Et kinderegg…….og en dåp ;-)

Ja, for du vet at når det er tre i en, DA er det kinder-egg da… Det trenger ikke nødvendigvis være noe å spise og sånt…Holder at det er tre i en… Og DET må jeg vel kalle denne Lykke-stafetten? Tre positive ting, i TRE dager….Og kanskje man skal utfordre 3 stykker også? 

Vel, jeg har kommet til Dag 3 i Lykkestafetten…Og selv om jeg var nær ved å “tryne” litt etter gårsdagens møte med en surpomp på blomsterbutikken, så vet du nok at jeg ikke lar meg SÅ lett vippe av pinnen… Så jeg var på beina igjen i et VIPS, og full fart videre i mitt fokus på hverdags-lykken 😉 Så i dag har jeg virkelig hatt en veldig så trivelig dag, med HVERTFALL 3 positive ting på tapetet <3 

Dag 3 

1) Jeg er glad fordi jeg har bestilt tur til Langesund i sommer, med verdens beste Mammaen til Lille Supermann,  min venninne. Der skal vi kose oss noen dager, bade, gå på tur, gå på konsert, og bare kose oss som venninner kan


2) Jeg er veldig glad for at jeg har verdens beste jobb, og at jeg faktisk gleder meg til nesen hver dag jeg skal på jobb. Og i morgen er det mandag og jeg skal på jobb og det er jammen meg heldig at jeg har enSÅ fin jobb. 

3) Og SIST men ikke minst, jeg er kjempeglad for at jeg i dag har hatt et møte med to flotte jenter, som du nok kjenner. Frøken F som jeg jo også har møtt før, og Cathrine Henriksen som var ny for meg <3 Flotte jenter begge to, og det var noen riktig så hyggelige timer 🙂

Og  anledningen til dette treffet var DÅPEN av Frøken Karin Grønneliten Stuss Von Fyldenstjerne.  Det er den lille kaninen som Fru Stussli laget til Frøken Fjeldberg tidligere i vår. Og den måtte jo døpes på et litt fornemt vis. Ja, man får ikke mer moro enn man lager selv, som du vet. Så her har vi hatt dåp i dag. Jeg og Cathrine var faddere, og det ble knipset bilder iherdig ved rådhuset hvor barnet ble døpt 😉

Her er mitt lille galleri etter dagen,  fra fadder-synsvinkelen… Og mamma-vinklingen på det hele får du se hos Frøken F når hun legger ut 😉

Mor F, med den dåpskledde… 😉

 

…litt flirete blir man jo av å døpe en tøy-kanin i full offentlighet 😉

 


Stolte faddere…

 


…da var barnet døpt..

 


Kaffe og kaker ble det også 😉

 


Mens NOEN hadde mer lyst på Champagne etter at dåpen var unnagjort…. 😉

 


Åpning av dåps-gaver måtte jo unnagjøres også 😀

 


Fine gaver til dåps-barnet hadde Cathrine ordnet fra oss fadderne 😉 Diamanter og silke så klart!

 


En sliten men lykkelig kanin hadde endelig fått sin dåp, og etter litt tid på kaffe var festen over. En veldig flott dag 🙂 Morsom og koselig <3

 

Da er også Lykkestafetten i sin helhet over for min del, Kinder-egget er spist og jeg utfordrer 3 andre til å delta på på denne lille stafetten: 

Elin Slaaen

Flaggermusvinger

Og mammaen til Kaninen: Frøken Fjeldberg

 

 

Har du vært med i på denne utfordringen her eller på Facebook?

Har du vært fadder noen gang? 😉

 


#dåp #bloggvenner #gaver #tøydyr #bloggtreff #lykkestafetten #positivitet
60 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, det blir bra, ut å reise litt og se en by jeg ikke er vant med så veldig 🙂 Kanskje litt shopping og spise ute og sånt 🙂 Gleder meg 🙂 Ja, jeg snufser litt jeg også, men sluttet med neseblod i det minste 🙂 Klemmer <3

    2. cathrinehenriksen: Håper du har en flott mandag også 🙂 Her har det vært stille og rolig i dag, og nå drar jeg på kurs i morgen 🙂 moro 🙂 klem <3

    3. Neida, hu lå under bilen å ventet på å få mat (har sultet henne i dag slik at hu skulle holde seg i nærheten), så jeg lot henne spise litt føre jeg puttet henne i buret- nå klager hu veldig 😉 he he…
      Ja, jeg hadde en slik på facebook også, men er greit å ha her inne også, syns jeg 😉

    4. Elin Slåen: Så bra du kaster deg på utfordringen, det er jo sånn Facebook -greie egentlig, men nå er den spredd her inne også 🙂 Og jeg har gjort min 🙂 Lykkestafetten er ferdig 😀 Men jeg liker jo å holde litt positivt fokus ellers også jeg 🙂 så det blir nok ikke HELT slutt 😀 Ha-ha, du må lete henne opp ja?? 😀 Kanskje hun skjønner at det er noe i gjære 😀 Gleder mg til å se dine kinder-egg/lykkestafett-ting 🙂

    5. For en flott dåp det blei 😀 Herlig, herlig! Og så så fine gaver da <3 Heldige kanin <3
      Ohh, jeg er så klar for et kinderegg- starter i morgen 😉
      Nå skal jeg ut på kattejakt i håp om å få Kaia med meg til veterinæren slik at hu kan vaksineres sammen med de tre andre Trollene 😉

    6. foreignerat50: Ja, jeg har vært navnedagsfadder for noen barn jeg også,men ikke i kirken 🙂 Ja, nå er den lykkestafetten over på denne måten for meg 🙂 Men jeg skal nok være litt blid fremover også 😀 Ha en fin dag 🙂

    7. Tattavkvinnene: Ja, tenk om du hadde kommet forbi, da måtte du gitt deg til kjenne vet du 😀 Nei, man må lage moroa selv skal det bli noe SÅNT hvertfall 😀 Hi-hi Ja, alt gikk som det skulle i selve dåpen 😉 Klemmer <3

    8. frustrertfrueihouston: Ja, det var veldig moro 🙂 Blir litt fliring hos oss, og antagelig noen forbipasserende 😀 Jeg er også navnedagsfadder på ekte, men ikke i vanlig dåp noen gang. Ha-ha bamsen fikk korsets tegn, ja man må gjøre som barenet vil den dagen 😀

    9. Veldig koselig dag. Artig med den trenden:)
      Har ikke vært med på det, skriver på FB i ny og ny tre positive ting fordi det er artig:)
      Har vært fadder mange ganger til ordentlig baby da:)

    10. Hahahha, dette er noe av det herligste jeg har sett! Dere er virkelig noen morsomme damer! Skulle ønske jeg var nede ved rådhuset i dag og fikk med meg dette ^^ Hihi, det er veldig sant som du sier at man ikke får mer moro enn man lager selv! 🙂
      Håper dåpen gikk fint for seg og at dåpsbarnet koste seg like mye som dere ^^
      Klem <3

    11. For en fantastisk dåp! Tror aldri jeg har ledd så mye i en “vanlig” dåp, men dette var herlig. Flotte faddere og en stolt mor. Tenker dere har hatt det kjekt!
      Jeg er fadder til flere av mine nieser og en nevø, og gudmor for gutten til et vennepar. Når jeg bar ham til dåpen, så ville han ikke slippe bamsen, så når presten tegnet korsets tegn på gutten så lå bamsen fint i mellom gutten og presten! Hva gjør man ikke for å holde babyene rolig. Det holdt ikke bare med smukken der, nei 🙂

    12. miastorp: Ja, hun ble ikke så veldig våt..:-D verken i vann eller champagne 😀 Men hun fikk litt for mye kake 😀 He-he Det var en artig dag ja 😀 Stor klem <3

    13. Haha og det var ikke i en hvilken som helst fontene dere foretok denne dåpen heller da 🙂 En kanin verdig 🙂 Synes nesten hun ser litt drukna ut men det er kanskje champagnen. Ser ut som dere har hatt en flott dag! klem

    14. Fru Stussli: Ja, den kaninen var heldig, og hun er jo i slekt med Høne-Pøne og det var jo litt som å se henne,nå som Høna er borte så lenge 😀 Skal de flytte? 😀 Jeg kan nok tenke meg de har det rimelig fint innenfor dine vegger også <3 Håper dagen har vært god som gull, men Hr Stussli og Emma 🙂 Klemmer til Kanin- mor herself <3

    15. Hahahaha strålende! For en heldig kanin som kom til så fine folk. Resten av familien til kaninen har nå pakket sekken og er klar til å flytte fra meg. Det er åpenbart bedre andre steder 😀
      Stooore klemmer til den fine fadderen

    16. Hehe jeg tror Kanin Karin skal få bli hjemme, det blir for mye for lille adelige vet du å bli med på alle Mor F’s sprell.. haha haha men igjen tusen hjertelig takk for en fantastisk dag!=P);O) Stor god klem <3

    17. Min matgale verden: Ja, neste gang skal jeg si de må til Bergen 😀 Jeg er sjelden på påfyll jeg også faktisk… Nesten aldri…men forrige gang VAR jeg faktisk i BErgen,men da hadde jeg ikke blogg…

    18. frokenfjeldberg: Ja, greit med det med utfordringen 😀 jeg ville bare gi deg muligheten om du ikke hadde den fra før 😀 men her velger man selv. 😀 De beina dine er så flotte at de er nå IKKE på halv tolv hvertfall 😀 VI er så flotte atte 😀 Tror du Kanin- KArin skal på tur med deg eller? DET lurer jeg på altså 😀 Tusen takk for fin dag selv <3 Klemmer til Lille Store Frøken F

    19. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, da er du skikkelig driven i denne utfordringen 😀 Greit å bli litt oppmerksom på sånt, selv om jeg har positivt fokus for det meste ellers også 🙂 Ja, vi moret oss stort i dag 🙂

    20. lulltove: He-he, det var hvertfall gøy altså 😀 Blir jo ganske komisk liksom bare å stille seg opp er nok til å begynne å le 😀 Ja, den utfordringen trodde jeg ikke jeg skulle få, fordi jeg stort sett har ganske positivt fokus uansett, men litt moro å få den og gjøre på oppfordring 🙂 Stor klem til deg <3

    21. KJæreste Frodith! Tusen hjertelig takk for en fantastisk hyggelig dag. Tusen takk for godt utført fadder jobb, jeg er faktisk fadder selv og har allerede deltatt i denne lykke utfordringen på andre medier.. Takk for rosende innlegg og så observerer Frøken F at hun må jobbe litt med de offentlige poseringene ift evt fremtidige adelige hendelser. Haha beina og mage på halv tolv, men hey et sted må man jo begynne..=P;O) Som sagt takk igjen..=P Klem til Fantastiske Frodith <3

    22. Herregud så morsomme dere er. Jeg måper i nesegrus beundring 🙂 Jeg blir aldri utfordret jeg 🙂 Kanskje fordi at alle jeg kjenner vet at jeg er så tøff og at jeg klarer ALT 😉 Klem , klem

    23. antiahobby: Ha-ha, ja man får ikke mer moro enn man lager selv, og det er lite som gjør meg flau egentlig. VI lo masse og det var jo poenget, kose oss og le 😀 Og morsomme bilder blir det jo, så kanskje noen andre ler litt også, og da er det jo enda bedre 😀 Ja, jeg har nå gjort meg ferdig med Lykkestafetten, men fokuset mitt er som regel ganske positivt uansett 🙂

    24. Helge: Nei, vi var på Rådhuset :- ) Ja, det blir spennende å følge med på hva den skal foreta seg, den får seg vel kanskje en reise for alt jeg vet. Hun er jo så mye ute og farter 😀 Det ble en morsom dåp dette da 😀

    25. cathrinehenriksen: JA, du er jo akkurat ferdig med utfordringen du også og nå er jeg også 🙂 Men jeg fortsetter nok bittelitt for meg selv 😀 Som jeg har gjort før også 🙂 Ja, det var en storslått dåp, og det ble veldig moro 😀 Herlige bilder vi fikk alle sammen 🙂 Jeg gleder meg til Langesund og Barcelona, og i tillegge skal jeg en tur i fjellheimen 🙂 Stoooor klem tilbake <3<3

    26. Det var en artig og stilig dåp det. Ikke alle som blir døpt i en fontene (Tøyenbadet(?), utendørs og i pent vær. Så nå blir det spent hva denne lille krabaten finner på i fremtiden.

    27. Tre fine positive ting du har fått med her og Langesund , blir nok ekstra stas det å :o) Ja er enig i at vi er en fin gjeng altså , og veldig glad for å få møte dere også kan du tro <3 Å du gjør en fantastisk jobb som lærer du <3
      Ja ,og fytti rakkern som jeg lo her når jeg leste innlegget ditt , hahahaha ;-D Vi hadde det jammen moro i dag , det er tydelig å se på bildene også ;-D Å er super happy for at jeg fikk være fadder sammen med deg i denne storslåtte dåpen til Frøken Fjeldberg <3 Dere er noen herlige mennesker <3 Det kan jeg si med hånda på hjertet ja :o) <3
      Ja og jeg har jo nylig avsluttet en utfordring selv jeg og du kan tro jeg er stolt som har fått mitt første fadder barn også ;-D Hihi 😉
      Stoooor klem til flotteste , snilleste deg <3

    28. Maren Kvalvaag: Ja, her skjer det mye på tøy-dyr-fronten 😀 Denne kaninen var jo Frøken F`s men som du kanskje vet har jeg en rotte og en høne som reiser rundt og besøker bloggvenner av meg 😀 Får ikke mer moro enn man lager selv 😀

    29. Min matgale verden: Ja, mye godt komer fra Stussliveien :.-D Og Frøken F`s ide var jo strålende 😀 Moro 🙂 Nå er det sjokolade her 🙂 Og i morgen jobb, og det blir slett ikke verst faktisk 🙂 Skal på kurs senere i uka i Trondheim 🙂

    30. Herlig haha! Morsomt innlegg 🙂 Også så mange fine gaver som Frøken Karin Grønneliten Stuss Von Fyldenstjerne fikk 😀 Heldig dåpsbarn og fantastiske faddere 😀

    31. Ha ha, noe så nydelig! En fabelaktig idè, og en nydelig dåp! Med flott mamma og faddere, for ikke snakke om kaninen selv da, med det fantastiske navnet! He he, utrolig bra:) *ler*

    32. Mariann Sæther Tokle: Så moro, litt latte på blogg er sunt 😀 Og nå får du snart noe mer å le av 😀 Mer sier jeg ikke 😀 Ja, du er så postiiv at, trenger ingen utfordring du 🙂

    33. cuskima: Hi-hi, ja der skulle du ha vært 😀 Det er jo en slektning av høne-pøne også dette vettu, laget av samme ulla 😉 Og var veldig gøy å få være fadder 😀 Du har jo hatt fornemt BESØK du da… 😀 Håper du har hatt en fin dag selv 🙂 ? Kost deg? <3 Stor klem til deg <3

    34. eg DAUER av dere -eg VISSTE det var noe supermorsomt tidig på programmet, SÅ GØY!!!! wish I was there, hadde vært superkjekt å møte dette 3kløveret samt dåpsbarnet såklart :))
      klemmeting <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg