Er det mulig liksom!!

Ja, nå har du sett meg SÅNN før på T-banen…..

…selv om det ikke er så ofte jeg ser sånn ut…så hender det ja…

OG i går så jeg sånn ut da jeg kom hjem…

….og det trodde jeg VIRKELIG var gått over da jeg svingte meg ut i det fine været i dag…

For jeg så nemlig SÅNN ut da jeg startet i dag…


..munter og positiv….. inntil….

…Plutselig bare “rauset” det på meg teite folk der ute i verden igjen… 

For er det MULIG liksom?? !! Hvor teite skal folk ha lov å være før jeg kan eksplodere ALDRI så littegrann jeg også…Et sted går grensen for Snille-Frodith også..

 

Etter å ha gått en lang god tur, knipset masse fine bilder og fått luftet hodet litt…så verden riktig så lys ut…Og Okse-frodith var gjemt lengst baki der, og så ut til å ha forsvunnet for denne gangen…  Så jeg satte kursen med shopping-senteret….men det skulle jeg ALDRI gjort!!

Først innom en garnbutikk, hvor en SUR dame står og ekspederer…Hun ser UT som hun skal hjelpe, men driver EGENTLIG med en annen kunde….Hun sender et halvt øye hit, og et halvt øye dit…men hjelper egentlig INGEN av oss spør du meg…Og den flakkingen med øynene for LIKSOM å si at hun kan hjelpe,  i tillegg til et grynt i flere retninger….vel…det  er bare forvirrende…Og øye-spredningen skyldes IKKE at hun var skjel-øyd, men at hun var sur, tverr og ekkel…Så det såh!! Jeg endte opp med å snøfte noe uforståelig, og trampe med klovene ut derfra…For meg hjalp hun hvertfall ikke!!

Jeg tenkte det var en tilfeldighet…at det var EN sur dame utpå idag…og at det selvfølgelig ikke ville skje igjen, at jeg var nødt for å ta fram oksen….på en og samme dag.. Så etter et besøk i en annen butikk hvor jeg faktisk FIKK hjelp, satte jeg glad farten mot helsekostbutikken i samme senter…

Jeg smilte faktisk da jeg kom inn. Spurte litt forsiktig om den mørke sjokoladen som lå i hyllene der var NY, altså fersk…for jeg husket at jeg tidligere der hadde fått en som SLETT ikke var mørk lenger, men var HVIT av for mye smelting og stivning over en lang og varm sommer..

Damen svarte at noen av dem var nye, men ikke ALLE…Jeg stusset litt over svaret, men sa at jeg kjøpte dem, og ville sjekke dem før jeg gikk ut.. Jeg betalte, fikk kvittering, og stilte meg opp ved kassen for å sjekke den ene. Og FY så skuffet jeg ble!! Helt hvit!! Ekkel, liknet ikke en mørk sjokolade overhode!! 

Jeg sa så klart, at denne sjokoladen ville jeg ikke ha, jeg skulle ha pengene igjen..Og tror du ikke det nautet av en ekspeditør begynner å ARGUMENTERE med meg??!! At smeltet og stivnet sjokolade smakte AKKURAT det samme, og var ikke NOE dårligere enn annen fersk sjokolade!! Jeg himlet med øynene og sa at JEG ikke ville ha den uansett, for den liknet ikke overhode på mørk sjokolade. 

 

 

Hun begynte å si at hun ikke TRODDE jeg kunne få igjen pengene….Og da svartnet det for meg omtrent!! Okse-Frodith kom i vill fart innenfra, og sparket rundt nesevingene…Det røyk av hodet, og jeg forklarte ekspeditøren at hun kunne ikke stå sånn å argumentere med kundene sine…Hun prøvde seg med at hun IKKE kranglet, at hun var NY, at det var JEG som kranglet  osv…

Men jeg var IKKE grei, og sparket med hovene, til jeg fikk pengene tilbake.. For er det MULIG liksom??!! Man krangler ikke med kundene sine sånn i om helt åpenbare greier…Og HVERTFALL ikke med Okse-Frodith når det gjelder SJOKOLADE!! 😉

 

Blir du sint på folk i butikker?

Har kunden alltid rett i dine øyne?

 Ville du kjøpt en sjolkolade som var smeltet diverse ganger til den var helt HVIT?


 

#sint #service #kranglete #kunde #sjokolade
28 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, da var det egentlig HELT samme situasjon vi var i du og jeg 🙂 At folk som leverer dårlige ting SELV blir sure, er bare SÅ frekt liksom. Man skulle fått en unnskyldning, men får kjeft i stedet for!! Jeg har NESTEN lyst å gå ned der igjen, å si i fra til de som er ledere der at det ikke går å oppføre seg sånn!! Jeg gjør det nok ikke, men slutter i stedet å handle der…

    2. Selv om det ikke var noe hyggelig for deg blir jeg så glad når jeg hører om folk som setter ned foten og nekter å betale for ting som ikke er godt nok. En mørk sjokolade skal ikke være hvit. Om den er gammel eller har vært litt smeltet spiller jo ingen rolle, det produktet du betaler dyrt for skal være hundre prosent!
      Nesten det samme skjedde med meg i går! Matias og jeg hadde vært på kino også var vi litt sultne da den var ferdig, middag hadde vi allerede spist så vi bestemte oss for å kjøpe hver vår pølse på Statiol. De har har alltid wienerpølser for 10 kroner, så det er jo ikke dyrt, men uansett skal pølsene være ferske og gode. Og etter 7-8 år på bensinstasjon vet jeg godt hvordan en pølse skal smake. De vi fikk var så dvaske og ekle at jeg er sikker på at de hadde ligget flere timer over det som er anbefalt. Tror du ikke mannen bak kassen ble skikkelig sur da jeg etter ett bitt krevde en ny. Jeg viste han til og med hvordan pølsa så ut inni, men han tok ikke kritikk og slang surt to nye pølser opp i kokeren. Da tar det 3 minutter før de er klare sa han surt, ingen beklagelse å få der i gården nei.
      Så jeg skal ikke inn på den stasjonen der noe mer.

    3. passion4lifeandtravel: Ja, nå har jeg nok ikke vært den mest positive denne helgen, vært litt frustrert og lei meg. Så jeg har nok ikke tatt alt så lett liksom, men det HAR vært de som har startet det, for jeg prøver alltid å være positiv, men det var ikke mulig. ÅPENBART sure folk, og ekle frekke, vel det ødelegger mitt humør. Søndagen er bare daff og sløv, jeg har ikke våget meg utpå i går, men jeg fikk hvertfall tatt mye fine bilder i går. Jepp, jeg også diplomat, spiser vond mat på restaurant, og takker pent for maten etterpå som regel,men et sted går grensen liksom… Håper du får en fin søndag Mette <3 klemmer <3

    4. Wow, for noen dumme timer du opplevde denne dagen, jeg tar ikke lett frem hornene, er altfor mye diplomat, men alt har sin grense, og fysj her hadde nok jeg også trampet hardt og sagt fra.
      Fatter ikke at folk orker å være så uhøflige og sure mot andre, tenk de ødelegger både sin egen og andres dag.
      Ønsker deg en deilig søndag <3

    5. Fru Stussli: Åå, jeg trenger så veldig sånn klapping og applaus, for jeg føler meg helt RAR etterpå.. Og jeg synes liksom EGENTLIG ikke jeg trenger å bli behandlet sånn, for jeg er i utgangspunktet veldig grei.. 😀 Jeg måtte roe meg etterpå på kafe, helt for meg selv.. Å bare puste… 😀 Og drikke brus…som ikke smakte veldig godt…men som var fersk i det minste og det var hyggelige folk som solgte den og som sa hadet når jeg gikk 😀 Ja, fram med Frua-oksen. Vi trenger å øve oss litt. Hvorfor skal folk herje med oss snillingene?? Klemmer godklemmer <3 og nattaklemmer og alt <3

    6. Klapp klapp klapp! Flinke deg. Jeg skal lære meg å bli så tøff at jeg sier i fra. Kunne godt bare ha gått hjem med ekkel klump i magen og dårlig sjokolade i vesken… Nå skal jeg også bli flink til å finne frem fruaoksen og stampe med beina!
      Heia deg som var så flink!!
      Mange nattaklemmer

    7. annebe: Ja, ikke sant vi må begynne å si i fra litt mer. Jeg er sånn som deg, som ikke sier noe særlig, og får jeg dårlig mat, så spiser jeg stort sett opp og TAKKER nesten for maten i det jeg går 😀 Men nå skal det bli mer av at jeg sier fra, for det er IKKE greit å bli dårlig behandlet, og nesten lurt litt.. Det med kaken din også, ganske frekt av dem liksom. Prøve om de kan få solgt deg noe gammelt først liksom. Sikkert ikke noe Mattilsynet eller hva det heter, hadde applaudert nei.. Og hvis man får noe dårlig, så burde man få et beklager, og ikke : Heh, det smaker helt sikkert bra nok! Det var liksom beskjeden jeg fikk… Og jeg laget LITT bråk, og var på vei for å lage HØYT bråk…men hun ga seg, etter NOEN “Jiiises” og “herregud”… Tenk det! Men deilig med litt støtte her 🙂 klemmer masse <3

    8. Ja du er superduper kjekk og grei og eg hadde neppe gått dit igjen heller om eg var deg. er vel mange flere steder man kan kjøpe 70% sjokolade mange steder 😀 og garn og sånn også 🙂
      klemmeting <3

    9. cuskima: Ja, det hørtes ut som bra service,og sånn skal det være 🙂 Da kommer man igjen. Jeg kommer IKKE igjen, på disse to butikkene jeg var i dag 😀 Er LEI å bli behandlet som en dritt, når jeg egentlig er veldig kjekk og grei 😀 Klemmer masse <3

    10. Skulle bare mangle at du fikk tilbake pengene :)..forrige helg kjøpte jeg et kakestykke på kafe og det smakte surt, så jeg sa i fra..og hun svarte.. ta det andre stykket der borte, det er nyere..hæ?de visste at det jeg fikk ikke var nytt..
      og det andre var godt, men det irriterte meg etterpå da vi betalte for påfyll på kaffen at jeg ikke er sån som sier i fra at den burde jeg fått gratis for den dårlige opplevelsen..:) ..men hadde hu nekta for at det jeg fikk var surt..DA hadde jeg lagd bråk…Klem<3

    11. helt enig med deg .du åpnet den jo DER hallo likssom og derfor gjorde hun feil selvsagt. Dårlig service og selvom hun visste de kunne være kvite burde hun tilbudt avslag fex ikkje FULL pris for et ikkje 100% produkt.
      Om noen finenr en feil emd en vare i butikken og ikkje vil vente -si korken mangler på en hårspray -den fjerner man jo uansett ja da kan det være eg sier at du får ny på andre siden ( VITA visavis meg) eller så får man kanskje ikkje så veldig avslag på nett det. Men om noen finner den siste leppestiften de har lett etter og en eller annen idiot har kanskje kuttet i den med lokket og eller testet på hånden etc da gir eg bare avslaget EG får som ansatt -om de ønsker det.
      99% sier de takk og går smilende ut,men er noen som prøver å kjøpe elelr få ødelagt testere eller annet i hyllene som vi enten er tom for elelr har NYTT produkt i skuffen/på lager, da får de ikkje avslag:)
      Eg støtter deg selvsagt, eg VET jo at du ikkje er irrasjonell og hysterisk som endel kunder er hahaha.
      I dag måtte eg selv klage litt på Lefdal…….for 3 uker siden bestilte eg vaskemaskin, kjøleskap og plate topp, og pga kjøleskapet har eg jo ikkje flyttet. men da eg snakket med dem sa de at platetoppen tok lang tid og derfor fikk eg ikkje kjøleskapet før i går kveld kl 2130,men NULL platetopp.
      Dro dit i dag og de sa de ikkje ante hva som skjedde,men at produktet var utsolgt fra leverandør…..ja det sto det da eg bestilte også og de sku ringe meg dagen etter med beskjed om de fikk fatt i den.
      Etter nesten en uke dro eg dit igjen og spurte om de hadde fått betsilt? Joda var svaret og eg sku få alt sammen i går.
      men fremdeles altså null platetopp.
      Og da fikk eg pengene igjen pluss 10% kompensasjon, altså heve kjøpet siden de enda ikkje visste hva som skjedde med denne platetoppen.
      FLOTT service!
      klemmeting <3

    12. cuskima: Ja, bedre nå 🙂 <3<3 Jeg lover at jeg lager sjelden bråk uten grunn,...eller jeg lager ALDRI bråk egentlig..Men når folk begynner å bli ekle med MEG, så gidder jeg ikke la de være uhøflig lenger, jeg må lære meg å ta igjen. Så da gjør jeg det.. Jeg har også jobbet i butikk, og noen kunder er så klart vanskelige og ugreie uansett om folk prøver å hjelpe. Men det er ikke meg. jeg spurte om de var nye før jeg kjøpte dem, SA til henne at jeg ville åpne og sjekke etter at jeg hadde kjøpt dem pga fått gamle der før, OG de var gamle. De smaker bare IKKE det samme etter å ha smeltet diverse ganger gjennom en hel sommer. Jeg husker det fra den forrige jeg fikk. IKKE god. Hun skyldte på at hun var ny, men hvis man er usikker på sånne ting så bør man kunne ringe noen, jeg hadde stått tålmodig og ventet jeg. Og SMILT 🙂 Men man begynner ikke å nekte folk penger tilbake for gammel mat som hun ser helt klart...Hun så på MEG, og ned på sjokoladen og sa liksom: "JA, hva er feilen med denne ..."liksom ..med øynene... Og den var HELT hvit..Akkurat som om den skulle være sånn 😀 Og den skulle være 70 % mørk 😀 Klemmer og takker for støtte <3

    13. nei kunden har ikkje ALLTID rett sorry folkens ,men eg er helt enig i begge disse tilfellene at de som jobbet der burde fått KJEFT!!!
      Eg jobber på VITA som du vet og trust me det kommer så mye frekke kunder inn hver uke og ofte løser vi problemen uten spesielt mye dill,men noen kunder VIL være vanskelig -uansett likssom, selvom vi ringer andre avdeligner for å sjekke om de har ting vi er utsolgt for, og selvom vi pakker inn og hjelper så er det noen som bare ALDRI er fornøyde og de har faktisk ikkje rett -EVER 😛
      Men du burde lottet i dag 2 ganger på samme dag????
      Men er varen ødelagt eller misfarget er det helt sykt at du ikkje sku få pengene igjen-så da feiler de i butikken noe ,de mangler service genet <3
      bedre nå min venn? klememting

    14. Grete: Ja, jeg vet jo at man ikke har rett ALLTID 😀 Men NÅ hadde jeg det. Og man står ikke og argumenterer for at en kunde skal GÅ MED PÅ å ta med den dårlige sjokoladen hjem, til 40 kr for en liten bit liksom. Det er jo spesialsjokolade i de butikkene og dyrt også. Og jeg hadde nemlig kjøp”t en som var dårlig der før. Derfor jeg spurte, OG sjekket før jeg gikk… Hun holdt nesten på å nekte meg å få tilbake 80 kr for to sjokolader liksom, og da klikket det nesten for meg 😀 etter de dagene jeg har hatt nå… Hun slengte til slutt utav seg sånn: “jaddda, du skal få pengene dine tilbake…JIIIISES” Sånn HERREGUD liksom.. Jeg klarer jo sjelden å si fra om noen behandler meg dårlig, er litt konfliktsky liksom, men NÅ har jeg fått litt taket på å ta igjen med folk som BEGYNNER ekkelheten. For jeg oppfatter det som at det er DE som begynner her.. Og jeg SKAL lære meg til å TA IGJEN 😉 klemmer <3

    15. solkro: Ja, jeg har stått bak kasse og i butikk selv jeg, så vet at ikke alle er greie den veien også. Men jeg tenker at når jeg starter hele handelen med å spørre pent om de er nye, for jeg har vært borti i samme butikk at de har hatt “hvit” sjokolade før, og det smaker IKKE det samme, uansett hva hun prøvde seg på… Og om hun var ny, og var usikker på hva hun skulle gjøre, så var det bedre om hun ringte sjefen og sjekket, enn å stå å krangle med meg. Og det sa jeg også. Jeg var HELT blid da jeg kom inn, og prøvde med å være vanlig men bestemt da jeg sa jeg ikke ville ha den, fordi jeg har fått gammelt der før var jeg kanskje LITT irritert i stemmen. Men da hun skulle nekte meg å få igjen pengene, klikket det nesten 😀 Hun så liksom på meg og ned på sjokoladen, som om MØRK sjokkolade helt vanlig skulle se helt HVIT ut liksom 😀 Jeg er sjelden sint og ugrei uten grunn, og har egentlig litt problemer med å bite fra meg, men godtar ALT for mye. Så denne føler jeg var helt nødvendig 😀 Men skjønner hva du mener også .-) Klem

    16. Kunden har nok ikke alltid rett, men jammen skal de som selger høre på kunden – for det er faktisk kundene de lever av! Og om sjokoladen er smeltet flere ganger, så bør i alle fall prisen ned. Jeg hadde nok ikke åpnet den før jeg kom hjem, og da hadde jeg blitt litt irritert om den ikke svarte til forventningene. Men jeg skjønner deg godt. Jeg “krangler” av og til med butikkansatte om pris feks. når varen har en annen pris i kassen enn det står på hyllen eller over. Ungene syntes det var flaut når jeg gjorde det før når de var med, men rett skal være rett. Om butikken tar en del kroner ekstra for hver kunde, så får de inn mer enn de skal, og de pengene kunne jeg brukt til noe annet!
      Så kanskje kunden har rett ganske ofte. Klemmer <3

    17. cathrinehenriksen: Ja, jeg var altså SÅÅ sint!! Jeg kunne flydd på henne!! Jeg er LUT lei folk som ikke yter service i butikker, NÅR jeg er snill og grei i utgangspunktet, og DE er frekke som start…Og DA må jeg ta igjen..Og en dag kan det hende jeg lager enda med bråk også enn litt lavmælt kjefting 😀 Ja, nå får jeg håpe tullet er over for denne gangen :-Dklemmer <3

    18. Min matgale verden: Ja, jeg også må si jeg var skikkelig fortørnet. En ting er å få litt gammel sjokolade,om noen beklager litt liksom…Men hun skulle jammen meg overtale meg til å HA den også liksom!! Etter at hun hadde beskyldt meg for at det var JEG som var kranglete og IKKE henne, så sa hun liksom sånn litt lavere: “ja du skal få pengene dine…Jiiiiises..” Som jeg laget bråk for ingenting liksom. Jeg mener det, jeg kunne VIRKELIG flydd på henne nesten 😀 Og det er SÅ deilig med litt støtte altså 😀 Hun var liksom helt verst, for hun var FREKK også. Hun i garnbutikken var bare SUR og dårlig til å hjelpe 😀 Jeg tåler nok litt lite om dagen, men jeg mener hun i helsekost-forretningen var OVER THE TOP uansett mitt humør 😀 He-he.. Men jeg får øvd litt på å være sint og hissig, og det trenger jeg jo .-)

    19. hei og god kveld 🙂
      Som du vet er jeg en av de bak disken og man skal absolutt ikke krangle med kundene ,de har ikke alltid rett men man skal ta imot med et smil og beklage uansett, spesielt hvis varen ikke er opp til standard . Men samtidig vil jeg du skal vite at ikke alle kunder er like greie og da kan det være vanskelig , uansett jeg prøver å behandle alle fint for da tenker jeg de kommer igjen 🙂 goe knib <3

    20. Du verden i vest! Det sa alltid min mormor når hun var fortørnet. og fortørnet må jeg si jeg er. Sånn service skal da ikke gå an i TO butikker på samme dag?? Er det mulig ja?? Men godt at oksen kom fram og sa ifra, for sånne opplevelser er bra å få ut, istedenfor å komme hjem med hvit sjokolade og helt sprekkeferdig! Fnyse! Makan til damer!

    21. Haha , jaja …MEN jeg kan forstå din frustrasjon …..og særlig når servicen i butikker ( som skal være på topp ) er ræva 😮 Og ja vanskelige kranglete ekspeditører , er det ikke kunden som alltid har rett eller ? Trodde nå jeg :-p’
      Det HENDER at jeg blir lynnings på folk i butikker en gang i blant som for eksempel hvis jeg føler jeg blir fotfulgt og jeg føler de mistenker meg for å være tjuvradd :-c Som jeg nevnte over , ja kunden har alltid rett i mine øyne =)
      Å nei en slik sjokolade høres overhode ikke fristende ut , og å betale for den er ennå mindre fristende :-/
      Håper du ikke er okse Frodith fremdeles da , og at du får kost deg litt i kveld til tross for vanskelige ekspeditriser b.l.a. 🙂 Klemmer <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg