Fra tanke til handling :-)

 

 Å komme fra A til B, eller å gjøre noe ut av en tanke, gjelder så mye her i livet.. Men jeg er ikke i det filosofiske hjørnet i dag…Jeg har bare tenkt å vise deg en av mine planer.. Det er anltså foreløpig bare en tanke og en tegning, men jeg VET det blir en ferdig sak når jeg kommer så langt… 

For DENNE…….

Ble til …


….denne kjolen….etter et år som en kort topp… 😉

 

Og DENNE….

….ble til….


…. DENNE…. her i vinter… 

 

 Så da er det bare å komme igang med denne under her… 😉

 

Det bør da være fort gjort? Eller hva tror du? ;-D

 

Har du noen kreative prosjekter på gang?

Liker du å følge oppskrifter eller bruksanvisninger når du lager noe?

 


#håndarbeid #kreativitet #oppskrifter #hekling
55 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, kjøpt garn nå,og tar med meg til søsters på overnatting, da kommer jeg nok i gang 🙂 Gleder meg til å komme litt i gang jeg også 🙂

    2. ladyaugust: Ja, kan bli fin den 🙂 Har kjøpt garn nå 😀 Og skal hekle i helga 🙂 Så litt må jeg vel få gjort 🙂 Klemmeflatere <3

    3. Lisbeth Pedersen: Høres jo koselig ut det da 🙂 Med alle damene og vårmønstring 🙂 Ja, kom igjen med heklenåla og strikkepinnene du også, koselig å se hva du ville laget 🙂 Men du SYR jo så fint da, stå trenger ikke pinner du..Men det er grådig moro da 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    4. Ikke akkurat så veldig moro:) torsdag skal vi på Vårmønstring, sånn at alle med Amcar kommer og stiller ut bilene sine. Et ganske stort opplegg. Jaja blir sikkert koselig det, jeg kan sitte å drikke kaffe og mase med alle damene 🙂
      Ellers så blir jeg så inspirert av dine hekleprosjekter, og andre bloggeres strikkeprosjekter, at jeg nå står i fare for å finne fram igjen både heklenål og strikketøy 🙂 Må bare først få kjøpt inn stoffer og sy ferdig de bestilte veskene.
      Ha en superfin frihelg 🙂
      Klemmer i fleng

    5. Audhild Mamma til lille Willi: Takk 🙂 Ja blir ikke så verst til slutt 🙂 Jeg hadde nok hevet noen kroker om jeg måtte bruke oppskrift 😀

    6. Lisbeth: Jeg liker også fargene 🙂 Og nå gleder jeg meg til å begynne, har kjøpt garn nå 🙂 Ha e herlig dag du også Lisbeth, skal du noe moro på fridagen? 🙂 Klemmer <3

    7. Moving On: Jeg har langhelg!! Skikkelig deilig <3 Jeg håper dette hekleprosjektet blir like bra 🙂 Skal ta noen underveisbilder tror jeg 😀 Kose deg masse med tur du også 🙂 klem <3

    8. ååå, den blir sikkert konge fin da!
      synst jo de andre du har laga så langt er utrolig bra, så ikke noe tilsier at denne ikke blir like bra!!
      Så dette blir spennende og se hvordan det blir når en kommer så langt, for ja, fra a-b kan fort være langt!:) hehe
      du må ha en fiiin helg, og langhelg også om du har fri på fredag !! <3

    9. Hanne: Jeg har også helg nå, den innklemte ble fri for oss 🙂 Og jeg skal nå kjøpe garn, dra hjem til samboeren og hekle 😀 Og kanskje en liten tur til søsteren min i morgen og bestille TUR , sommertur 🙂 Håper det er bedre med datteren din og at du og familien får en fin kveld <3 Stor klem til deg, fine Hanne <3

    10. Den klarer nok du å fikse fort ja!! 😀
      Spent på resultatet!
      Håper du har en skjønn Onsdag, Frodith! Jeg tok helg i dag, og det skal nytes med familien!

    11. frustrertfrueihouston: Ja, nå skal jeg avgårde å kjøpe garn, så skal hvertfall begynne. Kanskje jeg skal ta litt sånn underveisbilder denne gangen .-D Ja, tror det kan bli litt fint med detaljer i litt forskjellige farger, oppkvikkende 🙂 Stor klem tilbake til deg over dammen ;-)<3

    12. Jeg er ikke det minste i tvil om at du gjennomfører dette prosjektet med glans! Den blir stilig, med litt oppkvikkende farger rundt om. Og jeg tar fortsatt hatten av for jobben du gjør uten oppskrift. Tør ikke prøve meg på det engang. Ha en fin dag og lykke til med prosjektoppstart – når det blir. Klem fra Houston <3

    13. Herlig!!! Jeg skal vaske og bake og jammen rekke solen også, hvis jeg er heldig 😀 Mulig det blir mer støvsuging enn vasking når jeg kjenner etter her 😀

    14. LT: Ha-ha, ja kjenner til det. Man bruker litt mye tid på blogging innimellom 😀 Skulle tro blogg-lysten dabbet av litt etter en stund…Men har visst ikke blitt så VELDIG lei ennå 😀 He-he.. Får vi se på bildet ditt etter hvert? 🙂

    15. Ser spennende ut 🙂 Jeg prøver å male ferdig et lite bilde men er altfor opptatt av blogging så det blir bare tulleball 😉

    16. cathrinehenriksen: JA, den kjolen skal nok følge etter meg masse steder nå for å bli plaget 😀 Ute i sola, inne, på toget, banen osv… For jeg VIL bruke den i sommer også, SNART… Får sette i gang skikkelig i langhelga nå 🙂 Ja, jeg laget to 😀 Den ene er mer vinter-variant, og er i Acryl…itt ekkel i stoffet, men FIN ble den 😀 Men den sommer-turkise er mer deilig å ha på og skal brukes masse i sommer 🙂 OG den svarte som SNART skal bli ferdig 😀 Hi-hi Ha en strålende dag Pippi-lotta <3 Digre klemmer kommer traskende <3 😀

    17. Min matgale verden: Ja, jeg tenker at svart er lett å kunne bruke litt til vinteren OGSÅ, men hekler i bomull da. Og med masse farger på detaljene, blir det jo fargerikt uansett 🙂 Nå er det ekte fredag her, og den sitter i hele kroppen 🙂 Hi-hi…Skal på cafe etterpå, og skal handle kjole-garn 🙂 Gleder meg 🙂 Klemmer onsdagsfredag-klemmer <3

    18. ~Thessa Braathen~: Du tar jo mye bilder, gjør du ikke? Det synes jeg kan være ganske kreativt egentlig, KAN være hvertfall 🙂 Jeg orker ikke oppskrifter UANSETT, blir så utålmodig 😀

    19. fjellgeitbundingen: Takk for det 🙂 Jeg skal i gang med kjolen i dag, kjøpe garn og gå på kafe etter jobb, DET er hverdagslykke det 😀 Moro å hekle og se ting blir noe og forhåpentlig fint 🙂 Ha en fin dag 🙂

    20. annebe: Å ja 😀 Den turkise fargen i båndet ja 😀 He-he..jeg tenkte du mente bildet av turkise kjolen 😀 for det har jeg jammen sneket med noen ganger den også 😀 ha-ha..hvertfall den med hetta 😀 Ja, turkis må med, men moro med litt forskjellige farger tror jeg 🙂

    21. folkogdyriskogen: Ja, ikke sant 🙂 bare ta akkurat MÅ-tingene, og så koser du deg etterpå 🙂 Det skal jeg 🙂 Den store rundvasken får bli til sommeren 🙂 For det viktigste er å kose seg med de rundt seg 🙂 Sverigetur høres deilig ut 🙂 Stor klem <3

    22. Lithanna: Takk takk 🙂 Jeg skal i gang med den svarte nå 🙂 Spennende 🙂 Kjøpe garn i dag 🙂 Hekle i langhelgen nå 🙂 Moro å hekle når det er LITT tykt garn…

    23. Guri malla lagde du to kjoler du ? Å nå skal du jammen klage en tredje også :))) Applaus til deg ;-D <3 Flinke Frodith Frodithsen <3 Flotte resultater blir det jo å , skjønner ikke hvordan du får det til jeg 😮 Følger vel oppskrifter og bruksanvisninger når jeg en sjelden gang skal kokkelere noe avansert eller skru sammen ett møbel , haha...Men prøver å unngå å havne i de situasjonene og lar gjerne andre få den jobben , hahaha ;-D Å ingen kreative prosjekter på gang her , men har begynt på boka mi da ....er jo ett slags prosjekt det å , haha ....Selv om det kanskje er mer forfatteren som er kreativ og ikke MEG ;-D
      Ja du kan jo gjøre ferdig den siste kjolen der , mens du sitter ute i sola kanskje ? Så får du slått to fluer i en smekk liksom ;o) Tror den blir fin den også jeg <3 Men lykke til med arbeidet uansett da ;o)
      Å ha en herlig onsdag i dag du <3 Mega stoooooor klem <3

    24. åh , den kommer til å bli lekker. Likte fargene. Og helt sikkert fort gjort det der , hehe, du er så flink atte! Og NÅ er det “ekte fredag” på deg og. Goood helg 🙂 fredagsklemmerpåenonsdag med sol fra Bergen 🙂

    25. Så utrolig flink du er ! 🙂 nei jeg har ingen kreative prosjekter på gang 🙂 Ikke foreløpig iallefall 🙂 Jeg liker å følge oppskrift når det kommer til mat, men ikke når det kommer til hånd arbeid =))

    26. Åjaa! DET glemte jeg å fortelle! hahaha! Jo…Det var denne hagen da..Som ikke ser ut..Som jeg skulle plante i og stellle litt..Også skulle jeg gjerne satt opp en gapahuk eller 2 da..Lage paller av møbler også…Og for å ikke glemme å male inne…hehehe..Og seff få opp gamle gjenstander i huset( Der har jeg jo kommet litt på vei 🙂 Neida, ble ikke kjedelig..Men det at jeg sitter uten bil for tiden kompliserer ting litt :-/ Også er jeg et surrehue som sliter med å få system i noe som helst og huske på at det faktisk skal GJØRES! hahaha! såååeh…
      Så deilig med langfri da 🙂 Vi begynner i dag vi også, men dårlig med fridager på en husmor/ hjemmeværende mor 🙂 Men LITT roligere skal jeg ta det..Drar heller ut på tur med famlin i skogen eller no 🙂 Blir muligens en sverigetur også, om vi får kjøpt oss bil 🙂 Så nå gjelder det å bare gjøre det man MÅ gjøre, for å få det roligst mulig og kvalitetstid med familien i disse dagene 🙂 Klemmer <3

    27. Åh det bilde av deg i skogen ! Veldig, veldig fin. Du kler den 😀
      Og så flink å hekle da, hva du får til. Spent å se på siste resultatet, sikker på den blir nydelig 🙂

    28. annebe: Ja, jeg må snike med de tingene jeg har laget litt sånn innimellom 😀 Og er jo så glad i turkis, men jeg tenkte moro å prøve svart, litt mer anvennlig om vinteren også, kan bruke hele året, med tights…Og med litt knall-fargete detaljer så håper jeg den blir bra. Blogging gjelder som kreativt prosjekt, hvertfall føler jeg det selv…i forholdt til min blogg 🙂 Man bruker jo hodet og finner ut nye og morsomme ting. JO…. blogg teller 😀 Hi-hi KLemmer <3

    29. folkogdyriskogen: Spent på hva DU lager da :-)? Hvorfor stoppet du da? Kjedelig eller? Man må være litt motivert ja 🙂 Jeg skal i gang i dag, håper den blir bra 🙂 Skal du gjøre noe koselig på fridagen da? 🙂 Jeg har langfri nå da 🙂 Klemmer <3

    30. Fru Stussli: DU er flink MED oppskrift du 🙂 Og det er jo mest at jeg ikke KAN og orker, jeg hadde sikkert fått til en del mer om jeg hadde orket å prøve det. Men det får være bra nok dette enn så lenge 🙂 Du lager jo det fineste, og jeg skulle gjerne kunnet noe av de sy-tingene dine altså 🙂 SYdd kjoler <3 Men nå skal jeg kjøpe garn i dag til kjole, og ha to prosjekter litt samtidig her 😀 Kose deg masse med baking, snart er det helg her igjen 🙂 Deilig, og ute skinner sola, dette MÅ jo bli en bra dag 🙂 tror du ikke? <3 Klemmer med semitrailere på vei mot Stusslivegen 😀 <3

    31. Den tror jeg blir stilig,blir artig å se den ferdig.
      Og det Turkise fikk du jo “sneket” med her også.
      Har ingen kreative prosjekter på gang…eller…..gjelds blogging ?…..Klem !

    32. Så flink du er 😀 Lykke til med ditt nye prosjekt! Det går nok sikkert bra 🙂 Har en del prosjekter på gang ja…Får se hvor langt man kommer.. 😛 Har ikke kommet halv veis på dem en gang, så ser dårlig ut 🙂 Klem <3

    33. Åh den blir fin! Du er så flink som hekler helt uten oppskrift. Jeg er avhengig av en oppskrift. Trenger ikke følge den slavisk og kan godt gjøre en vri, men oppskrift må det være 🙂
      Når jeg syr hender det jeg tegner mønster, men da har jeg i alle fall noe jeg “hermer ” etter.
      I dag er det baking på planen her i Stusslivegen 3.
      Mange mange mange klemmer 😀
      Ha en strålende onsdag (lille lørdag)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg