Nå er det nok for noen dager!! ;-D

Nå har armene gått i ett, de siste ukene… Og svetten har sprutet.. Så nå legges heklenålen ned et par dager…  For enda så moro det er, så trenger armene litt hvile innimellom..

Jeg har en jobb hvor jeg bruker armene hele dagen…Så hekler jeg hvert ledig minutt, når jeg da ikke blogger og sitter ved tastaturet og tegner…Det er rett for armene sovner bort og trenger en SKIKKELIG rist for å våkne igjen 😀

Men OI-OI-OI, som jeg gleder meg til julekalenderen…og nå har jeg kommet på en ny ide også, som jeg skal prøve ut…Så nå blir det moro!! 😀

Laget to nye luer i går også…Og her er hele gjengen så langt, samlet til slutt …

En NESTEN helt svart lue….MEN alle vet at ingenting blir HELT svart her hos meg…LITT farger må til når det kommer fra denne damen 😉

Og en med litt restegarn…

Snart halvveis 😉

 

Ja, nå er det ikke lenge igjen til advent du! 🙂

 

Har du noe håndarbeid nå om dagen?

Lager du noe til jul? 🙂


 

#hekle #håndarbeid #julekalender #luer #farger
52 kommentarer
    1. Du er såpass kjapp ja! Det ser jo så pirkete ut for en som aldri lager sånt! Du har jo også drevet med dette en stund så det hjelper sikkert litt på tidsbruken også 🙂

    2. Tattavkvinnene: Jeg kan godt hekle en lue på bare noen timer, går fort!! Tjukk nål og tjukt garn. Så til sammen blir det ikke SÅ lang tid,og jeg ser jo tv samtidig 😀 Ja, den svarte der tror jeg det er flere som liker 🙂

    3. Du fortjener søren meg en pause etter all denne jobbingen! Hvor lang tid har du brukt på alle disse luene? 🙂 Den nyeste sorte versjonen med fargerike pom poms var skikkelig søt! Kreative deg <3

    4. Min matgale verden: Ja, veldig travelt her 🙂 Stress men moro 🙂 Så spennende med nye jobben, gleder meg til å høre mer 🙂 Klem-klem <3

    5. Nei…reiser direkte oppover. Skulle gjerne tatt en stopp i Oslo…. Skulle gjerne vært en tur på shopping i Oslo og, men denne høsten og vinteren blir det travelt gitt 🙂 Men oj som jeg gleder meg, vært på kick off nå, og kjenner det kribler 🙂 klemmer

    6. ja betyr vel at eg begynner å bli bedre 😀 cabin crazy altså
      Tvet mitt er merkelig…..irriterende med grønne og røde striper langs siluettene
      klememting <3

    7. cuskima: Å ja…klart…spesielt når jeg er syk 😀 Nei ikke rart at jeg og Ladyen er søstre, en famili-svakhet 😀 Javel, så du er litt cabin-crazy om dagen da 😀 Ha-ha :-DKlemmer <3

    8. tilogmed når du er syk spiser du sjokolade?
      ja ikkje rart du og Ladyen er søstre hahaha, eg er ikkje egentlig så veldig glad i godterier, eg vetd et er som å banne i kirken og si sånn når man er jente……..men sånn er det. Sukker er ikkje min venn….og det er helt ok siden eg ikkje egentlig liker det veldig godt 🙂
      Kan være sunt å komme seg ut av huset bittelitt da vet du….enn å sitte inn og rydde da blir man litt sånn….cabincrazy som de kaller det på inglish hahaha
      klemmeting <3

    9. sjokolade er det aller siste eg ønsker meg med tykk tett hals ,alt som kan hjelpe på den er supert,men sjokolade er det kvalmeste eg får når eg er skikkelig forkjølet….ellers kan det være godt med en liten bit eller 3:D
      Nå blir det nok kun te, suppe og solbæærtoddy før eg er frisk i halsen igjen:D
      Burde vasket ned skapet på kjøkkenet…..men ble litt demotivert da eg sku få litt hjelp i dag…..men ble nedprioritert av datteren min hahaha
      Anyway har i morgen og søndag også. Tror eg skal prøve meg på jobb på lørdag…..vi får se 🙂
      klememting <3

    10. cuskima: Det hørtes deilig ut 🙂 Jeg MÅ ha litt sjokolade kanskje…? Fra butikken… Kos deg videre med rydd, vaske og sove. Jeg tegner og blogger 😀 klemmer <3

    11. sant nok rydding og soving og vasking av klær er det eg har på tapetet. Nå har eg byttet ut teen med rett i koppen sunn suppe fra Frankrike….mmmm deilig 🙂
      klemmetingene <3

    12. foreignerat50: Ja, jeg gleder meg til å se alt du har laget 🙂 Du får hvile armene du også .-) Men det er SÅ moro å lage ting, så blir nok ikke lenge 😀 Ha en fin kveld 🙂 klem <3

    13. Min matgale verden: Ja, det blir flere med baller på altså 🙂 Det er planen <3DU drar rett opp på mandag? Ingen lite stopp i Oslo en gang? 😀 Nei, nå håper jeg stemmen er snill Kjersti-stemme og ikke noe grumsete mann sin 😀 Klemmer min venn <33

    14. Maren Kvalvaag: Lappeteppe er krevende det da?? Lue er lett og går fort 🙂 Ja, morsomt å se alle luene samlet. Mye forskjellige, og nå har jeg kjøpt mye pynt til litt av hvert også 🙂

    15. Fru Stussli: Ja, det nye rommet og symaskinen tenker jeg trekker HARDT :- ) Og du har jo strikket en lue tidligere i høst også du 🙂 Oi, du får litt å drive med av korrektur i helgen du da? Jeg begynner å nærme meg noe klartstilt av forberedelser…Mye organisering..Jeg må finne ut hva jeg skal kle meg ut til på halloween..Er det lov å være gris? 😀 Ha en fin kveld min venn <3 Klemmer <3

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg kan både hekle og strikke i blinde jeg også, trenger ikke se mye 😀 De luene her er HEKLET da, for jeg føler det er enda lettere enn å strikke. Hvis man mister en maske så gjør det ingenting på hekling…for de rakner ikke 🙂 Jeg skal hvile hvertfall EN dag 😉

    17. fruemmel: Jaaaa, her surrer og går armene i ett altså 😀 Får prøve å roe meg et par dager nå 😀 Lurt med mange forskjellig prosjekter da…så når du setter i gang å gjøre ferdig, så blir det mye ferdig rett etter hverandre 🙂

    18. Lisbeth Pedersen: Jepp, jeg er jo ca halvveis, så nå var det greit med en dags pause eller noe sånt 😀 Skal lage noe annet som er litt hemmelig ennå også…Må se om jeg får til først…Men blir ikke før helga nei 😉 Lurt valg å fly på stoffbutikken i oppholdet 😀 Ha en fin kveld <3 klemmer <3

    19. cathrinehenriksen: Ja, her blir det ikke stort med pynt heller, og middag… Akkurat julaften er jeg borte , og får mat annet sted…Men ellers går det mye i indisk her altså 🙂 Ja, HELT svart blir det ikke fra denne kanten altså 😀 Bare nekt i vei du , det gjør du rett i 😀 God klem til deg <3

    20. eljos: Ja, man blir ivrig, for man vet om det NESTE man skal gjøre…Og da er det bare å bli ferdig med det man gjør.. Jeg har holdt på med to samtidig litt her nå 😀 He-he Klem til deg 🙂

    21. annebe: Ja, nå bare hviler jeg altså 😀 Eller jeg blogger jo litt og tegner litt og sånn…men INGEN hekling i dag 😀 Ja, lag en julekrans 🙂 Blir fint det da <3 Og moro å holde på 🙂 Stor klem fra sofakroken <3

    22. cuskima: Takk takk 🙂 Ja, håper dette blir bra 🙂 Har noen lure andre ideer også, skal i gang når armene får hvilt litt 😀 Ja, du rydder og sover, og det trenger du…begge deler 😀 Klemmer <3

    23. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så bra du gleder deg 🙂 Jeg er klar som et egg selv 😀 Bare skal lage 13 ting til.. 😉 Men det blir ikke bare luer, har planer om vesker og noe annet også 🙂 Ja, typisk at du må gå å kjøpe tingene du trenger selv, som du har strikket til andre liksom 😀 He-he Kos deg i kveld du også 🙂 Her er det kun tegning og foto på meg i dag 😀 Klemmer <3

    24. Blir veldig bra dette -du er superflinkesen syns eg 🙂 kreativ til tusen 🙂
      Eg bare rydder og sover 🙂
      klememtingene ha en super dag <3

    25. Du lager så mye stilig, blir spennende med den julekalenderen :)..Veit hvor ille det er å holde på med “statiske”ting med armene , da må man bevege eller hvile dem litt innimellom..
      Jeg lager jo ikke noe særlig for tida…men lagde jo blomsterkranser i sommer, kanskje jeg skulle forsøke på noen julekranser eller noe slikt…vi får se….Klem <3

    26. Jeg strikker sokker. Må skynde meg å bli ferdig med dem for jeg har kjøpt rødt og hvitt garn til juleputer og julegrytekluter.

    27. Wow , super Frodithen ;-D Ja , enig nå kan du ta deg pause , det har du jaggu fortjent , og se på alle fine luene som DU har laget ;-D Mange flotte i blå her og to svarte , ja kanskje greit at det ikke blir hel svart ….kan være litt for meget ;)) Hehe …
      Lager ikke en døyt til jul jeg , for nekter plent ….er heldig om det blir noe middag over hodet , haha …..og i så fall er det ikke sikkert det er julemiddag 😮 Ja og lage andre ting , kan ikke ….så det er jeg fritatt for ;-D Men er flink å pakke inn gaver å sende kort da 🙂 God torsdagsklem til deg <33

    28. Oj her var mange flotte luer, kjønner da at armene få må hvilepasuse 🙂 Gleder meg til den koselige julekalenderen din, den er liksom med på å gi meg julestemning 🙂
      Har ikke begynt på de hjemmelagde julegavene ennå, her går det i litt hjemmelagde bursdagsgaver. Vi har 9 personer i familien som har bursdag november til januar, blir liksom dobbelt opp med julegaver. Disse vinposene ble poppulær julegave, nesten alle solgt.
      Nei, nå må jeg snart gjøre meg klar til å gå ut. Det regner ikke i dag, og da benytter jeg sjansen til å gå på stoffbutikken 🙂
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    29. Fytti katta for et tempo det er på deg om dagen! Skjønner godt at armene dine trenger hvile 😉
      Jeg er i *gjøreferdigalleprosjekter* fasen… Kjempekjedelig! Men med 5-6 uferdige prosjekter så er det bare å ta seg selv i nakken. Og det er ikke lett, for jeg har sååå mye nye ting jeg vil strikke nå 😀

    30. God morgen.
      Kan nesten begynne å kalle deg strikkemaskin også.
      Jeg har ei venninne på heimplassen som bestandig strikker. Hun strikker til og med om strømmen går. Jeg er vant med å høre pinnene hennes gå uansett, og uavhengig av hvor hun er.
      At hun får det til skjønner jeg ikke, mendet ser jo ut til at du har den same egenskapen.:)
      LAger ikke noe til jul::)

    31. Åh så mange kuuule luer <3
      Jeg har lagt opp til lue, men sliter som deg litt med armene.. Så denne ene lua blir vel ferdig til jul...
      Kanskje jeg må bytte ut pinnene med symaskinen noen dager? Jobber heller med det "nye" rommet 😀 og leser korrektur på boka. Er halvveis i boka!!! Skal leveres til trykk over helgen :-O Spennende!!!!
      Ha en finfin dag uten kroken din 🙂
      Mange klemmer

    32. De blir så fine! Jeg har endelig kommet igang med strikkingen 🙂 Er ikke så flink da, så i første omgang strikker jeg et lappeteppe. Firkantet går greit hehe 🙂
      Ønsker deg en fin dag Frodith

    33. Åh! Der kom min favoritt! Den svarte med de “ballene” i friske farger var skikkelig kul! Må bli til 24-luken det. Hehe Ikke lenge igjen nei…..men har jeg startet på litt forberedelser?? Neida. Jeg skal bare bli ferdig med alt mulig annet jeg….. 🙂 I dag skal jeg ut og kjøpe meg noen gode joggesko til å jobbe i. Må jo være klar til avreise mandag! Og så skal jeg IKKE trene, for det tror jeg ikke hjelper på den fæle halsen som skremmer meg fremdeles 🙂 Og DU må jammen slappe av litt i armene ja, kan ikke ha at du får senebetennelse i desember! Så rolig rolig nå 🙂 klemmer

    34. Så flink du har vært! Nei, som du sier..man trenger hvile for armene og jeg gjør det for tiden, i hvert fall når det gjelder håndarbeid. Savner det men tiden og hendene strekker ikke til:) Har heklet litt i sommer som jeg blogger innimellom:)
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg