Om du ikke liker slikt….så bare SKYGG unna… ;-D

Av og til så kan jeg kjenne meg NESTEN som da jeg var liten Frodith..

Like nysgjerrig på mange måter, som hun med den gule kjolen og de lange flettene… som lurte på hva som befant seg under teppet i kottet…. hun som lurte på om dukker kanskje kunne begynne å snakke ….om man bare var alene med dem…

Like leken nesten som hun med den rosa strømpebuksene og sløyfebånd i håret… som elsket å leke og late som….hun  som elsket å kle seg ut og leke at hun var noen andre…

Vel har håret fått en LITT annen farge… jeg har strkekt meg litt… mistet de runde bollekinnene, smilehullene i knærne og noe av spretten i huden…

Men jeg er fremdeles like nysgjerrig. på sett og vis…. Elsker å filosofere, tenke gjennom rare små spørsmål og være litt vrang og tullete med dem her på bloggen…  Jeg er fremdeles like leken på mange måter… Dukken er bare byttet ut med et kamera… der jeg hopper fra en sølepytt til den neste…. fra en skog til en annen eller fra en SKYGGE til den neste… For jeg elsker fremdeles å kle meg ut, spille “teater” for små grupper med folk, spille som jeg er en annen for å underholde  eller ganske enkelt tulle med skygger, fordi det er morsomt for meg selv…og forhåpentlig artig også for noen andre å se på 🙂

Her er siste fangst, tatt på toppen av et rekkverk 😉  og liker du det ikke…så bare skygg unna..

MEEEN , jeg tror noen av de som kjenner meg best her inne begynner å ane hvor dette bærer hen… hvor haren hoper eller noe sånt… For det er noe lurerier i luften… en aldri så liten hemlis på gang kanskje… så da kan du jo bare gjette på hva DET er liksom… 😉

 

 

Er du fremdeles litt leken?

Har du noen ting du trivdes med som barn,som du fremdeles liker å gjøre?

 

 


#foto #skygger #leken #refleksjoner #lek #roller #underholde #teater
33 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg kommer med en lite avsløring i løpet av helgen tenker jeg 😀 Så kan du bare spekulere, men du er vel inne på noe…. 😀 Hi-hi og jeg regner med deg altså 🙂

    2. Nå ble jeg nysgjerrig også! Da jeg bare så det første bildet tenkte jeg det hadde noe med frogging å gjøre, men så kom det jo mange andre skyggebilder. Du skal ikke ha en skyggeutstilling igjen? 🙂
      Uansett hva det er blir det morsomt å høre 😀

    3. cathrinehenriksen: Å ja,… du blir hoven av det ja..Jeg hadde også allergi på den måten der før, klødde i øynene og ble hoven… nå er det visst ny type på meg,bare snyter… 😀 Ja…vi får se da..med denne hemlisen 😀 Hi-hi 😉 Stooor klem <3

    4. Ja , det er deilig å gå litt uten sminke da , gjør det når jeg ikke farter så mye jeg :)) Nja du skjønner jeg tror jeg har pådratt meg pollen de siste par årene , og i går satt jeg jo ute i 6 timer ca. så etterpå når jeg kom inn rant det av øyner og nese 😮 Men men , skal prøve å ikke være så mye ute i dag , må få roet ned huden litt , hehe ;o) Betyr det at vi skal ta skyggebilder da ? Eller kan du ikke røpe det ennå ? Er såååå nyskjerig , hehe ;o)

    5. cathrinehenriksen: Hvorfor er du hovnet opp? 😮 Jeg har en sminkeløs dag i dag også tror jeg 🙂 Gjør ofte det jeg.. Og da er dagen for skyggebilder vettu 😀 Synes ikke da 😀 Klemmer <3

    6. Så koselig da , det unner jeg deg virkelig :)) Hahaha, du er så god og morsom du ;-D Ja men da håper jeg du koser deg vilt hos søsteren din på fotosafari og overnatting , høres moro ut 😀 Her er man hovnet opp siden i går , haha ;-D Vet ikke om det er så lurt å ta på sminke over disse opphovna øya mine :-O Vår tur ? Oi lurer på hva vi skal gjøre denne gangen , moro da …..tror jeg , haha ;-D Pippi klemmer tilbake <3 Å du kan sikkert være veldig sterk hvis du bare vil du ;o)

    7. cathrinehenriksen: Hei -hei Pippi <3 Jeg har fri 🙂 Og sitter og koser meg med kaffe 🙂 Nettopp stått opp faktisk, og det er ikke vanlig at jeg sover SÅÅÅ lenge...Ble vel sliten av all poseringen i går 😀 Ja, da jeg fant ut om dette rekkverket/gjerdet ved jobben min, så MÅTTE jeg jo bare 😀 Og snart er det DERES tur 😀 Hi-hi...HER hos meg 😀 Hi-hi.. I dag er det sløvedag, før jeg drar til søsteren min for en aldri så liten fotosafari og overnatting 😀 Klemmer torsdagsklemmen med full styrke <3 ( ...men det er jo ikke mye å skryte av fra denne kanten...styrken altså ;-D )

    8. Helge: Det har du helt rett i Helge, at mye interesser og væremåte fortsetter å være der når man er voksen, men på en litt annen måte. Det er det jeg mener også, jeg har det samme , mye samme interesser som før, men i en litt annen form 🙂 For man er vel LITT mer avslepet enn som barn 🙂 Ha en fin dag 🙂

    9. foreignerat50: Uff, det er jo ikke noe hyggelig, glad du har fått det bra NÅ hvertfall 🙂 Du er vel litt leken NÅ du etter som jeg har sett? 🙂 Man blir aldri for gammel til å leke litt 🙂 Ha en fin dag Joy <3 klem <3

    10. Hahaha, håper du ikke hoppet over det rekkverket ;-D Flink du er blitt på skyggebilder <3 Ja jeg kjenner meg veldig igjen i lille Frodith og elsker å være litt barnslig og leken , elsker jo også å kle meg ut å spille teater :o) Å det har jeg gjort som voksen også , bare at jeg har tatt ett års pause fra det nå :p For har holdt på i 4 år <3
      Likte jo å danse mye som liten og det kan godt være at jeg finner på å danse for meg selv når jeg er alene hjemme , hahaha ;-D Så er jeg fremdeles sta som ett lite barn , når det kommer til ting jeg må trumfe igjennom 🙂
      God torsdags morgen til Frodithen <3

    11. Livsrom: Nei, ble ikke overrasket 😀 Det er jo deg det Liv, så koselig. Jeg likte også å plukke blomster…det er kanskje MER overraskende 😀 Jeg som ikke har en blomst. Men jeg plukket og ga til mamma. Var nok ikke i timesvis, men… ha en nydelig dag dag Liv, jeg har fri i morgen også 🙂 Deilig 🙂

    12. frustrertfrueihouston: Nei, jeg liker ikke store grupper å spille teater for lenger jeg heller. Og jeg skulle bli skuespiller da jeg var i 20-åra… Men jeg skjønte nok at det ikke var noe for meg på et vis.. 😉 Jeg kan tulle og fjase i små grupper, liker å kle meg ut, er ikke noe redd for å virke RAR… jeg har jo flydd rundt med disse tøydyrene i lange tider rundt jul, for å få fine bilder, og da koser jeg meg 😀 Ja, skyggene er ikke særlig morsomme om man blir en ball, må tas på riktig tidspunkt ja .-D Og hvis man finner noe å ta de oppå eller MOT som er litt rart…Morsomt 🙂 ha en fin dag, med eller uten skygger <3 klemmer i mange varianter <3

    13. I mange tilfeller er det slik at det man lekte med som liten leker man med i dag men kanskje på en annen måte. For min del så sykler jeg endel noe jeg likte som barn også. Man drar med seg barnet i seg gjennom hele livet på mange måter samt visse interesser. Måten man ble oppdratt på er der gjetrne enda når man har blitt voksen.

    14. Jeg ble alt for nysgjerrig til å skygge unna. Morsomme bilder:D
      Nææi, jeg tror ikke jeg er så veldig leken, har kanskje aldri vært det heller.
      Det jeg husker best jeg likte som barn, var å gå i timesvis å plukke blomster…….Ble du overrasket nå? hihi;)
      Ha en nydelig helg:) Klemmer<3

    15. Så utrolig stilige skyggebilder! Jeg var ute en tur i dag og tenkte å prøve meg på det samme, men når solen står rett opp på himmelen så ble skyggen som en liten ball rundt beina mine bare. Det var overhodet ikke sånn jeg hadde tenkt det skulle bli. Må kanskje ta bilder tidligere, eller senere når solen ikke står så høyt…
      Ellers kan jeg godt leke, men liker IKKE å spille teater eller sketsjer ( enda det likte jeg som barn). Tror jeg føler meg litt for voksen nå, men i små grupper, med folk jeg kjenner , kan jeg bli med på litt av hvert.
      Jeg begynte å strikke når jeg var ganske liten, og det elsker jeg fortsatt 🙂

    16. annebe: Ja, godt å gå å fundere litt 🙂 Så koselig du liker tegningene og bildene 🙂 Moro å lage også 🙂 Fant et ba sted å ta de skyggebildene i dag, så da var jeg i gang liksom 🙂 klem <3

    17. De tegningane dine er jo helt supre, og de skyggebildene, så kreativt…..jeg har alltid vært slik at jeg tenker på veldig mange “små ting” i livet og gjør det enda…

    18. cuskima: Nei, det er det ikke 🙂 Det har vært 3 uker hos Lifeistoshorttowait tror jeg 😀 Men de har nok hatt det veldig fint 🙂 Vi så jo litt fra campinglivet 😀

    19. Mariann Sæther Tokle: Nei,selskapsleker er noe HELT annet 😀 Det liker ikke jeg heller, SÅNNE dumme seg ut greier som DET liker jeg dårlig også, kan godt dumme meg ut med andre ting, men skjønner greia di der altså 🙂 Jeg var fornøyd med dagens fangst 😀 Bra sted å ta bilder liksom 🙂

    20. Fru Stussli: Ja, du er veldig leken også, og det tror jeg jammen Emma er glad for 🙂 Så mye moro og kos som dere gjør sammen 🙂 Jeg liker jo å leke med små tøy-dyr også 😀 ha-ha…men de kommer visst ikke hjem før over sommeren tror jeg, for denne gangen beveger de seg rimelig sakte 😀 Kule klemmer til Kuleste lekne Bente <3 og en nattaklem <3 😉

    21. Susns sang og smurferi, fjoll : Så kos du likte skyggebildene, jeg synes de ble så klare og fine, så jeg MÅTTE bare knipse noen:-) Jeg jakter skygger hver dag jeg nå 😀 Og det dukker stadig opp noen fine STEDER å gjøre de på 🙂 Og snart er det deres tur 😉 Klem og god helg <3

    22. Hehe, artige de skyggebildene der. Om jeg er leken nei, ikke så mye, men jeg er impulsiv som et barn og sier mye rart, snakker før jeg tenker. Står jo på scenen og spiller revy, men det blir ikke helt lek liksom. Jeg hater selskapsleker for da har jeg ikke kontroll på hva som skal skje:) LIker ikke å dumme meg ut:)

    23. Min matgale verden: Bra du er klar 😀 Du tok den du 😀 Da satser jeg på deg 😀 Hi-hi..Jeg er trøtt også, stadig vekk, midt mellom alle lekene 😀 Guuuu helg 😉 Kanskje jeg skal begynne med dukkeklær…eller det har jeg jo gjort…til de to dyra…. Tøydyra til den voksne damen 😀 klemmer i massevis<3

    24. Tittei lille frodith
      Jeg er fortsatt leken. I dag har jeg lekt på kjøkkenet, nesten som da jeg drev med leire som liten 🙂
      Mye har forandret seg etter at jeg ble voksen. Jeg likte aldri håndarbeid som liten, men nå elsker jeg det. Bakingen derimot har jeg likt hele livet. Helt dra sandkaker i hagen pyntet med skjell fra fjæra og til nå i dag.
      Kuuuuule skyggebilder fra kuuuule frodith i dag!
      Kuuuuuule nattaklemmer 😀

    25. He he, ja, ja jeg er klar:) Og leken…. Og litt trøtt, merkelig, skjønner ikke hvorfor egentlig, men du, Gooooooood helg, igjen:) knis…. mmmmmm…..kjenner fortsatt glede ved å kle på dukker i barnehagen, hjelpe litt til….og egentlig ønske og ta over dukken litt selv 🙂 hehe klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg