Marekatten på landet…


 

Ja, for jeg kan nok begynne å nærme meg marekatt-tendenser her nå… Kalenderlappen blafrer,og truer med å hoppe ned en dag før… Det er 2 dager igjen til jeg drar til Barcelona, og det merkes i hele kroppen som du ser…Jeg spretter rundet i leiligheten her, og alle som har en SÅNN kalender på veggen vet hvordan det går  da… Kanskje den lappen sliter seg løs en dag før, og lander på gulvet…? Kan jeg dra en dag FØR da liksom? 😉

Så mens jeg hopper opp og ned her og roper “Kåmmå esta?”, som er spansk og betyr noe sånt som “hvordan har du det?” eller noe sånt…, så kan det på folk som IKKE skal til Spania, kanskje bli noe marekatt-liknende utover dagen… Gulvet rister jo ikke akkurat som når en sommerfugl treffer bakken…. Akkurat DER kommer mer flodhesten inn…Lett på foten er jeg ikke. som du husker…..

Så når det dunker slik og det eneste som ligger utover og slenger her er solkremer, kofferter, pass, klær og Frodithen nesten ikke KAN norsk lenger…. Og det er LITT tvil om det er JEG eller en av mine turkise gevanter som er på vei opp i kofferten 2 dager før tida… DA….

…..er det på tide for marekatten å ta seg en tur på landet…for å få ut litt energi… ;-D 

 

Ut å fange sommerfugler…. SÅ kan lørdag være lørdag, og mandag være 2 dager unna….som den jo faktisk er….. 

Og et besøk i barndomshjemmet er jo aldri dumt, kanskje jeg får markjordbær av mamma, om ikke den hersens skjæra har vært og tatt dem igjen… 😉

Ville bare innom å ønske deg en fin-fin lørdag, 2 dager før jeg drar 😀

 

Har du noen planer for denne lørdagen? 🙂

 

 

#ferie #tegninger #sommer #glede #reise
43 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Ja, det er vel kanskje ikke VELDIG varmt der du er nå? 😀 Jeg fryser i sofaen her, men svinser litt rundt med vaske hår, pakke, finne klær å ha på, så får jo varmen 😀 Drar liksom litt allerede i dag, for drar til søsteren min og drar med hennes buss i morgen, så jeg starter litt i dag 😀 Blir ikke så heftig blogging i Barcelona, men mest noen “postkort” 🙂 Du skal vel sove masse du da, når du kommer hjem :- )Deilig også sikkert 🙂 Håper du får tiden til å gå på flyplassen 🙂 Stor klem <3

    2. Hei igjen. Nå sitter jeg i Amsterdam, og venter på neste fly. Ja jeg kommer nok til å være frustrertfrueihouston gjennom ferien, og jeg skal gi beskjed når jeg endrer navn. Det er klart jeg gleder meg til å komme hjem igjen også, men kommer nok til å savne litt av varmen i Houston. Når vi dro i går var det 30 grader og overskyet, med litt regn innimellom. Vi var ute og gikk en tur på formiddagen, men med så høy luftfuktighet og den varmen, så er det nesten for varmt å gå ute. T-skjorten klistrer, og svetten renner fra hele fjeset, nesten før man begynner å gå. Og brillene dugger når man kommer fra kald, tørr inneluft og ut i “badstuvarmen”. Fuktigheten kommer jeg ikke til å savne. Blir nok en litt trøtt ettermiddag og kveld i dag, men sov over 3 timer på flyet. Får holde meg i aktivitet så holder jeg nok ut til vanlig leggetid. God tur i morgen, og kos deg masse. Stor klem <3

    3. cuskima: Ja, da har du miniferie 😀 Så deilig da 😀 Kose deg på Costa Del terasse 😉 Koselig å snakke med deg i går 🙂 Stor klem fra sommerfugl i sofaen <3

    4. jobbeting for min del -kose meg i sofaen nå med litt chips eg fant i skapet
      Blir så veldig kjekt med litt ferie 🙂
      Eg har litt ferie i dag og i morgen og mandag hahaha miniferie i heimen -deilig klemmeting <3

    5. annebe: Ja, det er det med å la det henge LITT for lenge 😀 OG tenke at SNART…og så kommer trosten eller skjæra og lager ugagn…Mamma kom nemlig flere ganger i fjor å skulle ta seg noen markjordbær, og DER sto den frekkingen med saft fra nebbet 😉 Sånne nesten hvertfall 😀 ha en fin helg videre du også 🙂 Stor klem <3

    6. cathrinehenriksen: Så koselig at du titter innom i alt familie-besøket 🙂 Og shoppet masse ja, vi får vel se etterhvert 🙂 Ja, her er Frodithen reisesyk, og vel så det 😀 Har vært hos mamma da. OG shoppet litt jeg også 😀 Ingen markjordbær og ingen skjære å se i dag…;-) Klemmer i alle fasonger på vei 😀 <3

    7. frustrertfrueihouston: Nei her glemmes ikke morsmålet nei, jeg kan ikke annet spansk enn det som kan likne litt på fransk… 😀 Og markjordbær, helt tomt 🙂 Må skyldes varmen mer enn skjæra, for den var ikke å se snurten av 😀 Ja, her begynner pakkingen i morgen 🙂 Jeg tenkte du var på vei nesten jeg, men det er vel ikke lenge til NÅ hvertfall 🙂 Gleder deg litt også? 🙂 Stor klem fra meg, du er vel frustrert frue en stund til? Du må varsle når du bytter 😉

    8. MayBritt Bråthen: Så utrolig herlig dag du planla, både trening og nye hobbyen din og kos med familien,hva kan være bedre? 🙂 Ikke EN markjordbær, men sommerfugler fant jeg 😉 Ha en fin kveld,nylig hjemme jeg 🙂

    9. ladyaugust: Blir bare 5 dager, etterpå kommer jeg og besøker det 😉 Med reisegave 😀 Og jeg har kjøpt faktor 30 og stor solhatt, så du ikke den fine solhatten min? 😀 Kosemosepose med juksegodt, og søsklemmen <3 😀

    10. Flaggermusvinger: Å jeg skal titte på det i morgen, helt klart 😀 Da har jeg en hel dag til bare blogging og pakking, og å lese meg opp. Har to reisebøker også 🙂 Alle sier det er SÅ bra der, og jeg tror dem 🙂 Stor klem til fine deg <3

    11. miastorp: Ja, skikkelig reisefeber 🙂 Du er fint på plass på torpet du da? 🙂 Det var ikke noe gress og klippe, men jeg har kost meg og fått timene til å gå litt 😀 Og kjøpt noe mer til turen ;-D Enda jeg burde vel vente med all shoppingen til jeg kom DIT men…jeg har ikke gjort det da.. Jeg skal ha pengene PÅ meg jeg, i bh-en 😀 Klemmer på vei til torpet 🙂 <3

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, er ikke den bra 😀 Det var tomt for markjordbær,men mer pga sola tørket ut alt, skjæra var ikke å se ;-D Så deilig med alle sommerfuglene 😀 I dag har jeg sett mange både her og der 😀 Og noen i magen 🙂

    13. foreignerat50: Så koselig du gleder deg på mine vegne. Nå har jeg vært på besøk, og klart å glemme det litt NESTEN 😀 He-he Har du flakset ferdig 😀 ? Hjemmet?

    14. Helge: Ha-ha,ja kanskje jeg gjør det 🙂 Sjekker You Tube. Jeg er i ganske spansk humør allerede 😀 D har vel shinet hele huset du nå. Deilig å bli ferdig med sånt for helga sikkert…Jeg har ikke prøvd 😀 Mikrobølgeovn skal vi ha også 🙂 Og har visa-kortet fått danset da?:-D He-he..

    15. Skjønner at du gleder deg ja..og det er jo positivt 🙂
      Her spiste trosten opp all ripsen min i fjor, skulle bare vente litt til så den ble enda rødere,
      men pluttselig var det ikke så mye som ei bær igjen …:)
      Fortsatt fin helg <3

    16. Denne lørdagen har jeg shoppet på Strømmen stor senter , og nå er det bare avslappining hjemme med familien <33 Haha....så Frodithen er litt reise syk ? Og gleder seg vilt , skjønner jeg :o) Men det er jo forståelig da , skulle gjerne blitt med jeg , haha ;-D Men koser meg jo med familien så det duger mer enn nok egentlig 😛 Ja en tur på landet å få ut litt energi høres i grunn ikke dumt ut det nei ....Men den skjæra må skjerpe seg litt da , rakker 😮 Og IKKE minst tyv , haha ....Håper det blir noen bær igjen til deg <33 Også må du kose deg på landet , å ha en super reise snart ;-D Blir kanon bra tror jeg =)) God klem på alle kanter til fine gode Frodithen <33

    17. Planer for lørdagen ja. Siste rest må pakkes og i kveld går flyet hjem til Norge. Blir nok en litt rastløs dag frem til taxien kommer… Lurt med en tur på landet, hvor du kan korte ned ventetiden litt. Og håper du finner markjordbær, for det er så godt! Og ikke glem morsmålet ditt selv om du drar utenlands, nå da 🙂 God tur! Stor sommerklem fra Grete <3

    18. Mine planer for dagen er en sykkeltur så skal jeg scrappe litt og bruke resten av kvelden med å lage pizza med ungene og samboeren, spise den og kose oss 😀
      Håper du får markjordbær og finner noen sommerfugler 🙂 Ha en strålende lørdag

    19. hahaha herlig 😀 Kos deg masse og nå er det jammen snart til ferie 🙂 Skal du være lenge? Husk solkrem blokk 50 eller noe 😀 Kozemozelørdagspose <3

    20. Så gøøøy å til Barcelona da! 🙂 Var der før jul i 2012, og digga det. Men nå er det sikkert enda bedre for det er nok godt og varmt i tillegg.
      Jeg blogget visst litt mer om annet enn natur på den tiden, har til og med skrevet noen blogginnlegg fra det tre dagene når vi var der.
      http://flaggermusvinger.blogg.no/1355857023_barcelona.html
      http://flaggermusvinger.blogg.no/1355959381_la_pedrera_i_barcelon.html
      http://flaggermusvinger.blogg.no/1356079443_axolotl.html
      Absolutt et sted jeg vil tilbake til!
      Kos deg masse 🙂

    21. Ååååå så herlig med reisefeber 🙂 Barcelona er jo en så fin by men pass på lommebøker! Du får klippe litt gress på landet så får du ut litt energi 😉 Kos deg med reisefeberen <3

    22. Skrev i går om sommer OLi Bacelona i 1992, da ble det utgitt en OL-sang som jeg fallt helt for. Den heter “Amigos Para Siempre”, med Jose Carreras og Sarah Brightman. Du bør sjekke den på you tube og komme mere og mere i spansk humør. En låt med en herlig spansk karisma i seg. Nå skal jeg vaske tøy, vaska bade og kjøkkenet før i dag. Så var jeg og henta en gammel mikrobølgeovn som foreldrene mine til overs. Senere skal visa kort danse litt i div butikker.
      Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg