Alle gode ting er 3 :-)

Ja, er det ikke sånn det heter? Alle god ting er tre? Eller er det sånn at gode ting HVERTFALL bør nevnes 3 av ganger…MINST..? Hm… Ja, hvertfall er det sånn nå, at som med Humlestafetten, så er det en annen stafett som går både på Facebook og her inne: Finn litt lykke og send den videre…. LYKKE-STAFETTEN  kan den kanskje hete?….Stafett -pinnen sender man altså videre, men LYKKEN  må man finne selv.. Inni seg… For det er der den bor nemlig…man må bare lete litt, om den ikke er så lett å få øye på alltid …  🙂

Og vel er jeg som du vet en sommerfugl, og har ikke så store problemer  med å finne glede i hverdagen egentlig…Jeg tror jeg hver dag på bloggen min har noen små tanker om hverdagslykke…så en stund her trodde jeg at ingen ville løpe stafett med meg…. fordi jeg allerede tar en etappe hver dag liksom…..Men heldigvis skjønte Movingon.blogg.no at JEG også vil være med 😀 For man kan aldri sette nok fokus på gleder rundt seg, og jeg kan glemme meg bort jeg også, like lett som andre… Så å ha en liten etappe, med fokus på glede og positive ting har jeg riktig så godt av jeg også.. Det gjaldt bare å finne FORMEN…Ikke løpeformen…men hvordan jeg skulle presentere dette 🙂 Så her er mine bidrag i Lykke-stafetten: 

 

  

 DAG 1

1) Jeg er glad for å ha en verdens beste søster, som deler min interesse for foto, slik at vi i går kunne ha nok en liten fotosafari

 

2) Jeg er glad for å våkne nesten hver dag å være positiv og glad i utgangspunktet 🙂

3) Jeg er glad for å ha alle sansene mine i behlde,  NESTEN på full kvalitet 😉  

Slik at gårsdagens bad i sjøen, kjentes friskt og godt,

-at lukten av tusen grillende badegjester kjentes vårlig og deilig,  om enn noe påtrengende…

-at lyden av måker ved sjøen hørtes godt, og at synet av denne personen i motlyset kjentes sommerlig og riktig så flott.

Har du mye du gleder deg over hver dag?

Er du flink til å nyte de små tingene i livet?

 


#hverdagslykke #glede #stafett #foto #tegning 

#positivitet #optimisme
29 kommentarer
    1. For et flott innlegg 😀
      Viktig å ta seg tid til å sette pris på små og store gleder i hverdagen 😀
      Og du er heldig som har en søster som deler fotointeressen! Det er SÅ mye gøyere å dra ut på tur sammen for å ta bilder 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, denne er koselig, og jeg har fortsatt one more to go 😀 Viktig å tenke litt på :-)for mange ting i livet tar vi for gitt 🙂 Da har du hatt denne på Facebook du da 🙂 Ok , da vet jegg DET 🙂 Du har jammen noen fine ting du også .-) Kos dere på kino Sara <3 klemmer <3

    3. Denne utfordringen/stafetten her synes jeg er så fin! Jeg var heldig som slapp unna den badegreia, men da jeg ble tagget i denne her på Facebook ble jeg faktisk litt glad 😀 Det er så fort å glemme de små tingene i hverdagen som gjør en lykkelig og glad, så en liten påminner tror jeg alle trenger 😀
      Du hadde plukket ut tre fine ting her <3 Akkurat nå er jeg glad for at det er nydelig sol ute, det er sommerferie og at jeg har verdens fineste kjærste som jeg straks skal på kino med <3
      Ha en kjemepfin kveld <3 Klem

    4. lulltove: Ååå, så herlig å høre Lulltove, og jeg er så enig med deg som du vet 🙂 Og jeg pleier jo å sette litt fokus på dem hver dag egentlig, men jeg synes det var gøy å få utfordringen likevel av Movingon, og den varer bare i MINST 3 dager på min blogg 🙂 Og jeg vet at du også tenker sånn 🙂 Deilige våren og fine dagene. Store og mange klemmer i vårsolen <3

    5. JA! Jeg er så uendelig takknemlig og glad og kan nesten ikke stoppe ved 3 positive ting…… Lukk øynene og kjenn etter! Det kommer minst 10 saker og ting å glede seg over 🙂 Klem, klem

    6. foreignerat50: Ja, det var jo litt moro å skulle ta det litt sånn på oppfordring også 🙂 Takk for rosen 🙂 Koselig 🙂 Det var en kjempekos dag i går, og denne har også vært flott 🙂 Og i morgen blir helt garantert flott også 🙂 For det har jeg bestemt 😀 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    7. Så koselig at trenden har nådd deg.
      Ja, jeg er også slik. Finner glede overalt: i natur, mennesker, blogger, familie og mest av alt Gud:)
      Ha en fin fin kveld. Forresten, vakre bilder som alltid og oppmuntrende ord:)

    8. Anonym: Ja, jeg er jo ikke på Facebook, men jeg vet den kom derfra, og så spredde den seg her inne 🙂 Og det er moro det <3 Jeg gjør jo ofte sånn jeg, tenker gjennom, inni hodet mitt :- )Og skriver jo litt om det her også 🙂 Men greit å være med på denne som en sånn liten Lykkestafett også 🙂 Nyt helgen du også, hvem dette nå enn er? 🙂

    9. ja jeg har også sett denne lykkestafetten, men mest på facebook. Men det er fint å kunne tenke gjennom hva som gjør en lykkelig, og det trenger slett ikke være store greiene.
      Synes bilde av deg mellom alle de lysegrønne trærne var fint forresten.
      Nyt helgen 🙂 <3

    10. Fru Stussli: Ja, ut og kose deg med kjæresten, det er hverdagslykke .-) små enkle gleder, som er selve Livet med stor L. kos deg masse <3 klemmerflatest<3

    11. Helge: Ja, jeg legger vekt på sånne ting hver dag jeg faktisk, og fokuserer mest på det som er bra, de kjipe tingene KOMMER likevel, så de er ikke noe vits å huske på mener jeg 🙂 Alle får vi slitsomme og tunge dager, men de skal ikke få ta for mye plass i mitt liv hvertfall. Hørtes utrolig deilig ut med bad i tjern, det er veldig friskt som oftest. Jeg badet i fjorden i går , det var faktisk varmt 🙂 Det er sånne små ting som gleder i livet 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    12. Jeg var med på denne leken nå i uka. Litt greit med sånne utfordringer for da må du tenke etter 🙂 Er sunt!
      Nå skal jeg ta med kjæresten min og gå en kveldstur. Sola skinner og det er stas. Hverdagslykke 😀

    13. cuskima: Det var litt gøy å lage et sånt innlegg på oppfordting også, og flere kommet 😀 Nå skal jeg velge ha varme rundstykker 🙂 nam -nam <3 klemmer masse 🙂

    14. Jeg setter pris på at jeg har god helse og at jeg har foreldre som lever enda, ellers er det fint og vite at barnebarna til mine søstre vokser opp i trygge hjem. Men burde legge mere vekt på de små ting i hverdagen. Legg merke til det positive men glem aldri baksiden av ting. I ettermiddag startet jeg badesesongen i et tjern, en smule kaldt enda men det var en god start. Ha en fin kveld.

    15. velkommen i klubben <3
      eg syns du er superflinkesen å være takknemlig og å vise oss det og det er dette med enkle gleder som blir større når man deler eller om man finner det positive når ting ellers er litt tøft
      nydelige bilder som vanlig <3<3
      klemmeting fine du<3

    16. Moving On: De tingene jeg skrev i dag, kunne jeg egentlig skrevet alle andre dager også 🙂 Men nå gjør jeg det dag for dag 😀 på ekte Stafett-vis <3

    17. cathrinehenriksen: Litt kos å lage noen sånne innlegg på oppfordring også 🙂 Selv om jeg har noen av dem ellers også .-) Og i dag har jeg VIRKELIG kost meg, og det skal jeg i morgen også, til mamma. OG søndag HVERTFALL <3 Kos deg videre med masse fint i dag du også 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    18. Der var du også i gang ja ;O) Så herlig , du får virkelig satt ord på ting du ;o) Lykkestaffeten , hihi ;-P Å er det noen som er positive så er jo du en av dem :o) Flott fotosafari du hadde der med din herlige søster , å så fint det ser ut i mellom busker og trær da :))
      Ja da er det godt å ha alle sanser i behold ;o) Også når man tar seg en herlig dukkert da , kjenner det høres veldig fristende ut nå jeg 🙂 Ja , i grunn har jeg mye gleder i hverdagen og de små tingene er ofte de beste 😀 Nyt denne dagen videre med masse positivitet fine Frodithen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg