Høstens våpen.. ;-)

Her er mine “våpen” for noen regntunge dager om høsten. Mange våpen trenger jeg ikke, for høsten er stort sett snill og grei, og vakker som et fint maleri. Men i slutten av oktober, begynnelsen av november,når regnet siler på ruten i blokka, og alle bladene har falt av trærne… da er det viktig å sette litt farge på tilværelsen. For det meste gir jeg høsten farger, på det mentale plan. Jeg bestemmer meg for hvor fargerik og fin jeg vil ha den,og satser på at den hører på meg… Men det kan være fint med litt hjelp “utenfra”.

Så her er mine våpen for høsten, nyinnkjøpt 😉


En fargerik paraply lyser opp en grå oktoberdag, og da finnes det INGEN unnskyldning for ikke  dra på fotosafari i stri-regn ;-D


Disse skal henge på kontoret mitt, som jeg har pyntet så fint i år 🙂 

Man får lage seg litt sommerfugl-liv innadørs, når paraplyen ikke virker… ;-D

Ellers er jo selvfølgelig fine aktiviteter en del av “våpnene” for å gjøre høsten flott:, f eks: 

-turer i naturen

– turer på spa 😉 

-trening

-hekling

– fotosafarier uansett vær

-tegning

-blogging

-skriving av små noveller

 

 Har du noen våpen for å jage det verste høstmørket? 🙂 

 

 


#høst #gleder #fargerik #sommerfugler #paraply #farger
32 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Her går det greit med paraply, men blir nok mest i åpent landskap, og som foto-rekvisitt 😉 Ja, du får det fint på fjellet da, det er herlig med høstfargene, gleder meg til de kommer skikkelig i gang 🙂

    2. Tenne lys, og kose meg på turer. Høsten kan være flott den, men ikke like kjekt bestandig.
      Denne høsten blir det mye på fjellet så regner med at det blir en flott høst i år..)
      Sommerfuglene var nydelige. De pynter godt opp vil jeg tro.:)
      Paraply bruker jeg ikke..
      De er farlige på alle mulige måter…

    3. cuskima: Ja, her lader jeg våpnene så jeg slipper noe TULL når oktober kryper hardt innpå. HER kommer JEG til å “vinne” He-he.. Jeg gleder meg nesten jeg. Masse morsomme foto og sånt vettu, kanskje kjøpe nytt kamera og sånn 🙂 Ja, du får nok en knall -høst, og det unner jeg deg veldig altså 🙂 Stooooor klem til deg <3

    4. Gunnipi: Ja, jeg så denne paraplyen og tenkte: Jess, nå kan det regne så mye det vil ;-D God helg til deg også. Jeg drar på Harry-tur snart 🙂

    5. Anonym: Nei,jeg satser på lite våpen jeg også, for høsten er egentlig ganske nydelig. Og jeg har mye moro på høsten jeg. Både ute og inne. Ute med foto, og inne med håndarbeid og høstutstilling på bloggen 😉 Nei, det er som regel vinteren som trenger litt våpen.I fjor hadde jeg “ta vinteren tilbake”-aksjon på bloggen her… For jeg er lei at vinteren nesten kun tilhører de under 7 med snørr under nesa, og resten av befolkningen bare bruker vinteren som en overgang mellom høst og vår. Så jeg ANGREP i fjor. Og det funket fint det 😉 Men jeg har nå bevæpnet meg lett til høsten også, i tilfelle ;-D

    6. venkesstrikk: Du må kjøpe verdens fineste regntøy, i gore-tex, så du kan gå uansett vær. Lade lommene fulle av energi-barer, og ringe en god venninne om ikke mannen er glad i å gå 😀 Så blir det nok mulig utover høsten også <3 God helg til deg også <3

    7. Grete: Jeg sovnet så tidlig 😮 Ja, jeg gleder meg litt til høsten jeg nå. Sommeren har vært kjempefin, og nå er jeg i gang med en flott høst snart 🙂 Og jeg skal knipse bilder, og ha masse foto-konkurranser på bloggen her 😉 Det skal bli høsten sin det. Jeg må jo ha høstutstilling i år også, må jeg ikke? 😀 Håper du hadde en fin fredag Grete? <3 Klemmer <3

    8. annebe: Ja, ikke sant, fine ting å glede seg til på høsten. Jeg gleder meg jeg nå,og til masse fotografering av nye ting som jeg ikke har klart før 🙂 Jeg går inn i hver årstid med positiv innstilling nå for tida, og jeg skal love deg at DET har jeg ikke alltid gjort 😀 God morgen forresten 🙂 Klem <3

    9. Det er fint i høstmørke mn bruk for all del refleks. Så en refleksvest er tingen, en vanlig refleksbrikke er grei nok. Men man syns bedre med en vest – en billig forsikring. Ha en fin dag.

    10. Fantastiske våpen du har skaffet deg <3 Både sommerfuglene og den yberlekre paraplyen i alle regnbuens farger -og Chakraene 😀
      Masse energi og kreativitet.
      Eg er så glad i stearinlys, tepper og en bøtte med te og det er mitt våpen -uansett. og fønker villt og uhemmet.
      However DENNE høsten blir jo et eventyr vet du så eg håper DET blir mitt aller beste <3
      fine Frodithen ønsker deg en vakker nydelig eventfull høst <3

    11. trenger ikke våpen mot høsten, vel! det er jo en kjempefin årstid! og aller best liker jeg den når vinden uler og herjer og lager skikkelig ruskevær! elsker å stå midt i det når naturen viser sine krefter. kanskje litt tegn på galskap, men tror det er litt bedre enn høstdepresjoner. høstgalskap..? 😛
      ps: fine våpen da, når man først skal bære våpen liksom…;)

    12. Viktig med gode planer 🙂 og friske farger. Jeg funderer veldig på hvordan jeg skal klare å gjennomføre mine trimmeturer utover høsten og vinteren. Får finne på noe lurt der. God helg 🙂

    13. Den paraplyen var bare kanonfin! En skikkelig “bli glad” paraply. Og egentlig håper jeg du slipper å bruke den så ofte, men den ser stor og god ut, så da er det jo ingen problem å rusle ut i regnet med fargerikt tak over hodet. Høsten er egentlig ganske koselig, bare litt lang av og til. Sov godt. Nattaklemmer <3

    14. Den paraplyen der er jo til å bli glad av 🙂 Har en blå paraply med blomster jeg, ikke så fargerik, men ganske fin 🙂 …med de sommerfuglene blir det nok trivelig å være på jobb… Har turer i naturen, blogging, fotografering, også baking og være sammen med guttene mine på “våpen lista” mi jeg…oj nå glemte jeg , noen kafè besøk . Det blir nok bra 🙂 Klem<3

    15. folkogdyriskogen: Ja, jeg liker høsten jeg også,mye pent ute, herlig tid for tur. Herlig tid for strikking og hekling og alskens kos inne. Og ikke så kaldt heller 🙂 Mye kos du har på planen også 🙂 Tusen takk igjen for koselige ord og bloggnabefaling i dag<3 Ble SÅÅÅ glad <3 Klemmer <3

    16. cathrinehenriksen: Jo, skal prøve å jobbe på søndag, i morgen til sverige 😉 Jeg SKAL prøve:-D Og det blir endel av prosjekt høst det altså 😀 Ja, jeg har lyst på en aldri så liten svipp et sted jeg også 🙂 Klemmer fargerike klemmer, uten joggesko 😉

    17. lisbeth: Ja, deilig med litt farger, og i morgne drar jeg til Sverige for å skaffe noen fargerike topper 😀 Blir fine våpen det 🙂 KLemmer <3

    18. Har egentlig alltid hatt litt sans for høstmørket..Ja, høsten generelt egentlig 🙂 Koselige kvelder inne med fyr i ovnen , levende lys og feks film med famlin 🙂 Syns det er en koselig tid. Ting jeg gjør veldig mye på høsten i dårlig vær er : Lese en god bok, se på dokumentarer/ filmer /serier , Spille brett/kortspill med familien og blogger 🙂 Det jeg kan komme på i farten 🙂

    19. Ja mitt våpen er …..HEI ! at du skulle jo jogge og var det ikke denne uka ? Du minte meg på det her når du skrev trening :-p Å jeg hadde jo helt glemt at jeg skulle sørge for at du jogget denne uka var det vel . Uansett så har vi ennå i morgen og søndag igjen . Hvis du også har glemt bort joggingen ;-D Og den paraplyen var virkelig ett stort og kraftig regnbuens farge våpen , mot høsten ;-D Nydelige sommerfugler du hadde fått deg der også , selvlaget ? I så fall nydelig gjort ;-P Flinke deg …mitt våpen er nok å fordufte enten til varmere strøk ( blir vanskelig ) eller trene, danse soldansen , selvpleie , ELLER spankulere rundt på de store kjøpesentrene rundt omkring ;-D Ja , har du jogget eller ??? Klemmer kommer i joggende fart <33 :))

    20. lulltove: Så deilig, ja, det er jo sånne ting, masse kos som gjør at man ikke trenger et eneste lite håndvåpen en gang 😀 Det blir en fin høst, det er jeg sikker på, for oss begge <3 klem <3

    21. Ser ikke på høstmørket som noen trussel dette året…. Er så mye som skjer i familien 🙂 Konfirmasjon, barnebarn på vei, barnedåp og mye mer… Så jeg har ingen våpen akkurat nå ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg