Sengemonsteret…del 2

Ja, du husker jeg fortalte her om dagen at jeg slet litt med et sengemonster? Et som faktisk sparker meg ut av senga etter tilmålte 6 timer og 17 minutter? Og at det har skarpe tenner og klør, og faktisk heter springfjærer eller noe sånt?

 

Og at dette sengemonsteret får meg til å gå hele dagen etter å gjespe…med sånne øyne…. Godt teipet opp,og ikke husker jeg å ta av nattkjolen en gang…

 

Vel….Livet på landet, i barndomshjemmet, er ikke bare humler som suser og fryd og gammen det heller….

Neida, for etter endt rekekveld lørdag, var det tid for å innta sofaen i stua der ute i barndomshjemmet…..Man har valget mellom en sofa, som er et hode for kort….Slik at beina ligger på utsiden…eller hodet oppå armlenet….ELLER man kan velge den andre sofaen som egentlig er lang nok, men veldig, veldig smal…. Min sofa for natten ble den som er lang og smal…Min søster tok den som er for kort…

Den lange smale er også veldig veldig glatt, og noen ganger er jeg på vei å rutsje på utsiden…Men hovedproblemet er smalheten..For den er jo slett ikke laget som sovesofa, og den er akkurat like smal som meg……  ikke ibergnet armer….Det betyr at når jeg ligger på ryggen, eller på siden for den saks skyld…så er det ikke plass til den høyre armen…

Og med den hengende å dingle  på utsiden, er det slett ikke lett å sovne…Beina farer jo på utsiden også…Så der ligger jeg da… Med vidåpne øyne, og armer og bein på utsiden..

 

En løsning kan være å låse den fast i “armene-i-kors”-stilling, og prøve så godt man kan DA liksom…. å få noen timer på øyet…Men det var ikke stort hell med den stillingen heller….

 

Så enden på visa ble: 

-Noen halvdårlige timer på øyet igjen, sikkert ikke mer enn 4-5 timer sammenlagt…Og en søndag gående rundt som dette igjen… Selv om du kanskje ikke merket noe til det… 😉

Nå skal det gåes til innkjøp av nye madrasser og senger…både her og der… Snart…

 

Sover du godt om natten?

Har du god seng?

Er du rask med å få gjort noe med ting som plager deg? 😉

 

 


 


 

 

#sove #søvn #seng #våke #smal #søvnproblem #zoombie #madrasser #sengemonster #monster
42 kommentarer
    1. Jeg regner med at mamma’n din setter pris på at du er der, og hun vil nok at du skal sove godt. Pass på så det ikke kommer noen ert under madrassen da, sånn at prinsessen får sin dose med god søvn. Godnattklemmer tilbake <3

    2. margarites: Det er mange forskjellige valg her ute, gamle ungdomssenga, for kort, en sofa for kort, en for smal, en seng med alt for hard madrass.. men i dag har mams gjort i stand med ekstra madrass oppå den harde 😀 Så nå får kanskje prinsessen sove 😀 he-he. Og hjemne, ja der skal jeg kjøpe ny…en gang 😉 klemmer nattaklemmer <3

    3. TTT – ting tar tid! Sånn er det bare. Jeg skulle ønske jeg var litt kjappere til å få gjort ting, så der kan jeg absolutt bli både bedre og flinkere! Ellers sover jeg godt om natten, så lenge jeg ikke ligger for lenge. Men som regel så våkner jeg etter litt mer enn 6 timer. Sengen er grei, men jeg ønsker meg ny. madrassene begynner å bli noen år, og fordi selve sengen er en gammel vannseng, så er det ikke så lett å få store nok madrasser. De må bla være 213 cm lang – litt ugunstig mål. Så jeg skal kjøpe ny – en eller annen gang 😉
      Ellers så ser det ikke ut til å være særlig behagelig å sove på en sånn smal sofa, så da er kanskje madrass på gulvet bedre, eller sammenleggbar feltseng kanskje? God søvn er viktig! Klemmer <3

    4. Engla: Huff, spøker litt for GOD natts søvn her nå altså.. er på landet igjen, og her er mye rare sofaer og senger som du skjønner.. Ungdomssenga for kort, og alle sofaene litt rare hva soving gjelder 😀 hi-hi. Men det går. Er ikke SÅ ofte jeg ligger her, bare to dager tett på hverandre nå, og vi spiller og koser oss også. Neste uke skal jeg kjøpe seng hjemme 🙂 SKAL! Håper alt er bra med deg min venn <3 Klemmer gode klemmer <3

    5. Uff, ja søvn er viktig. Får jeg ikke mine åtte timers skjønnhetssøvn da er jeg ikke god å ha med og gjøre, hihi
      Jeg sover stort sett veldig godt, men hvis jeg er veldig kreativ bobler det ofte over da jeg skal prøve å sove…
      Håper du får en god natts søv i natt vennen min <3
      Klemmer ivei til deg

    6. annebe: Jeg måtte en tur til ut på landet, i kveld, og i natt blir det sofaen som er for kort, tross alt bedre 😀 på mandag skal jeg prøve å ordne ny seng 🙂 Men først litt mer ferie 😉 Håper du har hatt en fin dag i regnet? Jeg har bare vært inne og drevet dank.. klemmer <3

    7. Jeg er veldig treg med å få gjort noe med ting som plager meg ….Håper du får kjøpt deg ei skikkelig god seng …så du kan våkne frisk og rask. Den smale sofaen hørtes forferdelig ut…
      Jeg merker at senga mi er ganske god når jeg har prøvd et par hotellsenger i sommer. Klem<3

    8. Helge: Nei, man veksler vel litt på, jeg er bare inne i en litt dårlig søvn-greie nå, men regner med det blir bedre.. Både med kjøligere vær, OG ny seng 🙂 Og nå skal jeg på landet igjen,men jeg satser på den andre sofaen i dag 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    9. Ja.. her vsr de fint flere døgn våken før noen få timer..
      Nå er de hver natt men litt mindre.. menni lengden mye mer.
      Så jeg jubler over det..
      ja kan ligge som jeg vill uten problemer.. haha!!
      ganske luksus igrunn!!:)
      Ja er nok ikke alle som kan ha 160 i bredden og ha kanonplass..!!:)

    10. Jeg tror igen sover like godt hver natt. Men jeg sover stort sett godt om natta, enkelte ganger dypere enn andre, innimellom våkner jeg litt og sovner igjen. Jeg kan ikke klage på senga, ikke så mange år siden jeg skaffet den og ny madrass nesten like etterpå. Men det er det med puter og dyner som passer inn til kroppen din. Man kan prøve seg fram og finne ut hva som er best.
      Ha en fin kveld.

    11. Moving On: Ja, du har gått fra ingenting til 2-3 hver natt, og da er vel det helt bra 😀 Men du bør komme opp i 5 i det minste, da er det greit 🙂 Men sakte men sikkert…så kommer du dit 🙂 Ja, 160 er jo bredden, så det betyr at du kan ligge både rett opp og ned og på tvers 😀 For lengden på senga må vel være 200 som de fleste :-)? Hi-hi

    12. Tattavkvinnene: Nei, en enkeltseng hadde ikke godt for to her altså…. Og knapt nok til EN 😀 Og den sofaen er altså til en minus armer… Men jeg skal presse meg inn i en annen i natt…for jeg må ut der igjen i dag…Og da får det bli den med hodet på armlenet 😀 Hi-hi..

    13. Åååh.. hørtes slitsomt ut igrunn. Blir jo liggende og konsentrere seg om å ikle ramle på gulve nesten! Haha
      Sover faktisk en 2-3hver natt nå!! *happy* så de kommer seg.
      Men har i gjengjeld verdens beste seng.. 160seng, og jeg er 158.. så jeg har good plass og ligger all over om jeg vill det!! Hihi

    14. Det hørtes (og ser) ikke spesielt godt ut akkurat! Det er litt sånn her også, Matias og jeg deler en enkeltmannsseng i sommer og det blir ikke den beste søvnen da. Vi klarer å sove lenge, men det tror jeg nesten vi må for å være skikkelig uthvilte (liker i hvert fall å tro det). Det skal derfor bli helt himmelsk å komme hjem til den store gode dobbeltsengen i Oslo, der er det ingen fjærer som dytter oss ut av senga eller mikroskopisk plass å ligge på 🙂

    15. cathrinehenriksen: Hehe, neida, der ute på landet får jeg bare tåle litt småtterier..jeg bor jo ikke der…Men her hjemme skal det ny seng inn snart altså 😀 Nå er jeg snart på vei ut for en ny sofa-natt, men så er det ikke noe mer på en stund 😀 Håper du har en fin dag i regnet 🙂 Klemmer med regnfrakk 😀

    16. Huff da , kanskje du burde ha teipet fast bein og armer til sofaen , men det hadde vel blitt litt rart det også ja …..så skjønner at her må det ordentlige senger på plass ja :o) Jeg har veldig god og myk seng , ergo sover jeg også godt 😛 Det er jeg veldig fornøyd med , senga også for den saks skyld . For det er jo den man kan takke :)) Ja noen ganger er jeg rask med å få gjort ting , særlig hvis det plager meg veldig . Da MÅ jeg bare gjøre noe med det fort som fy ….men kommer ann på hvor mye jeg er plaget som sakt 😮 Håper du får orden på dette fort som fy :-p Må jo ha den lille nattesøvnen din , kan ikke gå rundt med teipbiter over øya heller , haha ;-D Så ut å ordne opp i dette ja :o) Så håper jeg du kan sove som en engel fort som fy ;-P Mange gode klemmer på vei med paraply nå 😮

    17. lulltove: He-he…ja ofte de som vil noe annet ja… Og ikke senga..Men her er det senga OGSÅ 😀 Men det skal gjøres noe med…Snart 😉

    18. på landet kan du jo ha luftmadrass ;D;D
      næsj ikkje treg, bare sånn lett bedagelig anlagt hahaha
      har fri i dag og masse på tapetet, men blir nok bra skal du se
      ønsker deg en superduper dag selc
      klemmeting <3<3

    19. cuskima: Jeg er visst treg på det meste 😀 Ja…jeg kommer nok ikke til å anskaffe luftmadrass tl oss..Jeg SKAL få ny seng til oss, det ordner seg nok 🙂 Bare må lage noen avtaler her og der,så kommer det i boks 🙂 Ja, det er ingen andre monstre der…kun sengen som er monsteret 😀 Hi-hi…Og den på landet…Og dit skal jeg IGJEN… i dag 😀 Men skal få nye der også 😉 Ha en nydelig dag Cuskima <<3 klemmer <3

    20. Når det gjelder helse er eg ikkje treig og seng er veldig viktig for helsen-ja eg ser nok treig ut utenfra,men her i heimen har eg prøvd alt som kunne fungere. Eg også har en sånn luftmadrass som Lady August snakker om-men skal dere sove to bør samboeren din veie sånn circus samme som deg ellers blir det rene vannsengen hahaha, de er gode de da,men det beste er å bare få noen til å hente sengen din og kjøpe ny.
      Du kan se etter annonse på finn.no eller lage en selv at du betaler noen for å få den fjernet.
      Eller du an gi den bort til studender gratis og si de trenger en overmadrass oppå
      anyway hvis sengen er problemet er er problemet enkelt. Mye verre om det er at den andre snorker eller vekker deg osv.
      Lykke til
      klemmeting <3

    21. ladyaugust: Ja, jeg tror det er lettere her i huset også, å skaffe en luftmadrass…enn å få kjøpt nye seng, OG bli kvitt den gamle…For det er DET som er problemet…den gamle som skal ut.;-) Jeg er så treig…eller vi…at noen skulle kommet inn å bare tatt over litt innimellom 😀 Klemmeflatklemmen og med blåbær på <3 😀

    22. Luftmadrass søs, det er tingen 🙂 Her har jeg luftmadrass og da velger jeg hvor hard den skal være med hvor mye luft jeg har inni og så er det kontakt på den så plugg i veggen og vipps blåser den seg opp selv 😀 Jo, jeg er treeeeig haha Klæmmekozklæmmen <3

    23. outofoffice: Ja, vi hadde også en vifte som vi brukte litt rundt omrking..Men den tok jo kvelden av all jobbinga den også, og vi har ikke fått kjøpt ny..:-P Heldigvis ble denne natten NOE bedre, men perfekt blir den ikke før vi får ny seng 😛 Ha en fin dag du også, denne blir nok ikke så verst 🙂

    24. Mariann Sæther Tokle: He-he, så koselig at du synes de kunne blitt en tegneserie 😀 Jeg tenker litt sånn at HER inne har jeg en del ting, mer samlet…som jeg liker å holde på med. Jeg har jo en liten tegneserie HER på en måte 😀 Og jeg har novellene mine, til fotoer, og jeg har mitt eget lille univers, som jeg har laget…Så Frodiths Univers får være her inne, enn så lenge, så lenge noen HER koser seg med det, så er jeg fornøyd 🙂

    25. Burde nok hatt en ny seng her også, men sovner stort sett greit. Gikk til innkjøp av vifte tidligere i sommer, litt bevegelse i stillestående luft hjalp litt. Ellers kjenner jeg meg igjen med de øynene, og det blir store mengder kaffe enkelte dager… Håper du får en fin dag da!

    26. miastorp: Ja, jeg tåler egentlig ganske lite, men blir det stykket opp, Og FOR lite…ja da er jeg ikke grei altså…I går var jeg helt rar…hele dagen…Ja, varmen også har vekket meg mye i sommer… Ja, du får bare glemme det nå, og kaste deg rundt å pakke :-)Reisefeber er bedre enn vrangsovdhet 😀 Ja, sov LITT bedre i natt….men er jo samme senga…så helt greit blir det ikke før vi kjøper ny… God pakking og tur og alt 🙂 Klemmmmmmmer

    27. Jeg er helt avhengig av søvn så jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din når man har hatt dårlig nattesøvn. Nå er det slik at jeg stort sett sover som en stein men i natt har det vært for varmt og klamt og da sover jeg dårlig. Har ennå ikke kommet meg så hodet føles som det er fult med bomull og øynene er vare halvåpne… Men slikt har man ikke tid til når man skal pakke og gjøre i stand til avreise så da er det bare å fylke på med kaffe og riste det av seg 🙂 reisefeberen begynner å herje kjenner jeg 😉 håper natten har vært litt sniller med deg i natt!!! Klemmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg