Frodiths lille foto-redigerings-kurs ;-)

Ja, nå er det ikke sånn at JEG kan så inmari mye om foto akkurat. Men det lille jeg har lært om et super-enkelt redigerings-program, har jeg lovet noen at jeg kan prøve å forklare…

Og nå er det jo sånn at JEG er så treg som en sekk med bananer selv…når det gjelder å komme i gang med sånt…Så her kommer en liten “inn-med-te-skje”-variant av hvordan lage dette bildet som jeg la ut i går…

 

Spørsmålet er altså hvordan man klarer å få farge bare NOEN steder… Så her kommer  en bruksanvisning til akkurat DENNE funksjonen i Pixlr ekspress..

 

 


1) Skriv inn adressen til Pixlr ekspress (jepp den over her…)

 

 
2) Da kommer dette bildet opp på skjermen…Trykk på browse… Nå skal du finne bildet du vil bruke…

 

3) Trykk på biblioteker der bildene dine ligger…

 

4) Trykk på bilder….NÅ kommer bildene dine… ;-D

 

5) Velg ønsket bilde…

 

6) Nå begynner du å nærme deg moroa…… Trykk på ADJUSTMENT, der ved pila ja…

 

 

7) Trykk nå på SPLASH. Da vil all fargen som er på bildet forsvinne… og bli svart-hvitt..

 

8) Nå kan du trykke på BRUSH, som er pensel-funksjonen…Og da kan du sette i gang å hente opp farge på paraplyen…Den fargen du fjernet fra hele bildet i sta, kan hentes opp der du beveger penselen nå. Altså HELT den samme fargen som var der tidligere….

9) Sånn da var det lille kurset ferdig…

 

Sånn går dette bildet:

fra farger…..

til svart- hvitt…

 

….til en svart-hvitt bilde med en liten fargerik detalj..

 

Håper du får nytte av det lille “te-skje”-kurset 😉 Og altså dette er ikke et program man trenger å laste ned,man jobber bare ONLINE/ på nett….

 

 

 

 

#foto #kurs #redigering #forklaring #fotoredigering #pixlrekspress
27 kommentarer
    1. natheless: Så fint du så kommentaren til Joy, jeg kan jo legge ut linken på innlegget så kan folk gå å se der igjen om de vil 🙂 Veldig moro å holde på der skjønner du 🙂

    2. Takk for tipset. Dette skal jeg virkelig prøve! Ante ikke at et sånt greit program fantes en gang.Har bare prøvd sånne vanskelige jeg og gitt opp! Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk!

    3. Shredded Linda: Ja, det er lettvint og du TRENGER IKKE laste ned, du jobber ONLINE 🙂 Det som er greit. Altså hvertfall PC-utgaven. På Samsung-brettet mitt lastet jeg den ned tror jeg 🙂

    4. Tattavkvinnene: Jeg kan jo ingenting, men det var noen som lurte litt på dette så da var det veldig greit. Gikk fort å legge ut også 🙂 Ikke pene bilder, på bruksanvisningen, og det kunne SKKERT vært gjort på en annen måte…Men der kommer jeg litt til kort 😀 Nettprogrammer holder for meg inntil videre 😀 KLemmer <3

    5. Så snill du er som deler det du kan 🙂 Det er sikkert mange som har god brukt for litt opplæring i bilderdigering 🙂 Jeg kan ikke så mye om disse nettprogrammene selv, har stort sett bare bukt Photoshop. Men det er jo veldig mye man kan gjøre med nettprogrammer også! 😀
      Klem <3

    6. Fru Stussli: Ja, prøv deg på det 🙂 Det er IKKE vanskelig, og jeg er sikker på du kan vanskeligere ting enn meg 🙂 Og her er det bare å hent det som allerede var der 🙂 Tar 5 minutter. En fargerik paraply kan gjøre en veldig glad <3 Nå må Miss Frodith gå å legg seg her 😀 Skal opp kl 6 igjen... God klem og nattaklemmen <3

    7. Kuuuult! Dette skal jeg prøve meg på. Må bare få tid. Det paraplybilde er min favoritt over alle bilder for tiden. Blir glad av å se på det.
      Nå skal jeg snart finne loppekasse. Emmert skal møte ekstra tidlig på skolen fordi de skal på skoletur 🙂
      Natta lille flink frodith <3
      Nattaklemmer

    8. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Jepp, jeg er sånn som trenger te-skje selv jeg, derfor tenkte jeg at sikkert andre trengte det også 🙂 Og det er veldig morsomt program 🙂 Bare så du vet 🙂 Nattaklemmer <3

    9. cuskima: Det var noen som lurte etter at jeg la det ut i går, så tenkte jeg kunne ta et hurtig-kurs 🙂 Blir jo fint, uten å være vanskelig 🙂

    10. Therese Bråthen: Det er litt forskjell på den vanlige Pixlr, og denne pixlr ekspress. Jeg googlet bare pixlr ekspress jeg… Og denne er lett 🙂 klemmer igjen <3

    11. annebe: Ja, prøv, og om du bruker denne steg for steg, så tar det 5 minutter å komme gjennom. IKKE noe trælete 🙂 Moro <3 Det tok ikke lang tid å lage steg-for-steg heler. Jeg knipset bare masse bilder av skjermen. Og det gikk fort. Mer krevende med alle tegningene jeg lager 😀
      Jeg hekler og hekler 😀 Nå snart 5 luer ferdig 🙂 klemmer <3

    12. Så kjempe fint 🙂 har prøvd med på pixlr før, men ikke fått det til 🙂 Så da vet jeg hva jeg skal gjøre for noe nå hvertfall 🙂 Så tusen takk for steg for steg hjelp 😀 Klemmer <3

    13. Har lyst til å prøve en dag..men da må jeg ha en sånn skikkelig godag, som konsentrasjonen er på topp..:) For en bra læremester du er ..forklare så nøye, litt jobb bak det …Takk for at du “gidder”…
      Fortsatt koselig kveld da…Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg