Helt “sjef” i lyset.. ;-)

Hva er det som faktisk BARE finnes når det er LYS?? Jeg regner med noen vet hvor jeg vil? For du som har kjent meg en stund, vet jo at jeg er over middels opptatt av skygger…Og det er faktisk en ganske fascinerende ting, at det finnes noe som KUN eksisterer om det er skikkelig lys. Så lenge det er en lyskilde, sol eller en lampe, så finnes skyggene. Men om sola forsvinner så er skyggene ikke der… Eller kan det hende at de fremdeles ER der? Bare at vi ikke SER dem? Hva tror du? 

Mye rundt oss er helt avhengig av sola eller lyset. Skyggene er en ting, og fargene er en annen. Hvis det er helt mørkt rundt oss, så har tingene heller ingen farger… I mørket er alle katter grå osv… Når lyset treffer noe, så dukker både fargene og skyggene opp. Mange filosofer har tenkt på disse tingene, og jeg tar meg av og til en runde og filosoferer litt jeg også 🙂

Når jeg er på skygge-jakt… er jeg nesten som en jeger…Jeg sniker meg innpå byttet, står i ro….helt til de har blitt trygg på meg…kanskje nesten ikke merker at jeg er der lenger…. Og så “skyter” jeg løs 😀

Men av og til vil de uskyldige “ofrrene” for min jakt SLETT IKKE stå i ro og la seg “skyte” så da må jeg trå til selv om det skal bli noe “skutt”… Mena trenger litt lys og en flate av ulik struktur, og så kan det bli mye spennende 🙂

 

Fine urbane uttrykk…. laget av nedgangen til T-banen ,og lyset som faller inne der..

En bom og en Frodith…

Skyggene kan bli veldig korte mot en trevegg…

Det skal bare LITT lys til… så er denne skyggen helt SJEF… 😉

Noen skygger blir veldig lange, på en liggende flate, i landlige omgivelser..

 

Så skyggene er altså helt “sjef” i lyset, men finnes altså ikke når kvelden kommer… 😉

 

 Tror du skyggene finnes i mørket?

Tar du bilder av skygger?

 

 

#skygger #lys #foto #bildejakt #motiver
44 kommentarer
    1. så stillig det bildet hvor det bare var litt skyggepå var!!
      aner ikke hva jeg tror om skyggen, den er der.. sniker seg innpå meg når jeg er ute å går i mørke og det bare er gatelys der.. haha skvetter like MYE hver gang ( nesten) den kommer snikende opp på siden av meg, og skal plutselig være forann og ikke bak meg!! haha

    2. cuskima: Ja, det blir nok bra om ikke så lenge, jeg gidder ikke henge meg FOR mye opp i det jeg er gretten for, jeg jobber i MOT det i stedet for 🙂 Snart helg 😀

    3. foreignerat50: Ha-ha, håper den er lengre enn meg 😀 Jeg har en lang skygge innimellom,men jammen meg er den kort av og til også. Ja, se etter skyggen din. Moro. Og det er mange andre fine skygger også 🙂

    4. cathrinehenriksen: Hi-hi, LITT tålmodighet må man ha, og om ikke lenge skal jeg jo ha skyggekonkurranse på bloggen min, bildekonkurranse altså…så da må du legge deg i hardtrening 😀 Stor god klem til fadder-Pippi 😉 <3

    5. Jeg ser at alle kommentarene mine i dag har blitt anonyme, så nå har jeg vært litt rundt og gitt beskjed. Tror det er I-paden som tuller det til av og til, for det skjer ikke når jeg bruker pc. Skal prøve å bli flinkere til å virkelig sjekke at adressen min står oppe når jeg svarer, for jeg synes det er greit at folk vet hvem som kommenterer. Takk for at du ga beskjed. Her er det oversvømmelsesvarsel på veiene i ca 7-8 timer til, for regner gjør det enda. Våte klemmer fra Houston <3

    6. frustrertfrueihouston: Nei, jeg vet og jeg kjenner deg igjen 🙂 Jeg så du var annonym et annet sted også, husker ikke hvor, kanskje hos Midtlivskrise eller noe…?

    7. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir anonym, så jeg prøver igjen. Takk for at du gir meg beskjed. Jeg får prøve å huske å sjekke at adressen min står fremme når jeg svarer. For det er meg, ja. Og jeg er ikke redd for å gi meg til kjenne. 🙂

    8. cuskima: Ja, jeg liker å tenke litt på sånne ting, samtidig mens jeg holder på 🙂 Så koselig at du liker bildene mine cuskima, det var godt å høre på en dag som denne. Litt smågretten kjenner jeg 😀 Men dette hjalp <3 Håper du er i bedre form <3 Klemmer <3

    9. Fargene forsvinner også i mørket -de vi kan se med blåtte øyet ihvertfall,men finnes de i mørket eller trenger de lys for å komme frem?
      Morsom tanke. Elsker alle bildetypene dine -de med farger og de med skygger <3

    10. cathrinehenriksen: Når du begynner å bli oppmerksom på skyggene, så dukker det opp mange fine, som det ved Majorstua der 😀 det er en ypperlig trapp 😀 For de ser jo ikke at jeg tar bilder av skyggen deres…de står ofte med ryggen til sin egen skygge… Skal vise deg en gang 🙂 Kanskje snart? 😀 Er ikke du fadder? 😉 Jeg også vettu <3 Ha en strålende dag du også fine Pippi-lotta 🙂 Klemmer <3

    11. Anonym: Ja, i dag har det også vært litt tregt vær her, og ingen skygger som JEG kunne se 😉 Men det kan jo hende de var der.. 😉 Men nå er sola framme igjen, men i dag har jeg ikke tid til stort jakt på mer skygger, det får bli en annen dag igjen 🙂 Får håpe du får litt opphold og sol snart 🙂 Ha en fin dag 🙂

    12. Du er en mester på skyggebilder da …hahaha , ser veldig nifst ut det du bedriver på noen av disse bildene …Hjeeeeelp ! Ser jo ut som du skyter hodet av noen på det første …..Skjønner ikke hvordan du fikk til akkurat det 😮 Haha…vanskelig å si om skygger finnes i mørket , det finner vi kanskje aldri ut av :p
      Ja , jeg har blitt litt mer interessert i skyggebilder i det siste :)) Kan være moro å jakte på skyggebilder ja , men føler ikke jeg har fått helt teken på det ennå da :o) Slik som du :))
      Ha en strålende tirsdag , du strålende Frodith <3

    13. Skyggebilder er morsomme, men jeg glemmer helt å ta sånne bilder selv. Alt etter hvor høyt på himmelen solen står så endrer skyggen seg, og det liker jeg. Her borte ser det ut til at det tar litt tid før jeg kan prøve meg på skyggebilder, for regnet øser ned, og sånn skal det bli hele uken! Får håpe på litt opphold innimellom. Men Norge har vist bra vær, så kos deg i finværet. <3

    14. folkogdyriskogen: Det er veldig moro, og noen kan bli veldig fine 🙂 Og man oppdager plutselig mye artige skygger rundt seg 😀 Ha en fin dag:-) Klemmer <3

    15. Maren Kvalvaag: Veldig gøy å lage skyggebilder, og å jakte på dem 😀 Ser mange rare her og der, men er litt vanskelig å få tatt det på andre noen ganger 😀 Uten at de skal se meg 😀 Jeg tror at de finnes 😉 Men det får vi ALDRI bevis for 😀 Ha-ha Ha en fin dag du også 🙂

    16. ~Thessa Braathen~: SÅ gøy at du tar skyggebilder også, det er veldig moro synes jeg og jeg ser så mange rare skygger innimellom 🙂 Men i dag er litt overskyet, så nå har de gjemt seg 😀

    17. Vanja: Ja, kanskje Petra Pan eller noe 😀 Jeg er jo stadig på jakt etter dem 🙂 Du hadde jammen et godt uttrykk til slutt der, for det stemmer jo veldig det…at hvis det blir veldig mørkt, så er det jammen litt skygge av det også. Mentale skygger i det minste. Ha en fin dag Vanja, klem <3

    18. Fru Stussli: Ja, kanskje omvendt av trollene 😀 Sprekker om det kommer mørkt på dem, poff borte… Eller så er de der like fullt…men vi ser de bare ikke 😀 He-he Ja, du har da jaktet litt på egen skygge du også, eller det var den som jaktet på deg ;-D Ha en herlig tirsdag du også min venn. Verdens største klem flakser av gårde, uten skygge, mot Kongsvinger <3

    19. Lithanna: Det er bra 🙂 Trenger å filosofere litt innimellom 🙂 Ja, jeg tror nok mer at de er laget av lyset jeg også, men man vet jo aldri for om de er der når det er mørkt, så ser vi de jo ikke bare 😀

    20. Så mange stilige bilder 😀 Har aldri tatt bilder av skygger..iallefall ikke med hensikt, viten og vilje 🙂 Men kanskje no jeg kunne begynne å utforske. Syns det ser veldig moro ut 😀 Klem <3

    21. Kule bilder! Likte spesielt godt det ved nedgangen til t-banen. Jeg har aldri fundert på om skyggene finnes i mørket eller ikke. Kanskje? :p
      En ting er sikkert: Det er morsomt å lage skyggebilder 😉
      Ha en fin dag Frodith

    22. Hei skyggen.
      Kan nesten kalle deg for Peter Pan egentlig? bare den kvinnelige utgaven? Leter etter skyggen sin.
      Kan bli noe der du.
      Jeg tar ikke mye slike bilder, er nok mest opptatt av fargene jeg..
      Om mørket kaster skygge?
      Det møkeste gjør i alle fall det..)

    23. Jeg tror skyggene er omvendt av trollene. De dør av mørket 😉 Blir ikke til stein for da ville vi sett dem igjen når sola kom.
      Det hender jeg tar bilder av skygger for det er jo så masse man kan gjøre med skyggene 😀 Jeg tar IKKE så kule bilder av skyggene som frodith for hun er skyggedamen 😉
      Ha en fortryllende tirsdag
      Stooooor klem

    24. Nå fikk du meg til å filosifere om skyggene 😉
      Om de eksisterer eller ikke i mørket er nok noe vi aldri får svar på. Trolig trenger de lys for å komme frem for det blåtte øye, da det er lyset som skaper dem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg