Og hvem er det sin dag i dag??? ;-)

I dag er det Cuskima sin dag!!

Cuskima bor i leiligheten ved siden av min. Ikke ute i den virkelig verden, men her inne i Blogg-blokka. Det lyser nesten alltid i blogg-leiligheten hennes, et lunt og godt lys, og jeg vet jeg alltid er velkommen der inne. Cuskima er  en av de som ringer ofte på døra i min blogg-leilighet også . Og det er alltid så koselig, for Cuskima kommer aldri for bare å låne litt mel eller FÅ en kopp sukker om du skjønner hva jeg mener. Nei..hun kommer for å sitte ned i sofaen min litt, og slå av en prat, og da blir man jo litt kjent da 🙂

Cuskima er HERLIG! Rett og slett! Hun er åpen og rett fram, og snakker mye om ting som engasjerer henne. Og hun er veldig engasjert i mye forskjellig, og hvor deilig er ikke det liksom? Med folk som engasjerer seg? Om det er dyrevern, trafficking og regnskogen, eller noe så enkelt som økonomi eller sminke. Cuskima er engasjert, uansett, og jeg elsker det!!  Du ser det lett om du besøker bloggen hennes, men du ser det også i kommentarer hun legger igjen på innleggene våre. Hun er MED, ikke noe slapt og halvhjertet, men MED med hele seg!! 

I tillegg er Cuskima raus. Hun gir av seg selv, deler av ting hun kan noe om, viser hvem hun ER og er i tillegg raus rent fysisk. Hun hadde kalender i desember, og vi kunne gjennom hele adventstiden vinne fine ting på kalenderen hennes. Og det var sånn vi to ble kjent. Plutselig en dag sto hun på døra mi og banket på, og siden har vi “HENGT litt sammen”, for å si det sånn…

 Og jammen meg er hun ikke like raus nå,  når det er HUN som har bursdag!! For hun har laget en rebus til oss, i 14 dager nå, hvor VI kan vinne en gave hos henne, på HENNES bursdag 🙂

Jeg har også vært så heldig at selv om vi aldri har klart å få til å treffes enda, (jada, jeg vet det er MIN feil Cuskima 😉 ) , så har jeg snakket med henne på telefon. Og maken til livlig og sprudlende dame skal du lete lenge etter. Og det merker man også på bloggkommentarer og slikt. En engasjert, sympatisk, raus og blid bergenser, med hodet på rett plass, det er mitt inntrykk så langt <3

Cuskima jobber med hud/hår /egenpleie og lifecoaching. Hun er glad i å reise til London, liker filmler som får henne til å tenke og føle litt og mennesker er hobbyen hennes. I tillegg vet jeg at hobbyen hennes er blogging, film, bøker  og hundene hennes.  Favoritt-fargene er blå-grønn, indigo og cobolt 😉 Så da vet du litt om henne. 

Og i dag har Cuskima bursdag!! Og selv om hun deler ut gaver i øst og vest selv,er det hvertfall en liten gave VI kan gi, en tur inn til henne for å gratulere <3 

Kjære deg, Cuskima -mor, med alle klemmetingene, <3 I dag er det din dag. Ønsk deg hva du vil, og det vil helt sikkert bli gjennomført. Jeg kan ikke stå for stort annet enn en tørr cyberkake, og denne lille gratulasjonen. Men håper kaken og gratulasjonen smaker, og at du får en dag som overgår alle andre bursdager <3

 

(Trykk på kaken og du kommer RETT til Cuskimas leilighet 😉 )

 

 

Gratulerer med dagen i bøtter og spann 😉  Store bursdags-klemmer til verdens fineste Cuskima,  min venn i naboleiligheten <3

 

Og til deg som leser dette: 

-Kjernner du Cuskima?

-Har du hatt bursdag her i blogg-blokka?

 

 

 

 

 

#bloggvenn #bursdag #nabo #koselig #sympatisk #engasjert #feiring #blid
44 kommentarer
    1. cuskima: Ja, nå får du kose deg skikkelig i dag da, i stedet for 🙂 Ja, håper flere gjetter, mer morsomt for deg det. Men jeg tror nok mange IKKE gjetter, hvis de tror det er feil, selv om de har vært med og prøvd for seg selv 😀 Klemmer <3

    2. pffft ikkje feiret ferdig, skal jo ut med datteren min i dag 😀
      og ja kjekt er etpar som har fått det til 🙂
      Håper flere gjetter 😀
      klemmeting <3<3

    3. Tattavkvinnene: Hi-hi, ja, nå er hun feiret ferdig og klar for sitt nye liv som et år eldre 😀 Ha-ha. En artig dame skjønner du 🙂

    4. cuskima: Så gøy da at noen gjettet riktig hvertfall. Det betyr at sikkert mange andre har prøvd, men at det ble feil, ikke noen full setning eller for mye bokstaver, og da gjetter de ikke 🙂 Flere har fulgt tror jeg 🙂 Glad jeg klarte den 🙂 Klemmer 🙂

    5. Det hørtes ut som en herlig dame! 😀 Og jeg har jo sett henne i kommentarfeltet her flere ganger, men jeg ble litt usikker på om jeg har vært innom henne. Bloggen så ikke så kjent ut, men jeg pleier jo å stikke innom folk jeg legger merke til. Hehe, jaja, nå har jeg i hvert fall vært innom og sett! 🙂
      Gratulerer så mye til bursdagsbarnet, håper hun har hatt en fin dag! ^^

    6. fineste dere og så masse fine kommentarer eg har fått i dag <3
      Er faktisk bare dere to -Frodith og annebe som har gjettet på rebusen. Pippi fant jo ut en smashing løsning, men den er feil, men må få gave rett og slett A for effort
      klemmeting <3

    7. Lisbeth Pedersen: Åå, spent på å se resultatet av jakken da 🙂 Spennende. Farge? Form? 🙂 Sove godt Lisbeth, jeg er grise-trøtt her nå 😀 Uvant med jobb igjen.. Nattakklemmer <3

    8. margarites: Uff, husarbeid…nei, nå har jeg sunket milevis ned i sofaen. Og blir litt vel mye vasking på jobb om dagen…:-D Gjør klar kontoret der. Så hjemme er det kun sløving her.. Du er flink da 🙂 Bokstavene har hun lagt ut på spesielle innlegg nå en ukes tid, du finner de igjen om du har lyst å prøve sikkert 🙂 Klemmer <3

    9. Jeg har gratulert, men rebusen har jeg ikke fått med meg tidligere. Jeg tror jammen jeg må stikke innom litt oftere! Håper du har rett og at du vinner. Jeg får snart begynne på litt husarbeid selv om det er sent, men leggetid er flere timer unna, så da rekker jeg å være litt effektiv 🙂

    10. margarites: Ja, ikke sant 🙂 Og hun blir nok glad 🙂 Hun gir bort gave i dag, på bursdagen sin, om man gjetter riktig på rebusen. Jeg tror jeg har riktig på min gjetting 🙂

    11. Gratulerer til Cuskima! Henne kjenner jeg ikke, men har kanskje vært innom bloggen et par ganger, skal gå inn og gratulerer henne nå! Moro å bli kjent med flere 🙂

    12. Helge: Ja, hun er herlig. Så kos at du leser bloggen hennes også, det blir liksom en liten gjeng som kjenner hverandre her inne 😀 Håper du har hatt en fin dag også 🙂

    13. Min matgale verden: Åja!! Snart fredag, og jeg skal pynte meg og alt det der ;-D Deilig med fredag igjen. Ja, sprett inn og gratuler henne da blir hun glad som en lerke 🙂 Moro å skrive disse innleggene, for folk er jo så forskjellige, og nå var det en del NYE som sto for tur her 🙂 Klemmer i bøttevis<3

    14. Gratulerer til kusma…nei, Gratulerer til Cuskima mente jeg. Hun er en herlig person med en flott blogg. All verdens gratulasjoner til henne på Dagen i dag. Gratulerer til Cuskima med Dagen.

    15. Hipp Hurra. For et koselig innlegg, og for en koselig blogg-blokkk:) Nå spretter jeg inn og gratulerer henne:) Ha en nydelig torsdagskveld…på vei til herlige fredagen 🙂 klemmer

    16. annebe: Så koselig med svigerinnebesøk da 🙂 Her er det full vasking og rydding på jobben 🙂 Ja, Cuskima er flott, og har man bursdag så fortjener man litt ekstra, hvis jeg har datoen i det minste 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    17. Har vært innom å gratulert nå…har veldig sansen for henne <3 Og for et hyggelig innlegg du laget til/om henne...Jeg har hatt hyggelig svigrinnebesøk i dag. Ha en fin kveld <3

    18. cuskima: Man skal bli litt bortskjemt på bursdagen sin 🙂 Så det er jammen bra at du blir det 😀 Jeg strever med rebusen fordi jeg ikke vet noe TEMA jeg trenger muligens litt hint, enten med Tema, eller flere bokstaver 🙂 Kose deg masse da, i dag, og enda mer i morgen når du kan sette deg med beina på bordet 🙂 Klemmer bursdagsklemmer og andre klemmer <3

    19. åh fineste du eg blir jo helt rørt her.
      jammen er eg superheldig som havnet i leiligheten ved siden av deg i bloggblokken der du bor <3
      Eg fant deg på en annen blogg i kommentarfeltet. Og så fant eg deg hos en annen blogger og så hadde du superduper morsom, spennende og anderledes blogg-vips slips ble vi veldig fort kjent. Og klikket likssom fra dag 1:)
      Både du og Pippi har laget innlegg til meg i dag så eg føler meg skikkelig bortskjemt <3
      og det før eg sto opp tilogmed hahaha:)
      I dag skal eg prøve å late meg mest mulig,men eg håper jo at noen klarer å løse rebusen min sånn at gavene drysser 🙂
      Hvis ikkje må vi bare legge ut mer hint 🙂
      Tusen takk for utrolig masse fine ord fra deg og nydelig kake:)
      klemmeting i bøtter og spann fra meg til deg
      <3<3<3<3 Vi treffes nok vet du ellers får eg bare kidnappe deg 😛
      Og alle andre som har kommentert og gratulert -dere er bare nydelig og eg er så heldige som har møtt så mange fantastiske mennesker -både live og her inne som dere <3
      Det er sol ute fordi eg har vært snill i år 😀 Bare så dere vet det hahahah
      Tusen takk
      <3<3

    20. Mona: Ja, ikke sant, superduper, dame med guts 🙂 Håper hun kommer inn som en virvelvind utpå dagen og får med alle godord om henne 🙂

    21. Elisabeth: Ja, du har jo møtt henne før, og jeg har snakket på telefon 🙂 Ja, jeg har ikke sett henne, så kunne ikke tegne et portrett bare.. det er lettere om jeg har sett folk også, på bilder eller LIVE 🙂 Men naboer er vi uansettt 🙂 Hurra for Cuskima 🙂

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk for gode ord på morgenkvisten, ja håper jo folk skal smile litt ekstra 🙂 Det er noe vi trenger mer av 🙂 smile 🙂 Ja, jeg tror nok hun blir glad, og regner med hun kommer innom i løpet av dagen ja 🙂 Ha en fin dag Vanja <3

    23. cathrinehenriksen: Hi-hi, ja men hun er jo innom på ordentlig hun ikke for å låne en kommentar eller en kopp sukker/mel, men kommer fordi hun stortrives i sofaen og fordi vi kan skravle om alt 🙂 Ja, hun er herlig og du var så heldig å fikk til møte sist 🙂 Klemmer til deg også 🙂 <3

    24. Fru Stussli: Oi, dobbelt 😀 Ja, det er litt vanskelig å komme i gang, jeg var for sen første dagen ordentlig i dag, ikke MYE, men betyr at jeg er ikke helt på stell ennå 😀 Men kommer vel inn i det igjen 😀 Ha en strålende dag min venn <3 Håper du skal noe koselig 🙂 Klemmer godklemmen <3

    25. Ja, cuskima er det ikke vanskelig å bli kjent med 😉 hun er superduper! Ha en strålende flott bursdag, cuskima! Du blir 100, ikke sant? ;)) Takk for at du er som du er: en helt rå person med et kjempestort hjerte <3
      Ikke rart du og frodith har blitt naboer og gode venner;) dere er jo ganske av samme ulla, begge to 😉

    26. åååh så herlig innlegg til et herlig bursdagsbarn :))) Var så heldig å møte Cuskima på bloggtreffet i Januar også! super koselig, sprek jente med masse humor og godt humør! Koselig at dere er bloggnaboer he he koselig tegning du har laget :)))

    27. Det å komme inn på besøk i dine innlegg, spesielt slike dager gjør at smilet kommer på plass, og tingene blir enkle.
      Du er like raus selv, og du er nok ikke like flink til å se det hos deg selv.
      At dere koser dere er det ingen som helst tvil om.
      Dette setter hun nok stor pris på.
      Så kos deg med denne dagen vell vitende om at smilet sitter nok løst hos flere enn meg nå..)

    28. Haha , jeg ELSKER hvordan du skriver dette innlegget , hun er ikke innom for å låne en kopp sukker eller mel , haha….nei det er riktig . Å du fikk med masse viktig her og alt stemmer :o) Hun slår seg ned å prater engasjert =) Fine , smarte Cuskima , god klem til henne og god klem til deg og din super duper fantasi <33 Jeg har ikke hatt bursdag selv , men skrevet noen få bursdagsinnlegg da =) Og jeg er så heldig at jeg kjenner Cuskima litt , har jo møtt henne også vet du :o) Herlig dame <33

    29. Gratulerer med dagen til Cuskima 🙂
      Frua er så trøtt at hun nesten ser dobbelt i dag 😛 Hverdagen kom brått og uten at døgnrytmen tilpasset seg….
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer

    30. Ja henne liker jeg. Ikke fulgt henne så veldig lenge. Men bedre sent enn aldri. Dame med bein i nesen det der:)
      Gratulerer med dagen!
      Får stikke innom også tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg