A photo a day- dag 11

 

Door 

Av og til må man tillate seg litt flere bilder…for å få med noen poenger… For hvor viktig er ikke dette stikkordet… Tenk på alt som befinner seg bak de ulike dørene her i verden..

En vakker dør i Barcelona… Hva skjuler seg bak Gaudis dør…?

 


Hva er bak disse veggene, og denne døren…? Hvem bor her? Hvem bor IKKE her…?

 


En rødmalt dør, og en katt ved murhuset  inngir tillit og gir et inntrykk av noe koselig  innenfor..

 


Og hvem ville gjettet på at disse to dørene skjuler toaletter?…. På Senja…

 

Og hvor viktig er ikke DENNE døren for de fleste av oss liksom? ;-D

 

 

Tenker du ofte på hva som befinner seg på andre siden av en dør?

Tar du bilder av dører?

 


 

 

#dør #door #challenge #photochallenge #fotoutfordring #
42 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: ALT kan tas bilder av, det kommer an p hvordan man gjør det tenker jeg 😀 Og her inne på blogg, så ligger det så mye i historien man vil fortelle også.. Så da er det enda lettere å bruke alt mulig synes jeg 😀

    2. Jeg tar ikke bilder av dører så ofte nei, mest fordi jeg ikke tenker over at det et motiv verdt å ta bilde av. Men flere av disse bildene her er jo veldig fine! Det med katten er skikkelig koselig og det med grafittien er urbant og kult! Så kanskje jeg burde gi døra en sjanse som motiv 🙂

    3. men du har fine kombinasjoner med fargene dine -eg blir sånn……..kjedelig, eg bruker ikkje supermye,men uten maskara og bryn ser eg vaffal syk ut-hudn min er i grunnen grei,men øynene blir helt blasse uten vipser hahaha
      Eg har ikkje noe problemer med det,men syns jo at jobebr du i en butikk der du selger det eg gjør kan eg ikkje stå der grå i fjeset uten maskara og med ettervekst på størrelse med en tofelts vei 😀
      Du stiller ikkje i flyvertinne look om du jobber i en sportstbutikk -eller puppene nede på gulvet om du selger lekekrt undertøy. Må likssom stå i forhold ikkje sant 😀

    4. cuskima: De første gangene jeg kom uten sminke så lurte de litt på om jeg ikke var i form også… Når man har gått med øyer alltid i 20 år, blir det rart når man kommer med små rosin-øyne en dag 😀 He-he…Men jeg har jo aldri brukt noe kremer og sånt..så hud er hud fremdeles..Men mascara på øynene liker jeg, men MÅ ikke altså. Mye av vinteren uten jeg.. Jeg er blå-grønn på vinteren, men det får gå.. 😉

    5. Joda man ser jo anderledes ut med fjes på,men eg får nesten alltid kommentar på at eg ser syk ut uten -så det er ikkje nett så veldig gøy og gå på jobb og se ut som et lite sykt vrak hahaha:D
      Men om sommeren bruker eg eg bare dagkrem med farge eller eller selvbruning -da kommer kinnben og alt frem,men om vinteren er eg litt sånn lusegrul ( lysoliven grønn) og det er ikkje veldig kledelig for NOEN hahaha 😀
      <3<3

    6. lulltove: Det var jo du som utfordret til litt dør-fotoer rett før sommeren var det ikke? Eller var det vinduer? Jeg kastet meg litt over oppgaven 🙂 Og nå som challengen kom passet det jo ypperlig 😉

    7. Grete: Ja,jeg har heller ikke tatt bilder av mange egentlig, men jeg har blitt litt mer obs i det siste. Søsteren min flyr mye rundt og knipser dører. Hun er på Instagram.. Så jeg har blitt mer oppmerksom.Så jeg hadde noen å ta av da jeg skulle i gang med dagens utfordring 😉 Håper du har hatt en bra dag? Klemmer <3

    8. Helge: Har du gått ut de 4 dørene? Jeg har vært gjennom mange dører i dag, svingdører, T-bane-dører osv… Du husker vel Ponmel og Pilt? Og alle dørene .-D He-he…der var det mye styr med dørene der 😉 Mye fine dører, og jeg synes mange ganger man kan se litt hvordan type folk som bor bak dørene.. Ha en fin kveld 🙂

    9. cuskima: Å ja, 😀 Ja, ja, men tror alle ser LITT flate ut sånn fargemessig, uten sminke 😉 Jeg går uten ofte,og litt med. Så folk er vant å se meg uten også, så det blir ingen sjokk 😉

    10. Moving On: Ja, noen dører er bare herlige. Du skal se du er blitt en dør-FAN nå 😀 Og snart går du og knipser spennende dører 😉 Hjemme nå 😉

    11. Her var det mange flotte og varierte dører! Likte den første godt, men kjøleskapdøren er en viktig dør i hverdagen. Har i grunnen ikke tatt bilde av så mange dører, men det er mange fine når man ser se rundt. Klem <3

    12. Det er nok av dører i hverdagen, de fleste kan man lukke opp selv mens andre må ha en kode før man kommer inn. Men det er ikke minst de dørene vi må ha nøkkel til vi alle kommer bort i. Ei dør er liksom ikke bare ei dør men et slags hull i veggen og dermed er det bra at det er pynt på døra. Sjøl må jeg gå gjennom 4 dører før jeg er ute på gata. Det er fint vær ute så kanskje jeg skal gå gjennom de 4 dørene og gå en tur iløpet av ettermiddagen. Ha en fin kveld.

    13. hahaha eg ser veldig flat ut!!!!! halve verden tror eg er asiater og de er ofte litt flatere,men KLEDELIG på de som er ekte asiaterere, ikkje sånne late som asiatere som meg som ikkje engang ER asiater hahaa, bare forrige uke spurte 4 stk meg hvor i asia eg er fra -Bergen kom det litt spakt siste gangen hahahaha 😀

    14. haha DEN døren som fører ut av jobben, den er ALLTID like nydelig og god!! den svikter aldri heller!! hahah
      Ja det er så sykt spennende med dører som er på slike hus og låste dører.. da kribler de i hele meg etter og ta på, å gå å se!! haha
      GOD TUR hjem!:D

    15. Audhild Mamma til lille Willi: Mye fine dører rundt omkring 🙂 Jeg liker godt døra til kjøleskapet.. hi-hi.. for jeg vet den betyr noe godt 😀

    16. Moving On: Skal se om jeg kan pirre nysgjerrigheten din en gang, med flere dørbilder 😉 Ha-ha, for det kan være mye spennende 🙂 Ja, sånne skjulte hus, med låste dører, DE er spennende:-) Hemmelige hus ;-D Nå skal jeg snart løpe ut døra her på jobben… bare jeg finner riktig dør 😀 ha-ha

    17. er ikke såå ofte jeg tenker på va som er bak dørene nei!
      da må isåfall døren være eldig spennende, eller om givelsene rundt være der!
      sånn som slottet, åå der er jeg nyskjerrig på hva som er bak dørene, og dører med stoore låser og koder, daaa sprekker nyskjerrigheten min da!!
      spesielt på dører hvor det stårt “ingen adgang” Hvorfor for vi ikke gå inn? hva skjuler det? haha
      daa sprekker jeg av nyskjerrighet!! haha
      Bilder av dører tar jeg derimot fint skjeldent.. tror faktisk jeg ikke har noen bilder av dører i det hele tatt når jeg tenker meg om!:P

    18. awww fine du 🙂 jo eg gjør dey, går eg uten spør folk om eg er syk hahaha 😀 ikkje fordi eg ikkje går ut uten,men fordi eg ser litt flat ut 😛
      klememting <3

    19. cuskima: Haha, finn baderomsdøra, men trenger du fjes? Jeg er sikker på at du har et vakkert ansikt, selv uten baderomshjelp 😉 Klemmer og god jobbdag <3

    20. annebe: Ja, det er mange forskjellige dører her i livet. Både abstrakte og rent konkrete. Og vi forholder oss til mye dører i løpet av dagen. Tenk hvor ekkel døra til tannlegen er f eks. Og tenk hvor glad vi blir når vi ser døra til kjøleskapet…om vi VET det er noe godt inni 😉 Tenk hvor kos døra til barndomshjemmet kjennes, og hvor nødvendig døra til do er 😉 Jeg er også mye i kjøleskapet i løpet av en dag 😀 Åpner ser inn, og lukker….mange ganger…før jeg gir etter og tar det jeg VIL ha ;-D Hi-hi Godklemmer på vei <3

    21. Det var utrolig forskjellige dører, fine på hver sin måte…jeg likte veldig godt det bildet med rød dør og katt. litt sånn rolig, hverdagslig atmosfære over det<3 ...Kjøleskapsdøra er vel den jeg lukker mest opp og igjenn i løpet av en dag 🙂 ...Klem og fortsatt fin dag #

    22. cuskima: Ja, de kjøleskapsdørene er veldig viktige!! 😀 Men enig, veldig kjedelige. Men vi vet ALLTID at det er noe godt der 😉 Så de er ikke SÅ kjedelige uansett 😀 Enig, mye morsomme dører, og hver med sin historie 🙂 Klemmer i vei med sol i øynene<3

    23. elsker dører!!!
      disse var veldig spesielle og den Gaudidøren var jo himmelsk <3
      Kjøelskapsdører en viktig,men kjedelig hahaha
      klememting <3

    24. Fru Stussli: Hei-hei min venn <3 Så kos å se deg igjen vettu 🙂 Glaaad!! Ja, det var mange forskjellige dører jeg har tatt bilder av litt opp igjennom, og jeg har egentlig ikke vært den ivrigste dør-knipsern Ha-ha.. Men det er litt morsomt å tenke på hva vi kan lese ut av bare en dør liksom.. Som oftest VET vi om det er en do innafor, eller om det er mat bak døra 😀 Men ikek alltid.. Neida, noen ganger lurer folk oss litt. Og det er jo OGSÅ litt artig. Og da må man hvertfall knipse. Kjøleskapsdøra liker jeg godt 😀 Hi-hi. Ja en kul farge på ytterdøra hadde passet fint hos dere, i Villa Villekulla <3 Ha en herlig dag du også Bente. Klemmerflat <3

    25. Haha så mange kule dører. Jeg elsker england med alle sine fargerike dører. Å tusle rundt i Nottig Hill å se på dører er moro. Er selvsagt mange fine her også 🙂
      Er ikke så ofte jeg tar bilder av dører, men jeg kunne godt tenkt meg å hatt en kuuuul farge på ytterdøra her <3
      Ha en strålende dag frodithvenn 🙂
      Mange lenge-siden-sist-klemmer

    26. cathrinehenriksen: Litt moro med dører. Og de viser jo så mye forskjellig. Man forstår lett hva som er bak enkelte dører, som doer eller kjøleskap som oftest…Men ikke denne doen øverst her nei 😀 Jeg liker å tenke på hva som befinner seg bak, og går nok å fabulerer litt av og til 🙂 Ha en toppers dag du også 🙂 Klemmer tirsdagsklemmen <3

    27. Ja når jeg ser disse bildene lurer jeg fælt på hva som skjuler seg bak de forskjellige dørene :)) Men ja toaletter på Senja , faktisk ? Haha…det hadde jeg IKKE trodd nei . Flott alle de dørene og ett par ekstra stilige som den første b.l.a :)) Kanskje jeg skal begynne å ta bilder av dører også :))
      Ønsker deg en tipp topp tirsdag , klemmer til Frodithen <33

    28. fjellgeitbundingen: Ja, det er jo litt interessant 🙂 Og jeg titter ofte på dører, noen er bare kjedelige og til kontorer. Andre er fine, og er til spesielle bygg. Noen forteller at her finnes det mat, og noen viser oss et hyggelig eller ikke hyggelig hjem… Spennende uansett 🙂

    29. Engla: Ja, ikke sant, det kan være mye forskjellig bak en dør, både positivt og negativt. Og det er rart hvordan en dør kan si oss mye rart 🙂 Bare ved å se på utsiden av den… Men noen dører er bare fine, og noen minner meg om sjokolade og annet godt 🙂 Jeg spiser bringebær og tar en liten pause nå 🙂 Ha en herlig tirsdag du også min venn <3 klemmer med begge armer <3

    30. God morgen vennen min <3
      Her var det mange spennende og fine dører 🙂
      Jeg tenker ofte over hva som skjuler seg bak dørene og noen ganger tenker jeg også at jeg helst vil slippe å vite hva det er. For tenk så mye som sjuler seg bak lukkede dører, både på godt og vondt.
      Jeg ønsker deg en herlig tirsdag min venn!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg