Stemninger…

Kan du gjette når dette bildet er tatt… Altså hvilket som er det opprinnelige?

1)

A) Har jeg lusket ute og tatt dette bildet en sen sommerkveld, mens du lå og sov….? Eller er det bare juks og fanteri?

 

B) Eller ble bildet tatt i dette lyset, når sola skinte så fint…bare sekunder før regnet kom i dette morsomme landet vått med alt været? Eller er dette også juks?

 

C) Ble bildet kanskje tatt i skumringen, med sola og lyset på vikende front? Så fargene ikke ble så klare…? Det er jo lyset som gir oss fargene også… Eller er dette redigert om?

 

D) Ble kanskje bildet tatt for mange,mange år siden?… Når det ikke fantes det som het fargebilde… Og at jeg siden har fikset litt på dem, og gitt dem fargen over?…

Hvillket  tror du er det ekte? Det som jeg knipset ute i går?

 

Og hva med dette?

2)


A) Ble denne vakre blomsten knipset i klart sommervær, eller jukset til i et program av en ivrig Frodith?…

 

B) Eller er den hentet fra mammas gamle fotoalbum i skuffen på huset på landet, og siden knipset digitalt for å se hva man kan finne ut ved hjelp av redigeringsprogram?…

 

C) Var det MEG du så snike ut i går kveld, med kamera hengende fra  hånda….for å ta nattbilder?… Eller er dette bare pc-jobb?

D) Er det kanskje dette som er det ekte? Eller er det bleket lett ved hjelp av metnings-funksjonen i foto-programmet mitt?

 

Hva tror du? Kan du gjette hva som er det ekte i bilde 1? 

OG i bilde 2?

 Hvilket/hvilke bilder likte du best?

Er det ikke artig hvor forskjellige steminger  fotoer kan få med litt redigering?

 

#foto #blomster #redigering #undring #endring
28 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Å ja, mannen ikke med hjem nå. Nei, da er det best du henter han i oktober 🙂 Hi-hi. Kos det da, med tur igjen da. Så kos om dere kan ha litt kontakt igjen senere da, det KAN man jo, om man bor forskjellige stede, om man vil. Selv om det ikke bli så ofte. Det se jeg også 🙂 Jeg merket ikke hagl her nede i byen, men vet det både har snødd og annet rart i utkanten 😀 I dag litt småregn bare 🙂 Stor klem til deg <3

    2. Søte blomsterbilder! ^^
      Det første bildet tror jeg ble tatt i skumringen, med sola og lyset på vikende front. Så fargene ikke ble så klare. (c) Og på nummer 2 tror jeg D er riktig 🙂

    3. Det var koselig lunsj, og hun her skal bli her et par år til. Men ser henne igjen i oktober for da skal jeg over hit og “hente” mannen min hjem igjen 🙂 Hvor de havner etterpå er ikke godt å si men de har familie i Bergen, så det er jo lov å håpe. Ser på nettnyhetene at det har vært heftig med regn og hagel i Oslo. Vann er greit, men hagel? Håper det ikke har laget for mye problemer. Klem<3

    4. Joda, det torna og lyna her også. Herlig vær som jeg liker godt. Ble litt småkaos på veiene men det er ikke første gang det er slikt vær og det var jo meldt. Håper det blir sol i morgen.

    5. Helge: Ja, i følge mamma, som jeg snakket med på telefonen, så hadde det haglet noen steder også… Her bare smalt det noe grusomt, HELE tida 😛 Ja, de bildene blir fine med litt endring her og der også, blir liksom forskjellige stemninger 🙂 Noe ser helt ut som knipset i natta 🙂 Tordnet det ikke i Drammen? Ha en fin kveld 🙂

    6. frustrertfrueihouston: Så koselig med lunsj med henne, og å få kjøpt bomullsgarn. Er den damen en du får truffet igjen en del når jeg flytter hjem igjen eller? Skal hun også HJEM? 🙂 Høres herlig ut med kveldsbad i lyset 🙂 Her er det gått over til regn nå, men tror jorda trengte litt vann 🙂 Kos deg på innspurten der borte 🙂 Stor god klem <3

    7. Flotte bilder alle sammen, noen ekte andre resultat av litt redigering. Så på TV2 at det kom snø på Mortensrud i Oslo idag pga uvær – sjelden kost med midtsommersnø i Oslo. Ha en fin aften.

    8. Her er det litt morgen enda. Jeg har kjørt mannen på jobb, for jeg trenger bil for bare MÅ innom og se etter noe bommullsgarn før jeg drar. Så blir det lunsj med en norsk dame som introduserte meg for mye av det jeg har vært med på her borte. Rart at det er siste gangen liksom… Ser ikke ut som det blir det helt store været her i dag heller, men jeg tror jeg må ta meg et kveldsbad i opplyst basseng i kveld. Snart har jeg ikke muligheten til det lenger. Men det blir godt å komme hjem – ikke minst til frisk og klar luft! Med minimumstemp på 24 grader nå er det ikke mye frisk luft nemlig.
      Solhatten din høres fin ut, den blir fin å ha i Barcelona. Og ja, jeg håper vi kan treffes en gang. Det hadde vært kjempekoselig! Så en gang må det la seg gjøre 🙂 Stor klem <3

    9. frustrertfrueihouston: Ja, i kdag har jeg ikke tatt noe smertestillende for første gang etter jeg ble syk, ikke EN paracet en gang 😀 Og jeg er HELT klar for litt fotosafarier og sånt 😀 Nå fikk jeg litt navn på plantene også da 🙂 Det var koselig.Jeg kan jo ikke noe sånt 😀 Jeg synes de mørke bildene er tøffe også, på sin måte. Kan være veldig sånn om natten her 🙂 Nå tordner det ute.. Det er jeg ikke SÅ glad for egentlig… I dag har jeg vært og kjøpt meg STOOOOR solhatt 😀 Hvit med stor brem 😉 Det må jo bli bra 🙂 Har du hatt en bra dag? 🙂 Stor klem til deg der borte, snart er du her. Skulle vært kos å treffe deg også :.-) Kanskje det blir en anledning en gang 🙂

    10. Jeg tror bilde nr C av Kristi Blodsdråpen/Fuksia og bilde nr D av Georginen er de riktige. Likevel likte jeg bilde 1b og 2c godt.
      Når du nå har begynt å leke med redigering igjen, så ser jeg på det som et tegn på at du er godt på vei til å bli helt frisk igjen. Det gleder meg! Det er utrolig hvor ulike bildene kan bli, bare med litt annet lys. En helt annen stemning kommer frem. Os deg videre. Klem <3

    11. foreignerat50: Hi-hi, jeg forteller etterhvert 🙂 Ja, du er jo også glad i foto og redigering og sånt, man lærer stadig noe nytt liksom 🙂 Fin hobby synes jeg 🙂 klem <3

    12. MayBritt Bråthen: Hi-hi, ja morsomt hvordan bilder kan bli med litt redigering 🙂 Jeg skal si senere hvilke som er de ekte 🙂 Moro å sitte å pusle med dette og lære seg nytt 🙂 Håper du ha en fin dag :- )Takk -takk 🙂

    13. For noen flotte bilder, syns nå alle ser ekte ut jeg da 🙂 Men orginalen på den første tror jeg er b 😉 Og på nr to er det a 🙂 Men syns alle er så fine og alle virker som det rette svaret hehe : D
      Flink er du 🙂

    14. Maren Kvalvaag: Ja, det er veldig moro å se hvordan det kan bli 🙂 Og det lager faktisk veldig forskjellig stemning med litt lys og mørke og svart -hvitt osv. Veldig forskjellige stemninger 🙂 Jeg avslører ikke ennå hva som er originalen, lar noen flere gjette litt 🙂 Ha en fin dag Maren <3

    15. outofoffice: Jada, jeg holder på med mitt her jeg, fremdeles, foto, konkurranser, filosofeinger, og faktisk små noveller har det blitt noen av også 🙂 Koser meg 🙂 Koselig at du var tilbake igjen da .-) med lese og skrivelyst 🙂 Ha en herlig torsdag du også 🙂 Klem til deg og velkommen tilbake 🙂

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Vil ikke avsløre noe ennå 😀 Lar noen flere gjette litt først 🙂 Moro med redigering og foto 🙂 Klem til deg <3

    17. Lithanna: Takk-takk 🙂 Hi-hi, ja vi får se, lar noen flere får gjette litt før jeg avslører 😀 Ha en fin dag Lithanna:-) KLemmer <3

    18. Så flott å se at du fortsatt tar nydelige bilder, og eksperimenterer. Koste meg i går med å lese blogger. Godt å ha fått tilbake litt skrive, og leselyst. Riktig fin torsdag til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg