???????????

Ja, i dag er jeg så overrasket at  jeg var et eneste stort spørsmålstegn da jeg våknet…??

Du som har kjent meg en stund, vet at jeg er en skikkelig morgenfugl.


Jeg våkner nesten før kl 6, og så fort øynene spretter og jeg setter meg opp i loddrett stilling, så kvitrer jeg med den beste stemmen jeg har…Vel, det er liksom til hverdags… Hverdags-Frodith..

Men så skjedde det noe her i sommer, og egentlig har det vel holdt på en stund…. Senga begynte å plage meg etter en viss tid…

Jeg sov som en engel….eller en baby jeg… når jeg la meg… Så fort hodet var på puta: NULL problem…. zzzz

 

Men jeg våknet hele sommeren igjennom SENEST kl 8, av et monster som befant seg i senga…Og det var ikke samboeren,men noen små ekle stikke-greier fra undersiden…

Så da lå jeg der da…. Morgen etter morgen, med sammenknepne øyne i et fortvilet forsøk på å få et par timer til… Uten hell… Kroppen måtte opp..Og JEG også med den… 😉

 

Vel, nå er hverdagsfuglen Frodith i gang, og jeg LIKER jo nærmest å stå opp kl 6 jeg i hverdagen…  Og NEI, vi har ikke fått ny seng ennå..Men så var det helg da… og jeg skulle så gjerne ha sovet LITT lenger enn kl 7-8 liksom… Spesielt når det har vært fest oppe til langt på natt i går kveld…Men det har jo vært umulig å overtale senga til NOE etter kl 8, hva søvn angår… Men jeg gikk på med friskt mot i går kveld.. Og sovnet så søtt som bare det…

 

Og klokka 9 så jeg sånn ut…. Lurer på om de inni madrassen….de “pågående” segne-fjærene har flyttet ut?

 

Hvertfall våknet jeg med et “brak” kl 10!!!! Og da skjønte jeg ingenting!! For å sove til kl 10 har jeg ikke gjort siden jeg gikk på videregående nesten… Og jeg har DRØMT en hel masse som jeg husker også… Og jeg husker ALDRI drømmene mine!Er det sånn at alle drømmer egentlig inntrer etter kl 8 og at jeg derfor ikke har drømt en drøm siden 1985? 😉 Eller er det sånn at  et ungdoms-dovendyr har flyttet inn i kroppen min??

Vel, nå er jeg hvertfall i gang, og vurderer og ta examen artium om igjen ;-D

 

 

Drømmer du mye om naten?

Sover du lenge utpå morgenen?

 


#søvn #morgenfugl #seng #drømmer #tegning
35 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg vet jeg trenger ny seng 😀 Men tenk at jeg sov til 10 da…!! Helt underlig. Så moro å drømme så du husker det da, skriver du de ned? 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. Drømmer gjør jeg mye av. Det er rene kinosalen om natten.. Husker filmene også,,,
      Sover ikke lenge. Er vanligvis oppe før syv, men kan dra den helt til 08 i helgene uten problemer.
      Sengen min er da utrolig god, og jeg sover heldigvis godt.:)
      Du trenger ny seng… Du vet det.:)

    3. Tattavkvinnene: Å jada, jeg spratt nesten opp kl 6 jeg vettu 😀 Ha-ha…nei når sant skal sies var jeg VEEEELDIG trøtt altså.. 😉 Men sto opp 🙂 Og deilig med å få til å sove LITT lenger i helgene hvertfall 🙂 klemmer til dovendyret ;-D

    4. Hihi, det siste spørsmålet der vet du godt svaret på, jeg er et ungdoms-dovendyr 🙂 Men at du sover til 10, det er jo nesten litt utrolig! :O Kanskje du trengte et par timer ekstra, og det var sikkert godt? 🙂 Jeg regner uansett med at du kom deg opp klokken 6 i dag tidlig? ^^ Klem <3

    5. Helge: Greit å ta en dag litt utenom det vanlige også 🙂 Ja, jeg er enig, greit å få mye ut av dagen. Og godt å være våken og oppe når ingen andre er det også av og til 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    6. Jeg er alltid tidlig oppe, man får mye mere ut av dagen da. Men så legger jeg meg tidlig da, av og til ubehagelig tidlig. Drømmer sikkert mer enn jeg husker. Jeg spratt opp grytidlig i dag, dro til byen og gikk gjennom sentrum hvor det lå mye søppel etter nattens festligheter. Tok en kaffe på Esso før jeg dro hjem igjen. Det er sjelden søngsmorgene er slik men forandring fryder. Og ikke har jeg vært i skogen i dag heller. Alt det der tar jeg igjen neste helg. Ha en fin kveld.

    7. Therese Bråthen: Ja, sikkert litt slitsomt med MYE drømmer også.. Men å ikke huske NOEN drømmer er også litt kjipt :-/ Men altså, i natt var rene filmkvelden ;-D Nå hekles det her. Skal bli fint på kontoret nemlig. Jepp!

    8. cuskima: Ikke helt i gang med middagen, men like om hjørnet tror jeg 😀 Og jeg spiste frokost kl 10.30… rar dag 😀 Skal hekle litt først .-)

    9. Jeg våkner 7 i hverdagen, å mellom 8 og 10 i helgene 🙂 hehe Så jeg er en morgenfugl, sov mye lenger før, men nå får jeg det ikke til lenger 🙂 Jeg drømmer utrolig mye, det er nesten irriterende 🙂 hehe

    10. wow middag alt, eg er imponert-her blir det neppe noe sånt før om noen timer tenker eg.
      Eg er ikkje helt i superform i dag, satser på ny uke med nye utfordringer i positiv forstand:)
      Skal se en film og så tømme vaskemaskinen og så får vi se hva resten av dagen bringer 🙂
      klemmeting til deg flinkeguri <3

    11. venkesstrikk: Jeg klarer meg fint i hverdagen. og etterhvert er kroppen så innkjørt på kl 6, at noen ganger våkner jeg FØR til og med. Før klokka ringer 😀 Uffda, ikke gøy å begynne grue seg allerede 😮 Håper du skal noe hyggelig da, så det veier opp litt den tidlig -mårran 🙂

    12. cuskima: Nei, du er en skikkelig ranglefant 😀 Hi–hi.. Og er man oppe halve natta, så trenger man jo litt søvn etterpå 🙂 Jeg la meg rundt 1. Og forventet mine 6, 5 time liksom… Men JIPPIE ble litt mer 🙂 I dag har jeg vært flink jente, vaske klær, hengt opp klær, vasket opp og skal lage middag. Så kan jeg hekle resten av kvelden, og får verdens fineste kontor i morgen ;-)Og i kveld er det bare å prøve å legge seg pent kl 23 i gjen…Men det går ofte dårlig… 😮 Ha en herlig søndag, med alt den bringer med seg <3

    13. Hehe. Mye rart som skjer med kroppen etterhvert som åra går det er iallefall sikkert. Jeg våkner som regel mellom åtte og halv ni i helgene. Det er sånn passe tid å starte dagen. Å våkne før klokka sju er et mareritt for meg, så jeg gruer meg nesten til flyet mitt går klokka sju om noen uker.

    14. Drømmer nesten hver eneste natt og ja kan sove lenge i dag va nesten rekord hahaha,men eg legger meg ikkje helt kl 21 heller da….. 😛
      Eg er et nattdyr med lakenskrekk som elsker å sove-yez er veldig motstridende,men sånn er det å være meg 😀
      fint du fikk sove lenge da <3<3<3

    15. cathrinehenriksen: He-he, dette tror jeg ikke skjer på en stund 😀 eller kanskje om jeg får tak i den senga da, den nye 😀 Men deilig var det, og overraskende :-)Her hekles det og blogges masse, til litt senere 😀 drive med den foto-challengen 😀 Kos deg masse i dag, i regnet, og klemmer våkne klemmer <3

    16. Hahaha…herlig <3 Men du trengte den søvnen det er jeg sikker på ....men mulig du er inne i en fase hvor ting skal forandres nå ? Jeg mener på søvn stadiet .....eller så er dette rart ja 😮 Ja drømmer er jo noe man husker best når man har sovet lenge tror jeg . For jeg pleier å huske litt drømmer sånn jevnlig og jeg sover jo lenge . Legger meg tidlig tidlig på hverdagene og står opp syv - halv åtte jeg . Du får nyte resten av søndagen , å si fra om dette skjer igjen da ;-D Klemmer masse <33

    17. hehe ja da er det nok litt lenge for deg ja!:)
      Men da hadde du nok godt av det også.
      hahaha ja men teenager kan du da være, er da ikke noe galt i det, haha
      tenker meg du følte deg rar når du da våknet å skulle studere å såg at klokken var 10, haha
      her sitter jeg ennå i sofaen og pysj!! Etter en laaaang og slitsomhelg, skal jeg ikke gjøre så mye med det første i dag, utenom å nyte stilheten og roen som er rundt meg! haha

    18. Moving On: 10 er lenge for meg som vanligvis våkner 7-8 hele sommeren vettu, når jeg har fri.. Følte meg som en skikkelig teenager der jeg lå 😀 Ha-ha Har ikke husket en drøm på LEENGE.. egentlig litt greit, men LITT moro er det jo med drømmer også. I natt skulle jeg begynne å studere igjen 😉 Håper du har sovet godt og er i gang med en fin dag <3

    19. Grete: Da er vi altså TO om drømmeløs søvn, og jeg tror vi dermed har bevist at drømmer er mellom 9 og 10 😀 Ha-ha.. Fordi du hadde ikke drømt fram til 9, og jeg har tydeligvis klart litt mellom 9-10 Så du skulle prøvd en time til ja 😀 Deilig med en sånn dag 🙂 Jeg skal prøve å gjøre det til en vane..spørs om senga er enig da..Men… Ha en fin og opplagt dag du også 🙂 Klem <3

    20. Så deilig da og få sovet så lenge, og 10 er ikke sååå lenge heller da igrunn!! 😀
      Her drømmer jeg hver kveld, og husker stort sett 2-3 av de jeg drømmer om natten, men glemmer det ila dagen!:)
      Mens noen setter seg og blir mer verende en andre 🙂

    21. Innimellom er det deilig å kunne sove lenge! Og denne helgen så har jeg sovet til kl 9.00 og det er lenge her i gården. Ok jeg har vært oppe en tur kl 05.00 og hentet meg Strepsils til en litt sår hals, men jeg har sovnet igjen. Og etter å ha våknet igjen har jeg lest på sengen en times tid. Kanskje det er fordi jeg har huset helt for meg selv akkurat nå? Med mannen i Houston og to av ungdommene på jobb og på idrettsarrangement lenger nord på Vestlandet. Her er det bare meg og jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. Helt herlig innimellom. Men drømmer tror jeg ikke at jeg gjør, så kanskje jeg bør prøve å sove enda litt lenger? Jeg husker aldri noen drøm nemlig. Ha en fin og opplagt dag <3

    22. Fotballmammaen: Ja, ikke sant, det er jo det jeg pleier også… Selv på en søndag…Men i dag altså..Helt sprøtt 😀 Koselig at du kom innom 🙂

    23. Min matgale verden: Ja, jeg er jo også super-effektiv i 6-7 tida, det er oss morgenfuglene <3 Men dette var helt underlig altså 😀 Og drømt og greier 😉 Tror du jeg er begynt å gå i ungdommen? He-he... Klemmer søndagsklemmen <3

    24. Jøje meg! Har du begynt å sove frempå 🙂 Så deilig da, selv om en blir ganske forvirret når man våkner ja:) Jeg blir helt fortvilet når jeg våkner sent, og synes hele dagen har løpt fra meg 🙂 Men så er jeg mest effektiv før 12 og da:) Ha en nydelig dag. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg