Når krampa tar deg.. ;-)

Når krampa truer med å overta armene helt, og øynene er fulle av garn-dotter….da gjelder det å huske på at den haugen som vokser på gulvet der, blir moro for hele desember.. Både for meg og deg 😉

Her er noen flere  nye luer, tilsvarende de som kommer i  Frodiths Julekalender 😉

Svart medcrosa kant..

Blå, med rosa kant, og blomster..

 

Og de tre siste jeg har laget…samlet 🙂

 

Har du laget ferdig kalender til noen?

Hvilken farge liker du best på luer?

 

#hekling #luer #julekalender #kalendergaver #håndarbeid
40 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg får begynne snart jeg også, med julegaver. Jeg skal gi bort en del bilder i år tror jeg.. Men skal vel ikke snakke for høyt om det her kanskje 😀 Men ferdig blir man alltids.Men det blir noen laget og noen kjøpte der også 🙂

    2. Så søtt det ble med blomster på ^^ Skikkelig produktiv om dagen du jo! Helt siden jeg kjøpte de julegavene tidligere i høst har det sagt helt stopp her, så jeg mangler fortsatt en del igjen å rekke før jul 🙂 Men det er koselig å finne/lage gaver da, så jeg tror nok det skal gå bra ^^

    3. Er hyller med dører på da så er egentlig skap ikkje sant,men ikkje et klesskap med hengemuligheter 😀
      vi får se da vet du om det duger 😀
      flinkeste du gleder meg til kalender eg
      klememting <3

    4. cuskima: Hyller er bra skap 😀 Sånn må man gjøre det, når det funker best 🙂 Jeg skal lage noen vesker og NOE annet også. Har en plan, som jeg skal se om jeg får til 🙂 klemmer <3

    5. eg syns lurer er superflotte,men eg kler ikkje lue hahaha,du har så mange fine at eg nesten syns det er dumt eg ikkje kler lue :D:D
      Du er superflinkesen. Eg har fått inn 2 doble skap og skal pakke ut mer på kjøkkenet i morgen og i dag fikk eg skap på soverommet, dvs eg har 2 digre hyller oppå hverandre,men det fungerer som skap at the moment 😀
      Nå er eg snart ferdig med ALLE flytteeksene
      klememting <3

    6. margarites: Disse armene får aldri fri stakkar…Jeg jobber med tegnspråk…armene…Jeg hekler hele tiden….armene…og ellers så blogger jeg….armene 😀 Nå må jeg finne på noe med beina snart 😀 Hi-hi. Jeg har ingen grå klær jeg, men jeg har svart og begynt med noen litt sånn jeansfargede blåfarger… Og turkis. Pluss mange-fargede klær. Jeg tror jeg har 10 luer ferdige 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    7. Du er jammen produktiv! Og så mange fine luer du har tryllet frem til nå. Jeg liker blåfarger, brunt og beige, men turkis (som går mot blått og ikke grønt) er også “min” farge. Stort sett liker jeg mange farger, men er litt ferdig med rosa… Man skal jo bli glad av farger også, ikke bare være grå og trist, selv om jeg nok har en del grå klær også…men da kan et farget skjerf friske opp. Ha en flott kveld, og husk å hvile armer og skuldre litt innimellom. Klemmer <3

    8. cathrinehenriksen: Vi har vært i Moss 🙂 Jeg følger henne til legen der,og da har vi litt tid imellom 🙂 Så tid til litt av hvert 🙂 klemmer <3

    9. Helge: Ja, luer kan ha alle farger, helt enig 🙂 Jeg synes det er morsomt med farger, mens andre liker bedre litt rolige, nøytrale farger. Skal nok ha litt av hvert her 😀

    10. Fru Stussli: Du kan ha sånn GJØRE-kalender med dem. Lage lapper. Det er jo veldig koselig 🙂 Snart hjemme igjen nå 🙂 Pizza på menyen 😀 klemmer kveldsklemmer <3

    11. Jo takk og samme til deg =) Har de butikk på landet , eller var det kanskje underveis du stoppet å shoppet 😮 Ja , du trenger ikke svare , er jo på toget …..Så slapp av å nyt turen , hihi :)) Uansett så flott å høre at du har fått unnet deg noe fint til deg selv også ;-D <3
      Klemmer <33

    12. ladyaugust: Jeg FÅR nesten litt energi av disse 😉 mange svarte på vei ut gjennom fingrene nå 😉 med bittelitt fargeklatter på 😀 Snart hjemme igjen i oslo. Klemmersøsklemmen <3

    13. cathrinehenriksen: Mange som vil ha litt mørke 🙂 Jeg skal også lage noen vesker 🙂 Nå er jeg på vei hjem igjen. Toget. Kjøpt meg ny tights, jeans-farget 🙂 Ha en fin kveld Cathrine <3 klemmer <3

    14. Mariann Sæther Tokle: Jeg må nok lage noen blå, grå og svarte skjønner jeg. Flere som sier de fargene 🙂 Ja, blir moro med kalender igjen 🙂

    15. Så produktiv du er! Jeg tar en pause med heklingen pga. jeg har vondt i håndleddene og fingrene, så det blir ikke mye håndarbeid nå for tiden.
      Ellers, kler jeg luen på hodet…så jeg bruker ikke det:) men, du derimot kan bruke det!
      Ha fortsatt en fin dag!
      Fine luer forresten.

    16. Alle farger passer til ei lue, unger mister kanskje lua i snøen så da er det dumt at den lua er ensfarva hvit, Det er mange fine fargekombinasjoner man kan lage. Ha en fin aften.

    17. Huffamei, jeg må jo snart tenke på kalender til ungene…. :-O November er jo rett rundt hjørne!
      Så fine luer du lager. Ikke rart du får kramper 😀
      Ta vare på deg selv!
      Jeg digget den blå lua 😉
      Mange klemmer

    18. Farger jeg liker ? Svart , mørkeblå , ehh….ja noe som ikke synger ut at jeg er sånn rosa type , haha ;-D Sta som jeg er 😮 Men er jo moro uansett da om man vinner eller ikke og hva man vinner , tenker litt sånn jeg 🙂 Men klart litt ekstra stas er det jo med en lue i posten <33 Synes du er mega flink og så har du til og med klart å pynte den ene der ser jeg , med blomster :)) Flink , flink , flink =)
      Ja her i huset blir det nok ikke kalender , er så dyrt og du vet jo jeg er ikke typen som klarer lage noe fint 😮 Men ja nå synes jeg du har heklet og heklet ....er du ikke ferdig snart stakkars ? God klem fra meg <33

    19. Elisabeth: Nei, ikke 24 enda 😉 kanskje 10. Tror jeg har en i din smak, men her er det mange farger på vei, så vi får se 😉 Ha en flott onsdag du 🙂 Jeg er hos mamma. Har fri i dag 🙂 Deilig <3

    20. Du er gæærn, må jo hvile armene 🙂 men så mange luer du har laget, har vel lagd 24 stk du nå? Jeg liker rosa og grå og beige, brun, hvit 😉 har ikke begynt å strikke enda.. 🙁 ha en flott start på Onsdagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg