La humla suse.. ;-)

Vel, det er vel det man sier når man ikke er så NØYE på ting liksom…Og det passer inn litt nå om dagen… Jeg er ikke så nøye på noenting nesten……Ikke på leiligheten…ikke på maten…ikke på trimmen…Jeg lar liksom livet bare gli litt avgårde…På en god måte…med iste og sjokolade…og med beina på bordet…. “Lar huma suse..” Dagene for at man skal bli en “flittig maur” igjen, er rett rundt hjørnet… Selv en lærer må i gang igjen en eller annen gang liksom… Og jeg kjenner det klør bittelitt ekkelt i de slappe beina der de ligger……De er IKKE helt klart for arbeidsmaur-livet ennå…Så jeg trekker ut ferie-holdningen for alt den er verdt…….og lar humla suse….videre… Samtidig som jeg kommer meg på beina…og  løper etter med et kamera…og gjør alt jeg kan for å få tatt noen fine bilder av dem… 

 

Nå vet jeg hvordan jeg skal få noen klare bilder av dem….rent teknisk….Nå er det bare å få dem til å sitte stille lenge nok til at jeg får stilt inn litt…Men i midt La-humla-suse- tempo så er DE alt for raske for meg fremdeles… MEEEEN…. Bildene blir stadig bedre…Og jeg gir meg ikke… Jeg skal få det til…


Livet på landet er jammen godt…for noen og enhver… 😉

 

Og en dag…når jeg er ferdig med  “å la humla suse”, og jeg har fått opp tempoet litt….Og DEN fremdeles suser bittelitt ute…Ja, DA skal jeg ha en diger, klar humle på linsa…Og det er ikke sikkert det blir mange dagene til…

 

Liker du å ta bilder av insekter?

Er du fremdeles i “la-humla-suse”- modus, eller er du i full gang i “flittig-maur”-livet?


#insekter #humler #ferie #avslapning #lahumlasuse #foto #feriemodus #suse #sløve #blomster
47 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg begynner vel å surre litt mindre mot neste uke jeg også…Dvs, begyner på jobb 13. august…Og da må susingen være over… 😀 Men fram til da, skal det suses til krampa tar meg 😀 Klemmer igjen <3

    2. Hihi, morsomme sammenligninger 🙂 Jeg er definitivt fortsatt i la humla suse-mood! I dag spesielt, etter noen dager med full fart i Finland kjenner jeg at energien ikke akkurat er på topp 🙂 Men det er vel ikke lenge til den flittige mauren dukker opp igjen. I slutten av uka skal jeg tilbake til Oslo og DA startet hverdagen for fult igjen! 🙂

    3. cathrinehenriksen: Men de er enda ikke klare NOK…MEN det skal de bli…etterhvert 😉 Ender er fine å starte med 🙂 Og så må du prøve gjessene på Østensjøvannet 😀 Har en uke ferie igjen jeg, deilig 🙂 Klemmer <3<3

    4. Se her ja , sannelig bra bilder :)) Ser humla koser seg inni blomsten og greier , ja du er blitt en dreven fotograf nå 😛 Om jeg tar bilder av innsekter , helst ikke …hahaha . Men humler er ikke så skumle da , men likevel har i alle fall kommet såpass langt at jeg har prøvd meg på noen ender b.l.a :o) Ja og la humla suse det har jeg vært super god på i sommer , masse late dager og treningsfri så det holder , haha…. Har nok ennå tenkt å la humla suse en god stund til :)) Men ja du må vel snart tilbake til lærer pulten din 😮 Får kose deg maks den siste tiden du nå <33 Klemmer masse <33

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hi-hi…ja ikke sant, noen har en raskere humle på lager…F eks du 🙂 Den suser vel sjelden 😉 Det er fint vi er ulike. Her er det så lite effektivt atte 😀 Men det skal det bli snart 😀

    6. whatwouldnemido: Takk- Ja, det ble ikke så verst 🙂 Men fremdeles for uklart… Ja, vi gruer litt til hverdagen begynner igjen, men klorer oss fast i ferien litt til. Jeg skal på gåtur til helga også, siste ferie-røsk 😀 Og selv om jeg ikke vil tenke på jobb heller…så merker jeg NOE er i gang i kroppen…

    7. Therese Bråthen
      du må si han kan drepe veps men ikkje humler og bier -de er utdøende og vi trenger dem for pollen ellers så vil faktisk mennsker også dø ut
      Du kan lese det på nyhetene. De vet ikkje hvorfor biene og humlene dør,men uten dem vil vi miste masse mat da vi ikkje kan drive med pollen for hånd.
      Frodith
      nattinatt klemmeting <3

    8. WOW, bilde nr 3 er knallkult! 😀
      Jeg lar humla suse og nekter å tenke på maurtua. Jeg gruer meg alltid til at ferier tar slutt… Men samtidig vet jeg at det går greit å jobbe når jeg først er i gang, så jeg bare nekter å tenke på jobben før jeg er der 😉

    9. Tenkte på det. Men ble bare stående og følge med 😀 Skulle nesten filmet det. Det hadde vært noe å testet det nye kameraet med 🙂 Måtte ha nytt etter et ublidt møte med taket på operaen tidligere i sommer. Vi var i Oslo noen dager før vi dro til Tenerife.

    10. Flaggermusvinger: Ja, det sto ikke på blomsene i går 😀 De svermet i vei, men stakk sin vei innimelom, og så klarer de jo ikke sitte i ro ;-D Lenge nok til at jeg får knipset 😀 Ja, den nederste humla ble ikke så verst, men jeg vil få til klarere bilder 🙂 Vet hvordan jeg skal gjøre det nå, men rakk ikke å få det gjort 😀 Prøver igjen i morgen.

    11. Jeg liker også å ta bilder av insekter. Og blomster og smakfulle ting fra hagen. Det summer så herlig i hagen om dagen 🙂 I dag så jeg en sommerfugl som oppførte seg merksnodig nede på steinen og lurte på om den var skadet.Jeg så jeg at det var en veps eller bie der også. Og det så jeg at det så ut som jeg sloss. De virvlet rund sammen. Det virket som sommerfuglen klarte å slite seg løs og så fløy den vekk. Etter noen sekunder fløy den andre også. Skikkelig action i hagen, altså.

    12. Therese Bråthen: Jeg dreper ikke humler altså, bare edderkopper og eklinger.For humlene må vi ta vare på.. For de dør ut…og det kan være ganske skummelt…for oss også. Helt sant.

    13. Kristin: Ja, ganske obs på humler jeg også , etter den humlestafetten 🙂 Det siste ble ikke så verst, men måtte redigere litt.Målet er å klare det med riktige innstillinger nå jeg tar bildet 🙂 Og skal få til etterhvert 🙂 Takk til deg også 🙂 En god uke <3 klemmer <3

    14. ja nei kan ikkje være heeeelt normal vettu 😀
      Tilogmed når eg er maur er eg humle og når eg er humle er eg maur hahaha
      klemmeting <3

    15. Ser ut som det skal bli perfekte bilder av den humla etter hvert ja! Det siste ble jo veldig bra 😀
      Jeg er fortsatt i “la humla suse”-modus, og tenker å være det en liten stund til 😉
      Jeg er forresten blitt veldig obs på humler nå, og er SÅ glad hver gang de kommer på besøk på blomstene mine her ute 😀
      Håper du får en god, ny uke!
      Klemmer <3

    16. frustrertfrueihouston: Ja, bra du lar humla suse litt videre inn i sensommeren 🙂 Ja, ikke lett å få fokusert på dem, og nå har jeg fått forklart hvordan jeg må gjøre, men jeg rekker jo ikke det 😀 De er for kjappe. Og JA jeg vil se dine insektsbilder, helst nå i kveld 😀 Ja, så den nye bloggen, og godkjente sporenstreks 🙂 klemmer i vei <3

    17. cuskima: Uff, ja det likte jeg ikke å høre. Nei jeg skal hvertfall gjøre mitt til at de blir her. Ta noen fotoshoots og sånt…De liker de 😉 Flittig humle du, ikke flittig maur nei 😀

    18. Ja jeg liker å ta bilde av insekter. Det er ikke alltid de samarbeider, flyr litt raskt frem og tilbake sånn at jeg sliter litt med å få fokusert fort nok. Men – øvelse gjør mester! Kanskje jeg skal legge ut noen insektsbilder som jeg har tatt i sommer på min nye blogg – margarites.blogg.no? Har endelig klart å ordne med ny nemlig.
      Ellers så går ting litt sakte her fortsatt, selv om jobben så vidt er i gang. Så “la-humla-suse” gjelder fortsatt her. heldigvis er det litt stille på jobben. Innkjøring av nye barn skjer gradvis, men om et par uker er det fult kjør! Nyt ferien din så lenge du kan! Klem <3

    19. Flittig humle hahaha thats me :)))
      har bare tatt ett fint bilde av en humle som du har sett på bloggen, ellers er det mest eddermedkropper her og de liker eg IKKJE
      Lest i avisen at 4 år etter at biene forsvinner dør menneskeheten ut :OOO???
      Crazy og skummelt
      <3<3

    20. Haha syns jeg ser de for meg. Du løper rundt med honningkrukka og kamera!
      Gleder meg til og se hvordan det blir, for ja de siste var stilig og fint!
      Kan kanskje Være på din side med at de blir bare slappere og slappere fremover nå? Haha

    21. Moving On: Ja, jeg likte det siste der jeg også 🙂 Takk for tilbakemeldingen. Moro når noen andre liker det da 🙂 Jeg skal få til ENDA bedre 🙂 Jeg må bare få de til å ha litt større tålmodighet 😀 Kanskje jeg må legge litt ferdig honning inni der…så de blir der en stund 😀 og SÅ kan jeg stille inn og ta bildet 😀 He-he. Jeg skal på en liten tur til jeg, til helga…men SÅ må nok jeg bli flittig maur igjen også 🙂 Ja, større dyr, fugler og sånt, mer moro 🙂

    22. Åå de siste bilde var konge stillig!!
      Ja nå e snart ferien over for denne gang også, men er godt og komme back til hverdags også!
      Er ikke helt gira på å ta bilder av insekter nei, men liker velsig godt og ta bilder av større dyr!:)

    23. annebe: Nei, jeg føler ikke jeg har helt dreisen ennå jeg heller…Men jeg øver,og i går holdt vi på en lang stund ute på landet der, jeg og søsteren min, med å plage de stakkar humlene, for å få noen fine bilder…Men BRA er de ikke ennå. Jeg vil ha de MYE klarere..Og nå vet jeg hvordan, men har ikke klart det ennå 😀 Vi klarer det nok Annebe 🙂

    24. Jeg har latt humla suse i 5år nå jeg…hehe :)..kjempefine bilder, liker å ta bilder av alt mulig jeg, men ikke fått dreisen på gode insektbilder enda…<3

    25. Therese Bråthen: Nei, det skjønner jeg, og der er jeg HELT enig, når DE har kontrollen, da hyler jeg høyt,og dreper de hardt jeg også, og putter dem i poser som jeg knyter igjen ;-D

    26. Helge: Ja, jeg synes heller ikke sommeren er over…det nekter jeg å være med på nemlig… Så jeg har ferie fremdeles, og skal til og med på enda en liten tur… Mer om det senere 😉 Og i morgen skal jeg fange flere humler…på kameralinsa 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    27. Therese Bråthen: He-he…ja, jeg er vel litt sånn når de jakter på MEG….men når jeg jakter på DEM derimot…Da er jeg litt tøffere, da har jeg liksom kontrollen…Innbiller jeg meg 😀 Ha-ha 😀

    28. Insekter er raske og ikke så fotogene, men jeg husker at jeg tok bilde av en veps/humle engang. Bilde ble bra, insekten var opptatt med sitt så jeg zooma den inn og tok bilde. August er her men sommern er ikke over enda, det blir fortsatt noen badeturer på meg og treffer sikkert på flere insekter utover. Ha en fin kveld.

    29. Jeg liker ikke å ta bilder av insekter, sikkert fordi jeg ikke liker de no særlig i det hele tatt ! 🙂 jeg er vel den som skriker høyest når det kommer inn et insekt i leiligheten tror jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg