A photo a day- Dag 12

 

From a low angel

Ja, mange av oss er vel vant til å ha en litt nedenifra- og- opp vinkling i vårt forhold til Stortinget kanskje…? Vi er vant til å se OPP til de som sitter øverst og  lager regler, bestemmer, fordeler styring, har det overordnete ansvaret…  Det er DE der oppe, “høyt på strå”,  og VI her nede på grassrot-nivået… Synsvinkelen og opplevelsen av hverdagen er helt klart forskjellig for DE som styrer og bærer mye av ansvaret ,  og for den vanlige mannen i gata, som rusler rundt der ute…..

For oss blir det som å se det hele “from a low angel”….Kanskje ikke så mye som på dette bildet, men dog… 😉

 

Liker du å ta bilder fra andre vinkler enn det som er vanlig?


 

#synsvinkler #lowangel #stortinget #foto #photo #fotoutfordring #photochallenge #grassrota
27 kommentarer
    1. vel du vet at for meg er du dronningen av halser ,ferdigmat og av bilder så eg sniker meg inn her og blir inspirert,men er elending med kamera selv :/

    2. folkogdyriskogen: Ja, jeg synes også det er veldig spennende med nye vinkler, og elsker å leke meg 🙂 Så da kan man få noen gode bilder som passer til enkelte blogginnlegg 😀 Ha en fin dag 🙂 klem <3

    3. Min matgale verden: Du så ikke kveldsinnlegget mitt i går da? 😀 For nå er det jeg som har vært gammel-mor skjønner du 😀 inne på bakrommet, det skumle bakrommet…

    4. passion4lifeandtravel: Ja, absolutt tidskrevende, og av og til tenker jeg at jeg det er for mye… Men så klarer jeg ikke gjøre sånn halvveis heller… Så det blir full guff, eller så slutter jeg nok 😉 Mest klem <3 ;-D hi-hi

    5. Haha, ble helt forvirret i dag, stoppet opp og skjønte ingenting, også ville de jeg skulle bli medlem av den bloggklubben..som jeg nesten trodde var bokklubben… Begynte nesten på et innlegg om hele det nymotens bakrommet….men lot det bero. Kjenner det er litt vanskelig å venne seg til….meeeen, så er det jo og det samme som å innrømme at man er gammel. hehe. og DET er vi jo ikke 🙂

    6. Jeg synes også foto er gøy, men det vet du jo allerede, kameraet ligger alltid i vesken her også, du kan jo tenke deg hvor mange tusen bilder jeg har tatt på alle de ukene på ulike steder i USa, for ikke å snakke om uken på Hawaii, alt kommer på reisebloggen etterhvert, og jeg koser meg også med blogg og foto, men det er tidkrevende, og du fortjener all den ros du kan få, for jeg vet du tar den seriøst og legger ned veldig veldig mye arbeid i den <3 Mer klem <3

    7. passion4lifeandtravel: Akkurat foto er for meg bare moro, og kameraet ligger i vesken hele tiden. Dette bildet tok jeg i helga da jeg fartet med søsteren min. Vi VAR på fotosafari, for å ta fine bilder, fordi det er noe vi liker kjempegodt, så det er jo bare gøy. Og nå hadde jeg i tillegg litt “oppgaver” 🙂 Hi-hi, og det er bare moro å ha spesielle stikkord. Jeg jobber som oftest mye med alle innlegg jeg, tar bloggen seriøst vettu 😀 Og denne challengen gjør temaene for dagen på blogg litt enklere da, trenger ikke LURE på hva jeg skal skrive om akkurat.. Men ingenting skal gjøres halvveis her i gården, så jeg LIKER å gjøre ordentlig 🙂 MORO!! Takk for ros Mette, jeg får boost av litt sånn ros vettu <3 klemmer <3

    8. Utrolig tankevekkende bilde til teksten, og ikke bare at du fikk et fint bilde, og oss noe å fundere over etter å ha lest blogginnlegget <3 Jeg er imponert over hvor mye du har jobbet med denne fotoutfordringen <3 Både foto og blogg tar mye tid, mye mer enn mange tror :-), men utrolig gøy <3
      Klemmer <3

    9. Min matgale verden: Takk for det 🙂 Næmmen, er du snufsen ennå?? 😮 Det liker vi ikke.. Og hvordan går det med DIN tilpasning til det nye editor/bakrommet? Jeg ville gjerne ha tapetsert over hele sulamitten jeg, så gammel er altså jeg 😀 Godbedringklem, og håper du får kost deg litt på fridagen <3

    10. venkesstrikk: Ja, synes det var passende til dagnes tema hvertfall 🙂 Og jeg var ute og fartet i helga for å finne fine vinkler til utfordringen 🙂 Takk 🙂

    11. cathrinehenriksen: Ja, moro å prøve på andre vinkler på ting 🙂 Og noen blir bra og andre ikke er min erfaring 🙂 Så jeg øver 🙂 Takk skal du ha, det passet jo til bildet gjorde det ikke? ;-D Joda, noen må styre, og vi har jo sagt det er greit 🙂 Ha en fin onsdag du også 🙂

    12. Oslopadde: Ja, jeg valgte dette, synes det var litt kult 🙂 Og litt talende i seg selv, om man vet det er Stortinget da 😉 Liker godt å ta sånne bilder, fra low angel og high angel 🙂

    13. Det var bra formulert til bilde det der , haha….ja skal kanskje ikke le da men …….ja jeg synes det hørtes litt riktig ut ;-P Å det er jo egentlig ikke nødvendigvis bra ….men noen må kanskje styre ? Vel selv tar jeg ikke slike bilder , men kanskje jeg skulle begynne . For har jo sett flere fine her inne hos deg :)) Klemmer i vei og ønsker deg en super #nsdag =)

    14. Fru Stussli: Ja, det er veldig artig å prøve litt forskjellige vinkler, og det blir fine effekter synes jeg 🙂 Og her passet det litt til stedet også. Ikke at jeg tenkte på det i det jeg tok det…men det trenger jo ingen vite 😀 Hysj! Hi-hi Håper du får en fin onsdag min venn <3 Store godklemmer på vei <3

    15. Så det ble det bildet der til slutt 🙂 Du hadde jo så mange ‘low angles’ å velge fra. Stilig bilde, og stilig perspektiv på teksten! Litt ydmyk og nedenfra, den også 🙂

    16. Så bra bilde til teksten 😀
      Moro hvordan ting nesten forandrer størrelse og fasong når vi tar bilder fra forskjellige vinkler.
      Ha en fin onsdag
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg