Tegningen på veggen…

Jeg har fått mer og mer sansen for tegninger på veggen… 

Gjerne en 3-årings streker i smug på bak sofaen… Men også forsegjort Grafitti på mer eller mindre lovlige vegger..

I dag ruslet jeg gatelangs, luftet hjernen og fant nye og for meg uoppdagede steder….  og noen nye og fine grafittier 😉


Dalton-brødrene (Lucky Luke) 😉

 

Ulv? Rev?…

 


Kunstnere i aksjon, ved ungdoms-kulturhuset Hausmania..

 Fargerik, med sterkt uttrykk…

Og en hel vegg malt i et for meg nytt strøk…ellers fritt for grafitti…


…Og den speilte seg så kult i bilen her, så det MÅTTE jo med 😉

 

Liker du grafitti?

Er det mye grafitti der du bor?

 


 

#kunst #grafitti #veggmalerier #maling #kunstuttrykk #foto
26 kommentarer
    1. passion4lifeandtravel: For en herlig historie <3 Ja, jeg tror mange får utfoldet seg og koser seg og finner seg selv gjennom dette. Og med litt veiledning i tillegg blir det jo noe enda mer. Jeg liker kunstformen og synes den passer mange steder. Men liker ikke ALT som blir laget. Men sånn er det jo med all kunst 🙂

    2. Så fine bilder, jeg elsker gatekunst <3 Grafitti er flott, men ikke alle steder.(Det er forskjell på gatekunst og hærverk!)Har sansen for at det er lovlig enkelte steder, sånn at kanskje helt ukjente kunstnere kan få utfolde seg fritt. jeg møtte en gang en flott person som jobbet med unge gutter som var på vei rett ut på skråplanet, og gjennom et kunstprosjekt var mange av dem tilbake på skole og i jobb <3 Dette var urolige gutter, med ikke så sunn oppvekst, gjennom timer med maling, de hadde store lovlige områder de fikk utfolde seg med sin grafitti kunst, fikk utvikle sin kreative sans, oppdaget at de klarte å konsentrere seg mange timer, lysten på å lære mer kom tilbake og all mulige andre positive bivirkninger <3 Etter å ha blitt kjent med denne flotte personen som hadde så mye å fortelle, ble jeg ennå mer glad i gatekunst <3

    3. Therese Bråthen: Nei, det må være litt på passelige steder også synes jeg. Men mange steder er det fint 🙂 Og her likte jeg godt de Lucky Luke-brødrene 😀 Og moro å se det tre som sto der og sprayet 🙂

    4. Synes det er fint når det som på bildene over her ja 🙂 Dette er kunst i mine øyne!
      Morsomt at de øverste tre bildene er fra området “mitt” 🙂 De fra Lucky Luke er ganske nye, før var den veggen fylt med plakater og tilfeldig tagging. Men nå er den jo kjempefin ^^

    5. Fru Stussli: Ja, det skal jeg rett inn å se på 🙂 Gleder meg <3 🙂 Jeg synes det er SÅ mye fin grafitti, og koser meg når jeg finner nye 🙂 Klemmer søndagsklemmer <3

    6. Helge: Den kom nå, og jeg sendte deg svar på mail 🙂 Tusen takk for bidraget 🙂 Ja fristen var 5. oktober. Og nå har jeg fått NOEN. Men det pleier å komme flere. Jeg synes det var lurt med to helger, så folk har mulighet for å ta noen bilder ute om de vil 🙂 I dagslys.

    7. Har prøvd igjen, noterer meg ned riktig adresse og prøver flere ganger helt til jeg ser din bekreftelse. Fristen var vel 5 okt?

    8. Helge: Ja, jeg føler også at det er mer GREIT og at folk synes det er fint med litt farger som lyser opp enkelte steder 🙂 Jeg har ikke fått noe enda, på mailen,men det tar kanskje litt tid? Eller du kan prøve igjen. Sjekket akkurat og ingenting enda hvertfall.Ha en fin dag du også 🙂

    9. Det meste av grafitti er pent syns jeg, det blir mere og mere akseptert i bybildet. Her i Drammen er det endel vegger i sentrum som har grafitti på seg med støtte av kommunen. Var en fin tur til Kongsberg i går og fambesøk. Tok noen bilder og har sendt mitt bidrag til utstillingen. Håper du har fått det, var i tvil om hvilket bilde jeg skulle ta men det ble med det som jeg har sendt.
      Ha en fin dag.

    10. Grete: Ja, tagging er jeg ikke så glad i jeg heller. Det er bare sånn markere revir greie, men grafitti er liksom en kunstart, ikke bare behov for å sette navnet sitt et sted.. Ja, Lucky Luke var herlig, og synes det var moro å se de som sto og malte også. De holder på på en lovlig vegg..Hvertfall reagerte ingen av dem på at jeg sto å tok bilder, synes det var greit liksom.Og da er det vel lov der. Denne veggen bytter stadig verk, så det er moro å gå å se 🙂 God morgen forresten 🙂

    11. cathrinehenriksen: Ja, jeg liker det også godt 🙂 Føler det pynter opp fint 🙂 Jeg likte Dalton-brødrene. Den sto midt i ei gate, og blir nok neppe fjernet. Den så ut til å ha vært der litt 🙂 Godmorgenklem 🙂 La meg jeg 🙂

    12. Her var det mye fin gatekunst! Akkurat her jeg bor er det ikke så mye, men en del i sentrum. Rundt i distriktet er det litt spredt, og det er mye tagging med signaturer og slikt som jeg ikke synes er så fint. Men dette som du har tatt bilde av er ordentlig tøft! Jeg så kunstnere i aksjon i Austin (USA) i vår og det er utrolig hva de får til med sprayboksene!
      Jeg likte godt Lucky Luke og det huset du tok bilde av. Nei, nå er det god natt fra meg <3

    13. Wow , her var det så my stilig da , imponerende og synes det pynter utrolig bra opp . Skulle påpeke at den første der var utrolig bra laga graffiti , men så så jeg resten og alt av jo super flott . Å det siste da , flink du er som fikk med hele speilingen på den bygningen . Ikke sett dette før , er litt graffiti her . Men på langt nær sett ¨SÅ mye stilig da 🙂 Dette er graffiti på sitt beste foreløpig av hva jeg har sett , SÅ ja da har jeg veldig sansen for dette =) Klemmer god natta klemmen snart her <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg