Galleridirektør Frodith titter på verden…

Av og til tar jeg på meg kunst-drakten, og kunst-spire-hodet, og går ut i verden og titter… For det er nemlig sånn at man møter på kunst overalt, når man ser nærmere etter… Og da kan man jo nesten late som man er Galleridirektør på jakt etter ny kunst til utstillingen sin..

Vel, i dag har jeg vært på et lege-kontor….Og der var det masse spennende kunst faktisk

Disse ganske “enkle” bildene hang i gangen på vei inn til kontoret…Jeg likte uttrykket ganske godt egentlig.

 

Og inne på venteværelset hang disse

 

Den nederste her het “honning-drakten”, uvisst av hvilken grunn…Men du forstår sikkert hvorfor jeg likte dette, med alle de sommerfuglene på 🙂

Kunstneren heter Anne Langsholt.

Kunst-Frodith lar jo ikke sjansen gå fra seg til et EKTE galleri-besøk heller, så i Galleriet ved siden av legekontoret fant jeg og mamma disse:


Skikkelig fargerike hvertfall…


Kunstneren heter Jan Waage, og det er følelsene, temperamentet i bildene som her er det viktige, ble vi forklart

Tenk at kunst kan være SÅ ulikt, ha så ulikt uttrykk- og på hver sin måte gir det oss noe…

Helt forskjellig, men allikevel med samme mening egentlig: Å GI OSS NOE.

 

Liker du kunst som uttrykker noe du forstår?

Eller liker du mer Non-figurativ kunst?

Er du mest glad i skulpturer eller bilder, når du skal se på kunst?

 


#kunst #maleri #bilder #galleri #kunstner #følelser #janwaage
40 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg også likte godt det øverste, liker enkelt jeg. Og føles som det er nesten blanding av tegning og foto… Og sommerfuglbildet, “honningdrakten” var også kjempefint 🙂 Klem <3

    2. Ja her var det virkelig mange forskjellige stiler! Jeg tror kanskje mine favoritter denne gangen blir det med sommerfuglene på og de to enkle øverst. Selv om de øverste var veldig enkle så var det noe med de jeg likte godt ^^ Klem <3

    3. cathrinehenriksen: Ja, jeg skjønner. Jeg liker litt forskjellig jeg også 🙂 Men hjemme vil jeg ha foto eller malerie eller keramikk-bilder 🙂 KLemmer i farta <3

    4. Sannelig mye fine bilder på legekontoret der du og mamman din går , mye finere bilder enn hos min lege og de dølle gangene der :-p Jeg liker å tolke ett bile eller ett kunstverk , men om jeg ikke klarer tolke det kan det være en gåte for meg en stund uten at det gjør så mye ….jeg kan gå å gruble liksom og det er greit . Men fint å finne noen alternative svar på hva det skal forestille ja . Selv om det er veldig mye bra kunst rundt om 🙂 Skulpturer eller bilder , hmmm…kanskje skulpturer , men det kommer litt ann på hvis du skjønner ….hva som der mest spennende og interessant ut :o)
      Klemmer til Frodithen <33

    5. Kunst er vanskelig.
      Jeg liker bildet der jeg ser hva det skal forestille, men av og til er det noen bilder som bare skriker hva de alikevell er? Det er rart.
      Skulpturer er flotte, men det er ikke mange av de hjemme hos meg. Figurer av noe spesielt har jeg jo mange av. Tror jeg sier 50 50 på meg denne gangen.:)

    6. Fru Stussli: Jeg husker fiskeren ja 🙂 Jeg er også enig med deg i at jeg liker å se alt mulig, men vil ha helt enkel greier, og helst bilder hjemme hos meg selv 🙂 Næmmmen, syk? 🙁 Ikke moro, håper du blir fort frisk <3 klemmer godbedringsklemmer og nattaklemmer <3

    7. hahaha kan jo bare henge en truse på ham? HAHAHAHA
      ja misteting er fader meg sykt kjipt…helt miste piffen,men fant et innlegg på nettavisen som egentlig sa kort mye av det eg mener om den saken hahahaha
      klememtingene<3<3

    8. Hmm jeg kan jo egentlig like alt mulig, men når jeg kjøper kunst så er det moderne og figurativt. Bilder og ikke skulptuerer.
      Jeg leter etter et bilde til “det nye rommet” nå. Du har helt sikkert sett det. Det heter fiskeren og alle hadde det da jeg var liten. Vært et bestemorhjem i allefall. Frelsesarmeen her skulle holde det av hvis det dukket opp 😀 Gleder meg!!
      Mange nattaklemmer fra småsyk frue

    9. fjellgeitbundingen: Masse spennende du har da 🙂 Jeg har også noen tegninger av Ladyaugust da, hennes kruseduller 🙂 Liker litt naivt uttrykk jeg 🙂

    10. Hei, spennende å høre hva du har på veggene dine. Her på mine vegger har tre fjell, noen dyr, noen bilder av unger, familie, hånd og fottrykk, engelsk søm, hardangersøm, steiner, snøkrystaller, blomster, vann i bevegelse, nordlys, bøker, sovunier fra reiser omkring og masse bøker og barnekunst og velkomstskilt og et visdomsord…

    11. lulltove: Ja, jeg likte også det best 🙂 Het Honning-drakten 😀 Til å bli frisk av det der. Fint å ha på et legekontor <3 Nattinatt <3

    12. Veronica S: Jeg synes det er mange fine og morsomme skulpturer..Eller keramikk-figurer og sånt 🙂 Og det liker jeg. har en fin sommerfugldame her hjemme. Men er vel ikke sånne vanlige statuer…Men jeg er også glad i bilder, malerier og fotoer 🙂 Mye spennende. OG jeg tar jo mye foto selv også 🙂 Artig tema i barnehagen da 🙂 Vi skal ha tema om tegneserier på skolen for deltidselever nå. Det blir moro også. (litt på siden…) 😀

    13. fjellgeitbundingen: Ja, jeg liker best glade bilder jeg også 🙂 Og det med sommerfuglene her, synes jeg var fint 🙂 Jeg har bittesmå, søte, naive bilder på veggene jeg 😀

    14. cuskima: Jeg la ikke merke til det at han var naken, på venterommet 🙂 Men likte det også. Men mest det med sommerfuglene. OG de på utsiden. Ikke SÅ glad i de i galleriet denne gangen, selv om jeg likte de som hang der forrige gang…HELT annen kunstner den gangen.. Æsj, sånn miste-greier, veldig kjedelig!! Da mister jeg piffen når jeg prøver om igjen…har gjort det før…funker dårlig.. Vi får få på han en bukse, han på kontoret 😀

    15. annebe: Helt enig 🙂 Jeg liker å se på alt, og lure litt, og diskutere det litt. Men hjemme liker jeg helst å ha små enkle bilder som jeg skjønner litt av, på MIN måte i det minste 🙂 Her hekles det 🙂 Klemmer <3

    16. Therese Bråthen: Utsmykning på bygg er spennende, arkitektur, alt sånt går jeg også og ser på. Og jeg liker bilder av forskjellige slag. Likte det med sommerfuglene 🙂

    17. Jo, jeg liker kunst men er veldig glad i fotografier. På Haukeland Sjukehus på Revmatologisk avd henger det masse fin ny kunst på veggene, som er en blanding mellom fotografi og malte bilder. Så er veldig glad i bilder. Ikke minst henger det bilder fra Theodor Kittelsen, og det er koselige bilder. Er litt feil å si man ikke er glad i skulpturer, fordi det er jo mange fine skulpturer. Vi har det som tema i barnehagen der jeg jobber og. Men er en del skulpturer jeg overhodet ikke forstår.

    18. foreignerat50: Jada, alt bra med meg 🙂 Fulgte mamma 🙂 Mye forskjellig fin kunst, og mye rart :- Jeg liker å se på alt :- ) Og tenke litt 🙂

    19. Hei, bildene passer nok ikke på min vegg. Jeg liker bilder. Enkle, er ofte de beste. Nordlys, dyr, noen jeg kjenner, blomster, figurer, natur. Jeg liker malerier. Jeg kan like bilder, uten å ville ha dem hjemme hos meg. Kunst som vekker noe i enn er bra. Picassoutstilling og Edvard Munchutstilling opplever jeg som syk. Når jeg går rundt føler jeg at malerene hadde syke perioder. Hjemme hos meg liker jeg bilder som gir gode følelser.

    20. Likte best de på venterommet………selvom eg begynner å bli ramlei av nakne folk hahaha
      Begynte på et innlegg forrige dag ang kroppspresset……..noe skjedde og halve forsvant og eg ble forbanna da eg måtte skrive resten omigjen så eg la det bare i lagre hahahaha
      men seriøst…….SÅÅÅÅÅÅÅ lei nakne folk overalt hahahaha
      Nå var det jo ikkje dette vi sku snakke om hahahaha,men de to bildene likte eg veeeeeldig godt
      <3

    21. Mange spennende bilder…liker best bilder jeg ser hva er, men gøy å se på det jeg ikke “forstår” også…:)Det med sommerfuglene var nydelig :)…Nå skal vi snart se på Farmen…Klem<3

    22. Aner ikke hva jeg liker best jeg =) Liker skulpturer som står i parker og sånn 🙂 men liker veldig godt bilder også 🙂 Men det jeg liker best er arkitekturen på gamle bygg, liker utsmykningen på gamle bygg =) Det er kunst for meg =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg