta så jo kjempekos ut 😀 Hadde du noe snooop i den sekken din eller? DET ville jeg hatt altså, masse snop og ikke mye annet :DDDD Ha en nydelig dag søte søs <3 klæmmeflatoglænge 😀

    30. cathrinehenriksen: Det kostet 1070 kr eller noe sånt 🙂 Altså “hotell”-overnatting, 3-retter, og frokost og matpakke 🙂 Klemmer i vei <3

    31. cathrinehenriksen: Ja, i dag har jeg strøket sauen 😉 Den ble MYE finere glatt! 😀 Det er absolutt et sted å anbefale oppi der altså, ikke FOR langt. Og du får 3 retters middag hvis du bestiller rom sånn som vi gjorde. Og frokost og matpakke dagene etter. Sengetøy på stedet. Så man slipper ta med mye ting om man ikke vil 🙂 Fred og ro, og veldig idyllisk 🙂 Ja, vi ønsket jo ikke akkurat regn vi heller. Men vi var så heldig med lørdagsværet, så vi var skikkelig fornøyde med det, og da var det ikke så farlig om det regnet i går. Vi skulle jo bare hjem 🙂 Ha en god start på uka du også 🙂 Stor klem <3

    32. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, det var skikkelig moro, nå er det ny tur i slutten av juni med en annen gjeng, til samme sted 🙂 Mye kos i vente når sommeren kommer 🙂

    33. Mamma til 2: Ja, fire fine fugler ja 😀 Langs strutse-stien 😀 Ja, man må gå når man har fri, kan ikke tenke på været egentlig. Det finnes regnklær liksom 😀 Ja, det er ikke så mange DNT-hytter akkurat ved sjøen, men i fjellet eller skogen, så da spørs det 😀 Ja, mange på Kikut-stua på vinteren, var 40 der nå i helga også, så ikke helt fullt med en del folk ja 🙂 Ha en herlig mandag du også, nå må jeg ut i været 🙂 Gå på tur HJEM 😀 Stor mandagsklem til deg også <3

    34. Himmel og hav for en flott natur og så stille vann , veldig idyllisk dette da :o) Å jeg ser dere har hatt det koselig ja , litt ablegøyer må til , hihi ….morsom permanent du fikk der ja , hahaha 😀
      Håper håret ditt er blitt rett igjen i dag da ….Elllers var det snodig å se en sykkel oppi ett tre ,haha ;-D Mye rart man skal se ja :o) Jeg tror jeg kunne ha lyst på en fjelltur jeg , for det er såååå lenge siden sist :o) Jeg har overnattet på små hytter , men ingen stor slik som denne da 😉 Å jeg er vel av typen som lar været styre litt , haha ….Liker at det er sol ute hvis jeg skal på tur , i alle fall ikke regn 😮
      Ja du får ha en super start på uken i dag du <3

    35. Hei på deg snuppings 😉 Fire fine fugler på tur – den ‘grønne planta’ er en bregne og heter Strutseving, hi hi, der var det noen med fugl igjen 😀 Været styrer ikke vår turgåing, må gå når vi har fri vettu og da i skogen 🙂 Vi bruker å gå på ski til Kikutstua hver vinter, også i år med pulk. Tar en lang hvil før vi setter nesa hjemover, men har aldri overnattet på en DNT hytte, men kanskje en gang 😉 Ha en superb mandag, nå skal jeg movere retning jobb, Storetassen har hytteskrekk hvis den ikke ligger ved sjøen, he he. Mandagsklem fra meg til deg <3

    36. ~Thessa Braathen~: Ja, nå er jeg full-ladet, og det trengtes 😀 Deilig. Ha en herlig dag Thessa , håper du skal noe kos 🙂 klemmer <3

    37. Livsrom: Ja, litt spreke, ikke sant 🙂 Både gampet i vei, OG badet 🙂 Fine bregner, og så grønt. Jeg har ikke redigert NOE i innlegget, det var VAR så grønt overalt. Vi hadde bestilt og SKULLE på tur uansett 🙂 Ha en flott dag Liv, du blir vel å se noe sted resten av uka? 😀 Klemmer <3

    38. folkogdyriskogen: Det var SÅÅÅ deilig altså, og man burde gjøre det mye oftere egentlig 🙂 Men jeg har en til på planen jeg 🙂 om 4 uker igjen, samme sted 😀 Og masse fjellturer til sommeren. Jeg tror dette blir en bra sommer, med mye forskjellig. DNT er jo veldig billig, spesielt om man har medlemskap. Jeg går nok mest ut hvis det er sol, eller uten regn i det minste, men her hadde vi bestilt så vi skulle ut uansett 🙂 Og sånn er det jo mange ganger, og det er bare å ta på seg regntøy å gå i vei. Ha en fin dag du 🙂 klem <3

    39. martea: Ja, det var fnise og kakletur 😀 Blir ofte det med venninner 😀 Og deilig med trim samtidig og naturopplevelse 🙂 Ha en herlig mandag du også 🙂 Klem <3

    40. miastorp: Ja, det er mange som sykler. Kanskje flest som sykler egentlig 🙂 Ja, det var veldig fint at det ble sol, og ikke regn som jeg trodde utifra værmeldingen for lørdag. Vi ble gledelig overrasket, så derfor kanskje ekstra store glis 🙂 Og i går var det jo hjemoverturen, ikke så ille med litt regn da, jeg skulle jo HJEM 😀 Og varmt var det også, varm-regn .-D Helt greit 😉

    41. Fru Stussli: Ja i går var vi så våte atte 😀 Men det var greit når man går hjemover, da er man liksom litt ferdig 😉 Jeg hadde sko fulle av vann og så ut som en litt pjusk kylling da jeg kom hjem 😀 Med krøllpermanent 😀 Ha-ha Du kan ta Ole Brum 😉 Jeg liker også begge deler 🙂 Dere får vel en sånn torptur igjen en annen gang 🙂 Når været er som best <3 Ha en strålende dag min venn <3 Klemmerflat og litt til <3

    42. Min matgale verden: Ja, jeg føler meg steintøff som badet 🙂 Men det var faktisk ganske deilig etter å ha svettet litt 🙂 Ja, jeg skjønte du har hatt en herlig tur også 🙂 Vi har kost oss med hyttelivet begge to 🙂 Ha en herlig mandag min venn, med eller uten streik? 🙂 Klemmer <3

    43. Det var spreke damer, det!!! 🙂 For noen herlige turbilder:)
      Plantene du viser er en type bregner som er i ferd med å folde seg ut…tror jeg. De var kjempestilige der de stod.
      Jeg må innrømme at jeg (pysa;)) er ganske avhengig av fint vær for å legge ut på tur;)
      Ha en strålende ny uke, Frodith:)
      Klem<3

    44. God mrogen fordith 😀 Så ut som en helt herlig tur ! <3 Flotte bilder ! 🙂 Blir helt tursyk her jeg sitter! Og sola skinner i dag, så blir nok en tur på meg i dag ja! 😀
      Jeg liker å gå i både fjell og skog jeg 🙂 Savner fjellet litt..Så må nok bli flinkere til å gå i fjellet. Her har vi jo vakre trømborgfjellet å gå i . Har ikke overnattet i no DNT hytte..Men har hatt det i bakhodet, at det skal jeg gjøre en gang eller 10 i tiden 🙂 Prøver å ikke la været styre for mye..Måker meg ut uansett som regel..Så lenge det ikke er storm eller tordenvær 🙂
      Klem <3

    45. ååhhh….. Det så kjekt ut, en skikkelig kakletur “With the Girls”. Det virker som ganske så fin plass dere gikk, å mange fine bilder. Så koselig.
      Ha en fin mandag søte deg. Klem <3

    46. Ja jeg har vært på samme tur men vi sykklet og fisket i stedet 🙂 veldig fin tur. Kan se dere koser dere masse 🙂 og turen blir bedre med sol og varmen men det handler om å gjøre det beste ut av ting. Skal man la været styre får man aldri gjort noe 🙂 klem <3

    47. Dette så skikkelig herlig ut! Spesielt badet da dere kom frem 😀 Sprekeste damene!!
      Vi droppet turen vår i helgen nettopp fordi himmelen åpnet seg og tømte regn over oss. Så vi satset på svømmehalltur i stedet. Dessuten har jeg bygget et helt hotell på en helg..
      Usikker på hva jeg liker best. Skogen er vakker og fjellet er vakkert. Kan jeg ta en Ole Brum? Ja takk, begge deler?
      Ha en fortryllende dag snilleste frodith
      Mange mandagsklemmer <3

    48. Sånn herlig tur da. Også badet!! Brrrr….. Men sikkert godt etter en svett marsj. Fint sted. Vi overnattet i en turhytte på hardangervidden. Koselig! Ha en strålende mandag min venn. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg